Tomb Raider: Definitive Edition na PS4 kontra wersja PC
Tak.... Tylko że... To porównanie nie ma sensu. Dla mnie;) Na konsoli zawsze dana gra będzie wyglądała tak samo. Za rok, dwa czy pięć lat po premierze... Na PC.. Na PC zawsze może pojawić się modder, który zrobi nam HD pacz;) I wtedy nagle okazuje się, że gra ma drugie, a czasem i trzecie życie;)
Trailery były piękne, gra jak zwykle mocno od nich odbiega. Najbardziej rzucająca się w oczy zmiana to przyciemnienie obrazu, co poza tym? Drobne zmiany, a przecież miał być taki wspaniały next-gen. I jeszcze te dropy do 40 paru klatek, czasami nawet mniej. Wersja na PC jest świetnie zoptymalizowana i nawet tam nie uświadczyłem takich spadków. Serio. Czy nowe konsole nie mają do zaoferowania nic więcej?
Dla mnie "nowa" twarz jest pozbawiona emocji w stosunku do poprzedniej, bardziej naturalnej wersji. I to na tyle, ze ew. nowe efekty nie sa w stanie zrekompensowac tej zmiany.
https://www.youtube.com/watch?v=mHx1z6FzQt0
Dosc czesto wlaczenie ENB/SweetFX i innych mocno zmienia gre (podbija kolory, usuwa lekka mgle, poprawia nasycenie barw), z tego co widze tutaj na filmiku na PC mozna bylo juz uzyskac jakosc otoczenia bliska wersji DE juz polroku temu.
Nie widzę prawie żadnej różnicy. Tylko kolory są lepsze na PS4
@luckie,
Na PS4 widać jeszcze lepsze oświetlenie i mocno zwiększony "draw distance", no ale to trzeba też zajrzeć na inne serwisy, a nie tylko Eurogamer i robic bezmyślne "kopiuj - wklej".
@Kazioo,
Bla, bla, bla. Tesselacja - sracja, a różnicy i tak nie widać. Kwadratowe cycki - lol, kiepskie prowo. No, ale niech będzie, bo z faktami nie ma co dyskutować - na PC jest, na nextgenach nie ma. Za to cała reszta poprawiona, co widać , słychać i czuć :). Fizyka tip-top, teksturki takoż, roślinność bardziej bujna i jest jej więcej tam gdzie trzeba, cienie to samo, itd.
@Dragoniasek,
Ból dupy tak wielki, że spowodował u Ciebie ślepotę ?
ps. Swoją drogą wiedziałem, że "rycerze blachy" nie odpuszczą ;-). Tyle, że o co ta spinka - o port rocznej gry. Żałosne :)
Na PS4 widzę nieco bardziej realistyczne włosy, lepszą skórę, gęściejszą i nieco lepiej kołysząca się trawę i większe nasycenie kolorów.
lordpilot --> Właśnie z takich ludzi jak ty lubię się śmiać - ślepo podążają za konsolami i nie widzą niczego innego :D Ból dupy? Hah, grałem w Tomb Raidera zaraz po premierze i teraz nie wydałbym grosza, aby zobaczyć dwa szczegóły więcej. Zaślepieni konsolowcy jarają się każdym pikselem więcej, a pecetowcy mają wszelkie bajery na co dzień i każda ulepszona wersja gry na konsolę od dawna jest standardem na PC. Pogadamy za 1-2 lata, kiedy to te średniej klasy komputery w ładnych pudełkach zaczną zaliczać spadki jakościowe z każdą kolejną wydaną grą. Dziękuję, jak chcesz to idź wypłakać się do kąta, mam lepsze rzeczy do roboty niż marna dyskusja z fanboyem.
No, ale jak morzę być lepiej na pc skoro wydawca poprawił wersję na nowe konsole nie poprawiając wersji pc, to tak jak porównywać betę z finalnym projektem, sens żaden, pc by mógł mieć te poprawki, ale ich nie zrobili.
"Bla, bla, bla. Tesselacja - sracja, a różnicy i tak nie widać."
Kanty jak z playstation 2: http://i.picpar.com/Cg6.jpg
Nie widać różnicy? LOL.
Reszta poprawek to kwestie artystyczne, a nie dotyczące wydajności sprzętowej. Te konsole są tak żenująco słabe że to nawet nie jest śmieszne. Karta graficzna za 500 zł im dorównuje, a w niektóry grach przewyższa, szczególnie X1. Rozdzielczość TR na X1 spada czasami do 900p - gry z poprzedniej generacji. Co to w ogóle ma być?
Na zbliżeniu twarzy wyraźnie widać jaką różnicę robi subsurface scattering. Oby to było standardem. :)
@zmudix
Z tym się zgodzę. SSS i w ogóle lepsze shadery skóry powinny być standardem.
