Gramy w Banished – The Settlers na poważnie
Ciesze sie, ze pojawila sie taka gra, bo juz ostatnio z braku tego typu strategii zakupilem pakiet The Settlers I-VI i przechodze wszystkie od poczatku. Mam jednak nadzieje, ze produkcja zostanie rozbudowana, bo rzeczywiscie po kilku godzinach moze sie najzwyczajniej znudzic. Wizualnie bardzo mi sie podoba wiec licze, ze produkcja odniesie sukces i byc moze powstanie wiecej takich rts'ow, ale bardziej rozbudowanych, z kampania etc.
1. Tę grę zrobiła/stworzyła dokładnie 1 (jedna) osoba.
2. Dwarf Fortress -> banished w wersji hard ;]
Ja tylko dodać żart :D "Jakie shoty strzela Hed? HEDSHOTY
Zdecydowanie deweloper powinien dodać tryb z walką między osadami/klanami.
Grę kupiłem zaraz po premierze, mam już natrzaskane 11 godzin. Wciąga, ale faktycznie, po pewnym czasie zaczyna czegoś brakować. Przydałoby się więcej budynków i więcej potrzeb mieszkańców. I w zasadzie gra nie jest aż tak trudna - mam już jakieś 400 ludzi i na razie żadnych problemów z zapasami (gram na Hard i Fair climate). Może gdyby ustawić Hard/Harsh/Mountains :P W każdym razie po pewnym czasie wkrada się monotonia.
Całkiem fajna mechanika gry. Ciekawi mnie to czy są jakieś questy, levelowanie czy cokolwiek co by motywowało do dalszej gry? Dobry materiał Hedzie śpiochu:)
W Banished gra się super, ale właśnie tak jak powiedział Hed, nie jest wystarczająco rozbudowane: mi po doprowadzeniu osady do 400 mieszkańców odechciało się grać(chociaż przez pierwsze parę godzin bawiłem się przednie).
Jest niewiele budynków do wyboru, mało losowych eventów, brak jakichklowiek zadań, sama ekonomia jest baaaardzo uproszczona i rzadko kiedy przychodzi nam przetwarzać dobra komplementarne w końcowe, np. ludzie wcinają zboże, WTF?:D bez młyna, piekarza... szkoda, że nie zrobił animacji, bo chyba nawet w Korei Płn nikt tego na surowo nie wcina...
Oczywiście grę tworzył jeden twórca ( nie wiem jak to mu się udało, programistom nie jestem:), ale wyczyn nieziemski), więc nie ma czego oczekiwać, a jedynie liczyć na dodatki/mody, bo jest potencjał i to z rozwojem na miarę powiedzmy Caesara 3.
Szczerze mówiąc po zobaczeniu tej gry, aż zechciało mi się wrócić do starych, dobrych, settlers 2, co uczyniłem...
Gra jest swietna i nie widze powodu do narzekan. Nie placicie przeciez pelnej sumy jak za gre AAA tylko jak za gre Indie, wiec nie oczekujcie zlozonosci jak w Anno.
@Luyten - DF jest dla mnie ochydne, grafika totalnie odrzuca i mam gdzies ze jest grywalna. W zasadzie nie znam osoby co by tknela ta gre, bo jednak w tych czasach jakas minimalna grafika musi byc, a nie kwadraciki latajace po ekranie. Lata 90 minely.
@UbaBuba - Wszystko co napisałeś to prawda. Problem tkwi jednak w tym, że DF to baaaardzo złożona symulacja. Jak natkniesz się na dzikie zwierzę to może odgryźć Ci 3-i palec lewej ręki, uszkodzić mięśnie, kości... Do tego jest więcej fauny i flory, więcej surowców, lepszy system handlu, więcej łańcuchów produkcyjnych i ogólnie więcej wszystkiego. Ponadto w momencie gdy nasza grupka już sobie jakoś radzi pojawiają się najeżdźcy, którzy usłyszeki o naszym "dobrobycie" :D
Wielu fanów (nie tylko z polski) stwierdza, że czegoś banished brakuje. Ja pykam sobie w darmowe DF, które "to coś" ma. Grafikę natomiast można przeboleć - gdyby miała być lepsza ŻADEN pc-et by tego nie ruszył.
@Luyten
Chyba nie ma co porównywać Banished do obłędnie rozbudowanego Dwarf Fortress. Sam mam niewiele doświadczenia w DF, ale czytałem i widziałem co można zrobić w tej grze, np:
http://dwarffortresswiki.org/index.php/DF2012:Megaprojects