Risen 3: Titan Lords - pierwsze konkrety odnośnie grafiki, fabuły i mechanizmów rozgrywki
Słabo :/ 80% tekstu pokazuje raczej zacofanie silnika, spodziewałem się więcej. Jednak przy Risen 1&2 bawiłem się dobrze więc tu liczę na to samo.
Gry PB nigdy nie aspirowały do miana killerów graficznych, dla mnie może wyglądać nawet jak pierwszy Gothic, ważne, aby fabuła i system rozgrywki był dobry.
Już się nie mogę doczekać premiery :)
Risen 2 był jedyną grą PB, która po 2h grania wylądowała z hukiem w koszu.
Tym bardziej cieszy mnie fakt powrotu studia do klimatu gry z pierwszej odsłony.
Jak wszystko dobrze pójdzie - mój kandydat do premierowego kupna :)
Gra musi być już w zaawansowanej fazie produkcji, skoro przynajmniej nie mają w planach wersji na nowe konsole. Trochę szkoda że siedzą cały czas na starym silniku. Pewnie dalej będziemy mieli do czynienia z drewnianymi animacjami. Pewnie przez to jedyną słuszną wersją będzie PC, bo jak wiadomo wersje na konsole były o wiele gorzej wykonane. Sam miałem okazje pobawić się w Risen 2 na PS3 i tak źle zoptymalizowanej gry jeszcze na ta konsolę nie widziałem. Silniki graficzne Piarahni zawsze miały duży apetyt na pamięć Ram, więc ominięcie przynajmniej na razie nowych konsol jest sporym błędem.
Co do ekranów wczytywania to mi nie będą przeszkadzać, jeśli będzie to rozwiązane podobnie jak w Gothic 2, gdzie były tylko podczas wejścia na teren górniczej doliny, lub na teren Jarkendar z znanego z dodatku Noc Kruka.
Czekam z wypiekami na twarzy, zarówno pierwsza jak i druga część dały mi naprawdę masę zabawy i jakoś mało rzeczy jest do których mógłbym się przyczepić, nawet do tej całej toporności walki która występuje w grze bym się nie przyczepił może dlatego że przypomina mi czasy zagrywania się w Gothica. A jeśli chodzi o silnik mi tam to nie przeszkadza że będzie to ten sam co w drugiej części grafika na pc wyglądała naprawdę przyjemnie.
Więc już nie mogę się doczekać, byle do sierpnia.
Drużynowe RPG? Będzie więcej niż jeden towarzysz jednocześnie? Jeśli tak, to świetnie.
Jak sądzicie?
I dobre i złe wieści. Silnik graficzny - trochę szkoda, że dalej ten sam. Na szczęście Risen 2 na maksymalnych ustawieniach PC prezentował się bardzo ładnie, więc trójka może być pod tym względem już tylko lepsza. System walki - powraca magia i łuki, więcej chyba nie trzeba poprawiać. Nowy główny bohater - niespecjalnie dobra wiadomość. Stary bezimienny został już dostatecznie wyeksploatowany, jednak nowi bohaterowie przypominają mi nieszczęsną Arcanię. Pociesza mnie fakt, że to przynajmniej gra od Piranha Bytes. Świat gry zapowiada się ciekawie i liczę na sporo lokacji wzorowanych na pierwszych Gothicach. Wykonywanie przewrotów i salt - co to w ogóle jest?! Kolejny element nawiązujący do gównianej Arcanii. Mechanika może być zepsuta jak w Wiedźminie 2 w porównaniu do jedynki. DLC wyjątkowo mi nie przeszkadzają - Piranha to nie wielki i bogaty koncern, więc to nic złego, jeśli wyciągną trochę kasy na kolejne gry. Fabuła to jak wiadomo - zagramy, ocenimy. Choć ten podział na dobro i zło trochę mnie odpycha. Ogólnie mówiąc, Risen 3 zapowiada się ciekawie, jednak będzie posiadał parę zupełnie niepotrzebnych elementów. Ale i tak czekam.
Dla mnie to dobra wiadomość, że nie wyjdzie na PS4/Xboxa One..Przynajmniej pójdzie mi spokojnie na PC :) Zresztą dla tej gry jest to jedyna słuszna platforma.
Trochę mnie zaskoczyła wiadomość, rozgrywki nowym bohaterem. No ale cóż, my tego nie zmienimy.
I dość wcześnie premiera, sądziłem że pewnie będzie początek 2015 roku, a jednak 2014 o ile obsuwy nie będzie:)
zgadzam się z tym co już wyżej inni napisali. W grach tego studia nie chodzi o super grafikę i animacje postaci jak najbardziej realną. Chodzi o ciekawą fabułę i Fun z rozgrywki. Czekam z niecierpliwością na jakieś kolejne informacje. Może jakieś screeny i oczywiście pierwszy teaser... no i ciekawe jak to połączą z historią z poprzednich odsłon.
