Lifting Fallout: New Vegas – poradnik upiększania postapokaliptycznego cRPG-a studia Obsidian Entertainmen
Jak kiedyś kupię New Vegas to z pewnością skorzystam z tego poradnika. Ostatnio za pomocą takiego artykułu zmodowałem sobie Fallouta 3 od którego przy pierwszym podejściu odbiłem się po kilku godzinach. Kilkanaście wgranych modów odmieniło F3 i czuję, że będę bawił się przy nim dużo lepiej.
Ja parę dni temu zacząłem grać w Fallout 3 (obecnie 45h na liczniku). Przygotowałem sobie mody itp. itd., ale najpierw grę odpaliłem bez modów. Efekt? Mody wywaliłem, bo ta gra pomimo, że jest stara to wygląda dobrze bez modów.
Czy moglibyście jak w gtaIV wstawić tutaj screeny efektu końcowego? Np okolice zakładu karnego w dzień i noc tam jest bardzo klimatycznie, idealnie na tego typu screeny a artykuł fajny ja bym do niego dodał mody na realizm i można wrócić do fallouta na długie godziny.
FNV-czyli jedna z 5 najlepszych rpg, co tam grafika, ta gra jest długa, ma grywalność.
Crysis 2 jest piękny i co po tej grafice skoro gra się nudzi.
Tej generacji najlepsze gry na pewno wiedzmiń 2, FNV, Deus EX. Mass effect to taki film a nie rpg, tak samo łądny jak crysis 2 i tak samo pusty.
Czy ktoś wie, czy mój radeon 4870 1GB i 4GB ramu uciągną te wszystkie mody? Z chęcią bym wrócił na pustkowia, a z tymi zmianami na pewno będzie się przyjemniej grało
Brak screenów, nie pokazujący efekt, po dodaniu odpowiednich modów, troche psuje artykuł, a szkoda bo jest ciekawy. Autor może niech uzupełni :D
czego to się nie robi, żeby zarobić na abonamencie... po raz kolejny reupload modów z nexusa (z którego można je łatwo i szybciej ściągnąć wspomnianym menadżerem) na serwery gola
Generalnie polecam ściąganie modów z Nexusa, tam można uzyskać od twórców pomoc dotyczącą modów, instalacji itp. Nie wszystkie modyfikacje wspomniane w artykule można zainstalować jednym kliknięciem w NMM jak jest napisane. Przy Redesigned 2 trzeba zmienić kilka pozycji w plikach .ini, a do Weapon Animation Replacers jest na nexusie instalator który pozwala wybrać animacje przed zainstalowaniem. Dla początkujących w modowaniu Fallouta polecam tutoriale Gophera https://www.youtube.com/playlist?list=PL0E5E8CA384409B11
Ja od kiedy kupiłem New Vegas na steamie to mam problem z zainstalowaniem Script Extendera, ponieważ steam ściąga mi inną wersję niż tą, pod którą jest zrobiony NVSE. W falloucie 3 nie miałem tego problemu, ponieważ posiadam wersję angielską goty ale ta polska ( czyli rosyjska ) jest również ograniczona jeśli chodzi o mody.
moglibyście napisac skąd bierzecie mody do gier, skandal wygląda to tak jakbyście sami je stworzyli a to nieprawda, sami teraz jesteście piratami, jeszcze sprytnie umieszczacie to na swojej stronie jakby to była wasza własność, hipokryzja
@9
ja mam steamową wersję enplczru Fallouta i zero problemów z nvse.
Ściągasz nvse stąd http://nvse.silverlock.org/ i fnv4gb stąd http://www.nexusmods.com/newvegas/mods/55061/?
Jak bardzo chciałoby się grać w zmodowaną wersję Fallout NV, gra ma niestety gra ma bardzo poważna wadę: jest ultra-niestabilna i nie obsługuje 2 rdzeni. Granie z modami zwiększa szansę crash-a o 90%. Sam posiadam wersję NV + wszystkie dodatki i gra crash-owała mi co 20 min, podczas opcji szybkiej podróży itd. Polecam kanał niejakiego Gopher - https://www.youtube.com/user/GophersVids Koleś krok po kroku pokazuje jakie mody instalować, w jakiej kolejności, wręcz łopatologicznie i to nie tylko do F: NV, ale także F3, Skyrim i chyba do Obliviona.
