Ultima Online - gra MMO, która królowała przed World of Warcraft
Zaden mag nie byl taki cwany bez sakiewki z materialami do castingu :D jak zwykl mawiac zlodziejaszek MiniWm :]
Uzywalem Corp Por, zanim Fus Ro Dah stalo sie modne :P
W "Tip100maniaku" z CD-Action z chyba 2002 pisali o UO i była tam mała ciekawostka. Jeden z twórców przechadzał się gdzieś po mieście i trafił do pewnego domku gdzie zobaczył pewną rodzinę przygotowującą kolację. Po rozmowie okazało się, że to prawdziwa rodzina, tylko ojciec pracuję za granicą i spotyka się z rodziną poprzez grę, rozmawiając o wydarzenia z dnia i robiąc inne rzeczy. Ciekawe czy takie rzeczy mają miejsce obecnie?
Ehh, to były czasy ... :)
W jakiej grze MMO można zabijać ludzi np: trując im jedzenie? :)
Z takich przypadków to magowie mogli tworzyć portale łączące dwa punkty. Bywali tacy złośliwcy co otworzyli przy banku, do którego jak się weszło (np: z ciekawości) to prowadził na jakiś samotny kamień na środku morza. Podpływał taki mag i się negocjowało wykupienie transportu na stały ląd :]
No i *bankierze podaj moją skrzynię* ;-)
Ultima, moja druga ale tak naprawdę pierwsza poważna gra MMO. Ile to się czasu spędziło na ścinaniu drzew i ten klimacik. Bardzo przyje wspominam gre na polskim serwerze Dream Master, choć nie grałem dużo.
Mowicie o ultimie w czasie przeszlym (redakcja) tyle ze ta gra nadal istnieje i ma sie dobrze.
Ilosc contentu jaki oferuja obecne shardy jest wrecz przytlaczajca, zadna inna gra, nawet WoW nie jest w stanie zblizyc sie do mozliwosci UO.
WoW zaczal nowa ere, gier MMO quest-based przez co zapomniano o innych aspektach i dopiero od niedawna tworcy MMO zaczynaja siegac po rozwiazania ktore byly i sa nadal w ultimie online! i nie sa one sandardem jak to powiedzial Hed, bo dopiero wchodza w zycie.
Obecnie jest nacisk na budowanie domkow czy calych osad, ale jak juz to opanuja wychodzace MMO to tworcy pojda dalej i moze za 10 lat zbliza sie mozliwosciami do UO. :P
Ultima Online jedna z dwóch prawdziwie sandboxowych gier MMO na rynku (obok EVE Online).
Chciałbym zwrócić uwagę koledze UbaBuba, że to nie WoW rozpoczął theme parkowe MMO, a Everquest. WoW jest jedynie rozwinięciem mechanik i pomysłów. Obecnie, jak kolega zaznaczył, następuje delikatny skręt producentów do rozwiązań sandboxowych... na szczęście.
Bez Ultimy nie byłoby Lineage 1 i późniejszego EverQuesta. Bez tych 2, nie byłoby Dark Age of Camelot, a co za tym idzie- Lineage 2, a później WoW i wszystkich kolejnych produkcji.
Bez Ultimy nie byłoby Anarchy Online, a co za tym idzie- Star Wars Galaxies (szkoda, że teraz trzeba grać na emu, chociaż to co parę miesięcy temu powiedział John Smedley pozwala być optymistą).
Bez Ultimy nie byłoby MMO :)
lowell, LOL! :D
Na Dream Masters straciłem parę lat na granie :). Do tej pory uważam, że tamtejszy crafting był najlepszy ze wszystkich MMORPG w ogóle.
Można było nie wyłazić z miasta i tylko craftować i fajnie się przy tym bawić, a jak się osiągnęło maksymalny skill to się ustawiały kolejki i nie wiadomo co było co robić z grubą kasą.
A to tracenie całego drogiego ekwipunku w razie śmierci - do tej pory pamiętam jak jako nooby poszliśmy na pustynie polować na skóry - ekwipaż kupiliśmy za miesięczny zarobek, a na pustyni wpadł Chaos, parę strzałów i dorobek całego życia poszedł się je... :D
Albo organizowanie w miastach wypraw na smoka, który zabił gracza i zabrał mu cały ekwipunek. Fajne to było :).
GRYOnline.pl
Lowell, Kłosiu, brakuje mi tu jeszcze Bodokana :). To było naprawdę parę bardzo miłych lat. Stare, dobre czasy ^^
Heroes 3, Fallout 2, Starcraft i Ultima Online. Przecudowny kwartet końca lat 90-tych :D
Spędziłem z UO jakieś 5 lat zabawy. Nie żałuję :)
wygląda jak Orginal wars 2 miejscami ( ta scena z rycerzem w lesie klikającym na mape ), wiecie że Orginal wars znowu jest w sprzedaży? Na steamie. ( Dla mnie to super ważna wieść, trzymam kciuki za dwójkę )
Z tą mnogością : budowaniem domu, traceniem ekwipunku w RPG po śmierci itp. inni to też robili, ale rzadko kto na tyle to przemyślał, aby wyszło realnie ( i liczyło się w rozgrywce). Im nowsza gra tym gorzej z tym, kolejne mechaniki które się nie przyjęły i są zmorą nowych developerów?
TO normalnie reanimacja Frankenstaina... zamiast sprawdzonych mechanik dla takich rzeczy... za każdym razem powołuje się do życia zbitki martwego mięsa.
Bez Ultimy nie byłoby Lineage 1 i późniejszego EverQuesta. Bez tych 2, nie byłoby Dark Age of Camelot, a co za tym idzie- Lineage 2, a później WoW i wszystkich kolejnych produkcji.
Bez Ultimy nie byłoby Anarchy Online, a co za tym idzie- Star Wars Galaxies (szkoda, że teraz trzeba grać na emu, chociaż to co parę miesięcy temu powiedział John Smedley pozwala być optymistą).
Bez Ultimy nie byłoby MMO :)
A Ultimy nie byłoby bez Meridian 59.
Od razu widac, kto tu koxil staty na miningu w kopalni w Minoc. Pozdro koxy! :)
Ano, klasyka :]
takie trochę gadanie z dupy, że bez tej gry nie byłoby gatunku MMO, byłby, prędzej czy później.
Wielkie propsy za wspominki o Ultimie Online (jak ja tesknie za ta gra) :D
Jaka to byla swietna gra, na poczatku nawet kurczaki potrafily dac w kosc. Jeszcze kiedy PVP stalo sie osobiste, mogles pocwiartowac swojego wroga i wziac jego glowe jako trofeum. Potem powiesic przy swojej chatce tak, zeby kazdy widzial :D
btw. moze pogramy gdzies ?
A niedługo Ultima znajdzie się na Steamie! :] http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=249850626
WildCamel
Moze i sie znajdzie (jezeli wogole), ale to nie zmieni faktu, że gra nie dostanie zastrzyku graczy. Jezeli nadal bedzie p2p to na pewno nie + jezeli dalej jest to gra "trudna" nie prowadząca za rączke
@mnkh
Czy nie przyciągnie nowych graczy, to się okaże. Ja bym tam taki sceptyczny nie był :] Ultima jest po prostu ciągle grywalna i fajna!
Ultima świetna gra , legenda jeżeli chodzi o gatunek MMO. Myślę , że runescape dobrze nawiązuje do tej pozycji.