@EnX - W swoim czasie każdy Gothic cieszył oko ładną grafiką, niczym nie ustępującą od tej z konkurencyjnych gier. Gothic 3 to absolutne mistrzostwo i nawet dzisiaj niejeden widoczek potrafi zachwycić.
Słowem, dla mnie te informacje to duże rozczarowanie. Myślałem, że nową grę będą tworzyć te 4 lata, jako iż zwykle gry zapowiadali na 2 lata przed premierą. Miałem nadzieję, że ten dodatkowy rok wykorzystają na stworzenie jakiegoś fajnego silnika. Póki co "trójka" zapowiada się raczej na Risena 2,5 a 2 lata produkcji (poprzednie gry z serii tworzyli 3 lata) to jak na tak małe studio - dość krótko. Mimo to grafika i tak będzie ładna a przy tym nie będzie problemów z odpaleniem gry (o co się boję w trzecim Wiedźminie), więc to najmniejsze moje zmartwienie.
Pomijając jednak grafikę to rozgrywka też nie zapowiada się jakoś rewelacyjnie. Będziemy mieli taki misz masz Risena 1 i Risena 2. Wolałbym, żeby PB się na coś zdecydowali. Albo magia, miecze i łuki albo voodoo oraz broń palna. Do tego te teleporty na krótką odległość (rodem z Dishonored) oraz salta. W poprzednich grach by uciec od silnych przeciwników brało się po prostu nogi za pas i modliło by bestia nie okazała się szybsza ;P
Kolejne rozczarowanie dla mnie to świat gry podzielony na kilka osobnych mapek. Gothic 3 pokazał, że można stworzyć wielki i śliczny świat pozbawiony jakichkolwiek ekranów wczytywania podczas eksploracji.
Nie bardzo mi się podoba początek rodem z Arcanii, kiedy to będziemy mieli możliwość sterowania podpakowanym bohaterem. Psuje się przez to całą esencję gry. Przeważnie w grach od początku steruje się słabeuszem, którego zdmuchnąć może byle podmuch i obserwuje się z satysfakcją jak jest coraz lepszy. Teraz będziemy sterować przez krótki czas na maxa wyuczoną postacią, tylko po to by później dostać we władanie postać na 1 poziomie. Psuje się też przez to efekt "WOW" kiedy to jesteśmy pod wrażeniem dostępnych mocy.
Akurat nowy bohater mnie najmniej dziwi. Jakoś się nie zżyłem z poprzednim. Zresztą w obu częściach sterowaliśmy de facto innym bohaterem i to nie tylko z wyglądu, ale też z charakteru. Przynajmniej ten nauczy się pływać. Może wreszcie Piranie w jednym uczynią krok naprzód i dadzą możliwość kreacji wyglądu bohatera? Albo przynajmniej częściowej zmiany wyglądu poprzez wybranie fryzury i zarostu.
W pozostałych elementach też pewnie nie zobaczymy żadnych zmian in plus względem poprzednich Risenów. Chciałbym zobaczyć duże osady, żywy świat, fabułę, która nie będzie złożona z tych samych kloców co poprzednie gry.
Może jestem zbyt krytyczny, ale nie podoba mi się kierunek w którym podąża studio Piranha Bytes. Jako zagorzały fanatyk serii Gothic oraz umiarkowany fan obu Risenów (które ukończyłem dwukrotnie z przyjemnością) jestem dość mocno rozczarowany. To nie jest gra, którą oczekiwałem od PB. To nie będzie raczej powrót do świetlanych lat Piranha Bytes, do Gothica 1 oraz Gothica II. Obym się mylił.
Premiera Risen 3: Titan Lords jest obecnie planowana na sierpień tego roku. Już?! Spodziewałem się w 2015.
Spokojnie - oni znani są z przekładania premier, zapewne to jest mocno orientacyjna data, która zapewne ostatecznie przejdzie na rok 2015...
Więcej z tej gry zapewne zobaczymy na E3/Gamescom, wtedy przekonamy się, jak się prezentuje...
Mam nadzieje, że aspekt "piractwa" odejdzie zupełnie w zapomnienie. Nigdy nie kręciły mnie klimaty przedstawiane w drugiej części Risena (po opiniach graczy, nie jestem też raczej jedyny). Jeżeli twórcy postarają się się jak najbardziej przybliżyć akcję do tej z pierwszej części, wyjdzie im bardzo dobra gra którą też zapewne zakupie ;)
Dosc biednie sie to zapowiada, chociaz Risen 2 zapowiadal sie bardzo dobrze, a wyszedl sredniak. Oby teraz bylo odwrotnie.
