Chciałbym zobaczyć grę, która wymaga od gracza wiedzy
Według mnie stworzenie takiej gry nie ma najmniejszego sensu. Jasne, jakiś tytuł, który wymaga ograniczonej wiedzy w jakimś zakresie jest spoko - czyli np. wszelkie survivale, gdzie wystarczy wiedzieć, że do zrobienia włóczni potrzebuję kawałka drewna i czegoś ostrego, albo do poradzenia sobie z raną jest mi potrzebny bandaż i jakieś środki medyczne. Ale po co komu 100% realistyczna, sandboksowa symulacja życia, skoro ma swoje własne?
czyli np. wszelkie survivale, gdzie wystarczy wiedzieć, że do zrobienia włóczni potrzebuję kawałka drewna i czegoś ostrego, albo do poradzenia sobie z raną jest mi potrzebny bandaż i jakieś środki medyczne.
Takiej "wiedzy" to wymaga każda gra.
Ogromny sandbox, w którym naprawdę istotna byłaby wiedza gracza. Wydać grę na steam i wszystko opatrzyć achievement'ami. Sądzę, że niewielu ludzi by kupiło taką grę, bo przeważnie mają one relaksować człowieka, a nie pod koniec dnia organizować mu egzamin :D
spoiler start
Ja bym chętnie sprawdził taką produkcję ;)
spoiler stop
@SmileKiZZ, Dateusz
Wiem. Taka gra mogłaby wyprowadzić człowieka z równowagi. Ale z drugiej strony, wiem że nieraz odczuwałem w grach brak czegoś takiego. Bywały sytuacje, gdzie takie rozwiązanie aż się prosiło, a jednak go nie wprowadzono. Myślę, że wiele osób by kupiło, żeby sprawdzić, ile tych achi potrafią zrobić. A czy byłoby to grywalne, to już inna sprawa :]
"Ale po co komu 100% realistyczna, sandboksowa symulacja życia, skoro ma swoje własne?" - Nie to miałem na myśli (Pokemonów w krzakach zazwyczaj nie znajdujemy), ale mogłoby to być uzasadnione np. innymi realiami (Fantasy? Symulator kosmiczny?)
Możliwość wykorzystania wiedzy w grach mogłaby być solidnym kopem motywującym.
takie gry już były... harpoon, falcon 4.0... wymagały fachowej wiedzy z zakresu techniki wojskowej :)
Myślę, że taka gra znalazłaby wąskie grono kupców, bo nie każdy wymaga pełnego realizmu i spora część graczy po prostu chce chwili relaksu przy niezobowiązującej produkcji. Mimo wszystko tego typu, realistyczny tytuł z pewnością wzbudziłby zainteresowanie (i możliwe, że tylko na zainteresowaniu by się skończyło :D).
Nie mylmy wiedzy z inteligencją. Z tej drugiej dziedziny mamy przygodówki (ale i tak wielu graczy w poszukiwaniu przedmiotu klika co piksel....) czy przeróżne zagadki najcześciej matematyczne w RPGach.
Myślę, że taka gra znalazłaby wąskie grono kupców, bo nie każdy wymaga pełnego realizmu i spora część graczy po prostu chce chwili relaksu przy niezobowiązującej produkcji.
Telewizja też ma relaksować, a jednak istnieje do tej pory "Jeden z Dziesięciu" czy nawet niegdyś "Wielka Gra".
Sam bym sprawdził taką grę, ale jednak flashowe quiz czy trivie (?) to jednak nie to. ;)
Najbliższy przykład - Testament Sherlocka Holmesa. :)
Nie zapominajmy, ze kazda gra bez polskiej wersji wymaga sporej wiedzy jezykowej ;)
Łatwiej mi jest komuś strzelić headshot'a niż zrobić specjalnie ciasteczka dla tatuśka, oj to było ciężkie, a swego czasu grałem wers. z napisami a ta nie zawierała odpowiedniego spolszczenia tego przepisu i nie obyło się bez poradnika
Jak na razie to najbardziej wymagającymi wiedzy grami są te, które zawierają dużo tekstu, a nie są spolszczone.