Recenzja gry Age of Wonders III - udany powrót do świata Evermore
"Wspólna kolejka dla budowy i rekrutacji jednostek;"
----
to ma być minus?
Dodatkowo, z lektury recenzji odniosłem wrażenie, że jej autor nie zna poprzednich części gry.
A propos wad: W tego typu grach kampania ma zdecydowanie wtórne znaczenie - w sumie można ją uznać za rozbudowany tutorial. Wspólna kolejka dla jednostek lub budynków to model sprawdzony niemal we wszytskich grach: wymusza przyjęcie określonej strategii - rozbudowa albo ekspansja. A co do oprawy dźwiękowej - to już rzecz gustu
Panowie troszeczkę rozsądku - producent deklaruje blisko 40 godzin kampanii i jak słusznie zauważył kolega powyżej, nie to jest samym miodem takich gier. Budynki podobne w rasach, ale nie w klasach przecież... Nie szukacie dziury w całym aby?
"Tutaj pojawia się kolejne dziwne rozwiązanie. Otóż każda armia może składać się maksymalnie z sześciu oddziałów. Jednostek nie można kumulować w obrębie tego samego typu, ale w razie potrzeby w jednym momencie można zaatakować miasto czy wrogie oddziały kilkoma naszymi armiami."
To nie hereos, tutaj nie łączy się jednostek. Lepiej jakby pisała tą recenzje osoba, która chociaż miała wcześniej styczność z tą serią..
Minus za kolejkowanie i długość kampanii są zdecydowanie na siłę i nie powinny tam widnieć.
"Wspólna kolejka dla budowy i rekrutacji jednostek;"
dla mnie to nie jest minus
tak samo było w starych wondersach, tak samo jest cywilizacji i fallen enchantress
mnie boli jedynie to że mamy tylko 6 ras
gdzie frostlingi? gdzie olbrzymy? gdzie nieumarli?! gdzie mroczne elfy?!!
o ile w dwójce nieobecnych azraków i jaszczuroludzi zastąpiono nowymi rasami to tutaj mamy o połowe mniej nawet nie licząc magii cienia
szkoda
przydała by sie edycja komentarzy. albo przynajmniej niech enter zaczyna nową linie:( mój poprzedni post wygląda jakby go pisał analfabeta:(
gdzie frostlingi? gdzie olbrzymy? gdzie nieumarli?! gdzie mroczne elfy?!!
DLC, DLC, DLC :)
Podobno Archonci to nieumarli. Co do elfów to podobno się oni zjednoczyli (Czyli są razem) więc są tylko elfy. Tak gość pisał w komentarzach. Więc raczej DLC będą dotyczyć co innego. Najpierw trzeba ją uruchomić i samemu sprawdzić.
Czarodziejska kula mówi mi, że za pół roku będzie w bundlu za dolara.
Olbrzymy na dodatek to również rasy niezależne. Ciekawe co z rasą demony cienia bo z jednej SS z gry widać jak by ich. Moźe się pojawią.
mnie boli jedynie to że mamy tylko 6 ras
gdzie frostlingi? gdzie olbrzymy? gdzie nieumarli?! gdzie mroczne elfy?!!
No niby dwa razy mniej glownych ras (mam nadzieje, ze odbije to sie na lepszej jakosci), sa jeszcze jakies rasy drugorzedne i jednostki specjalne ale brak trupow i frostlingow to rzeczywiscie lipa
DLC, DLC, DLC :)
To byle szybko :), pewnie będa w wiekszym dodatku albo dwoch
dragon_666: Coś tam pisali, że Archonci(Rasa światła) stała się nieumarłymi (Dlatego nie ma określenia trupów). Trzeba zagrać by się dowiedzieć czy można tymi frakcjami grać.
"Wspólna kolejka dla budowy i rekrutacji jednostek;"
to zdanie skreśla autora recenzji jako osobę która powinna dostać do recenzowania jakiekolwiek strategie.
Bo litości - w co on grywa? W rtsy?
Nie chodzi mi nawet że nie grał w serię AoW (która może nie była aż tak popularna) -ale czy recenzent nie grał choćby w żadną Cywilizację?
Ani w żadne turowe strategie 4X?
gdzie frostlingi? gdzie olbrzymy? gdzie nieumarli?! gdzie mroczne elfy?!!