Dajcie spokój z tą grafiką. Grafika w Risenie 2 może na początku rozczarowywała ale potem gra nabierała klimatu i grało się przednio. Myślę że PB wyciągnęła jakieś wnioski z Risena 2 i Risen 3 będzie grą na skale pierwszej części a może i nawet Gothic'a 1,2 jeśli postarają się w kwestii fabuły, dialogów i muzyki. Wiąże spore nadzieje z tą grą. Czekamy do sierpnia :)
No i super, zapowiada się mix Gothica i Risena. Zastanawia mnie tylko koegzystencja broni cięciwowej i palenej. Co niby miałoby mnie przekonać do używania łuków gdy mogę mieć muszkiet? ;).
Brak nowego silnika to o tyle plus, że nie powinno być problemów z optymalizacją. Poza tym nie wiadomo co uda się z niego wycisnąć. Techland też ciągle jedzie na Chrome Engine, a dzięki usprawnieniom trzyma się on świetnie.
Fajnie że powraca możliwość blokowania ciosów zwierząt i potworów (brak tego elementu był straszną pomyłką w Risenie 2).
Mechanizm dysponowania człowieczeństwem oraz możliwość odwiedzania świata umarłych zapowiadają się bardzo ciekawie. Możliwość okradania pobitych i nieśmiertelność kluczowych postaci oznaczają powrót do korzeni. Prawdopodobnie znowu będziemy mogli pobić (albo zabić) i obrobić kogo tylko zechcemy, z wyłączeniem niezbędnych NPCów.
Mam nadzieję na powrót sztywnej frakcyjności oraz wymuszenia na nas wyboru konkretnej klasy postaci (a nie tak że mamy magiczne okienko i uczymy się czego chcemy, mając w rezultacie np. mago-łotrzyko-wojownika...). To zawsze była ważna cecha ich gier. Można było przechodzić dany tytuł kilka razy i za każdym ukończeniem mieć zupełnie inne przeżycia (inna klasa postaci, inna droga dotarcia do celu, inna motywacja itd).
PS. Pierwszy raz widzę by ludzie mieli nadzieję na przesunięcie premiery i wypuszczenie gry później niż ogłoszono. Skoro pracownicy PB uznali, że 2 lata im wystarczą (a może gra powstaje dłużej - tego nie wiecie) to jakie macie podstawy by to kwestionować?
No nie powiem; rozczarowałem się wstecznością nowego Risena 3 co do poprzedniczek, z tego co tu podali jest gorzej niż cz.1 i to pod względem silnika, grafiki, czy fabuły no istne dno, a do tego ciekawe czy opłaca się robić polski dubbing i tu stawiam dużą kropkę zapytania???- polskiemu wydawcy. Beznadzieja jak na razie. Risen 2 było fajne graficznie ale już fabuła nudna.
Ja bardzo się cieszę że gra będzie na tym samym silniku, przynajmniej mam pewność że mi pójdzie :)
Pierwszy raz widzę by ludzie mieli nadzieję na przesunięcie premiery i wypuszczenie gry później niż ogłoszono. Skoro pracownicy PB uznali, że 2 lata im wystarczą (a może gra powstaje dłużej - tego nie wiecie) to jakie macie podstawy by to kwestionować?
No, dwa pierwsze Riseny były w produkcji 3 lata a zawsze było w nich coś do poprawy w dniu premiery. Poza tym wygląda to tak jakby studio Piranha Bytes znacznie się rozrosło, doszli nowi ludzie, nowe pomysły. Pojawiły się pogłoski jakoby Michael Hoge miał nie brać udziału w produkcji Risen 3. Być może studio podzieliło się na dwa zespoły i jeden pracuje nad trzecim Risenem a drugi w tym czasie rozpoczyna pracę nad nową grę na nowym już silniku.
Nie należy zapominać, że PB to małe studio z małym budżetem, które jednak potrafi tworzyć klimatyczne, wciągające i miodne gry, więc wg mnie mimo wszystko będzie dobrze. Zaskoczony jednak jestem tak szybkim wydaniem gry - już w sierpniu? Oraz brakiem portów na PS4 i XOne - zapewne tymczasowym brakiem... No, to może już wkrótce PB zaprezentuje pierwszy gameplay? :)
Bardzo dobrze, że użyją starego enginu , irytuje mnie to jak niektóre produkcje marnują po 2 lata na stworzenie samego enginu .
Dlatego pewnie będziemy mieli grę szybciej i to się chwali. A sama gra będzie świetna jak wszystkie gry PB.
