Lords of the Fallen – CI Games kontra Dark Souls
dlaczego wy ciągle próbujecie traktować City Interactive poważnie? przecież oni robią gówno i próbują sprzedawać za normalne pieniądze, te ich worki powinny być dorzucane do "Vivy" a nie sprzedawane jako normalny produkt nawet do CD-Action nie powinni tego dodawać kiedy ktoś to w końcu zrozumie i przestanie ich wpychać gdzie popadnie?
Ja się z Tobą nie zgadzam, gra zapowiada się na prawdę widowiskowi i jak byś nie przeczytał całego artykułu to nad Lords of the Fallen nie pracuje tylko CI Games ale też i niemieckie studio. Myślę że ta produkcja może utrzeć nosa ludziom, którzy za każdym razem patrzą na nowe produkcje danego studia przez pryzmat ich poprzednich gier, które nie wszystkim przypadły do gustu. Trzeba dać szansę rodzimej produkcji i dopiero po premierze oceniać czy było warto czekać. Co do samego artykułu to świetny chociaż wprowadził bym małą zmianę:) Zamiast: "Giniesz, odradzasz się i wracasz na arenę z nową wiedzą – nie dać się zabić.". Dał bym: "Padłeś, powstań, powerade" xD
Wszystko od nich się zapowiada ciekawie, a później wiadomo co z tego wychodzi. Robią słabiutkie gry i tyle. I tak sobie zarobią na konsolowych pelikanach, którzy wszystko łykną. Ci ludzie (w szczególności na ppe.pl) są tak żałośni, że szkoda gadać. Wystarczy jeden obrazek z gry i od rozau komentarze "chętnie przetestuje, wygląda świetnie kupuj" itp. Żal po prostu :D Sam też gram na konsolach, ale daleko mi do takich ludzi, na szczęście.
Zapowiada się ciekawie ;) Zwłaszcza wątek fabularny. Jedynie boję się, że nie wstrzelę się w poziom trudności. Walki tutaj są bardzo zręcznościowe. Ja jednak wolę w grach RPG, że połową sukcesu w walce są statystyki naszej postaci. Cóż, zobaczymy jak to będzie.
A ja tam chętnie "sprawdzę". "Sławne" Dark Souls nie potrafiło mnie do siebie przekonać przez wyjątkową toporność. Strasznie lubię jak gry są płynne a tam wyjątkowo nie leżał mi cały system animacji/grafiki i tak dalej. Tak mnie straszyli poziomem trudności a okazało się iż gra wcale tak trudna nie jest, raczej toporna. To jest subiektywna opinia rzecz jasna, przynajmniej mam dwa wielkie RPG-gi mniej bo i tak mam za dużo tytułów do grania ^^.
CI, jak to CI, ale to tutaj wygląda apetycznie i ta "plastyczna" oprawa graficzna mnie zaciekawiła.
Oj ładnie to wygląda i nie chodzi mi tylko o grafikę która jest mega moim zdaniem ale ogólnie o całokształt. Pozostaje tylko czekać :D
PCtowcy kupią, wśród tego natłoku indie które opanowało tą platformę gra wygląda bardzo dobrze lub nawet wybitnie.
kulka25, ty musisz mieć naprawdę smutne życie. Wiesz, że LotF wychodzi również na domniemane nextgeny?
SirToth [1]
dlaczego wy ciągle próbujecie traktować City Interactive poważnie?
+10
Lords of the Fallen mi kompletnie zwisa. Niemniej jednak jakkolwiek przy maksimum dobrych chęci jeszcze jakoś tam jestem w stanie spróbować zrozumieć podnietę co niektórych tą produkcją (zrozumieć tylko i wyłącznie ze względu na osobę Gopa, bo banda wyrobników nawet pod przywództwem dobrego szefa jest w stanie wszystko spartolić), to w ogóle niepojęte są dla mnie - niekiedy wręcz zdawałoby się, że olbrzymie - oczekiwania związane z Enemy Front i łudzenie się, że ta gra będzie czymś więcej niż średniakiem.