Jeśli twórcy gry umożliwią dostęp w jakimś stopniu(najlepiej gdyby dali edytor) -to zakładam że większość brakujących ras zostanie dodana w formie modów :D
Aczkolwiek jest ryzyko że grę "zamkną" i będą trzaskać DLC
Podobno Archonci to nieumarli
Ciut głupi i kontr intuicyjny pomysł na rasę która bazowała na jednostkach "uświęconych". (Choć w sumie po gargulcach robiących za anioły w Ja, Frankenstein już mnie raczej nic nie zdziwi )
Podobno na archontów spadła klątwa. To by wytłumaczyło dlaczego stali się nieumarłymi (Raczej w grze się dowiemy). Gdyby można było w jakiś sposób grać nieumarłymi.
Oprócz 6 głównych ras są jeszcze bodajże neutralne osady gdzie można szkolić nieumarły archonów, gigantów, smoki i bodajże coś jeszcze. Mała liczba klas wynika raczej z zmiany systemów magów. Każda rasa ma bodajże swoje 7 unikatowych jednostek plus dodatkowe zależne od klasy maga. W teorii to niby sporo dodatkowej roboty ale z tego co widziałem to przykładowo tylko taki warlord ma dużo swoich jednostek szkolonych w miastach. Dla takiego drednota większość to machiny które chyba nie różnią się wyglądem w zależności od rasy czy czarownik zamiast tego mający dużą liczbę czarów przywołujących.
Jednak z chęcią chciałbym pograć nieumarłymi normalnie a nie chodzić po mapie szukając tej osady. Trochę to bezcelowe.
jak długa jest kampania ? bo w jednym miejscu piszą że na 10 godzin, w innym że na 15, jakoś mało strasznie ?
Giera super :] - jak ktoś grał w cz. 1 i 2 to się odnajdzie w 10 sekund ;).
Ja polecam grę zwłaszcza że kosztuje 69 zł :] - więc warto !
[19]
Czekaj, daj mi tylko zerknąć w szklaną kulę albo skorzystamy z wehikułu czasu. Moment, akurat oba mam w naprawie. To musisz poczekać aż chociaż jedną skończę.
Bardzo przyjemna recenzja. Ze swojej strony chciałbym podziękować, że podpisy pod screenami dają dodatkowe informacje a nie np. jak w czasopiśmie CD-Action jakieś mało śmieszne i irytujące żarty. Nie wiem czy dalej tak tam jest bo sobie darowałem ten magazyn.
Akurat wspólna kolejka dla budynków i jednostek oraz podobne budowle są dla mnie plusem. Uważam, że poprawia to balans rozgrywki i jest charakterystyczne dla serii.
Szkoda, ze jednostki zawsze trafiaja nie tak jak w poprzednich czesciach, ze mozna atakowac cala ture goscia wszystkimi jednostkami i go ani razu nie trafic :P. A tak poza tym to stary dobry AoW w nowych szatach.
No i gdzie sie podziala gra przez e-mail ;)?
nekael he? Techland jest tylko wydawcą i odpowiada za lokalizację.
Odnośnie recenzji - już na pierwszej stronie jest ewidentny błąd. Recenzent pisze "Jednak Age of Wonders III swe pełne oblicze ukazuje dopiero w pojedynczych scenariuszach." Potem nie następuje opis pojedynczych scenariuszy a gry dowolnej! To zasadnicza różnica. I sorry, ale graficznie AoW III wygląda gorzej od najnowszej odsłony Herosów.
Da się jakoś wymusić z której strony podczas walki jednostka ma zaatakować? Czasem chciałoby się oflankować, a komputer sam wyznacza trasę najkrótszą...
[28]
To nie xcom, mozesz tutaj podchodzic kratka po kratce. Po prostu zrob to recznie.
Dragon_666: jak to jednostki zawsze trafiaja, jesli tak jest to walka jest bezsensu? (jeszcze nie gralem)
Kiedy wyjda wszystkie dlc do tej gry? Bo napewno teraz gra zgodnie z nowa tradycja jest niepelna.
Widze ze nie tylko ja polubilem te frostlingi, wiadomosc o ich brak jest bolesna, mam nadzieje ze sie pojawia z dlc.
Najslabsza część aow porazka . Juz pisałem ale nie tu w recce bo co do recki sie nie zgadzam ma wiecej wad .
Jak np gdzie mroczne rasy ?
Gdzie mechanika z aow 2 przyjemniutka ?
Czemu tutaj jak robisz wojsko to jako 1 jednostka widac przykladowo 50 w czasie walki ? Lepiej normalnie 1
Do tego ta grafika w miare dobra ale czasami dobija tak samo walka i wygrana to porazka na upartego no nic ja pozostaje przy 2 i masie modów .