Pierwsze gameplay'e, a rzeczywistość. Dlaczego jesteśmy oszukiwani?
nr 2
Ileż można, wszystko co miało być powiedziane zostało powiedziane.
Teraz na Gry-Online, Tvgry, gameplay - wszyscy będą wozić dupę na lotnym temacie?
Weźcie zróbcie coś z czego będzie można zrobić fajny temat, a nie łapiecie coś co jest na fali i nabijacie odsłony :)
spoiler start
ile można
spoiler stop
Zgadzam się z Ogame_fanem. Piszcie tylko o tym, co nie jest popularne i tylko o tym co nie będzie wam nabijać odsłon!
Zgubiłeś podręcznik od polskiego w podstawówce?
Ileż można o tym jeszcze prawić? Boję się lodówki otwierać, żeby mi żaden gif porównujący W_D 2012 z W_D 2014 nie wyskoczył.
Mafię II też okroili. Może nie z grafiki, ale przede wszystkim z pobocznych zadań i wielu usprawnień.
Zgadzam się z Ogame_fanem. Piszcie tylko o tym, co nie jest popularne i tylko o tym co nie będzie wam nabijać odsłon!
Ogame_fan
Po prostu twoje jęczenie jest dla mnie niezrozumiałe. Na W_D były poświęcone w materiale 4-5 minut. Mogłeś chociaż obejrzeć całość.
Sławne Rambo wydane niedawno :)
http://i.imgur.com/wV5kElR.jpg - porównanie zdjęć promocyjnych ze steam'a oraz maksymalnych ustawień graficznych dostępnych w grze. Już nie mówię tu o tym, że w trailerach nie było mowy, iż jest to railshooter,a za sam gniot chcą 40$ jak za grę AAA. Wstyd.
Ogame, bezi-> Po części szukanie sposobu na wyświetlenia to biznes. Ale ten materiał Dela jest bardzo rzeczowy - a takich nigdy dość, zawsze to jakaś opinia, zawsze coś dodaje.
Kesik-> A Ty ile możesz robić z siebie debila? Przewidujesz jakieś premiery, prowadzisz sekty PC, a wypierdzielaj Pan z takimi uwagami. :P
O takich sprawach trzeba mówić głośno i wyraźnie aż do usranej śmierci. Mam nadzieje że twórcy stracą przez to grube $$$ - nie ma takiego dymania.
Za moment wychodzi Dark Souls II i tu podobno gra została wykastrowana z dynamicznego oświetlenia :(
Brothers in Arms: Hell's Highway ostatecznie wyglądało jeszcze lepiej niż na tym pierwszym gameplayu, choć oczywiście nie było takich smaczków jak łapanie upadającego kompana.
Bezi
Czyli jednak zgubiłeś.
Nie wiem czy jesteś w stanie zrozumieć (tak obejrzałem całość) że materiał powstał tylko i wyłącznie na fali problemów z WD, gdyby tego nie było Del by nie ruszył tyłka żeby zrobić materiał na ten temat.
Teraz mamy już 5-6 materiał na ten sam temat, mimo że wszystko (a nawet wiele więcej) można było przeczytać na forum.
To samo było z flappy bird, jest lotny temat więc trzeba go wałkować do bólu. A tym czasem sporych newsów growych, było dzisiaj z 10 których na golu próżno szukać, lepiej wałkować w kółko to samo.
Rozumiesz już? Czy mam Ci to bardziej rozpisać? Ponieważ napisałeś głupotę, przypisując mi słowa których nie napisałem. Manipulant z zawodu?
Nie wiem czy jesteś w stanie zrozumieć (tak obejrzałem całość) że materiał powstał tylko i wyłącznie na fali problemów z WD, gdyby tego nie było Del by nie ruszył tyłka żeby zrobić materiał na ten temat.
No i co z tego? Dell sam to zaznaczył na początku filmu, nie musisz powtarzać.
Teraz mamy już 5-6 materiał na ten sam temat, mimo że wszystko (a nawet wiele więcej) można było przeczytać na forum.
No, ale zauważ, że filmik nie jest poświęcony tylko Watch Dogs, ale też są w materiale inne gry. Ja z chęcią obejrzałem materiał i dowiedziałem się kilku ciekawostek, wnioski każdy wyciągnie sam. A to, że ciebie nie interesuje dany temat, to nie znaczy, że wszystkich innych też nie. Jeżeli cie dany temat nie interesuje to go po prostu omijasz. Ktoś ci każe czytać po kolei wszystkie newsy na GOLu i oglądać po kolei każdy materiał na tvgry?
No i nie mów, że temat cie nie obchodzi skoro wypowiedziałeś się w niemal każdej z ostatnich wiadomości związancych z WD.
