Quixel Megascans - zobacz technologię generującą fotorealistyczną grafikę
Noooo :) Do tego bardzo realistyczne zachowanie materiału na wietrze. Wygląda zacnie.
Za 5 lat bedziemy grac we Flappy Bird'a w superrealistycznej grafice, szkoda ze gameplay bedzie duzo mierniejszy niz grafika.
oj, chyba się autor pomylił. Tu chodzi o skanowanie samych powierzchni obiektów, aby następnie tworzyć realistyczne materiały/tekstury. Skanowanie całych obiektów, jak np. skanowanie torów w iRacing czy Assetto Corsa to inna para kaloszy.
Tylko, ze taka grafika juz teraz jest dostepna, to jak napisal Conath tworzenie odpowiedniego shadera z rzeczywistych powierzchni, wszystko wyglada super, bo przypomina to co widzimy w realu. Kiedys zdjecia twarzy w Maxie Paynie tez robily wrazenie (czy w innych grach, w porownaniu do twarzy malowanych przez grafikow), Operation Flashpoint korzystal z prawdziwych zdjec robiacych za tekstury i wszystko wygladalo tak swojsko i naturalnie mimo parszywej grafiki. Kojima korzysta z podobnych rozwiazan w nowym enginie i tekstury ziemi dalej rozpackane:) - ale trzeba przyznac, ze calosc robi bardzo pozytywne wrazenie, bo przypomina prawdziwe sceny.
Moze faktycznie w niektorych miejscach warto sie cofnac, aby uzyskac lepszy efekt. Tylko, ze to sprawa samego wygladu/designu i predkosci w tworzeniu materialow oraz ich dokladnego odwzorowania, niz technikaliow. Bo skoro dziala to na CE to i dzialalo by i u was - nic sie pod tym wzgledem nie zmienilo.
Tu nawet nie chodzi o grafikę, bo to wszystko można osiągnąć ręcznie. Bardziej chodzi tutaj o szybkość tworzenia (to na filmiku przecież stworzone przez 1 człowieka w 10 dni, co jest nie lada wyczynem)
"fotorealistyczną grafikę"
Do miana fotorealistycznej to tu (jak zwykle) wciąż dużo brakuje ale plus za pomysł i czekam (nadal) na naprawdę fotorealistyczne odzwierciedlenie świata rzeczywistego w grafice komputerowej. Zabawne, ludzie już od jakiegoś czasu korzystają z grafiki komputerowej na potrzeby filmów, seriali, itd., dla przykładu The Walking Dead, Great Gatsby, Wilk z Wall Street, bla bla bla i tam faktycznie grafika komputerowa JEST FOTOREALISTYCZNA i to do tego stopnia, że ludzie o niej nie wiedzący nie mają pojęcia ile danego filmu jest prawdziwego a ile komputerowego a tutaj wciąż taki zastój technologiczny. Może pora poprosić filmowców o jakieś kursy grafiki komputerowej?
@UP
A może tu chodzi o to, że nie dysponujemy odpowiednim sprzętem by coś takiego płynnie działało?
Nasycenie kolorów (HDR?), raczej nie pozwala na określenie tego materiału jako fotorealistyczny. Za bardzo to cukierkowo-bajkowe. Co nie oznacza, że wygląda to brzydko, wręcz przeciwnie.W sumie już parę lat temu nie mając świadomości że oglądam nagrany stream z gry przez moment byłem przekonany że to np. prawdziwa retransmisja meczu (mowa o NBA, albo Fifie).
Są gry które potrzebują fotorealizmu (potrzebowałby go np. S.T.A.L.K.E.R. 2, albo wszystkie gry CODo-BFo podobne), ale są też takie którym fotorealizm może tylko zaszkodzić. Dobrze by było gdyby oba podejścia rozwijały się równolegle.