Nowe Unreal Tournament oficjalnie zapowiedziane jako w pełni darmowa gra pecetowa
Obchodzi mnie tylko to, żeby wszystko było darmowe (ew. mogą jakieś płatne skórki, ale tylko rzeczy do wyglądu). Jeśli naprawdę dopełnią obietnicy (w co nie chce mi się wierzyć) to z pewnością pogram, bo dawno się nie grało w Unreala.
@puci3104 - podobnie robią z Fortnite, też ma być w pełni darmowy ze skórkami do kupienia, bardzo inspirują się tutaj polityką monetyzacji LoLa
@mblade
No, ale tutaj jest informacja, że nie będzie nawet mikropłatności typu skórek, a jedynie gracze będą mogli sprzedawać swoje twory (za co z pewnością swoje jakieś 10% będzie brał Epic). Takie podejście bardzo mi się podoba.
Skórki będą, na streamie mówili o tym. I owy system pewnie bedzie dzialal na zasadzie jak w Docie2
Multi w UT nigdy mi nie leżał, ale zgadzam się z Wernerem, że sam model biznesowy jest dość hmm... ciekawy.
Taka odwrotność tego, co oferują niektóre gry pecetowe - płacimy za podstawkę, a community robi darmowe mody.
Tutaj odwrotnie - podstawka jest za friko, gra jest otwarta na mody, za które można kosić hajsiwo, zysk idzie do podziału między twórcę moda i Epic. Ponieważ gra jest stricte multiplayerowa całość wydaje mi się w porządku (jako minus - podzieli to community).
Niebezpieczeństwo widzę jedno (w końcu gdzieś musi być haczyk) - dość łatwo mi przychodzi wyobrazić sobie sytuację, że cała podstawka będzie dość biedna - ot (to tylko przykład, więc niech niekumaci się nie czepiają): jeden tryb, dwie giwery, trzy mapy.... Jest za friko ? Jest. Mikrotransakce są ? Nie ma. Grać się da ? Da, jak najbardziej. Ale jeśli chcesz się bawić przy tym dobrze, to sięgaj po portfel i płać... za co lepsze mody. Inny już zapłacili, serwery "vanilli" świecą pustkami.... Więc tak czy siak - płać. To wersja pesymistyczna.
Wersja optymistyczna jest taka, że EPIC zrobi wersję podstawową "NA BOGATO" i na tyle dobrze, że po żadne mody nie trzeba będzie sięgać. Nawet darmowe, o płatnych już nie mówiąc. Dla mnie byłby to ideał - mody mnie nie ruszają w ogóle (tym bardziej, że większość to dla mnie kiepścizna i amatorszczyzna). Samą grę pewnie z ciekawości sprawdzę, choć nie sądzę żeby mnie ruszyła. Deatmatch dla mnie trąci myszą na kilometr ;-)
Ale ciekawi mnie jak to się przyjmie na rynku. Zobaczymy.
Cieszę się z nowego UT, ale nie jestem pewien czy Epic dobrze postępuje ładując 2 strzelanki na rynek f2p w podobnym czasie. Wiem, że są różne od siebie, ale i tak trochę dziwna decyzja jak dla mnie.
Nareszcie nowy UT, jeśli spełnią obiecanki i do tego jeszcze w pełni darmowa gra to będzię wprost kozacko.
M$ zapowiedział powrót "ugruntowanej i ukochanej" serii gier strategicznych AAA only PC...
Epic Games tworzy FPSa AAA only PC... i to darmowego bez żadnych mikropłatności za to z pełnym wsparciem modów...
ŚWIAT STANĄŁ NA GŁOWIE!
Co dalej? EA wskrzesi Westwood?...
Trolololo, ta gra nie tylko jest tworzona przy wsparciu społeczności, ale jest tworzona PRZEZ SAMĄ SPOŁECZNOŚĆ - szkoda, że nikt tego w newsie nie zawarł.
KAŻDY kto opłaca abonament na UE4 ma DOSTĘP do kodu źródłowego gry (a właściwie będzie miał), może wprowadzać poprawki i zmiany od siebie, może z tego kodu korzystać i może mieć czynny udział w procesie produkcji gry od kuchni właściwie.
Można, by powiedzieć, że fani sami sobie złożą wymarzonego shootera. Hmmm, gdzie jest moje 19 dolarów...
https://www.unrealengine.com/blog/the-future-of-unreal-tournament-begins-today
"From the very first line of code, the very first art created and design decision made, development will happen in the open, as a collaboration between Epic, UT fans and UE4 developers. We’ll be using forums for discussion, and Twitch streams for regular updates."
