PlayStation 4 - Sony zarabia na każdej sprzedanej konsoli
Pochwalili się, że z PSN+ korzysta ponad połowa użytkowników. Jasne, skoro MUSZĄ to kupować, żeby grać online.
I tak to jest lepsza oferta w porownaniu do Xbox Live Gold na 360 albo Xbox One. Zwlaszcza, ze na xboxa 360 nie bylo gier f2p do grania bez golda a byly dostepne na PS3 oraz PS4. Nie wiem skad to narzekanie na Sony, fanboje Microsoftu albo trolle.
@Medico della Peste
Użytkownicy Xbox'a musieli robić to od lat. Jeśli u konkurencji to z finansowego punktu widzenia jest to oczywiste, że wprowadzili abonament. Klienci sami przegłosowali za takim rozwiązaniem.
To jak w demokracji, gdzie nie wygrywa najlepsze rozwiązanie a najbardziej popularne.
BOLOYOO - ale czym się chwalić, że ktoś kupuje wymuszoną usługę? PSN+ bez multi mało kogo interesowało, teraz też ludzie kupują bo jest multi. Ja mam akurat do BF4, samo PSN+ owszem, są te dodatkowe gierki, nawet trochę pograłem w Don't Starve czy Resogun ale spokojnie obszedłbym się bez nich i wolałbym multi jak na PS3.
@up
Oprócz kopiowania działania Gold, na xboksie Sony po prostu sprawdziło jak daleko może się posunąć. Patrzcie jacy jesteśmy wspaniali bo nie robimy tego co Microsoft (no oprócz płacenia za multi, ale to drobny szczegół).
@Medico della Peste
Ano mają powód do dumy, ponieważ wcześniej multi było darmowe i okazało się, że po zmianach ludzie się na nich nie wypięli. Teraz pewnie plują sobie w brodę za te miliardy, których nie zyskali.
Microsoft tez sie chwalil za czasow Xboxa 360 wiec im podziekuj. Moze gdyby PSN+ byl bardziej popularny na PS3 od Xbox live Gold teraz wygladalo by to inaczej. Plus PSN+ dziala na kilku konsolach, PS3, PS4, Vita wiec mozna miec duzo gier za cene jednego abonamentu. Cos podobnego Sony wprowadzilo do swoich mmorpgow f2p i platnych, standardowo 15 dolarow i masz abonament na wszystko.
Płacenie za multi to jest największa bolączka tych konsol. Najgorzej wyjdą na tym ci co chcą grać lub mogą grać na konsoli tylko sporadycznie, albo mają tylko jeden ulubiony tytuł. Pytanie teraz po co kupować gry multiplatformowe na konsole, skoro PC oferuje to samo w niższej cenie i bez abonamentu?
@Child of Pain to raczej nie fanboy'e MS'u. To raczej zawiedzeni fani Sony. Tak jak sam wspomniałeś na PS3 można było grać po sieci bez PSN+, a na PS4 już się nie da. To, że Sony poszło w tej kwestii śladami MS'u zasługuje na napiętnowanie. Ludzie mogą mieć żal. Powinni się byli trzymać swojego rozwiązania, bo było lepsze, przynajmniej dla graczy.
Pytanie teraz po co kupować gry multiplatformowe na konsole, skoro PC oferuje to samo w niższej cenie i bez abonamentu?
Bo PC nie oferuje tego samego. Brak używek, łatwiej coś schrzanić z pc niż konsolą itd. Niby złożenie samemu komputera i zainstalowania Windowsa jest dzisiaj proste ale dla niektórych to nadal jest bariera.
[10]
Ale dlaczego mieli trzymac sie rozwiazania skoro Xbox Live Gold mial lepsze wyniki pomimo gorszej oferty? Kasa panie kasa, przeciez o to w koncu chodzi? Nie usprawiedliwiam Sony, po prostu opisuje jaka decyzje podjeli, dlaczego.
[9]
Zalezy czy ktos jest zainteresowany dodatkowymi grami w cenie abonamentu, moze Microsoft da w koncu cos ciekawego. Nie ma podobnej uslugi na PC.
