The Crew – rozdzielczość 1080p i 30FPS-ów na konsolach Xbox One i PlayStation 4
Konsolowców nie obchodzą fpsy. To tylko PC-towcy narzekają na te fpsy.
bo jest na co. 30fps jest wystarczajace ale 60 daje pelny komfort grania. jesli ktos gra na co dzien w 60 klatkach to po odpaleniu czegos z limitem wynoszacym polowe tego czuje sie nieswojo. to tak jak jezdzic 50kmh na autostradzie/ekspresowce/whatever.
nowa generacja a pod wzgledem fps to czesto growe sredniowiecze. nie chodzi juz o sama oprawe ale plynnosc dzialania. skoro wodotryskow brak, AI stoi w miejscu od lat a schematy powielane sa we wszystkich grach i malo jest innowacyjnosci to na co idzie moc obliczeniowa sprzetu i naklad pracy studia? chyba na planowane dlc...
Nie sposób się nie zgodzić z Murabura. Kto ma sprzęt który pozwala mu grać w 60 i więcej klatkach czuje ten krok wstecz przy przesiadce do 30. Dlatego mam nadzieję, że wersja PC The Crew nie będzie posiadała takiego idiotycznego ograniczenia jak ostatni NFS posiadał.
[3] Ciekawe historie opowiadasz a słyszałeś o czymś takim jak ludzkie oko które wychwytuje max 30 FPS więc po cholere komu 60 ?
Ski_drow [5]
Powiedz mi, czy rzeczywiście nie widzisz różnicy między 30 a 60 fps? http://boallen.com/fps-compare.html
@Ski_drow - ja słyszałem, to się nazywa mit
HAHAHA. Amatorzy. 30 FPS w ścigałce. Pfff. Oby to studio upadło jak chcą robić takie crapy.
Pełny komfort grania to dla każdego znaczy coś innego. Casualom ostatnio nawet 22 FPSy starczają w GTA5 :O
Ski_drow wybierz się do okulisty oraz poszerz swoją wiedzę. Ludzkie oko nie widzi w klatkach na sekundę, to raz. Z miejsca mogę Ci dać materiały napisane przez doktorków (którzy wiedzę z zakresu ludzkich oczu/percepcji mają większą niż my wszyscy na tym forum razem wzięci), gdzie jest opisane, iż widzi więcej niż 30, więcej niż 60 i więcej niż 120 - jednak skoro jesteś taki mądry to możesz sam poszukać. Zajmie Ci to max 90 sekund.
Przypomnijcie sobie jak się grało na pleju w Wipeout w 60 klatkach. TO było fajne:)
Żeby nie widzieć różnicy pomiędzy 30 klatkami a 60 to naprawdę trzeba być totalnie ślepym, tak ślepym żeby nie widzieć nawet własnego nosa.
@Ski_drow
Pograj chociażby w Counter-Strike przy zablokowanych 30 fps a później 60/90/120 i jeśli nie zauważysz różnicy to współczuję upośledzonego wzroku :)
Ski_drow->
"ludzkie oko które wychwytuje max 30 FPS więc po cholere komu 60"
Ja rozumiem że dla kogoś 30fps może być wartością wystarczającą, bo da się grać z taką ilością klatek na sekundę, ale pisanie że ludzie oko nie widzi więcej niż 30fps świadczy o kompletnym braku wiedzy, i w jakiś sposób ośmiesza piszącego takie bzdury. Człowieku, jest XXI wiek, masz internet i źródło wiedzy pod ręką, to jest totalne lenistwo że nie chce Ci się sprawdzić jak jest w rzeczywistości, tylko wypisujesz bzdury wyssane z palca.
@Soplic
Żeby to jeszcze z palca to można by to nazwać wrodzoną głupotą (bez obrazy), ale on się tego dowiedział od deweloperów...
Starsi forumowicze zapewne pamiętają monitory CRT i to że odświeżanie 60Hz (czyli 60 razy na sekundę) było męczące, obraz na jasnych płaszczyznach migotał, dopiero przekroczenie 75 Hz dawało komfort. I to jest bardzo prosty przykład na to że ludzkie oko i mózg odczuwa różnicę nawet pomiędzy 60 a 75fps.
Ski_drow---> Sorry chłopie ale ty na poważnie nie widzisz różnicy, czy po prostu jaja sobie robisz......?
Może chodzi tylko o dodatkowe efekty graficzne. Oprawa w sumie powinna być na wysokim poziomie skoro gra tworzona jest z myślą o nowych konsolach. Mam nadzieje, że na PC nie dadzą limitu 30 fps, a jak dadzą, to dobrze by było jakby jakiś mod się szybko pojawił i zniósł ten limit.
