DriveClub na PlayStation 4 w 1080p i 30 klatkach na sekundę
ale sony pożydziło tych bebechów,konsola mogła by kosztować przy premierze do 2500 zł ale za to by wyciągła fhd i 60 kl/s przy wymagających efektach graficznych i starczyła by na 8 lat solidnego grania.
Jedyna gra dla której kupiłbym PS4...
Zapowiada się naprawdę dobra gra i wcale mi nie przeszkadza 30 klatek.
Przypominam, że na PS3 były gry działające w 1080p i 60 fps. A teraz mamy 'nową generację' i nadal 30 fps? Nie no, ale 1080p (powszechnie używane od jakichś pięciu lat) przynajmniej dali!
Przypominam, że na PS3 były gry działające w 1080p i 60 fps.
Jakieś małe tytuły z PSN:) Duże AAA to 720p, albo 960x1080, ewentualnie 1280x1080p. Gran Turismo nawet nie miał pełnego 1080p, bo poziomą rozdzielczość miał z tego co pamiętam między 960-1440.
Trzeba jednak powiedzieć, że 960x1080 miało tę zaletę nad 1280x720, że na TV z natywną 1920x1080 upscale był piksel w piksel i nie było artefaktów jak przy 720p->1080p.
W każdym razie PS3 przynajmniej mogła działać w 1080p, a X360 ponad 720p już nie dawał w ogóle rady ze względu na konstrukcję GPU, które miało na sztywno przydzieloną pamięć na ramkę obrazu i jak ktoś chciał wyższą rozdzielczość musiał rysować obraz w kilku kawałkach, co mocno ograniczało wydajność. Z drugiej strony X360 mógł w 720p realizować AA mniejszym kosztem. Ogólnie podobne ograniczenia miał NGC i Wii, bo GPU też było od AMD, tylko tam limitem była 480p.
Jeśli chodzi o DriveClub, to nie rozumiem czemu w grach wyścigowych wyżej stawia się detale od płynności. W czasie wyścigu i tak wszystko płynie wokół i nie ma znaczenia tak naprawdę czy obiekty składają się ze 100 tys. polygonów czy 1 mlna. Różnicę między 30, a 60 fps widać w wyścigach chyba najbardziej wyraźnie spośród wszystkich gatunków gier.
Skoro konsole nie domagają wydajnośiowo, to czemu nie ma opcji graficznych?
Gracz powinien mieć wybór:
- 1080p60 ze zmniejszonymi detalami,
- 1080p30 z pełnymi,
- 720p60 z pełnymi.
Każdy by znalazł coś dla siebie.
paul oren's [1] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13223506&N=1#post0-13223506
Widzisz, bo trzeba było postawić na intela, wiem wiem, zaraz mnie zjadą, że musieli mieć SOCa, tymczasem wcale nie musieli, a teraz zostali z marnymi 6 rdzeniami o taktowaniu 1,6 GHz (m$ ma ponoć 1,75Ghz) to jest bardzo mało i słabo.
Wątpię też, że cenowo by było gorzej.
Początkowo byłem bardzo optymistycznie nastawiony, nawet teoretycznie uważałem, że to może mieć wydajność 4 jajek od intela (oczywiście nie na 4,5 ghz, ale tak na 3 ghz), ale szczerze patrząc jak to się rozwinęło i jakie są informacje od różnych devów to niestety oszukiwałem sam siebie, procki w tych konsolach to straszne chaszcze i szroty.
Przynajmniej ps'a ratuje gpu.
Ogame_fan [3] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=13223506&N=1#post0-13223515
Albo mogli i dać 1080p i 60 fps tak jak w forza, tyle, że obcięli co się dało masakrycznie.
berial6 [7]
No i co z tego, są ludzie którzy nadal nie pojmują, że rozdzielczość i fps mało znaczy, według ciebie szary kwadrat na środku będzie tak samo obciążał konsolę jak pełna scena ze szczegółowymi modelami, animacjami, fizyką, oświetleniem itd. ?
Każda gra na konsoli może działać w full hd i 60 fps tylko trzeba zadać sobie pytanie, jakim kosztem.
Od siebie dodam, że kompletnie nie rozumiem, czemu na tych peceto podobnych konsolach nie dają po prostu opcji graficznych tak jak na pc, ludzie mają różne oczekiwania, czemu nie dać wyboru fullhd vs mniej, ale zamiast 30 fps, 45 albo 60 (i tu znowu czemu tak się upierają przy 60, 45 mniej, ale lepiej i tak od 30). Oczywiście też kosztem grafiki, ale to też wybór.
Jasne, bo zaraz by było, że się nie da, że to konsola, że to za dużo roboty, no właśnie to na pc kosztuje też trochę roboty i jakoś gry są nadal tańsze, a tu zaraz by pewno stwierdzili, dobra, ale musi być drożej i dłużej robione, dla mnie to po prostu zwykłe lenistwo.
być może się powtórzę ale dla mnie nowa generacja=60/1080 I KONIEC a nie jakieś 30!!!!
konsole sony zawsze kosztowały na premiere 2500 zł i powyżej i teraz ps4 też mogła,wg mnie powinni dać lepsze gpu (na którym full hd i 60 kl/s przy wymagających efek.graficznym to byłby standard a w przyszłosci może i ponad 60 kl/s),zamiast 2 układów 4 rdzeniowych jeden osmiordzeniowy i taktowanie co najmniej 2,5 ghz oraz 10 GB ramu i wtedy spokojnie zmiesciło by sie w granicach tej ceny oraz starczyło na solidne 8 lat,co do ms no cóż jeszcze bardziej przyżydzili bebechy ale co zrobić.