"miłego dnia" na koniec tak depresjonującego materiału?!... szyderca.... ;D, ale na poważnie to widać tu wpływ kapitalistycznej gospodarki..., (tak niech żyje mader rusja i zagrania okoliczne terytoria) i branża gier coraz bardziej przypomina branże motoryzacyjną..... bo niech mi ktoś da przykład samochodu koncepcyjnego który potem wyglądał jak auto seryjne.... i prosze mi nie wyjeżdzać z broszurami maluchów i mikrusów z przed dnia salonów premierowych w moskwie..... tylko czasy bardziej współczesne.... tak mile państwo, tylko rozdmuchany i przemyślany marketing
Już trochę za dużo tego pieprzenia. To chyba oczywiste że pierwsza prezentacja musi wyjść jak najlepiej. Chyba wiadomo, że za grami stoją korporacje, które interesują się tylko pieniędzmi ze sprzedaży, a nie zadowoleniem graczy i jakością swoich produktów. Zresztą to nawet nie jest wina tych wszystkich PRowców, skoro większość otępiałych graczy patrzy tylko na grafikę, gdzie połowa z nich i tak nie posiada na tyle mocnego sprzętu, żeby odpalić grę choćby w połowie tak dobrze jak na filmie. Zajmijcie się trochę poważniejszymi rzeczami, bo od jakiegoś czasu poza tymi regularnymi programami nie idzie tu zobaczyć nic ciekawego.
No i nie mów, że temat cie nie obchodzi skoro wypowiedziałeś się w niemal każdej z ostatnich wiadomości związancych z WD.
Nie muszę mówić, powiedziałeś to za mnie - znowu przypisując mi słowa których nawet nie miałem na myśli.
Ktoś ci każe czytać po kolei wszystkie newsy na GOLu i oglądać po kolei każdy materiał na tvgry?
Zajebisty argument chłopaku, napisz coś jeszcze o bólu dupy i dopełnisz obraz nędzy i rozpaczy :)
Wróć jak nauczysz się czytać ze zrozumieniem.
Nie muszę mówić, powiedziałeś to za mnie - znowu przypisując mi słowa których nawet nie miałem na myśli.
Ale mówisz jedno, a robisz drugie. Piszesz w każdym temacie o Watch Dogs, a teraz piszesz, żeby już nie robili żadnych materiałów.
Ok widzę, że ty piszesz z kimś tylko po to, żeby go potem obrażać. Ode mnie EOT.
No ja jestem, byłem i będę świadomy tego, że trailer, to trailer, że gra może trochę od;biegać od tego co zobaczymy, ale to co zrobił Ubisoft ( tzn. to co zrobi ) to jest ..... No brak słów, to jest.... jest ... sku****two ! Ja osobiście takij gry nie kupię, a sama gra jest takim przykładem, że są pewne granice, które Ubisoft baaaardzo przekroczył. Ja ogólnie zawsze oglądam pierwsze kilka minut z grą, czytam recenzje itp za nim ją kupię ( w tym patrzę na średnią na metacritic ) Powiem szczerze, że nie wyobrażam sobie, żeby było można aż tak bezkarnie ludzi robić w ... wiadomo co... A pracownica Ubisoftu jeszcze bezczelnie kłamała, że gra wygląda tak, jak wcześniej wyglądała, a niedawno jeszcze tam ktoś od Ubi to samo mówił, no przepraszam bardzo, ale nikt mnie w ch*** robił nie będzie, nie jak Wy ( z redakcji ) ale ja tego nie kupię, nie ma mowy.
Aha... Dodam jeszcze, że jeśli to samo spotka The Division, czy The Crew dojdę do bardzo przykrego wniosku, a mianowicie... Ubisoft musi się nauczyć na nowo robić dobre gry, bo mają kilka nowych marek a zaraz się okaże, że żadna z nich nie będzie nawet dobra, po cichu wciąż liczę na to, że The Division nie zawiedzie ( rozumiem lekkie podrasowanie trailera - oglądam je od lat i wiem jak to wszystko wygląda, ale naprawdę bez przesady )
Patrząc na to wszystko jestem już coraz bardziej pewien że Division też zostanie nieźle wykastrowane. Ubi-kastro-soft.
Ubisoft zapiera się, że niczego nie okroił, baa twierdzi nawet, że Watch Dogs powinien wyglądać lepiej niż na gameplayu z 2012 roku :)
Ja do tego zestawienia dodałbym jeszcze Motorstorm wydany na premierę PS3. Wtedy twórcy również próbowali wmówić ludziom, że gra faktycznie wygląda tak jak trailer.
W sumie można by przyczepić się również The Last of Us. Pamiętam pierwszy trailer, bardzo ładny, z podkreśleniem, że to "Actual Gameplay Footage", okazało się, że taki poziom grafiki jest renderowany na potrzeby cutscenek (głównie bardzo szczegółowe twarze postaci) tymczasem sam gameplay jest dużo brzydszy, choć i tak ładny. Potem był jeszcze film, na który Joel wraz z Ellie rozprawiają się z przeciwnikami w hotelu, inteligencja zarówno wrogów jak i samej Ellie, która potrafiła skutecznie odwrócić ich uwagę robiła duże wrażenie, niestety niewiele z tego pozostało. Całe szczęście, że TLOU okazało się świetną gra bez tego wszystkiego :)
Nie oszukujmy się, problemem jest słaby sprzęt na rynku - mówię o konsolach. Jestem przekonany, że na mocnym PC takie detale będą osiągnięte. Moim zdaniem lepiej jakby nowe konsole kosztowały na start 2,5 k i miały mocne bebechy niż 1800 zł i problem z fullHD.
To że ten materiał jest inspirowany "aferą Watch Dogs" jest oczywiste. Ale bardzo dobrze, że się pojawił! Oby więcej takich materiałów napiętnujących tanie i bezczelne zagrywki i kłamstwa twórców.