Zobaczymy czy fizyka będzie PRZYNAJMNIEJ na poziomie Most Wanted. Chętnie bym zagrał w wyścigu trwającym np. pół godziny, skoro mapa jest taka duża w tej grze:)
www.youtube.com/watch?v=02WBbpiZFE8
Zdajesz sobie sprawę, że YT ogranicza video do 30 fps ? to porównanie nie ma kompletnie sensu.
Co do The Crew to śmiech na sali, wydawca Ubi więc wszystko jasne.
Zdajesz sobie sprawę, że YT ogranicza video do 30 fps To od czego są te porównania właśnie na YT? Jeśli masz monitor 60 HZ lub więcej to różnicę powinieneś zauważyć.
@Mr Gamer
Youtube obsługuje do 30 fps.
https://support.google.com/youtube/answer/1722171?hl=en
"Content at 1080i 60, should be deinterlaced, going from 60 interlaced fields per second to 30 progressive frames per second before uploading."
To od czego są te porównania właśnie na YT?
Ponieważ, ludzie, którzy wstawiają te filmiki nie mają pojęcia jak działa Youtube ?
Jeśli masz monitor 60 HZ lub więcej to różnicę powinieneś zauważyć.
Dokładnie. Monitor(LCD) 60 HZ, widzisz do 60 fps(nawet jeśli wygeneruje się więcej). Przy monitorze 120 HZ teoretycznie powinno dać się zauważyć te 120 fps (o ile sprzęt na tyle pozwoli) jednak nie widziałem nigdy takiego monitora, dlatego nie jestem pewny.
Ok. A to jak zinterpretujecie: www.youtube.com/watch?v=ylhHBi6lOUA
@up A ja dostrzegam i to zauważalnie. Przy 30 jest klatkowanie a przy 60 płynny obraz.
Ok. A to jak zinterpretujecie: www.youtube.com/watch?v=ylhHBi6lOUA
A co tu interpretować, poniżej granicy 30fps widać zwolnienia na filmie, powyżej nie widać już różnicy bo jest blokada do 30.
Jeśli nie widzicie różnicy między 30 a 60 fps to polecam przestawić monitor na 60 HZ.
różnica jest i to bardzo dobrze zauważalna.
Mam tutaj jeszcze jeden test:
http://frames-per-second.appspot.com/
Księżyc na dole(30 fps) "haczy" a ten u góry(60 fps) jest płynny.
Wyłączyć opcje motion blur, wtedy widać jak księżyc u dołu się przycina względem tego u góry.
Ogólnie całe to powiedzenie, że "Człowiek nie widzi powyżej 30 fps" to jedna wielka ściema.
Gdy ludzie wybrali się na Hobbita w 24 fps a potem w 48 fps to nagle wielkie WOW bo jednak różnica jest widoczna.
Ok. A to jak zinterpretujecie: www.youtube.com/watch?v=ylhHBi6lOUA
Ten filmik się nie nadaje do takich porównań, ponieważ przy 20 klatkach już nie widzę różnicy.
Jest jeszcze jeden mankament Youtube'a i ogólnie oglądania filmików z gier. My nie jesteśmy uczestnikami gry, dlatego trudno nam wyłapać w ilu klatkach chodzi filmik, natomiast podczas grania takie rzeczy można zauważyć.
różnica 30/60 fps wpływa na komfort gry.
Dodatkowo testując na sobie zauważyłem, że grając na padzie lepiej znoszę mniejszy framerate i nie jest on aż tak odczuwalny jak podczas grania na myszce i klawiaturze.
Możliwe, że twórcy gier znają tą przypadłość i dlatego większość konsolowych hitów chodzi w 30 fps, bo poprostu graczom to nie przeszkadza.
@alpha_lyr no teraz rozumiem o co chodzi i faktycznie tak jest.
@Ski_drow
Bzdura, nawet prostej rzeczy ktora gdzies tam slyszales nie potafisz powtorzyc. Ludzkie oko ma problem przy wiekszoej ilosci 30(x2) telewizjnych klatkach, ktore przez skanlines dawaly lacznie 60 fps. powyzej tego ciezko juz zobaczyc roznice. Miedzy real 30 a 60 kazdy widzi, wiec przestan brnac w glupote i jak facet przyznaj sie do bledu, zamiast pajacowac.
Ale co to za news? Sensacja? Tak powinno być! Chyba, że sensacją jest 1080p na ZłomBoksie One.
Jakoś mało zachęcający ten zwiastun.
Póki co najlepsza grą jeżdżoną jest dla mnie Test Drive Unlimited i chyba tak zostanie nawet po wyjściu tej gry.
[28] Przyjrzałem się dokładniej i faktycznie widać różnice także przyznaje się do błędu.
Konsole spowalniają rozwój gier, przez nie jesteśmy do tyłu jakieś 10 lat.