@Kazioo,
Nie widać różnicy? LOL.
^^ Ok, niech będzie. Widać -na zbliżeniach. Przekonałeś mnie. Jednak coś za coś - przynajmniej na nextgenach cycki mają porządną fizykę ;-)
http://4.bp.blogspot.com/-oWQqhTXOBe4/UuDfvJ5-kAI/AAAAAAAAAGU/C_q5sGZFZro/s1600/p0nl+(1).gif
Reszta poprawek to kwestie artystyczne, a nie dotyczące wydajności sprzętowej.
^^ Bez jaj. Tress Fx wygląda wreszcie tak jak trzeba (na PC włosy z tym ficzerem "żyły własnym życiem" - pomijam tutaj kwestie frameratu w momencie jak się to ustrojstwo włączało), SSS (który robi jednak DUŻĄ różnicę), więcej detali w scenie, większy draw distance, podciągnięta fizyka (nawet głupi czekan albo krótkofalówka ruszają się tak jak trzeba - w wersji PC są "przyspawane" do Lary). Nie powiesz mi, że taki spec jak Ty tego nie widzi.
Te konsole są tak żenująco słabe że to nawet nie jest śmieszne.
^^ Nawet jeśli to tylko w odniesieniu do tip-top blaszaków, a te według danych choziażby ze steam posiada niewielki promil graczy. Więc whatewer. A i tak na samym starcie masz gry, które lepiej wyglądają na nextgenach niż na topowym PC (Fifa, NBA 2K14, Tomb Raider).
Karta graficzna za 500 zł im dorównuje
^^ Tutaj to ewidentnie zażartowałeś, nie powiem - ostry dowcip ;-)
@Dragoniasek,
Chłopcze kochany - Tomb Raidera ograłem w zeszłym roku na dość wysokich detalach. Na PC. Żadnej innej wersji nie zamierzam kupować, bo i po co ? Mam już ten tytuł i go skończyłem. Drugi egzemplarz ewentualnie kupiłbym na konsole, żeby pocisnąć w multi, bo na PC to wiadomo - czity i patologia. No, ale multi mi niespecjalnie podszedł, to i powód do inwestowania w egzemplarz gry na platformę gdzie normalnie się da grać po sieci odpadł.
Mam po prostu bekę z takich jak Ty blaszanych fanbojów, którzy nagle oślepli :). Tylko tyle i aż tyle :D
@lordpilot
Ograłeś na "dość wysokich" na swoim GTX 460 :D Śmiechłem. No ja się nie dziwię, że "mogło" to być niegrywalne z TressFX.
Gdybyś poczytał co nieco o nowej wersji to wiedziałbyś, że nowe TressFX zostało wręcz odchudzone względem pierwszego, który na dodatek był źle zoptymalizowany. Zmniejszono ilość trójkątów na włosach i nie zawsze na włosy działa wiatr - właściwie w ogóle nie działa (odmiennie niż w wersji PC). Nadal nie wywalili wszystkich bugów znanych z kompa czyli zwisasz głową w dół, a nie wszystkie kosmyki zwisają. Brak Tess też wpływa na wyższą wydajność. SSAO jest poobcinane. Jestem jakoś dziwnie przekonany, że za kilka miesięcy wyjdzie jeszcze patch na PC jak do Deus Ex HR i wtedy te wszystkie bajki jak to nextgen ogarnia TressFX 2.0 znikną. Co prawda nie można się temu dziwić, bo większość konsolowców nie ma pojęcia nawet o technologiach, które widzi na ekranie, a już o ich zasobożerności nawet nie wspominając.
Kwestia lepszej "fizyki" w przypadku tak nieistotnego elementu jak czekan to szukanie plusów na siłę. Co mi po tym, skoro ta "lepsza fizyka" nie przekłada się na otoczenie. Czy ja tym "ulepszonym" czekanem będę mógł coś zniszczyć? To jest ta cała poprawiona fizyka? I cycki mają porządną fizykę (choć bym z tym polemizował) - w jednym miejscu w grze...
I przyznam, jest przewaga wersji nextgenowej na pecetową, ale nikt wersji pecetowej stricte pod PC nie pisał. Nie widzę też tego kosmosu i cudowności tej wersji, szczególnie w przypadku dropów FPS na PS4. Fajnie, że jest 60 FPS, ale jak spadnie na chwilę poniżej tych 50 FPS to trzeba być ślepym, by tego nie zauważyć. I ludzie to zauważają. Podsumowując to jest texture pack za 200 zł, bez jakiegokolwiek dodatkowego contentu. Oblejmy to. W napędzie mojej PS4 na 100% się nie znajdzie.
z tego co widzę to na PS4 ładniejszy jest tylko model postaci Lary, który został poprawiony na potrzeby Definitive Edition i trąbią o tym już od jakiegoś czasu, niemniej jednak grafika otoczenia lepiej wygląda na PC i widać to prawie na każdym z zaprezentowanych na filmie slajdzie, czy to kora drzewna, czy to trawa, czy cokolwiek innego.
lordpilot
"(...) żeby pocisnąć w multi, bo na PC to wiadomo - czity i patologia."