BTW. Są jeszcze jacyś naiwniacy, którzy twierdzą, że gry za kadencji PS4 i X1 będą wyglądać (pomijam kamery bo gameplaye nigdy nie będą tak wyglądać) tak jak tech-demko Samarytanina i Infiltratora?... [pytanie retoryczne]
Żeby już nie wychodzić na takiego marudę, to dodam że mam nadzieję że w następnej części materiału będzie Bioshock Infinite :)
Nowe konsole dopiero co wyszły a już nie wyrabiają....Masakra. Ciekawi mnie czy Wiedźmina 3 nie wykastrują trochę.
Deeeell, za duzo 'finalnego' slownictwa uzywasz :) wszystko jest finalne w finalnej wersji przez finalne finały :)
co do samego materialu- fakt, ja sam nie zdawalem sobie AZ TAK sprawy, ze jestem oszukiwany przez autorow gier. troche mnie smutno, ale coz, staram sie nie wybrzydzac w stosunku do grafiki, tudziez animacji postaci/otoczenia, ale fakt faktem, jest to mily akcent w FINALNEJ wersji gry, gdy jest zrobiony na wysokim poziomie.
no, po prostu w przyszlosci wieksza uwage na to zwroce, wiec dzieki : )
pozdrawiam!
ja chciałbym od siebie dodać jeszcze tylko grę Alan Wake,która to chyba jeszcze w 2004 r była zapowiadana jako gra z fotorealistyczną grafiką
Nowe konsole miały być postępem, a w stosunku do PC to stoją w miejscu.
Magneto.29 [30]
Alan Wake,która to chyba jeszcze w 2004 r była zapowiadana jako gra z fotorealistyczną grafiką
Swego czasu m.in. Max Payne 1 oraz Mafia 1 były zapowiadane jako gry z "fotorealistyczną" grafiką.
Nie o zapowiedzi się tutaj rozchodzi. Clou programu jest różnica między tym, co się pokazuje (a nie zapowiada), a tym, co - po np. dwóch latach - się serwuje.
Hehe, równie dobrze pokazali The Division, super oprawa graficzna, zmieniające się pory dnia, fizyka "w wietrze". A może wyjść przysłowiowe "mario 2D", ciekawe czy niektórzy piszący - "-A co tam, -troszke gorsze albo - obcięte ale również dobre" nadal by nie zwracali uwagi na to co widzą. Ludzie, bynajmniej dla mnie,(nie chce się tutaj zachowywać jak egoista i wmawiać komuś co ma się mu podobać bo każdy ma prawo do lubienia tego, co chce, każdemu może się podobać co innego), następna generacja oznacza coś nowego. Ja rozumiem tutaj w przykładzie W_D, że to jedna z pierwszych gier w temacie next-gen, wyszło ze wszystkim jak wyszło, (czy nawet twórcy chcą ale nie mogą).
Niektórzy piszą - eee, bo to przez te konsole. Jeżeli to prawda, to czemu konsole nie wychodzą lepsze, (trzymam się tylko tematu - next gen.). Moim zdaniem trzeba zwracać na takie "pierdoły" uwage, ponieważ w przeciwnym wypadku twórcom tych gier portfele będą rosnąć, nam oczekiwania a w zasadzie zawsze generacja będzie stała w miejscu, bo część z nas nie zwraca na to uwagi. Następna generacja obecnie w tej chwili kojarzy mi się ze słowami "musi coś w końcu ruszyć". Dlatego zgadzam się z Dellem, małe smaczki ale jakie wrażenia robią się w mózgu po takim pokazie. To co się teraz dzieje to naprawde, uważam również że twórca gierki, robiąc takie "chwyty" pisząc skromnie pluje nam,graczom w twarz. Całkiem dobry materiał, dowiedziałem się z niego że dzieje się to już jakiś czas. Wcześniej o tym nie wiedziałem. Pozdrawiam i dzięki.
Konsole nie wychodzą lepsze, bo byłyby za drogie. Wystarczy przypomnieć xbox 360 i wątpliwości M$ co do ilości pamięci RAM, ostatecznie jej zwiększenie wyszło konsoli na dobre.
Poza tym źle używasz słowa "bynajmniej". :)
Akurat Killzone 2 miał taką samą lub nawet lepszą grafikę od tej na zwiastunie. Sony dotrzymało słowa więc nie wiem co robi w tym zestawieniu.
Fajnie, że wspomniałeś o BiA HH, bo jako fan serii śledziłem losy tej produkcji. Niestety finalny produkt drastycznie różnił się od tego czym raczyli nas producenci, ale nie chodzi tu o grafikę, a właśnie animację i ogólną koncepcję.
Polecam obejrzenie jednego z pierwszych gameplayów.
https://www.youtube.com/watch?v=ndMiZCUPGa4
https://www.youtube.com/watch?v=EAxo2Bnfv6U
Z Mafią 2 też była afera. Twórcom - chociaż nigdy nie przyznali się do winy - nie udało się zatrzeć dowodów zbrodni
(słynne pozostałości w plikach).
Edit.
Aha, Stalker Cień Czarnobyla. Ostateczna wersja również znacznie różniła się od docelowych założeń. Gdzieś czytałem wywiad przy okazji Survarium - twórcy przyciśnięci przez wydawcę musieli na szybko kończyć projekt, co zmusiło ich do kastracji.