Mi do grania wystarczy 24 fps.
dj_sasek ->
Bitten Apple [34]
Kolega chyba o pasjansach mówi? :)
Nawet pasjans ciężko postawić: kiedyś ustawiłem sobie odświeżanie monitora na 24hz i to była tragedia, mysz tak lagowała że można było nerwicy dostać;)
Bez sensu, konsola powinna starać się dorównywać pecetowi i oddać te 60fps. Ale najlepiej zablokować na 30 i git :) To przy następnej generacji konsol będą blokować na 15fps bo tak lepiej. Nie jestem fanboyem PC, ale konsole rzeczywiście ograniczają rozwój gier, a producenci trzymają się ich jedynie tylko dlatego bo jest mniejsze piractwo i zyski ze sprzedaży większe. Prawda boli
a producenci trzymają się ich jedynie tylko dlatego bo jest mniejsze piractwo i zyski ze sprzedaży większe. oraz łatwiej się programuje.
Przy tak dynamicznych grach, jakimi są ścigałki, im więcej fpsów, tym lepiej. To fakt, nie opinia.
@ Mr Gamer
Tak było kiedyś, no i jest nadal ale w przypadku poprzednich konsol.
A skoro gra ma lecieć od razu na pc , ps4 i x1 - które podobno mają architekturę zbliżoną do pc jak nigdy wcześniej, więc nie rozumiem z czego ta gadka. Albo deweloperzy nie umieją wykorzystać potencjału tych konsol (mam nadzieje), albo po prostu te konsole są jak strzałem kuli w płot. Kiedyś technologia tak szybko się nie rozwijała, ale przy obecnym tempie jej rozrastania się te konsole powinny mieć bebechy rodem z NASA, 24 rdzeniowe procki od intela xd - ale chyba bolączką jest to, że jak pisałem technologia gna do przodu, ale ceny nie spadają bo rynek nie może sobie na to pozwolić. Więc jeśli by te konsole miały by być prawdziwym krokiem naprzód to musiały by kosztować w przedziale cenowym kilkukrotnie większym niż ma to miejsce obecnie.
Gryfeusz ale o ile by poszło wszystko do przodu. Denerwujące jest, że rynek wymusza takie ceny. Gry mogłyby juz wyglądać o wiele wiele lepiej gdyby nie to ze dobrego sprzętu renderujacego wszystko na żywo ciagle brak w konsolach a przy PC chore ceny kart graficznych po 3000 tys złotych, co skutkuje tym, ze tylko nieliczni je kupują, a co za tym idzie, przecież nie bedą produkować gier tylko dla tych nielicznych osób, bo przecież trzeba zarobić, a pozostałe 95% przyszłych klientów ma sprzęt na średnim poziomie i to pod nich trzeba dostosowywać produkt, rezygnować z niektórych rzeczy, zamiast bnąć z wiatrem do przodu. To trochę tak jak z benzyną, gdyby koncerny nie musiały zarabiać miliardów dolarów to samochody jeździły by juz na zwykłej H2O co jest przecież rzeczywistością.
Co do 30 vs 60 to sprawa jest prosta. Przy wyswietlanym obrazie 60 razy/sek. obiekt na poruszajacy sie z lewej strony ekranu na prawa w ciagu 1 sek na monitorze o szerokosci 60cm przy 60 fps przesuwa sie o 1cm, co klatke. Przy 30 fps 2cm co 1 klatke . Wysoki fps robi roznice przy szybko poruszajacych sie obiektach i (zakladajac, ze mamy odpowiednie odswiezanie i rozdzielczosc). Stad roznica, po prostu przy nizszym fpsie brakuje czesci animacji. Nie wszedzie i nie przy kazdej konfiguracji widac roznice.
Co do Hobbita i 48fps to sprawa jest jeszcze prostsza. Przy 30 klatkach i opisanych wyzej brakach w animacji ruch w filmie dodatkowo byl rozmywany aby zapobiec skokom przy przemieszczaniu sie obiektow. Przy wyzszym fpsie mozna nie stosowac tego rozmycia, bo obraz jest plynniejszy. Dlatego to tak dziwnie wyglada - ludzkie oko tak nie widzi. Z tego samego powodu zdjecia z lustrzanek wygladaja inaczej - ladniej niz rzeczywistosc. Niby wszystko jest w porzadku, a jednak przy obrazie jak zyleta i nasyconych kolorach wszystko wydaje sie inne niz w naprawde jest.
Co do konsol i 30fps. To nie chodzi o to ze to nie wystarczy. Po prostu tak zwana "optymalizacja i poznanie konsoli" w jej pozniejszym zyciu wiaze sie czesto z cieciami. Lepsza grafike uzyskuje sie tnac, w tym fpsy. Tu jednak w FullHD juz na starcie konsol gry nie wyrabiaja w 60 fpsach i tym sie wszyscy martwia.
Coś czuje i wieszczę dużo krótszą kadencję nowych konsol niż 7 letni staż Ps3 czy Xboxa360.