@12
gra obsługuje 2 rdzenie, crashe są spowodowane ograniczeniem do max 1400mb pamięci. Po przekroczeniu jej gra się wysypuje do pulpitu. FNV4gb rozwiązuje ten problem
p.s. czytaj wcześniejsze posty
Ja teraz pogrywam w mocno zmodowanego Fallouta NV.
Pełny pakiet tekstur Ojo Bueno UHQ plus EVE, WRP, NV Book of Water, Fallout Character Overhaul, Wasteland Flora Overhaul i parę innych. Używam ENB i jego menadżera pamięci, bez FNV4gb, i gra jest raczej stabilna, biorąc pod uwagę to co do niej dorzuciłem.
Wygląda też całkiem nieźle. Jeżeli ktoś chce zobaczyć, to trochę screenów tutaj:
Pytanie laika:
opisane powyżej sposoby i mody działają z polską wersją językową i z wszystkimi oficjalnymi dodatkami?
@jampa Pardon, moja pomyłka. Gra obsługuje 2 rdzenie, ale mimo wszystko u mnie występowały crashe pomimo używania FNV4gb, BOSS-a, NMM, fanowskich patchy i innych rzeczy - gra się wczytuje, idę sobie przez 15 min, crash. Odpalam ponownie grę, wybieram opcje szybkiej podróży - crash. Tak mnie to wkur... że odinstalowałem grę w pizdu (choć bardzo cenię New Vegas). A i chyba nie zrozumiałeś mojej poprzedniej wypowiedzi - F:NV kupiłem w dniu premiery i ukończyłem bez modów. Od tego czasu instalowałem NV wiele razy ponownie (nawet 3-4 w ciągu dnia) i crash-e występowały ZAWSZE. Dlatego widząc wątek modowania NV na golu wylałem swoje żale, iż nie mogę grać w NV bo gra jest niestabilna. A i ubiegając pytanie o mój komputer - i5, 8gb ram, gtx 770, win 7 - zatem to nie wina komputera tylko kodu gry. Dla porównania gram w Skyrim z modami i grę wywaliło mi może 3 razy do pulpitu. https://i.imgur.com/doNbcwH.jpg?1 Zważywszy, że Skyrim ukazał się rok po premierze NV świadczy to o tym, iż jak się chce to można zrobić stabilną grę, która stawia na mody.
Nie wiem jak Bethesda to robi, ale ich gry masakrycznie szybko się starzeją wizualnie. Szybciej niż u konkurentów. Oblivion świeci się jak psu jajca, cały jest przejaskrawiony, Fallout 3/NV wygląda jak wiadro rzygowin. Skyrim też prezentuje pewne symptomy bezguścia. Jaskrawo żółty ser i czerwony pomidor cudownie kontrastuje z szaro-burymi teksturami otoczenia.
Ogólnie uważam, że ich gry stoją na bardzo wysokim poziomie, nie zrozumcie mnie źle, w Skyrim spędziłem grubo ponad 150h, ale odpalam starszego pierwszego Wiedźmina, czy Gothic 3 i prezentują się ładnie, albo przynajmniej znośnie do dzisiaj, a na gry Bethesdy bez modów nie da się patrzeć.
Bezel600 --- Oprócz komponentów, ważne są też sterowniki, programy działające w tle i wiele innych rzeczy z których nie zdajemy sobie pewnie sprawy.
U mnie na i5, 16GB ram, gtx 580 i win 7, steamowa wersja GOTY, nie sprawia większych problemów. Zatem kodu gry raczej nie przeklinam :)
Vroo --- Mam podejrzenie, że w studiu Bethesda panuje podejście: "gracze i tak to sobie poprawią". Chwała im za to, że umożliwiają dość sporą ingerencję w ich produkcję. Trzeba pamiętać, że wydawanie patchy i poprawek przez developerów wiąże się z niemałymi kosztami. A Bethesda ma je za darmo :)
Inni z reguły olewają swoje produkcje po wypuszczeniu. Do dziś pamiętam twarz Garrusa z pierwszego Mass Effect, która nigdy nie została oficjalnie poprawiona.