Już rzygam tymi bredniami o tym, jaki to PC jest lepszy od konsoli. Skoro jest taki superrrrrr, to czemu nie ma exów, a większość gier to porty? Ludzie, przestańcie głupoty rozpowiadać i siać ferment. A do tyłu konsole do tyłu, a sryłu.
I zgadam się z Ogame_fan, w kółko to samo.
Gra jeszcze nie wyszła, a każdy grafikę porównuje do GTA III czy słabego nawet GTA IV, co jest śmiechu warte.
@Aexoni
Nie chce mi się tobie tłumaczyć dlaczego, ale poruszony temat jest bardzo ważny. To jak reklamowanie produktów w TV. Producenci w żywe oczy wciskają ci kit, a ty ufnie kupujesz oszukany produkt. Chodzi o nasze pieniądze !
Twórcy coraz bardziej mają graczy za debilne dojne krowy. Serwują odsmażane kotlety typu Cod 10 + setka płatnych DLC. Dziwie się, że gracze jeszcze łykają ten haczyk.
Bardzo cieszy mnie rozdmuchanie tej afery, bo w końcu producenci zdadzą sobie sprawę, iż rzesza potencjalnych klientów nie lubi jak robi się ich w balona.
W Diablo nie ma po prostu tego fragmentu rozgrywki. To byla wczesna wersja i pozniej, jak wiemy, duzo sie jeszcze zmienialo - czesc contentu po prostu wywalili. W ostatecznej wersji dostalismy dosc podobny fragment, w ktorym potwory tez tak wylaza wiec w tym przypadku raczej nie chodzilo o oszustwo, a pewnie bardziej o inne poprowadzenie rozgrywki, w ktorej zamieszczony w materiale gameplay sie po prostu nie znalazl.
A co z Crysisem 3 ?? ta słynna żaba ? przecież to też okroili. Tessellation poszło grubo w dół i cieniowanie, każdy szukał później żaby i robił duże oczy :)
bonobono,
Ja wcale nie mówię, że to źle. To dobrze. Tylko serio, ile można? Poza tym to nie jest wiadome? Zarówno screeny, jak i trailery czy gameplay`e są i będą zawsze podkręcane, nic tego nie zmieni. Wałkowanie tego non toper to walenie głową w mur, to jak demo - dostajesz najlepszy fragment rozgrywki i na tym się wzorujesz.
A kto kupuje CoD, ten kupuje CoD, ja tego kotleta nie kupiłem od black cocksa i dalej kupić nie zamierzam.
Ech ile razy to już było wałkowane... Przecież większość zapowiadanych gier i to jeszcze na tak prestiżowej imprezie branżowej jaką są targi E3, którym towarzyszy przy tym pierwszy fragment właściwej rozgrywki w większość przypadków jest odpowiednio "podrasowana" graficznie żeby wzbudzić jak największy zachwyt i zainteresowanie odbiorcy, a przecież wzrok to najważniejszy zmysł człowieka wpływający na to jak postrzegamy daną rzecz i właśnie grafika gra w tym przypadku pierwszoplanową role. A więc niema sensu cały tydzień spuszczać się nad tą całą sytuacją bo takie historie jak to zresztą zostało pokazane w powyższym filmie miały już miejsce w przeszłość i z pewnością jeszcze nie raz będą się powtarzać. Aliens Colonial Marines okazało się gigantycznym przekrętem (o aferze związanej z cyklem produkcyjnym i wynajętymi "podwykonawcami" którzy za Gearbox odwali większość roboty już nie wspomnę) to jakoś nie przypominam sobie, a śledziłem bardzo uważnie te wydarzenia żeby całej tej sprawie towarzyszył aż taki shitstorm jak to mam miejsce teraz w przypadku Watch_Dogs choć oczekiwania względem ACM były również ogromne.
@zmudix widzisz, ale kiedyś ludzie się śmiali, że komputery osobiste nie mają przyszłości, ponieważ są za drogie dla przeciętnego kowalskiego. W jaki sposób stało się tak, że dzisiaj każdy (taki kowalski) posiada jakąś maszynkę z pulpitem w domu? Może nawet nie do gier ale przynajmniej do pracy? Nie narzucam tutaj tematu firm, bo nie ma sensu łączyć dupy z maryną. Mam na myśli tylko to że czasami trzeba zaryzykować a nawet upaść by później czerpać zyski Z ZADOWOLONYMI KLIENTAMI. Przykro mi, że dzisiaj portfele się tylko napełniają a technologia (w tym wypadku) stoi, bo nie może nic z tych portfeli ubyć. Ludzie w kółko kupują i narzekają, nie dziwie się w sumie po dłuższym przemyśleniu, że piszą "- grafika może nie taka jak miała być, ale jest ładna" lepiej wyciągać tylko plusy i tylko te plusy chwalić, a reszte olać tak samo jak olewają nas współcześni twórcy gier.
(Oczywiście nawiązuję tutaj do większości wypadków, bo nie wszyscy myślą/działają w ten sposób).
Wszyscy tak robią, ale wd się dostało najbardziej ostatnio, a najbardziej perfidnie to multiplaty promują, materiał z pc na maksa, reklamujący wszystkie wersje, także sporo gorsze konsolowe.