[9]
Na konsolach nie ma cheaterów, ja kiedyś próbowałem zagrać w GTAIV na PC w multi to mam traumę do dziś. Druga kwestia to komunikacja z innymi graczami, PS4 do każdej konsolki dodawany jest headset więc jest dobra komunikacja. Każdy headset i każda "karta dźwiękowa" w PS4 jest taka sama, więc nie ma, że ktoś szumi, ktoś buczy inny za cicho a inny za głośno itp. Następna kwestia to że każdy gra na takich samych ustawieniach graficznych, ilości FPS i kontrolerze.
BOLOYOO [4] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13253927&N=1#post0-13254131
Klienci sami przegłosowali za takim rozwiązaniem.
Chłopie co ty bredzisz, MUSZĄ to kupują, nikt ich o zdanie nie pytał co by woleli.
To jak w demokracji, gdzie nie wygrywa najlepsze rozwiązanie a najbardziej popularne.
Otóż NIE, właśnie wygrywa najpopularniejsze rozwiązanie, ale często NIE najlepsze, już pominę naszą "demokrację", demokracja to akurat jeden z najgorszych możliwych ustrojów.
Aczkolwiek nie ma się co dziwić sony, wiedzieli, że xone będzie miał nadal płatne multi, to co tam, w końcu wyboru i tak nie będzie, więc będzie płatne i tyle, a jako, że jechałem na to samo u m$, tak samo powiem, że to jest żałosne rozwiązanie, także ze strony sony, mogliby przynajmniej nie wciskać kitu, że opłata musi być, bo serwery kosztują, co za brednie.
A i dodam, że abonenci ps+ nie dostają żadnych darmowych gier, gry są w ramach abonamentu, jak ktoś jeszcze nie kuma, że sony za kasę z abo hurtowo kupuje gry i potem daje w ps+ to czas, aby to pojął.
@kaszanka9:
mogliby przynajmniej nie wciskać kitu, że opłata musi być, bo serwery kosztują, co za brednie.
Nie, bo serwery są darmowe, ew kosztują grosze.
To nie jest dedykowany serwer dla grupki znajomych tylko potężna infrastruktura dla milionów klientów i paruset gier. Nie wyskakuj mi tu też ze Steamem, bo gry na Steamie w większości przypadków korzystają z serwerów zewnętrznych a nie Steamowych (był to zresztą główny powód, dla którego Dark Souls korzystał z GfWL w swoim czasie).
@kaszanka9
Otóż nic nie muszą, nikt ich nie zmusza grać w multiplayer. Jakoś PS3 nie miało abonamentu a ludzie i tak wybierali w większości Xbox 360, więc dlaczego Sony miało zrezygnować z łatwych pieniędzy? Połowie posiadaczy PS4 nie przeszkadza wykupywanie abonamentu - nikt im nie przystawia broni do skroni.
BOLOYOO -> "nikt ich nie zmusza grać w multiplayer" przy takim pięknym podejściu to za chwilę będzie abo też osobno najlepiej na singla. Przecież nikt cię do gry zmuszać nie będzie, wszystko gra i buczy.
Przecież na singla też masz abonament w psn+... tyle, że wtedy nie płacisz za kupno gry - jak zapłacisz abonament to dostajesz grę.
Jak dla mnie jest to dobre posunięcie ze strony sony (oczywiście pod względem finansowym dla nich nie dla graczy), dzięki temu konsola już teraz zarabia, a nie jak ps3 przez długi czas przynosiła same straty. Sony jest teraz w kiepskiej sytuacji i wcale nie dziwi mnie fakt, że posunęli się do tego do czego MS przy xbox360.
@kaszanka9: nie wiem na jakim świecie żyjesz, ale utrzymanie serwera który obsłuży wielu graczy na raz nie należy do darmowych/tanich.
Henrar [16]
Efekt końcowy jest ten sam, gry na pc, multi jest za darmo i nikt nie każe płacić abo za granie, prost piłka.
Mało tego, najwięcej transferu i serwerów zużywa strumieniowanie, a nie gra multi która wykorzystuje śmeisznie małe zasoby.
