Najbardziej traumatyczne momenty z gier wideo - 8 scen, które zniszczyły nam system
Ciekawy artykuł
Przy okazji dowiedziałem się o Eternal Darkness, szkoda, że tylko na Gamecuba jest
W oryginalnym Wiedźminie 2 tez mozna zginac na stryczku lub na przesluchaniu. Nie wiem, czemu dziennikarze się jeszcze nie zorientowali. Wyjaśniam 1)Jeżeli pobije cię kat, zostaniesz powieszony 2)Jeżeli będziesz na przesłuchaniu mówił, że pójdziesz na piwo, pojawi się opcja zaatakowania tego koleżki na "V" (jak on tam miał?), jeśli zaatakujesz wejdzie Ves i cię zastrzeli z kuszy. KONIEC WYKŁADU DLA DZIENNIKARZY
Ja bym dodał "Stroggifikację" z Quake 4. Horror, powiadam, horror! Gdybyście widzieli, jakie miałem gały po tej scenie...
Przestańcie już z tym GTA V. Wszyscy wyolbrzymiają tą jedną jedyną scenę. Jest mocna, ale do cholery, bez przesady.
Zawiązując do punktu "Zemsta jest słodka" . Trochę odbiegnę i nie wiem czy jedynie ja tak miałem , ale , w GTA SA w trzecim mieście ( nie kojarzę nazw :3 ) była misja w której musieliśmy podjechać pickupem ze słomą pod budynek z którego ktoś skakał . I , kiedy grałem na czitach ( oj , oszustwa , fajnie się latało quadem po przestworzach :3 ) zanim podjechaliśmy to on leżał już martwy. Bez cheatów da się to przejść. Może to tylko moje złudzenia , ale wydaje mi się że to też zemsta na cheaterach :3
Ja bym dodał fragment z rozgrywki Modern Warfare 2 na lotniku z Makaronem, gdzie musieliśmy strzelać z ciężkiego automatu do setki cywilów, podszywając się pod terrorystę, bo taki był rozkaz dupowatego generałka. Misja naprawdę przerażająca.
@Emoniusz - miałem identycznie na PS2, konieczność przechodzenia gry od nowa mnie zabiła :P
@techtrance - misja "No Russian". Taka na czasie :P
Jedna z ostatnich misji w SR3 ,gdzie jedziemy zabić killbana ,całość po tym jest naprawdę przytłaczająca.
State of decay -gdzie zoombie zabijają jakąś postać do której się przywiązałem (u mnie była to Maya) .
Brak śmierci Lisy z Silent Hill.
Brak kasety z Silent Hill 2.
Brak czegokolwiek z TWD.
A gdzie scena z Mafii 2 w której jeden z naszych kumpli zostaje poszatkowany nożami na naszych oczach? Gdzie scena gdzie zabijany siebie samego z poprzedniej części? Gdzie upadek Ziemi z ME3? gdzie śmierć Andersona? Slaba lista
Żeby moment
spoiler start
zabicia Tomm'ego Angelo
spoiler stop
w Mafii 2 wywołał jakiekolwiek emocje, musiałby nie być odwlekany przez kilka minut jazdą przez pół miasta po tym, jak każdy choć odrobinę rozgarnięty gracz już dawno zorientował się, co ma się wydarzyć. To już zakończenie pierwszej Mafii prędzej znalazłoby się na liście.
I jeszcze, obowiązkowo - wstęp do Maxa Payne'a.
[14]
Przecież to niczego nie zmienia. Mnóstwo "traumatycznych" przeżyć związanych z TWD nie ma nic wspólnego z twistami fabularnymi. A już na pewno nie bardziej niż taki Spec Ops: The Line.
inFamous: jak się dowiedziałem kim jest Kessler, to przez 2 dni zbierałem szczękę z podłogi. ;)
Mafia 2: "Pan Salieri przesyła pozdrowienia". ;)
Macie braki GryOnline, oj macie braki. :P
Wydaje mi się że słowo "traumatyczne" nie pasuje w ogóle do poruszonych w artykule wydarzeń w grach. Tak ogólnie to artykuł słaby, taki jakiś... nijaki.
Bardzo fajny artykuł, ale nie zgodzę się z umieszczeniem na liście Assassin's Creeda II. Ezio doskonale wypełnił swoją rolę i na pewno nie był "jak komunikator". Wiedział, że pełni rolę niejako "pośrednika", ale był najmądrzejszym z asasynów ówczesnych lat. Wszystko zostało zresztą dobrze wyjaśnione w Revelations. Piękna historia charyzmatycznego bohatera.