Dell nie wspomniałeś o jednej starszej ale jakże ważnej gierce, która finalnie też bardzo różniła się od Dema które zaprezentowano na E3 2006. Mianowicie Crysis sami zobaczcie, wielu elementów nie było finalnie w grze, jak i widać gołym okiem nawet iż jest to słabsza jakość nagrania że grafika też jest mocno podrasowana.
http://www.youtube.com/watch?v=fSj2dDhWy_A
Oczywiście Watch Dogs to jedna z bardziej wykastrowanych gier ostatnich lat. To proste , nowa generacja nie była by wstanie zapewnić nam takiej oprawy graficznej jak w 2012 roku na Gameplayu.... są po prostu za słabe.
Jeszcze wracając do porównań to też można wziąć pod lupę Assassin's Creed
http://www.youtube.com/watch?v=lSWEXlkBTTo
Według mnie Watch Dogs 2012 to render sprytnie udający gameplaye a nie gra odpalona na PC.
Mocno się zdziwię jak tak będzie wyglądać na full setings napc.
Dlatego najlepsze są takie pokazy:https://www.youtube.com/watch?v=aQ3wZbpCmfw
gra na żywo a nie wcześniej przygotowany materiał.
Marcus64 [47]
Mianowicie Crysis sami zobaczcie, wielu elementów nie było finalnie w grze, jak i widać gołym okiem nawet iż jest to słabsza jakość nagrania że grafika też jest mocno podrasowana.
No akurat ciężko jakiekolwiek cięcia stwierdzić na podstawie tego żałosnej jakości gameplaya. Tym bardziej tak radykalne jak to ma miejsce w przypadku WD.
Przerażające (jakkolwiek głupio to brzmi w kontekście tak trywialnej i w gruncie rzeczy nieistotnej sprawy, jak gry) jest natomiast to, że przez te 7 lat technologia tak naprawdę prawie w ogóle się nie zmieniła. Crysis równie dobrze mógłby wyjść teraz a i tak zgarniałby pochwały za grafikę. Postęp graficzny od tamtego czasu jest w zasadzie żaden. I - wbrew temu, co się wydawało 2 lata temu - WD nie zrobi żadnego kroku w kierunku zmiany tego stanu rzeczy.
to nie kwestia słabej generacji konsol, tylko umiejętności portu ze starej na nową. AC4 niewiele się róznił, bo po prostu dodali pare dodatkowych efektów graficznych, natomiast caly silnik byl juz stary. Wystarczy spojrzeć na gry ktore wyszly stricte na nowa konsole. Ryse, czy Killzone wygladaja niesamowicie(aczkolwiek gameplay pozostawia wiele do zyczenia. Poczekamy, zobaczymy.Na nowych pokazach Watch Dogs rózni sie tylko graficznie, wiec nie ma co płakac.
W pamięć zapadł mi może niewielki detal, ale przypominam sobie jak zastanawiałem się czy może coś nie tak z moją kartą graficzną albo systemem (niewiele pojęcia wtedy miałem jak działa marketing). Mam na myśli porównanie screenów z Call of Duty 2 a gameplayem. Konkretnie chodzi o refleksy świetlne, które na obrazkach na tamte czasy wyglądały wyśmienicie, a których ja w grze nie uświadczyłem. Pomimo ustawionych detali na maksa, i karty obsługującej na ten czas wszystkie standardy graficzne, moje wysiłki niewiele zmieniły. Ot taka ciekawostka. A żeby nie być gołosłownym załączam ten screenshot :D
Może eskalacja tych tendencji, nieprzypadkowo zbiegła się z premiera next genów - pytanie, czy twórcy planując tytuły wydawane na next genach, nawet jako mulitplaty, planując np. tytuł 2-3 lata temu, nie byli w sytuacji gdzie nieco po omacku próbowali tworzyć "wizje" tego jak te next geny faktycznie mogą wyglądać. Wiem, że taki punkt widzenia nie wyczerpuje pewnie nawet połowy tych "sytuacji", aczkolwiek może być jedną z większych cegiełek większego problemu.
Być może istnieje duży dysonans między tym co zapowiada np. Microsoft kiedy developerzy pierwszy raz spotykają się np. z możliwościami Windowsa 8, na ork czy dwa prze jego premierą, tudzież zapowiedziami, a jak potem po jego premierze sytuacja się ma faktycznie. Inny przypadek to np. ATI Mantle, który faktycznie robi olbrzymią różnicę, ale nie koniecznie w zestawach, w których docelowo miał znaleźć zastosowanie (tzn. budżetowych kompach).
Konkludując, to na co chciałbym zwrócić uwagę, to fakt, że wiele produkcji pierwszy raz widzimy czasem na całe lata przed premierą, a więc co za tym idzie, deweloperzy starają się przedstawić w miarę realną wizję tego, jak będzie za te x czasu wyglądać standard gier. Przy czym jak widać, rożne zmienne, zapowiedzi producentów sprzętu, etc. często mogą samych twórców wprowadzać w błąd. Stąd moje pytanie: na ile jest to PR, a na ile przestrzelone oczekiwania co do przyszłych platform potencjalnych graczy.
@Del
Ja powiem tak - takie bajerowanie graczy trailerami i gameplayami przed wydaniem gry było chyba od zawsze, a już na pewno od dawna. Tutaj chodzi o promocję i zachęcenie wręcz graczy do sięgnięcia po dany tytuł. Popatrz co się stało chociażby z BF4 - nawet inwestorzy byli wściekli, że twórcy wiedzieli, iż gra jest znacznie gorsza, ale i tak brnęli w przekonywaniu nas, że jest ona fantastyczna. Oczywiście sprzedaż tej gry, podobnie jak słabiutkiego CoD:Ghost ma swoje podłoże także w popularności danej serii, ale jest to (mydlenie oczu) chyba już stała tendencja.