"All code and content will be available live to UE4 developers on GitHub."
"But if you’re a fan of Unreal Tournament, a UE4 developer, or a future modder – or if you just want to learn how we make games – we hope you’ll join us. It’s going to be fun."
Tylko, że ja sobie nie wyobrażam na jakiej zasadzie to ma działać. Powiedzmy pare moderów będzie mieszało tą samą część kodu gry, będą mieli odmienne zdania co do niego to którym będzie miał pierwszeństwo? Z tym modowaniem już gotowej gry też się boję, że co server to inne mody będzie zawierał i na każdym innym serwerze trzeba będzie ściągać mapy, nowe bronie, dźwięki i inne pierdoły niekoniecznie podobające mi się.
mnie osobiście ten model finansowy całkowicie nie dziwi, aktualnie głównym produktem Epic Games jest Unreal Engine, więc skąd niezalezni twórcy mają wiedzieć, że ich silnik jest fajny i warto go kupić ? Zamiast wydawać miliony na głupie kampanie reklamowe zrobią grę, to nic innego jak reklama ich silnika.
na każdym innym serwerze trzeba będzie ściągać mapy, nowe bronie, dźwięki i inne pierdoły niekoniecznie podobające mi się.
O to to to. Co bedzie jak serwery zostana zasrane przez minimody jak taunty, skiny itp coś jak w UT99, a nie ściągniesz ich bo nie kupiłęś żadnego.
@HETRIX22
Ale właśnie to było piękne dawniej w grach multi. Wchodząc na inne serwery masz inne mapy, a wszystkie naprawdę dobre, dzięki czemu gra się nie nudzi nigdy. Kiedyś to mógł być mały problem przy prędkościach internetu w Polsce (fakt, że mniej wszystko zajmowało, ale jednak te kilkadziesiąt mega trzeba było pobrać co wtedy trwało trochę czasu), ale dzisiaj jest już zupełnie inaczej. A i tak warto dodać, że po niedługim czasie gra się w większości czasu na kilku ulubionych serwerach, więc już nic nie trzeba pobierać, chyba, że nowe mapy dorzucą. Jeśli ta gra wyjdzie w przyszłym roku i odniesie sukces na co liczę (gra jest arcade'owa więc powinna się też spodobać pokoleniu graczy wychowanemu na CoDzie), to może doczekamy się jakiegoś olbrzymiego przełomu w sieciowych FPSach, bo one stoją w miejscu od prawie dekady.
@alpha_lyr
Skórki i dźwięki na serwerach z pewnością nie będą płatne, bo wtedy kto grałby na tych serwerach. Płatne będą takie co są tworzone z myślą o zarobku.
Ale w czym widzicie problem? Taki model byl dawno temu i jakos nikt nie narzekal lecz prawie kazdy sie cieszyl ze jest jakas innosc w grze niz oklepana gra z rundy na runde.
HETRIX22 - jesli podoba ci sie mod UT2Quake3 gdzie sa glosy typu "one frag left" z Q3 to bedziesz gral zapewnie na tym serwerze, to nie matchmaking gdzie ladujesz w losowej grze, z losowymi ludzmi, na losowych poziomach - wiele gier nie ma przegladarki serwerow - twoja rola polega na wejsciu w odpowiedni pokoj i czekanie na graczy. Tutaj bedzie to co kiedys - ulubione serwery - czyli te same osoby, mala spolecznosc serwerowa jak z czasow Q3, RTCW czy starego CS.
Mimo iz juz w 2011r w BF3 byla przegladarka serwerow to nadal laczenie sie do gry opieralismy na "matchmaking z wybranym serwerem z listy po zaznaczeniu jaki to host ma byc" - dzis tutaj, jutro tam, pojutrze jeszcze inny host... Nie mialem w 3 ani w 4 jakis serwerow gdzie ciagle gralem, wyjatkiem sa hosty ktore mialy wymieszane dodatki a nie pierw DLC1 i 4 mapy, potem DLC2 i 4 mapy tylko DLC1 - 1 mapa, podstawka 1 mapa, DLC2 1 mapa, itd
"Tylko, że ja sobie nie wyobrażam na jakiej zasadzie to ma działać. Powiedzmy pare moderów będzie mieszało tą samą część kodu gry, będą mieli odmienne zdania co do niego to którym będzie miał pierwszeństwo?"