Dzięki za ten tekst :) Nareszcie jakiś konkretny i długi opis Lords of the Fallen :)
A trailery są mega obiecujące więc jest szansa na naprawdę dobrą grę.
Komentarzy pod tytułem 'nic z tego nie będzie' już nie chce się czytać, męczą ludzie modlący się żeby komuś nie wyszło.
wladsenty - wiem, ze wychodzi na domniemane nextgeny i tak zwanego pisi. I to na pisi ostoi farm simulatorów, simsów i innych wybitnych arcydzieł indie, które na tej pseudoplatformie dominują ten przeciętniak ma szansę zrobić furorę.
Do tych wszystkich "pieniaczy"którzy wieszczą że gra będzie taka sama jak poprzednie produkcje CI, gdyby gra była gówno warta to T. Gop nie sygnował by jej własnym nazwiskiem. To on jest gwarantem tego że to będzie gra na miarę not min. 80%. W końcu koleś zna się na rzeczy bo nadzorował produkcję dwóch Wiedźminów wiec wie jak to zrobić aby nie było wstydu.
A ja tu widzę nie crapware, tylko rozwój CI Games, od naprawdę popierdółkowatych gier, poprzez produkcje " po taniości" i te średniaki (tak tak, produkcje średnie, ale nie słabe crapy) jak Ghost Warrior, aż po próbę podejśćia do gier AAA w tym przypadku. Keśli się uda, to będzie sukces. Chciałbym naprawdę by gierka była grywalna i zasłużyła na GoLu choć na 8 :)
wedlug mnie to słaba giera, z reszta tak samo jak dark souls wiec moze przebije, moze nie przebije
Brak odradzających się przeciwników - biorę w ciemno ;). Sam nie wiem czemu ale trzymam kciuki za LotF nawet bardziej niż za Wiedźmina 3. Ta gra ma coś w sobie i zapowiada się na prawdę dobrze.
Bardzo ładnie giera wygląda to trzeba przyznać. Klimatyczne lokacje i potworki, dynamiczna gra światła i ciemności. Także pod tym względem super. I teraz najważniejsze dla mnie jak gra wygląda od środka tzn statystyki i rozwój postaci, karta postaci, ekwipunek, skille, dziennik, mapka itp. Jak wygląda RPG tutaj? Tylko dwa dialogi do wyboru? Jeśli w tych aspektach gra będzie uboga - będzie miała np nieklimatyczne menu ekwipunku, albo brzydkie karty postaci - to choćby nie wiem jak ładnie gra wygląda w akcji to niczego nie zmieni. Mam nadzieję, że gra będzie miała głębie, ładną wewnętrzną szatę graficzną i możliwości do wybierania, to w połączeniu z dobrą akcją da jej pewny sukces.
I tak sobie zarobią na konsolowych pelikanach, którzy wszystko łykną. Ci ludzie (w szczególności na ppe.pl) są tak żałośni, że szkoda gadać.
Takimi tekstami właśnie udowadniasz, jak smętne i kijowate jest życie PCtowca, nawet takiego, który posiada konsolę. I kolejny argument, że PCtowcy wszczynają burdy na forum. Takim ludziom jak Ty nie ma co prezentować merytorycznych argumentów - tylko walić od razu pałą w łeb.
Na temat: Najpierw recenzję. Z reguły gry od CI są megaaaaa słabe, zatem wypada zaczekać na jakieś fachowe opinie. Nie ma co brać w ciemno.
Jestem jak najbardziej ZA. Cudze chwalicie, swego nie znacie. Rajcujecie się DS'ami, które w rzeczywistości są średniakami - toporność, słaba grafika i animacje. A swoich to najlepiej opluć i w łyżce wody utopić. Sukces i rozwój polskich gier/developerów przyczyni się do jeszcze większych inwestycji i rozwoju tej branży w naszym kraju, jeżeli zacznie się to naprawdę opłacać to i inwestorzy zaczną wykładać większą kasę, znajdzie się więcej fachowców, doświadczonych ludzi - i tak się ta machina zacznie kręcić.
