The Vanishing of Ethan Carter osiągnie kolejny poziom fotorealizmu w grach
Ta metoda nie będzie wymagała dużego obciążenia sprzętu wg mnie jest to naprawdę krok milowy w dziejach grafiki komputerowej i to wszystko dzieje się w Polsce WOW
Oby gameplay był też w miarę ciekawy. To co było np w Dear Esther było po prostu smutne.
Nie znam się na tworzeniu grafiki komputerowej, ale jako gracz rajcujący się nowinkami technicznymi wydaje mi się, że taka technika:
-ok będzie dobra, bo zapewni bardzo ładne odwzorowanie rzeczywistości, bo co lepiej odwzorowuje rzeczywistość niż zdjęcia bezpośrednio z niej wzięte, ale...
1. Zdjęcia mają ograniczoną rozdzielczość i nie będą mogły być lepsze niż jakaś ściśle określona, gdzie komputerowo generowane tekstury ograniczają się jedynie do mocy komputera, na którym są uruchamiane.
2. Takie tekstury wydają się że będą zajmować DUŻO więcej miejsca w pamięci niż standardowo generowane tekstury, przez co wymagania trzeba będzie mieć więcej pamięci i może nieco słabszy procesor niż w przypadku standarwowych tekstur, ale nadal zapewne silny.
Poprawcie mnie jeżeli się mylę.
Tak w ogóle to żadna nowość i rewolucja. Inne studia tworzące gry też interesują się już tą technologią. Choćby taki Crytek w Crysis Engine implementuje takie narzędzie od jakiegoś czasu co dało się ostatnio wyczytać w Internecie.
Jak to zobaczyłem to od razu pomyślałem Karpacz a dopiero potem przeczytałem ze to w Polacy robią, wygląda świetnie!!
Te modele są niesamowite. Ciekawe jak to się sprawdzi w praktyce i jaka będzie wydajność. W sumie to tylko tekstury prawda? Więc powinno to działać na zwykłym przeciętniaku.
Modele i tekstury to jedno, oświetlenie i cieniowanie to drugie. I właśnie to drugie jest ważniejsze przy tworzeniu realistycznego obrazu. Zdjęcia były chyba robione przy zachmurzonym niebie, jestem ciekaw jak to będzie wyglądać przy włączonym świetle. :)
powiedział bym że identyczny kościółek z świątyniom wang która znajduje się w Karpaczu
to foto.. coś tam, powinno rozwiązać problem ze spadkiem fps w grze, w czasie doczytywania tekstur do modelu, bo w tym przypadku nie ma mowy o jakichkolwiek teksturach; jest tylko jedna ultra HD jak żyleta. a Wydajności i obciążenia też nie uświadczymy
Pracujcie nad wyglądem postaci, bo ten stary gość na zwiastunie wygląda jak jakiś gumbas z mario bros, fatalny design.
Na dobrą sprawę nie chodzi o te modele, te robi się w miarę łatwo i standardowo, ale tekstury, to jest dopiero problem, tak naprawdę to tekstury decydują o jakości, wystarczy spojrzeć na to zdjęcie, zrobienie takich tekstur sztucznie byłoby bardzo czasochłonne, masa poziomów i pomysłu, gotowiec znacznie przyspiesza sprawę, nie ma jak natura.
Drugim, ale najważniejszym elementem jest oświetlenie, o ile tekstury mogą mieć świetne tak wątpię czy oświetlenie będzie tak dobre, ta technologia + oświetlenie snowdrop, to by było coś.
Ludzie z polskiego studia The Farm 51 też coś kombinują przy technice zwiększającej fotorealizm w grach.