Po 2. Oprawa graficzna oprawą graficzną, ale jak dla mnie najważniejszy jest sam gameplay. Jeśli fizyka, fabuła, charaktery postaci, ciekawe uniwersum są na poziomie, to gorsza grafika tego nie zniszczy. Sam mam wielki sentyment do Mass Effecta, a szczerze mówiąc wiele rzeczy mogło być zrobione lepiej, w tym także grafika, jednak uwielbiam w niej postaci i całe uniwersum, dzięki czemu uwielbiam całą trylogię i czekam na - bądź co bądź - nową grę.
Jeśli chodzi o Watch Dogs to trzeba będzie poczekać do premiery, natomiast jeśli chodzi o inne gry to problem nie polega w oszukiwaniu nas, tylko w optymalizacji. Oczywiśtym chyba jest, że gra taka jak WD, Titanfall, The Division mogą być zachwycające graficznie, ale jeśli potrzeba by na to topowych PC, np. na LGA 2011, 16GB Ramu i GTX 780Ti to pograłoby może 1% graczy z targetu.
Ja osobiście nie odbieram prezentacji gier jako zapowiedzi poziomu graficznego danej produkcji. Mało tego - nawet zgadzam się na gorszą grafikę, ale nie do przesady. Trochę gorsze cienie? No cóż. Słabsze tekstury? Przeżyję, ale problemy z fizyką np., to już trochę inna historia. Natomiast jeśli sama grafika będzie ładna - może nie przepiękna, ale przynajmniej ładna, wychodząc z za rogu będzie mnie oślepiało słońce, przez co nie będę widział dobrze przeciwnika to już super. Ważne, że grafika idzie do przodu. Byle tylko optymalizacja była dobra.
Natomiast jeśli chodzi o rendery i zderzenie z rzeczywistością to oczywiście mogę powiedzieć o ME2 i 3. Trailer gdzie pewien Kroganin (nie chcę spoilerować) walczy w miażdypaszczą (ME2), albo pewien snajper kryje się po Londynie (ME3) to jawne oszustwo. Ale tego można było się spodziewać, podobnie jak przy wszystkich innych grach. Dlatego polecam podczas oglądania trailerów zachowania odrobiny rozsądku.
Zawiodłem się na was tvgry. Zainspirowało was do tego oczywiście afera o Watch Dogs. Ale ja nie bardzo wiem o co ludziom chodzi. Wszyscy się tak na to wkurzają itp. że gra okazała się gównem i w ogóle WTF Ubisoft?. A ja mam pytanie. Czy grał ktoś w finalną wersję? Przeszedł ktoś grę? Przeteleportował się w czasu do 27 maja i przeszedł grę? No właśnie.
no gamepley nie wygląda tak jak pokazywali to wcześniej mam nadzieje że grafika będzie conajmniej taka jak w Driverze SF. Czekam na ta grę z niecierpliwością. A no i oby były licencjonowane fury.
Heheh, no śmiechowe to jest trochę. Panie Dell, czy bulwersuje Pana że cheeseburger z McDonaldu nie wygląda tak jak na reklamie ? Albo że te super piękne i wygodne buty z reklamówki okazują się być wyblakłe i przyciasnawe, choć rozmiar powinien pasować ?
To jest reklama, tak wygląda marketing. Dziwienie się temu procederowi w dzisiejszych czasach jest co najwyżej śmieszne. Kto już się do tego nie przyzwyczaił ?
Georgiev --- Odnoszę się do ostatniego akapitu twojej wypowiedzi, dokładnie o Mass Effect 2 i 3. Wiesz co to są cinematics ? Człowieku, nie wiesz. Jak materiału z gameplayem nie odróżniasz od filmowego zwiastuna danej gry to po prostu.... po prostu nie wypowiadaj się na temat grafiki w grach dopóki nie uzupełnisz braków. Żeby w takich podstawowych sprawach się nie orientować, i do tego jeszcze publicznie wypowiadać.... szkoda gadać.
"Natomiast jeśli chodzi o rendery i zderzenie z rzeczywistością to oczywiście mogę powiedzieć o ME2 i 3. Trailer gdzie pewien Kroganin (nie chcę spoilerować) walczy w miażdypaszczą (ME2), albo pewien snajper kryje się po Londynie (ME3) to jawne oszustwo"
Nie porównuj Cinematicków do czegoś co jest prezentowane jako Gameplay.....
Jaki z tego płynie przykry wniosek??? Najpierw ściągnij pirata i zobacz czy to co ci obiecano dostaniesz za nie małą kasę.
Dell to nie są sprytne zagrania. Miałeś powiedzieć, że te ich poczynania są niecne.
Ale tak na serio to zgadzam się we wszystkim co powiedziałeś. Mnie uderzył jeszcze skok w dół z grafiką tego co mieliśmy na pokazie BF3 i tego co w domach. Ale teraz to się będzie nasilać. Mam nadzieję, że wyjdą na tym tylko gracze PC-towi ponieważ może się okazać, że niektóre gotowe rzeczy zostaną w grze, albo w ogóle taka gra na kompa zostanie wydana, skoro już się natrudzili, żeby ten gameplay na PC zrobić. Ale to są tylko moje takie nadzieje obawiam się bez pokrycia.