No to ja już wpisuje grę do kalendarza premier jako must have :) Cala seria pochłaniała do reszty mimo swojej topornosci licząc od pierwszej czesci Gothic'a. Mam mieszane uczucia co do tego prologu w ktorym bedziemy mogli wyprobowac umiejetnosci, we wczesniejszych czesciach podobalo mi sie odkrywanie nowych mozliwosci, nie mowiac juz o trudnych wyborach na poczatku czego sie nauczyc za punkty umiejetnosci. Po screenach widać, że gra będzie trzymała poziom poprzedników co mi nie przeszkadza, jedynie czego bym się czepił to wygladu postaci ale dla tej serii przymykam na to oko. Z tą ścieżką człowieczeństwa i demoniczną troche zalatuje Fable ale jakoś mi to nie przeszkadza, pomysl byl ciekawy.
Dość wczesna premiera jakos mnie w tym przypadku nie martwi, o grze nikt za bardzo nic nie wiedzial, mamy screeny co oznacza że gra już jest we wczesnej ae grywalnej postaci, a przynajmniej czesc gry. Poza tym od premiery poprzedniej czesci minelo juz prawie 2 lata, a gra jest na tym samym silniku.
Nie wiem czym się podniecać w Risenie. Od taka średnia gierka, próbująca zastąpić Gothica. Zamiast ciągnąć ten dziwny świat Risena, zrobiliby coś nowego.
Zapowiada się ciekawie. :) Ciekawe od ilu lat gra faktycznie jest w produkcji, że wychodzi tak stosunkowo wcześnie. Ale ja nie narzekam. Więcej Risena w tak krótkim czasie zawsze spoko :D
Ja myślę, że gra było już o wiele wcześniej w produkcji. Jednak może nie chcą robić drugiego Call of Duty i dopiero teraz ogłosili. Fajnie jak by się okazało, ze jednak wyjdzie w tym roku. Mi tam grafika nie przeszkadza, że ten sam stary silnik. Jak gra będzie klimatyczna, z dobrymi bohaterami i fabułą to biorę. Bo gdyby nowy silnik był używany to raczej mniej czasu były by na pomysły związane z samym światem. Jak wiemy fabuła z grafiką nie idzie w parze. A to nie gigantyczne studio z gigantycznym budżetem.
W czerwcu pewnie zaczeli, więc będzie z 3 lata .
A mieli już engin i narzędzia. Więc 3 lata to i tak dość dużo.
Świetna wiadomość, obie części były świetne. Durga z pirackim klimatem również bardzo mi przypadła do gustu. Niektóre elementy bywały sztywne ale akurat grafiki czepiać się za bardzo nie ma co :
http://cloud-2.steampowered.com/ugc/487812320701780346/FD879803FE23FFD760E0BD5F2B8FA9DC5DEB361A/
Jeden z moich "shotów" na steamie - gra naprawdę miała klimat i potrafiła zauroczyć.
Ja tam najbardziej cieszę się z tego, że Risen zaczyna przypominać Gothica. Szok, jeśli gra miałaby ukazać się już w sierpniu.
Troche sie martweir. Wracanie do vodoo z klimatem sredniowiecza a do tego tez tropiki? To troche duza skocznia.Albo mapa swiata bedzie na tyle duza albo bedzie cos w klimacie kolonii na jakims kontynencie. Latwy system walki nie dziwi mnie bo Gothic tez nie mial jakis ,,combosow''. Oby wyszedl z tej gry hit pokroju Gothic 2.I tak uwazam ze Piranie robia dobre RPGi.
Pierwsza część to była jedna z najbardziej bezpłciowych gier w historii, tragicznie nieciekawa, wręcz "gra o niczym". Dwójka również nie zebrała pochlebnych opinii. W sumie niemcy zarówno w samochodach, jak i grach, nie potrafią nadać swoim tworom pewnego charakteru i ciekawości. Więc nie wróżę sukcesu trójce.
@dododo
Jak już jeden z użytkowników wspomniał , zaciekli konsolowce atakują.
Proszę wszystkich o niekarmienie tego dzieciaka ;D
Największą zaletą tej zapowiedzi jest fakt, że gra powstaje i rezygnacja z pirackich klimatów. Martwią mnie ekrany wczytywania - czyli świat nie będzie otwarty?
Jeśli będzie miało grafikę na poziomie jedynki czy dwójki i klimat z jedynki to dla mnie ta gra będzie must have i dla kazdego fana gier Piranii chyba ;). Chyba sobie przejdę jeszcze raz jedynkę i dwójkę :D.
Zapowiada się że 2014 to zdecydowanie rok RPG wychodzi ich prawdziwa masa , różnego kalibru i zdecydowanie każdy coś znajdzie dla siebie (jeśli oczywiście lubi RPG) mam nadzieje że nie oznacza to że potem przyjdzie posucha
Ja tylko się zastanawiam po cholerę broń palna w takich grach...dla mnie to bez sensu.