A tak offtopicowo, to również śmiać mi się chce z tych wszystkich "patriotów" stawiających Wiedźmina i jego autora na ołtarzyku - jak wyszedł film, to się większość śmiała z uber efektów specjalnych, m.in. smoka - lecz nagle wszyscy kochają twórczość Sapkowskiego, o którym przed tym boomem mało kto zapewne słyszał czy w ogóle czytał książki. Podobnie było z Tolkienem i jego Śródziemiem i paroma innymi takimi.
Szczerze? Słabo to wygląda i nie tylko jeśli chodzi o grafikę. Animacje i wojowanie bronią to jakaś żenada, Gorzej to wygląda niż w Dark Souls. Jakbym miał oceniać ten tytuł po ostatnich filmikach to taki średniak wyjdzie w okolicach 6/10. Może ciekawa będzie fabuła bo o niej mało wiemy, ale tak po za tym słabiutko..
Snajpery też zapowiadali jako gry AAA i nawet więcej AAAA, a wyszło średnio słabo. Zobaczę oceny, recenzje będzie 7.5-8/+ kupie.
Alt3ir +1
Również nie rozumiem fenomenu Dark Souls. Grafika i animacje przeciętne, system walki cholernie toporny i w mojej ocenie dość frustrujący. Gra jest wymagająca tylko przez wspomnianą toporną walkę. Gdyby nie to to raczej nie wyróżniałaby się w takim stopniu. Spędziłem z tą grą kilka godzin i jakoś nadal odpycha mnie ów system walki...
Bardzo fajne porównanie, mnie przekonuje ku Lordsom:)
CIG swoimi najnowszymi produkcjami pokazuje, że nauczyli się robić gry z najwyższej półki.
CIG swoimi najnowszymi produkcjami pokazuje, że nauczyli się robić gry z najwyższej półki.
Szczególnie Sniper 2 był mega dobry. Wybitna produkcja.
Ciągle słysz, że LoF to taka wielka masakra i że to wszystko wina CI. Tylko nasuwa mi się jedna zasadnicza kwestia, że CI nie robi sam tej gry. Większość prac odbywa się w Deck13. Dziwne, prawda?! Jakoś Ci co są na "nie", zdają się o tym zapominać.
Po to zatrudnili Gopa żeby wyniósł ich na wyżyny. Gdyby nie wierzył w sukces Lordów nie sądzę żeby się podjął tego projektu.
Poza tym nie ma co wypominać starych błędów, nie sądzicie że wyciągnęli jakieś wnioski z porażek?! Nawet najlepszym zdarzają się wtopy.
Wygląda to bardzo obiecująco, zobaczymy jak będzie w praktyce, niestety ostatnie lata nauczyły mnie, że to co widzimy na przygotowanych filmach pokazowych nie odzwierciedlają długofalowej rozgrywki...
Czekam na tę grę i mi wystarczy nawet jak będzie na równym poziomie co soulsy,
Jeśli ta gra osiągnie choćby namiastkę duszy souls, gameplaya i tego mistycyzmu i to wszystko w CI to Tomasz z miejsca powinien zostać właścicielem tej firmy ;) hehe
Test34 ta... nad Sniper Ghost Warrior 2 pracowało ponad 300 ludzi (sic!) i 5 zewnętrznych firm (sic!). Każdy wie jaka kupa z tego wyszła (przy takim nakładzie ludzi i firm zewnętrznych to powinno być arcydzieło).
Nie wiem czemu ludziom nie pasują animacje czy fizyka w grze, przecież one wyglądają bardzo fajnie, a to że wyglądają gorzej niż w DS to już przesada. Ogólnie gra jest jeszcze w trakcie tworzenia, gameplay był tylko w wersji pre-alpha więc do stanu końcowego sporo może się zmienić. Też jestem ciekaw jak wypadnie fabuła i czy na prawdę będzie to dynamiczniejsza gra od tej do której porównuje ją wiele osób.