Bioshock Infinite i XCOM Enemy Unknown pierwsze gameplaye różniły się od tego co zobaczyliśmy w finalnej wersji a tak btw to zarówno Watch Dogs jak i The Divison dużo by zyskały gdyby wyszły tylko na PC a nie na konsole które prawdopodobnie nie były w stanie udźwignąć Watch Dogs i dlatego jest taka różnica
Za takie kłamstwa twórcy gier powiń płacić kary gdyż to jest perfidne oszustwo które przynosi ogromne zyski finansowe. Ciekawy jestem na ilu Nvidia Titan (stawiam że na 2 minimum) był puszczone urywki rozgrywki Wiedźmina 3.
@Darkowski93m Oni wszyscy powiń płacić kary za kłamstwa jakimi nas karmią McDonald's, kolorowe magazyny za używanie Photoshopa kreując sztuczne piękno i wiele innych.
Może nie wypada czepiać się gry, która w swoim czasie wyznaczyła trendy pod względem grafiki, jednak pierwsza część Crysisa moim zdaniem kwalifikuje się do tego zestawienia. Wystarczy spojrzeć na pierwsze trailery i gameplaye. Gra wygląda na nich świetnie, nawet na dzisiejsze standardy. To co do nas trafiło było nieco okrojone, co nie zmienia faktu, że i tak było najładniejszą grą przez długi czas i mało który komputer zapewniał płynna rozgrywkę w pełnych detalach. Obecnie powstają mody, które pozwalają zbliżyć się do poziomu z trailerów, ale nawet dzisiejsze maszyny mają z nimi problem.
Mnie denerwują zawsze trailery Assasina gdy juz gram.293
http://www.youtube.com/watch?v=R2EVWKn1HcQ
Na filmie wszystko aż żyje,przypomina film,a gra nie jest zła,ale w porównaniu z filmem tragicznie sie prezentuje.Wyobraźcie sobie jak cudowna byłaby gdyby była na takim poziomie technologicznym co spreparowane demo technologiczne/trailer.Może po erze niedających już rady,ledwo co powstalych PS4/XONE powstaną przynajmniej PCty domowe uciągnące takie coś
A ja tam mam pełne zaufanie do Ubisoftu. Pamiętam jak wszyscy narzekali na to, że kosmiczne wymagania są itd., a teraz kiedy ucięli trochę, żeby lepiej chodziło to znowu narzekania, że gorzej. Jeśli gra będzie na tyle fajna, żebym był w stanie bawić się z nią kilkadziesiąt godzin, to niech nawet grafika będzie słabsza, ale żeby gameplay był świetny. Far Cry 3 wymieniony, ale jakoś nie przeszkodziło to, aby gra stała się jedną z najlepszych gier kilku ostatnich lat. Wierzę, że podobnie będzie z Watch_Dogs, bo ta gra nie może się nie udać.
red orchestra 2 - screeny stare ( w grze dalej uzywane jako ekrany ladowania ) opadala szczeka a sama gra wygladala tragicznie jesli chodzi o ilosc detali i tesktur w porownaniu do pieknych screenow jakie pokazano - podobny przypadek primal carnage gameplay z alfy i finalna - chociaz tu az tak zle nie bylo
Aż nie chce sie niekiedy grać,nawet w dobrą gre,jeśli graficznie paskudna jest/przestarzała.
Mam nadzieję, że The Division będzie tak zajebi**te jak na pokazach. Gdzie ta nowa generacja...?
Wtachdogs to syf.Bedzie kolejny klon Assasina z Gta. Juz podobne mialo byc Sleepin Dogs swoja droga nazwa blizniaczo podobna,ktore okazalo sie dosyc srednie.Najpierw przesuwanie premiery a teraz gorsza oprawa.Bedzie skucha.Tak jak kiedys Ubisoft robilo I Am Alive.Gra tez wychodzila wychodzila i odbiegala od trailerow.Skonczyla jako xbox live.Nie twierdze,ze bedzie to zla gra ale Ubisoft ewidentnie jak ma problem z gra to jest to widac.Moim zdaniem kolejna wielka banka z malum hukiem.
Nauczyłem się tego ze producenci robią nas od czasu do czasu w wuja jak kupiłem moja pierwsza oryginalna grę tj. C&C: TIBERIAN SUN i obrazki z tylu pudelka były ZUPEŁNIE rożne od tego jak ta gra faktycznie wyglądała. Od tego czasu wiem, że trzeba patrzeć na materiały prasowe z przymrużeniem oka. Swoją drogą czułem się wtedy oszukany bo gra wyglądała nieporównywalnie gorzej niż na obrazkach w opisie. Na szczęście była miodna więc nie miałem wrażenia, że mocno mnie wydymano.
Ale w ludziach jest dużo nienawiści jak czytam ostatnio sporo tematów na GOLu :). Nawet z tak świetnego tematu jak gry komputerowe potraficie wytwarzać bezsensownie kłótnie itp.
Materiał jest ok - choć osobiście kompletnie nie mam problemów z tego typu rzeczami. Mało gier kupuję w ciemno, zazwyczaj nawet pół roku po premierze udaje mi się gdzieś dorwać grę za 40-50% premierowej kwoty. Gier jest masa, wybór jest ogromny, jest masę świetnych gier.