Sprawdź sobie najpierw dokładnie na jakiej zasadzie działają profesjonalne mechanizmy zarządzania projektami :P Propozycje zmian będą musiały zostać rozważone przez Epic, skonsultowane i dopiero po pewnym czasie zostaną wstawione do głównej gałęzi gry albo odrzucone. We wpisie na blogu było wyraźnie napisane o podejmowaniu trudnych decyzji, podejrzewam, że w tych decyzjach wydatnie pomogą właśnie fani gry.
Co do strachu przed płatną zawartością - sądzicie, że Epic zatrudnia bandę debili-nieudaczników? Nie przyszło wam do głowy, że w przeglądarce serwerów będą pokaźne opcje filtrowania wykluczające serwery oparte na płatnej zawartości?
Podoba mi się też założenie wszystkich, że na grę rzucą się developerzy-hieny którzy chcąc się nachapać będą produkować hurtowo skiny za dolara - w marketplace pojawi się tak darmowa jak i płatna zawartość i nikt nikogo nie będzie zmuszał do czegokolwiek.
Ja bardzo się cieszę z takiego obrotu sprawy, bo przy takim poziomie otwartości i elastyczności nowy UT ma szansę stać się fenomenalną multiplayerową platformą o piekielnie długiej żywotności. No i zmierza na Linuksa <3
@b4r4n
Rzuciłem po prostu jakiś przykładowy % ;) Nie gram akurat w żadną grę z mikropłatnościami, więc się nie znam.
wszystko co jest w pełni darmowe jest prawie w pełni płatne, pzdr
Irek22. To taki wołacz do świata nie bezpośrednio do firmy :) Po prostu zawsze byłem po stronie Q3 ;)
Podoba mi się taki system... gra darmowa, płacisz tylko za mody, gracze zarobią na modach, a studio też prawdopodobnie zbije na tych procentach ze sprzedaży krocie, ale oczywiście gra musi być dobra... i przyciągnąć tych graczy. :D Ja zagram.
@dj_sasek - Będą serwery dedykowane co potwierdza obecność modów, więc jeśli sam nie będziesz się zachowywał jak "gimbaza" to nie będziesz musiał ich znosić, bo nie będziesz z nimi grał na serwerach.
@Emiliano666
Gra będzie dobra, bo Epic tworzy z graczami, więc to nie może się nie udać. Jak wiadomo to gracze potrafią zdecydowanie ulepszyć grę.
"zamierzają udostępnić fanom potężne narzędzia moderskie. Użytkownicy otrzymają możliwość sprzedawania własnych kreacji, a Epic Games ma inkasować procenty od takich transakcji i w ten sposób zarabiać na grze".
Ciekawe podejście do sprawy, rzadko kiedy komuś nie odpowiadały mody robione przez ludzi z zewnątrz.
Nawet mi się to podoba, coś nowego.
Gra zmierza na pecety i będzie całkowicie darmowa, bez żadnych mikropłatności. Twórcy umożliwią za to graczom sprzedawanie opracowanych przez nich modów.
You had my curiosity. Now you take my money!
Chyba najmilsza wiadomość w roku 2014! System stosowany od dawna przez valve + nowy Unreal... nic tylko ciupać jak wyjdzie
Fajnie. W takim razie zagram na pewno.
;)
Zastanawia mnie, czy to, że gra będzie darmową wpłynie jakoś na tą produkcję? Mam tu na myśli kwestie techniczne, czy będzie ona dużo bardziej uproszczona, niż w przypadku gdyby to była produkcja pełnoprawna AAA za którą trzeba płacić?
Mam nadzieje, że nie będzie to takie uproszczenie jak np. mamy w Battlefield Free wzg. jej pełnoprawnych edycji. Bo jeżeli tak to ja dziękuję.
Oby tak nie było... ale to ma być na nowym UE4 więc nie powinni chały odstawić, na pewno kompa trzeba będzie mieć odpowiedniego żeby to uciągnęło.
Gra ktoś jeszcze w trojkę mp?
@dj_sasek - Już widzę jak gimbusy grają w UT. Większość zagra kilka rund i wróci do BF'a, czy CoD'a.
Bardzo ciekawy pomysł ze strony twórców, dość niespotykany jeśli chodzi o dzisiejsze czasy. Mam nadzieję, że inne studia wezmą z nich przykład i nastanie czas gier, na które nie trzeba wydawać mnóstwa kasy aby móc się mierzyć z kimkolwiek, a wręcz przeciwnie, będzie można nawet na tym zarobić ;)