Test34 [25]
CI nie robi sam tej gry. Większość prac odbywa się w Deck13.
A nie, to spoko. Zwracam honor. W końcu to wielkie Deck13 - gwarant jakości (zwłaszcza w gatunku action-RPG)! Rockstar niemalże! Albo dawne BioWare chociaż...
Zapowiada się wybornie. Czas kupić troche akcji CI bo wartość firmy pewnie wzrosnie po premierze. Mam nadzieję że wszystko pojdzie jak nalezy i dostaniemy produkt z najwyzszej półki.
Z tego co wiem o grze to raczej nie iż ta gra jest mnie wymagająca, a soulsy kocha się za gameplay nie za grafikę. Chociarz do premiery nie wiadomo. Ale i tak uważam że gra może być dobra.
Gra prezentuje się i wygląda dużo lepiej niż Dark Souls. Animacje wyglądają bardzo naturalnie.
Jakość oprawy ma swój styl i urok. Jest może trochę zbyt cukierkowo ale generalnie na plus.
Sam zarys fabuły jest co najmniej interesujący. Wstępnie wyrażam chęć zakupu.
NO tak, są gry które się lubi, czy też kocha jak kto woli za to co nam dają i nie koniecznie jest to Grafika, np Ja: uwielbiam Wolfa i mimo to że kra ma już swoje latka trzymam ją w raz ze starym sprzętem bym mógł sobie spokojnie w nią popykać. Z resztą, co tu daleko szukać WoT także grafiką nie grzeszy ale mimo to wielu ludzi w niego ciupie. Co do akcji to słabo się znam ale chętnie spróbuje kupić przed LotF a może i się skusze na EF, ale to ktoś musi mi doradzić.
Jezusie jaki tu ludzie mają ścisk dupy że gra jest podobna do DS i co z tego skoro grono rzeczy w tej grze wygląda o niebo lepiej niż w DS. Grafika, animacja postaci, tekstury, gra świateł itp. Natomiast DS to prymitywna gra charakteryzująca się tylko wysokim poziomem trudności i tym ze ginie się w niej na potęgę.
Nie moj klimat, moze to ten "heroic" ktory przypomina te azjatyckie produkcje. Nie wierze w ta gre patrzac jakie produkcje do tej pory wydawali ale zycze sukcesu. Dark Souls nie gralem, nawet nie probowalem skoro sa podobno problemy ze sterowaniem i portem z konsoli moze tutaj ta gra bedzie miec przewage.
Asasyn363 o to chodzi w Dark Souls aby walka byla toporna... Nie jestes super bohaterem co skacze jak ksiaze Persii czy tez kontrujacy kazdy cios Batman.Dla mnie to jest udana produkcja a zwazywszy na to ze nie ma gry pokroju Dark serii to wara od tej gry. Masz problem ? To nie graj.Wcale nie musisz sciagac torenta a potem komentowac jak dziecie Neo.Ta gra nie jest dla kazdego a sadze ze polowa graczy nie ma wymaganego wieku aby moc grac.A na Lorda czekam bo uwielbiam gry gatunku RPG oraz action rpg. szkoda ze na ps3 nie wyjdzie;/
Jak narazie przewaga Lords of the Fallen to tylko grafika, ale ona nie wystarczy by pokonać DS. Tu trzeba jeszcze wykrzesać odpowiedni klimat i wciągający świat, a to o wiele trudniejsze niż stworzenie ostrych tekstur. Coraz bardziej zaczynam przekonywać się do LotF, ale ekipa Gopa musi jeszcze doszlifować wiele elementów i wysilić się na oryginalność, bo gra wygląda trochę jak MMO z tymi swoimi epickimi przeciwnikami i wielkimi broniami. Mimo to - czekam! :)
Wszystko fajnie, pięknie, ale brakuje jednego z najważniejszych pytań. Co z opcją multiplayer? Czy w ogóle będzie?