Po za tym kto im kazał robić konta, na ps4 można grać całkowicie bez neta, tak samo dałoby się całkowicie bez konta grać w multi, ale nie zrobią tego, bo to ZA DUŻA WOLNOŚĆ i strata kasy, to się niczym nie różni od tego jakby na pc ktoś kazał ci płacić za granie w multi mimo, że już płacisz za neta.
BOLOYOO [17]
No jak to dlaczego, bo to jest żałosne? Już ci pisałem, jechałem m$, nie będę hipokrytą.
Połowie posiadaczy PS4 nie przeszkadza wykupywanie abonamentu - nikt im nie przystawia broni do skroni.
Skoro jedziesz metaforą, to TAK, przystawia im broń do skroni, ALBO PŁACISZ ALBO NIE GRASZ, to nie to, że im nie przeszkadza, to jest to, że NIE MAJĄ WYBORU, a sony rżnie głupa i wymienia jakieś bzdurne powody.
To jest taka typowa pier.... hipokryzja, powiedzą i zrobią WSZYSTKO po za jedną jedyną prawdą, czemu multi jest płatny - DAL KASY i niczego więcej.
dark5tu5 [19]
nie wiem na jakim świecie żyjesz, ale utrzymanie serwera który obsłuży wielu graczy na raz nie należy do darmowych/tanich.
No patrz, a ja kupuję grę na pc i multi jest za darmo, NIEBYWAŁE, w takim świecie żyję, a ty jesteś dokładnie tym kogo szukają - naiwniakiem, który absolutnie nie rozumie jak to działa wszystko i można mu wcisnąć każdy kit.
@kaszanka9 a kto Ci powiedział, że ja się na to piszę? - to po pierwsze.
Po drugie ile masz gier mmorpg na pcty gdzie trzeba abonament płacić?
Z resztą nie twierdzę (przeczytaj uważnie wcześniejszy post), że jest to korzystne dla nas dla graczy, bo nie jest i sam wolę grać na pc i nic nie płacić poza kosztem gry (mniejszym niż gra na konsolę). Twierdzę jedynie, że ich rozumiem i taki jest rynek skoro MS może od lat stosować taką politykę to czemu sony miałoby tracić miliony jej nie stosując, jednocześnie dodać coś od siebie (czyli gry za opłacanie abonamentu).
Sony zarabia a wy się kłócicie... Żenada!
Chociaż żeby wam z tego kawałek tortu ukroili to już bym rozumiał te kłótnie. Ale tak? Za darmo się kłócicie a inni się bogacą? I co z tego macie?
@kaszanka9:
A ty z kolei jesteś ignorantem. Na PC nie ma scentralizowanej usługi. Nawet na Steamie każda praktycznie gra korzysta z innych serwerów, które w takiej ilości są tanie w utrzymaniu. PSN/XBL to ogromne infranstruktury.
Albo masz centralizację i płacisz, albo masz wolną amerykankę.
Mało tego, najwięcej transferu i serwerów zużywa strumieniowanie, a nie gra multi która wykorzystuje śmeisznie małe zasoby.
Proponuję kupno wystarczającej ilości serwerów, by obsłużyć paręset gier dla kilku milionów ludzi. Zobacz rachunek. Potem pisz bzdury, że jest tanio.
Henrar, ale na konsolach też są zewnętrzne serwery. Przecież takie EA np. raz na jakiś czas wyłącza serwery starszych gier i już nie da się w nie grać po sieci. Poza tym spójrz na Twitcha. Tam jednocześnie streamy oglądają miliony ludzi. A strumieniowanie to przesyłanie większej ilości danych niż w trakcie gry sieciowej (tam przekazuje się przecież nie obraz, a jedynie położenie i zachowanie graczy). Jasne, jest tam trochę reklam, ale trochę reklam to jest i na Xboksie.
Nie przeczę, że serwery kosztują, ale da się to zrobić bez opłat dla graczy i dowodzi tego właśnie PC. Jednocześnie nie narzekam na Sony, bo tam i kosztuje to niewiele i darmowe gry się dostaje (i to niezłe!).