I znowu ludzie macie ból dupy bo 30 klatek będzie a nie 60 ja się pytam po cholere wam tyle ? już rozumiem jakby przy 30 gra przycinała i nie dało się grać ale do cholery będzie płynnie i to w fullhd więc po co to narzekanie ?
ja sie tylko spodziewałem że określenie ,,next gen'' to sie sprawdzi w praktyce i wydajnośc znacznie wzrośnie ale tak sie nie stało więc trochę lipa z tymi nowymi konsolami.
Wolę stałe 30fps niż wahania klatek jak na PC.
Co do ustawień graficznych na konsolkach to rozsądne byłoby 720p+60fps lub 1080p+30fps, ale prawdopodobnie możliwość wyboru łączyła by się z mniejszą wydajnością, jak na PC, gdzie gry przeportowane z X360/PS3 potrzebują 3-4 krotonie mocniejszych "bebechów" niż ich konsolowe odpowiedniki.
Ski_drow
Jest różnica między 30 a 60 FPS, ale to chyba indywidualnie zależy czy mu pasuje 30, czy nie. Jak dla mnie najbardziej irytujące są dropy, nawet jednosekundowe gry.
Wolę stałe 30fps niż wahania klatek jak na PC.
GTA 4 choćby.
jak na PC, gdzie gry przeportowane z X360/PS3 potrzebują 3-4 krotonie mocniejszych "bebechów" niż ich konsolowe odpowiedniki.
Czemu nie dziesięciokrotnie od razu? :) I co to właściwie znaczy, że maja 3-4 razy więcej - teraflopów, pamięci, no właściwie czego?
Mam nadzieję, że chociaż kolejne Gran Turismo nie zawiedzie i będzie działać w 60 klatkach na sekundę. W grach wyścigowych 30 klatek jest niedopuszczalne.
Poznaliśmy także powody, a raczej powód przesunięcia daty premiery. Okazało się, że chodziło głownie o dynamiczne menu gry.
Ładny bullshit tu próbują wciskać. Nie chce mi się wierzyć, że pół roku może pochłonąć dopieszczanie jakiegoś menu wypełnionego społecznościowymi bzdetami. Gra po prostu musiała być w wielu aspektach niedopracowana i potrzebowali dodatkowego roku żeby ją dokończyć, a to że początkowo miała się ukazać na premierę PlayStation 4 to był takie marketingowe brednie budujące hype na konsolę. Zresztą pamiętam, że na niedługo przed premierą PS4 było mówione, że gra jest gotowa w ledwie 50 % czy coś koło tego.
[16] gnoll
Są co do FPS i IV - są wyjątki potwierdzające regułę, ale takie V już chodziło płynnie a grafikę ma lepszą od tej z IV.
Co do wymagań sprzętowych, to racja, walnąłem te 3-4krotność troszkę z dupy, ale zobacz sobie z wymagania minimalne z Wolfenstein: The New Order, a ta gra wychodzi też na x360 i ps3.
Co do wymagań sprzętowych, to racja, walnąłem te 3-4krotność troszkę z dupy, ale zobacz sobie z wymagania minimalne z Wolfenstein: The New Order, a ta gra wychodzi też na x360 i ps3.
Wymagania Wolfa to jakaś bzdura, wypasiony proc i mooooocno średnia karta, do tego 4 GB RAM? To proc lepszy od konsol, a cała reszta już nie? Błąd, Intel sypnął groszem albo nie wiem co, równie dobrze mogą zalecać Core 2 Duo i Titana jednocześnie.
Z konsolowych gier na poprzednia generacje w 60fps zaliczamy:
- wszystkie CODy?
- Mortal Kombat, odswiezony
- Kane and Lynch 2
- Driver: San Francisco
- Raymany
- Bayonetta
Jest wiecej ale nie pamietam wszystkich, nie czuliscie roznicy?
Ski_drow - bo:
- gra mi sie tak lepiej
- jest roznica
- to jest PS4, a nie PS1/2/3, wiec czemu nie isc dalej? Wole 60fps niz futerka czy wlosy ktore tak usilnie chca wpychac do gry...
- jestpostep technologiczny
Zapomnialem, jest juz 120fps :)
[20] na kartach się kompletnie nie znam, ale taki x360 ma 512mb ram więc to wychodzi 8 razy więcej niż minimum ma PC przy Wolfie.
[19]
Są co do FPS i IV - są wyjątki potwierdzające regułę, ale takie V już chodziło płynnie a grafikę ma lepszą od tej z IV.
Płynnie? Przecież to miało dropy do 16 klatek^^ https://www.youtube.com/watch?v=_fbYyMq4cGU
Jeśli to jest dla ciebie płynnie to chyba twój mózg jakby nie działa zbyt dobrze.
[21]
Jakie już? 120FPSów ja mam od 8 lat:-D
@tybet2
1.Tylko jeśli masz monitor 120Hz
2.Większość gier nie wyświetla więcej niż 90 na PC. Jeśli fraps ci pokazuje 120, to najprawdopodobniej klatki się dublują, albo gra chodzi przyspieszona
On ma ale w Mario.
Co do DC dobrze że projekt wstał. Już build prezentowany przez informacją o przeprojektowaniu wyglądał zacnie. Nowa koncepcja to coś świeżego, odgrzewanym NFS-om czy GRID-om stanowcze nie.
Mam tam gdzie chce. Jeśli nie mam to nie widzę problemu w obniżeniu detali do gry MP (zwłaszcza, że często więcej widać na low).
Monitor 120Hz to żaden wyczyn - kosztuje tyle co kupno konsoli.
Wiem ile jakie gry wyświetlają klatek; Fraps był ok jakieś 10 lat temu.
alpha_lyr nie płacz, nic ci taki tekst nie da:)