Heh i tu strzał w 10-tke:) O multiplayer chyba póki co jest cicho jeśli chodzi o tą grę i właśnie nie wiadomo czy w ogóle będzie. Podobieństwa i podobieństwa. Ludzie nikt poza Gopem i innymi ludźmi pracującymi nad tą grą jeszcze w nią nie grał więc o jakich podobieństwach tu możemy mówić. To że wzorowali się na jakiejś grze nie znaczy że ją skopiują. Jest wiele gier, które są podobne do innych, mają różne bardzo podobne elementy ale w gruncie rzeczy są inne bo różnią się może tylko detalami, które jednak są znaczące.
Przecież COD czy też MOH wzorowali się na Wolfie i teraz tak naprawdę COD i w małym stopni MOH Przodują a Wolfa (Dla mnie najlepsza gra FPS) jest gdzieś tam daleko za tymi tytułami. A jeszcze po części BF. Wszystkie te gry miały swojego protoplastę - czy to źle? .. Raczej nie bo mamy wybór , możemy ograniczyć się tylko do jednego tytułu ale możemy też grać w wszystkie. Każda z nich jest podobna do siebie a tak naprawdę mają odmienne fabuły(o ile takowe są ), różne mapy, postacie itd. Wydaje mi się że można śmiało pograć i w DS-a , W3 i LotF, nie porównując ich jako zrzynki tylko jako inne gry o małych podobieństwach.
ELpolakoss [44]
Przecież COD czy też MOH wzorowali się na Wolfie
Bzdura. Swego czasu pierwszy MoH, a później jego rozwinięcie - czyli pierwszy CoD - byli powiewem świeżości i nowym spojrzeniem na FPSy. Tworząc MoHa (a później CoDa) twórcy chcieli właśnie odejść od rozgrywki proponowanej przez Wolfensteina i mu podobnych FPSów. M.in. dlatego te FPSy stały się tak szalenie popularne.
Inna sprawa, że też nie widzę sensu zarzucaniu jakiejś grze, że jest podobna do innej. Tym bardziej, jeżeli ów "klon" jest grą dobrą i fajnie się w nią gra. Chyba tylko jakiś pier*olony hipster lubujący się w danym gatunku, zrezygnuje z dobrej gry tylko dlatego, że jest ona podobna do innej (albo że mu się wydaje, że jest podobna).
Bzdura powiadasz - 20 listopada 2001 data premiery Return to Castle Wolfenstein - 22 stycznia 2002 MOH AA coś jeszcze chcesz powiedzieć??. Wszyscy wiedzą że wolf był pierwszy i że był protoplastą MOHA a dalej Coda..etc.
W tym momencie popieram Przedmówcę Wolf Był protoplastą FPS-ów tego się nie da oszukać. Wracając do tematu w miesięczniku CD-Action pojawiła się jedna z pierwszych recenzji LotF Pre-Alpcha z tego co zrozumiałem. Autor z którym z całą stanowczością się zgadzam (po wszelkich udostępnionych materiałach) opisuje iż po 10h grania w jeden z fragmentów gry , opisuje iż gra się nie nudzi i warto w nią pograć. etc.Dla mnie jest to Gra, dla której ja osobiście modernizuje PC-ta by osiągnąć pełen efekt, pokazuje nam wiele scen które są ciekawe a zarazem trudne.
Autor tekstu piszę także iż gra to nie jest typowy RPG czy też ARPG, raczej określa ją mianem " dynamiczną grą akcji wymieszaną z taktycznym erpegiem" Brzmi dziwnie jednak jak dla mnie dość intrygująco. Nie będę tutaj przepisywał całości lecz zachęcam do przeczytania artykułu i zastanowienie się nad tym czy przekonuje was on do tego tytułu. Mnie Owszem przekonuje ale nie tylko ten artykuł, przekonują mnie także Liczne filmiki i opisy samej gry, wydaje mi się że jest to dobra i zarazem bardzo mocna produkcja, która ma duży potencjał by wpaść w ręce najlepszych i pokazania ilości nabitych punktów doświadczenia.