@19
jesteś pewien, że działa Ci fnv4gb? miałem identyczny problem, po odpaleniu fnv4gb włączał mi się launcher, a powinna od razu uruchomić gra. Moja wersja gry to enplczru i w tym tkwił haczyk. Zrób skrót do pliku fnv4gb.exe i we właściwościach element docelowy powinien wyglądać tak \Steam\steamapps\common\Fallout New Vegas enplczru\fnv4gb.exe" -SteamAppId 22490 oczywiście jeśli masz polską wersję gry.
Fallout nv jest na tym samym silniku co Fallout 3 z 2008 roku
jampa - odnosząc się do twoich zarzutów. Nasz FTP jest darmowy więc nie wiem o jakim zarabianiu na abonamencie piszesz. Poza tym mamy kontakt z autorami wielu modów, m.in. Nathaniel T. Ley od Interior Lighting Overhaul, i nie tępią nas, lecz pomagają w propagacji ich pracy.
Łosiu
A to ciekawe bo np. vurt, Sarge198 i jjc71 twierdzą że nie dawali wam żadnego pozwolenia. W artykule nie ma nigdzie słowa o autorach ani linków do poszczególnych modów na Nexusie więc słaba to propagacja ich pracy. Wasz serwer niby jest darmowy, ale prędkość pobierania jest śmieszna (100kB/s) a na pobranie kolejnego pliku trzeba czekać 30 minut. Z pomocą przychodzi oczywiscie abonament. Na nexusie nie ma takich ograniczeń
jampa - ale wiesz, że Nathaniel T. Ley to właśnie Sarge198 :)
Please daruj sobie swoje hejtowanie. FTP jest darmowy, podobnie jak Nexus masz opcję darmowego FTP i Premium FTP. Autorzy nie mają nic przeciwko, bo udostępniają swoją pracę nieodpłatnie, a my robimy to samo, z tym, że opisujemy po polsku jak zainstalować mody dla tych, którzy nie rozumieją angielskiego. Co najwyżej proszą o linki do nexusa.
Wspomniany przez ciebie Sarge198 zaproponował nawet spolszczenie Interior Lighting Overhaul. Być może niedługo taka wersja pojawi się na naszych łamach
http://i.imgur.com/LRl4wlF.jpg
http://i.imgur.com/Oci3vkq.jpg
http://i.imgur.com/NdUWkJX.jpg
Jakie hejtowanie? Wszystko co napisałem w poprzednim poście jest prawdą.
Co najwyżej proszą o linki do nexusa.
nie widzę ich nigdzie
Tymczasem ja mam maila z pozwoleniem :) i prośbą o dodanie linka, np. - https://www.gry-online.pl/download/fallout-new-vegas-interior-lighting-overhaul-v69-mod/zec09b
Tak, prywatna wojna, hejt, uwziąłem się na biednych redaktorów z profesjonalnego portalu który reuploaduje cudze mody na swoje serwery bez pozwolenia większości autorów. Może nie jestem asem z angielskiego ale z zalinkowanych wiadomości wynika, że raczej wymagają pozwolenia i wspomnienia kto jest autorem.
p.s. widziałem drugą linijkę przez zedytowaniem
jampa - rozumiem, że boli cię, że udostępniamy darmowe modyfikacje, opisujemy je i pozwalamy je pobrać każdemu użytkownikowi nieodpłatnie. Mody jako takie są udostępnione przez twórców bezpłatnie i tak długo jak portal pozwala je pobrać bez opłat nie mają z tym problemów.
Tak samo jest w tym przypadku, zachodni autorzy nie mają typowej polskiej zawiści jaką właśnie pokazujesz i chętnie współpracują, bo propagujemy ich pracę wśród ludzi, do których wcześniej nie docierali. Twoje donosy nic tu nie zmienią.
Owszem, gdy na FTP był zamknięty i płatny, to wówczas wielu twórców miało z tym problem. Teraz tak nie jest (od 2 lat), i nawet jeżeli okaże się, że dany mod faktycznie opublikowalismy bez uprzedniej prośby (bo fakt zdarza się), nie jest problem dla autorów, tak długo jak udostępniamy go za darmo. Tak jest i w tym przypadku.