Rozwiązaniem takiej sytuacji byłoby umożliwienie zakładania dedykowanych serwerów dla graczy i zaledwie kilka scentralizowanych serwerów jako "hive" u M$ lub SONY. Ci gracze, którzy chcieliby zakładać serwer płaciliby część dla hosta i część dla SONY lub M$ za odpalenie na serwerze multi z ich gry, a całość nadzorowałby jeden lub kilka serwerów "hive" i tym sposobem mamy dla gracza darmowe multi, tak samo jak to działa obecnie na PC. No ale po co skoro można na graczach zarobić. SONY i M$ leje na was ciepłym moczem a wy cieszycie się, że pada...
hahaha no bo to rzeczywiscie takie dziwne ze producent zarabia na produkcie :D :D :D
@komenty:
I obecnie ma tak tylko EA. Cała reszta (w tym Call of Duty) korzysta z serwerów "wewnętrznych". Ale nawet dla gier EA ruch leci przez MS/Sony.
Natomiast co do twitcha - masz tam od cholery reklam (polecam wyłączyć adblocka) i dodatkowo masz opcję subskrypcji (89 dolarów/rok).
Nie ma nic za darmo.
A skoro już przy serwerach jesteśmy:
Tak wygląda specyfikacja serwera Netflix:
Chassis TST custom 1
Motherboard Supermicro X9SCM-F 1
Processor Intel E3-1260L 1
Memory 8GB ECC 1333MHz 4
Hard Drive Hitachi Deskstar 5K3000 3TB 36
Hard Drive (alternate) Seagate Barracuda 7200.14 3TB 36
Solid State Drive Crucial m4 512GB 2
Controller LSI SAS 9201-16i 16 port 2
Network card Supermicro AOC-STGN-i2S 1
Redundant Power Supply Unit (AC/DC options) Zippy MRW-5600V4V/DMRW-5600V4V 1
Misc. 2U active CPU Heatsink, SATA Cables, NIC optics
Tak wygląda pokrótce specyfikacja serwera (jednego!) do Battlefielda 4:
That is why we have decided to use E3-1270v2 CPUs offering 3.5Ghz (turboboost to 3.9Ghz), minimum of 16Gb DDR3 ECC RAM
Dedykowane serwery do ARMY podobnie.
Serwer Minecrafta dla 6 osób wymaga co najmniej Core 2 Duo i 3GB RAMu.
Zarówno $ony i M$ to nie fundacje charytatywne, to korporacje których celem jest zarabianie pieniędzy. Ten biznes musi trwać. PS+ jest płatne i wymagane do multri, bo po prostu ludzie za to płacą i jest to stały dopływ środków. Sony zgapiło się z PS3, i na pewno pluli sobie w brodę, ale chyba tylko niepoprawny optymista myślał, że multi na PS4 nie będzie płatne.
Ja nie wiem z czym macie problem, naprawdę. Jeśli Wam się nie podoba polityka Sony i Microsoftu to kupcie sobie PC-ta, w czym problem?
Skoro prawie połowa graczy za coś płaci to znaczy, że im to nie przeszkadza a nie, że ich ktoś zmusza. Gdyby ich ktoś zmuszał to płacących abonament byłoby 100% - logiczne.
Sony odnotowało stratę na PS4... Pffff, większość chyba myśli, że Sony produkuje tylko konsole, a jest to tylko ułamek asortymentu ;)
Henrar [24] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13253927&N=1#post0-13255313
Bzdury, bzdury, kolejne bzdury, już ci napisałem, na pc multi jest za darmo i nikt nie narzeka, a na ŻADNEJ konsoli nie potrzeba by żadnych kont i serwerów, jak się wydaje konsolę to trzeba mieć serwery to jasne, ale na pc też je mają i nie płacisz za nie dodatkowo (bo płacisz w cenie gry).
Co mnie obchodzi infrastruktura XBL/PSN, nie są one kompletnie potrzebne do grania na multi, to jest CELOWA BLOKADA m$ i sony, na pc nie są potrzebne i multi jest za darmo.
Albo masz centralizację i płacisz, albo masz wolną amerykankę.
Albo mam grę na pc i z darmowym multi, BREDNIE.