@PaniPaniWrocky Dzięki za info! będę musiał odnaleźć art i go przeczytać bo szczerze powiedziawszy jestem również dość zainteresowany tą grą. Zapowiada się ciekawie, sporo materiałów już zostało pokazanych, a jeszcze jest kilka miesięcy do wydania.. Też myślę nad upgradem sprzętu, ale poczekam z zakupem do informacji odnośnie wymagań. nie chcę pakować kilku tysięcy w sprzęt dla jednej gry, a boję się że jak zakupię teraz będę miał mało czasu na życie osobiste :D nie mniej jednak, czekam na dalsze informacje o tej grze. kurde, Polskie firmy zaczynają urywać trochę tego rynku zachodniego w branży gier, bardzo kurde dobrze!
HEH Widzę że temat rośnie w mgnieniu oka:) Powiem tak. Szczerze nie chce by pokazywali nam zbyt wiele, bo stracę na tym przyjemność odkrywania możliwości tego tytułu, z drugiej strony, chcę więcej i więcej. W tym momencie niezdecydowanie mam jak u kobiety trudno;P Ale ten tytuł na moim PC-cie może hulać z zapasem mocy:). Jeszcze tylko data premiery i będę niedostępny dla nikogo. Żona mi głowę urwie ale trudno:)
To porównywanie gier staje się już trochę nudzące. Wszędzie tylko słychać, że ta gra to klon tej, a ta druga to tamtej. Przecież to normalne że gry są do siebie w jakimś topniu podobne i jeden twórca wzoruje się na innym. @PaniPaniWrocky daj namiary na nr tego CD-Actiona;) Też bardzo chętnie przeczytam co autor miał do powiedzenia po kilku godzinach grania. Hmmm...też zawsze jestem że tak powiem spragniony informacji na temat wyczekiwanej gry ale czasem trzeba uzbroić się w cierpliwość;)
CD-Action Numer 7/2014 strona 42-43, Jest tam także króciutkie zdanie od T.Gopa, które może dać co poniektórym do myślenia. Miłej lektury.
Super, kolejny powód by czekać niecierpliwie na październik! Oj, wykosztuje się tego miesiąca... :)
HMM a skąd wiesz że akurat w październiku wyjdzie LotF?? Masz jakieś nowe info, ja już w tym roku wywaliłem tyle kasy a sprzęt i gry że śmiało mógłbym sobie pojechać na wakacje gdzieś za granicę, HOBBY cholernie drogie:(. ale i tak Lorda kupię.
Absolutna kalka DS, oraz zrzynki z wielu znanych produkcji. First Warden to chyba brat Sarumana z LoTR, a same postacie gracza przypominają mocno stylizację Warcraftową. Zwłaszcza kleryk, który jest jako takim paladynem, którzy w Warcrafcie również posługiwali się młotami...
Pytanie brzmi: Po co robić taką samą grę, która nosi jedynie inny tytuł?
Na uwagę zasługuje również zdanie, odnośnie tego, że pokonanie bossa za pierwszym razem będzie możliwe dla hardkorowców. To wskazuje na sztucznie zawyżany poziom trudności. Wyzwania powinny być zaprojektowane w taki sposób, by gracz miał szansę sobie z nimi poradzić za pierwszym razem. Jeżeli gra oferuje wyzwania, których pokonanie opiera się na nauczeniu się ich na pamięć poprzez umieranie, to jest to gra po prostu źle skonstruowana.
Bardzo zaciekawiła mnie twoja wypowiedź. Co masz na myśli Sztucznie zawyżony poziom Trudności?? A jaki jest naturalny poziom trudności?? Z tego co TG mówił w jednym z wywiadów, to gra ma być pomiędzy Hardem a Słabym poziomem, czyli tak wyśrodkowanie, Oczywiście Nie każdemu można dogodzić i być może jednym wydawać się będzie łatwa a drugim zbyt ciężka a są tacy co powiedzą że jest w sam raz. kolejna rzecz - dlaczego nie można łączyć dobrych elementów innych gier, przecież mnóstwo gier na rynku korzysta z jakiś tam rozwiązań od innych i nikt ich za to nie karze.