Chociażby FC3 który "trochę" różnił się graficznie. Ja kupiłem, przeszedłem dwa razy - raz robiąc 100%, spędziłem łącznie w grze 70 godzin i jest to jedna z najlepszych gier w jakie grałem w ostatnich latach. Wygląda prześlicznie.
Więcej dystansu oraz trzeźwego myślenia przed kupnem Panie i Panowie.
ja mam niezły dysonans poznawczy po tym materiale, bo z jednej strony autorzy przyznają, że jesteśmy oszukiwani, a z drugiej strony tłumaczą twórców, że "ograniczenia sprzętowe" i że te "fejkowe "gamplaye mają pokazać co chcieli by osiągnąć, no ale wiadomo, nie da się, bo sprzęt i trzeba mieć realne oczekiwania - a ja powiem gówno prawda
po pierwsze nie ma żadnych tłumaczeń, jeśli produkt różni się od tego co zapowiadano, a twórcy udają, że nic się nie zmieniło no to jest zwyczajne oszustwo - skoro oni udają, że dają nam produkt, to my jako konsumenci powinniśmy udawać, że ten produkt kupujemy - każdy się domyśli co mam na myśli
w momencie wypuszczenia takiego fejkowego gampleya wiedzą, czy dany sprzęt to uciągnie - to nie są goście robiący gry w garażu - a więc z pełną świadomością oszukują
po trzecie, gry są takim samym produktem jak każdy inny - gdyby w mojej firmie obiecywali klientom cuda, a potem dostawali by coś innego, tobyśmy ich stracili - bo nikt nie chce być robiony w konia.
jak dla mnie takie tolerowanie/tłumaczenie oszustw, tylko sprzyja tworzeniu kolejnych fejkowych gampleyów, bo po co się starać robić dobre/ładne gry, skoro wystarczy oszukiwać by narobić hajpu - gdyby ludzie zajmujący się zawodowo grami ostro reagowali na takie działania (choćby obniżając oceny produktowi) - twórcy musieli by robić dobre gry, a nie dobre gamepleye.
i jeszcze jedno, często gry kosztują po 140 - 300zł(tyle może kosztować, nowa karta graficzna/telefon) to nie są lizaki po 30groszy - i nie można pozwolić sobie na dozę tolerancji, ja osobiście oczekuję od osób zawodowo zajmującymi się grami, że będą mnie bronić przed oszustwem ostro alarmując, że dostaje coś innego niż mi obiecywano
Wyczuwam ból (.) w związku z WD, które nadal wygląda bardzo dobrze, a to co ostatnio pokazano to wersja bez wszystkich ficzerów (konsolowa?).
Czy wy tego nie widzicie? Nie ma tam blura, odbić i refleksów, a co najlepsze teraz ta gra wygląda lepiej.
Spytajcie się ludzi którzy grają w takiego BF 3 czy 4 z jakich ustawień grafiki korzystają? Każdy doświadczony gracz powie wam to samo: bez tych wszystkich rozpraszających uwagę g.
W niektórych przypadkach różnica jest kolosalna! Oby w przyszłości było mniej takich zakłamań związanych z finalnym wyglądem gier!
Tolerujcie dalej takie oszustwa to tak ciągle będzie. Trzeba być konsekwentnym i głosować portfelem. Przejechałem się na Rome 2 i już nigdy na premierę nie kupie gry z tego studia, nawet jakby cuda obiecywali. Gry są na tyle drogie, że nie należy ciągle wybaczać błędów,oszustw i innych machlojek.
Manolito całkowicie się z Tobą zgadzam.
e tam, bicie piany. W Diablo 3 po patchu jest tak dużo zmian na plus, że bez sensu się czepiacie
Cieszę się że to wylazło. Wkurza mnie robienie pseudo gameplayów. I niestety obawiam się że to co pokazał Techland na 11 minutowym oficjalnym "gameplayu" z Dying Light też może być fabrykowane.
Świetny materiał! Przypomina mi to niektóre trailery 'przewspaniałych' filmów. Jeśli chodzi o gry, to twórcy na siłe próbują zainteresować potencjalnego konsumenta swym produktem, jednak takie działania na dalszą metę mogą okazać się strzałem w stopę.
"Rozkładanie działka".
--------------
Del, to nie było działko.
Dobry analiza. niby nic nowego, ale jak poczytać pierwsze podniety młodzieży po screenach lub filmach, to ręce opadają.
Jeśli chcecie zrobić program o tym co jest naprawdę wkurzające i not fair to polecam program o epizodach. Kto to wymyślił i po co. Co się stało, że grę, która trwa i tak z 8-10h rozbija się na kilka epizodów. Irytuje to niesamowicie. Ale najwidoczniej bardziej opłaca się sprzedać grę w kilku kawałkach niż w skończonej całości. Macie pole do popisu przy wyjaśnianiu dlaczego producenci skręcają w tę drogę. Czy dla podkręcenia hype'u? Czy dla pieniędzy? Czy po prostu nie potrafią zrobić całościowej gry w terminie i wypuszczają po kawałku.
Wiadomo , że takim zagraniem mają podsycić nasz apetyt. Ale jeżeli to jest render , nie super wyglądająca gra, która potem będzie wyglądać gorzej , tak się zdecydowanie nie robi. Ale tego traillera do killzone , to nigdy nie zapomnę :D