Niemniej artykuł ciekawy.
Ale w artykule jest mowa konkretnie o zakończeniu Assassin's Creed 2, a wtedy Ezio jeszcze gówno wiedział i nie miał pojęcia, do kogo tak naprawdę zwraca się bogini.
Na pewno tego jako szok nie przeżyłem, ta seria jest fabularnie tak fajnie zagmatwana, że ciężko o coś takiego.
Ja bym na pewno dodał scenę z Brothers: A Tale of two sons. Nie będę zdradzał szczegółów, bo kto grał wie o który moment chodzi, kto nie grał niech zagra.
2 w nocy, gram w Black and White...nagle ktos wypowiada moje imie! Okazalo sie, ze w grze jak sie poda prawdziwe imie w profilu to raz na iles godzin babka wypowiada to imie...a jak dodam, ze wczesniej ona mowila Śmierć! to sie troche wystraszylem.
Ta sama gra, gram kolo polnocy i nagle glos mnie informuje, ze czas na przerwe bo nawet Bogowie odpoczywaja :)
W Just Cause 2 jest scena, którą zapamiętałem. Może nie jest wyjątkowo mocna, ale sprawiła, że prychnąłem i wyłączyłem grę. Mianowicie jedna z obowiązkowych misji nakazuje nam wsiąść w helikopter i strzelać do innych tylko dlatego, że nie są Amerykanami... A dlaczego? Ano dla ropy. Jakież to amerykańskie.
Odkrycie całej prawdy o ludzkości i Cieniach w Nier.
nie zgodzę się z tym że AC2 było "lata świetlne" lepsze od jedynki. Może i było odrobinę ciekawsze, ale jednak klimat jedynka miała lepszy
Co? A gdzie The Walking Dead? Żaden z tych momentów nie ejst równie dobry jak w TWD. A gdzie zakończenie fallout 1 ? Gdy główny bohater wykonujac wszystko co mu kazano zostaje wygnany bo stanowi niebezpieczeństwo. Zajmujecie sie grami a zapominacie o takim czymś. Wstyd!
Ja bym jeszcze dodał do tego moment z Assassin's Creed III, kiedy
spoiler start
po zagraniu dość długiego prologu Haythamem Kenwayem okazuje się, iż jest on templariuszem.
spoiler stop
Spoko artykuł. Dodałbym bym od siebie jeszcze scenę z AC III, a także TWD za całokształt :D
marcinbvb: masz rację, albo jeszcze moment z pierwszej misji black ops II kiedy otwieramy kontener z Woodsem w środku.
Według mnie w tym artykule jest kilka braków:
1. Śmierć Henry'ego w Mafii 2 (jak można kogoś zabić w taki sposób?)
2.Misja "nic po rosyjsku" z Call of Duty MW2
3.Śmierć Andersona i upadek Ziemi z Mass Effect 3
4.Wiele momentów z Tomb Raider
5.Misja (nie pamiętam nazwy) z pierwszego MW z wybuchem atomówki
6.Śmierć Carlosa w Saints Row 2
7.Zakończenie XCOM Enemy Unknown
+moment z artykułu wyżej
Straszne czasy gdy wymienia się sztuczne traumatyczne momenty, a prawdziwy fabularny szok z KOTORA pozostaje niezauwazony....
@Lukis': Wstęp tekstu "Tym razem na celowniku znalazły się najbardziej traumatyczne momenty w grach, które ciężko jednak jednoznacznie uznać za typowe twisty fabularne, jakimi zasłynęły produkcje pokroju Knights of the Old Republic (...)".
"ale kiedy w Spec Ops: The Line w podobny sposób traktowaliśmy za pomocą białego fosforu okupowaną przez żołnierzy wioskę"
...Dubaj sie ta wioska nazywa, totalna prowincja ;)
Ja bym dodał jeszcze motyw z AC:B gdzie szukaliśmy coś co było związane z obiektem 16 (glyph?), i była tam rozmowa jakiegoś klienta który zgłaszał do abstergo że na jakimś kanale są wypisane jego dane i coś tam jeszcze. Za każdym razem gdy przełączam na ostatni kanał w cyfrowym polsacie jest coś podobnego i odrazu sobie przypominam asasyna.