Proponuję kupno wystarczającej ilości serwerów, by obsłużyć paręset gier dla kilku milionów ludzi. Zobacz rachunek. Potem pisz bzdury, że jest tanio.
Naucz się może czytać, porównywałem obciążenie gry multi w stosunku do strumieniowania wideo, każdy może robić to drugie za free, mimo iż transfer jest gigantycznie razy większy od transferu gier multi, a mimo to to za multi każą płacić...
Nigdzie nie napisałem, że jest tanio, ale mój argument jest NIEPODWAŻALNY, a logika NIENARUSZALNA i pogódź się z tym, to ty jesteś tym kogo oni potrzebują, naiwniakiem, który nic nie kuma jak to działa i któremu można wcisnąć dowolny KIT.
Tak więc napiszę to jeszcze raz, na pc multi jest za darmo, serwery utrzymuje firma wydająca grę, nie ma tu żadnej potrzeby XBL/PSN to są wszystko SZTUCZNE OGRANICZENIA, paywalle, które nie mają ŻADNEGO związku z realnymi możliwościami grania w multi czy kosztów serwerów, jedynym ich celem jest BLOKOWANIE darmowej rozgrywki multi tak jak na pc, PERFIDNIE robi się to, aby zabrać graczom to co im się należy za darmo, uderza się w najpopularniejszą formę rozgrywki dlatego, aby wymusić OPŁATĘ za coś co każdy gracz chce robić.
BOLOYOO [30]
Skoro prawie połowa graczy za coś płaci to znaczy, że im to nie przeszkadza a nie, że ich ktoś zmusza.
Tak, zmusza ich, patrz statystyki ps+ dla ps3 gdzie multi jest za free, szach mat.
Po za tym niech zrobią za darmo multi wtedy zobaczymy ile osób kupi ps+.
Pod pretekstem gier których nie chcę zmusza się ludzi do opłaty za multi, a ja nie chce tych gier, niech sobie je w tyłek wsadzą, niepotrzebne mi te syfy, niech oddają darmowe multi albo lepiej, odblokują swój żałosny paywall, wtedy będzie tak jak na pc, każdy sobie załatwi serwer we własnym zakresie.
@kaszanka9
Ty naprawdę dalej nie rozumiesz? Nie musisz kupować konsoli jeśli nie podoba Ci się abonament za multi. Możesz wybrać PC lub w ogóle nie grać jeśli nic Ci nie pasuje.
Oczywiście, że płatne multi jest niefajne i nieuczciwe w stosunku do klientów (względem rynku PC), ale jeśli się na to godzą, to nie ma problemu.
Jeśli są alternatywy to nie jest to przymusem.
Też nie bardzo odpowiada mi sytuacja z płatnym multi, ale co zrobić? Całe szczęście, że Plusa mam wykupionego i tak i tak.
@kaszanka9
a co ma do tego przepustowość łącza? To groszowe sprawy.
Tutaj mowa o MOCY OBLCZENIOWEJ serwera. Przy strumieniowaniu nie ma praktycznie żadnego obciążania - od tego są sprzętowe enkodery/dekodery h264 i tym podobnych formatów kompresji.
I btw. nie wiem czy słyszałeś - mocny sprzęt KOSZTUJE. Zarówno do samego kupienia, jak i w późniejszym utrzymaniu (prąd, chłodzenie).
Na PC każda jedna gra ma oddzielny serwer - stawiany przez graczy (którzy płacą za nie sami) bądź wydawców (którzy za nie płacą sami) - gdy gra ma większe obciążenie - płacisz abonament albo w mikrotransakcjach.
Na konsolach 90% gier jest na serwerach JEDNEJ firmy.
Łapiesz, czy wciąż do ciebie to nie dociera? I nie, to nie są ograniczenia - takie są uroki centralizacji.
Smieszny jest fakt że twórcy z sony uzasadniali wysokie ceny gier tym, że muszą zrekompensować sobie straty spowodowane dopłacaniem do każdej konsoli Ps3 . Teraz każde Ps4 przynosi zysk, a gry zamiast tanieć są coraz droższe. Pokrętna polityka.