Mam 35 poziom postaci i jak do tej pory nie zauważyłem takowych rzeczy.
Lol, myślałem, że różnica w Definitive Edition będzie choć trochę bardziej widoczna w stosunku do wersji PC. Nic dziwnego, że nie chceli tego wydać na blaszaki. Dużo osób posądziłoby ich o skok na kasę.
fakt na PS4 Lara jest bardziej wyrazista nic poza tym, fakt konsolom brak wyraźnych ostrych tekstur na nowej generacji niż względem PC. Nieważne by jaką edycje wydali, nie wątpliwie ten tytuł jest z jedną moich top gier roku zaraz po GTAV.
Widać różnicę, ale to chyba nic złego? W końcu to poprawiona edycja a na PC mimo wszystko jest standardowa ;) Niech wydadzą identyczną wersję na PC, wtedy można porównywać.
Siwyak - zadna nowosc nie przeklada sie na zmiane sposobu gry , wszystko to tylko bajerki ktore poprawiaja odbior gry ale mimo braku tych rzeczy na PC czy 360, gra nadal jest dobra gra. Bez znich czy z nimi, jest to taka sama gra, tylko ze wydana rok pozniej co tlumaczy czemu jest ciut wyzej niz PC. Rownie dobrze mocna oceniac konsolowego Batman AC / Origin (nie gralem w ostatniego wiec powiem o AC) z wersja PC - ktora tez nie ma wielu bajerkow ktore rowniez nie wplywaja na gre.
Zapewnie bedzie to generacja HD, te same gierki (badz podobne, nie mam na mysli rimejkowania wszystkiego jak TR) z lepsza oprawa i 1080p. Bedziemy klepac liniowe szutery z grafika HD i masa filtrow, od czasu do czasu wejdzie jakas fizyka noszonej broni na plecach jak w TR a destrukcja nadal bedzie ograniczac sie do beczek badz dziur/smugi na scianie jak i wiele innych rzeczy ktore latwiej zastapic prawdziwymi wlosami czy prawdziwym futerkiem
W niektórych miejscach jest trochę lepiej, niż na PC, w niektórych gorzej. Generalnie, różnice są kosmetyczne, a największe zmiany, to podbicie kontrastu i kolorów, na co wielu, jak widać, daje się nabrać. Twarz jest inna, ale to nie kwestia technologii, tylko innego modelu. To samo można było uzyskać na PC. O urodzie "nowej" Lary się nie wypowiadam, bo to kwestia gustu. Mnie bardziej podoba się poprzednia, bo jej twarz wyraża przynajmniej jakieś emocje. Udoskonalili za to "szampon", ale to raczej mało znacząca zmiana. Krótko mówiąc, nie ma się czym podniecać, a wydawanie tego na PC będzie miało sens tylko wtedy, jeśli będzie w formie darmowej łatki, bo płacenie drugi raz za to samo raczej się nie opłaca. W przypadku nowych konsol głównie chodziło o to, aby w ogóle wydać najnowszego Tomb Raidera na te platformy, a że zrobiono przy tym trochę propagandy, jest normalną rzeczą.
Trzeba natomiast pochwalić twórców za optymalizację, bo PS4 rzeczywiście oferuje wysoką płynność. Xbox, cóż, każdy widzi, co jest - dwa razy mniej klatek, niż konsola od Sony.
To fakt że model Lary z wersji Definitive prezentuje się znacznie lepiej od tej z podstawowej.
Jakość grafiki mnie interesuje tyle, co zeszłoroczny śnieg... Nawet mniej... Może i jest ładniejsza, ale dodali tu coś więcej poza grafiką? Nie wydaje mi się. Jeśli ktoś już grał w Tomb Raidera na X360, albo PS3, to wątpie, żeby kupował jeszcze specjalnie tą wersję.
Gdyby przez rok pracowali nad poprawą wersji PC była by lepsza niż oryginał i lepsza niż konsolowa.
Część efektów jest lepsza na PS4 część na PC(pomimo roku od premiery)
PS4 ma lepsze nasycenie barw i lepszy filtr.
Dziwne, że nie dają tej wersji na PC skoro port do next genów jest z PC.
według mnie remis 1:1
wcogram--> A kto by to kupił na PC ?, zwłaszcza że większość ludzi posiada już normalna wersje
@Sebo1020
Ta niby ulepszona wersja Deus Ex HR schodzi jakoś, nawet same upgrade'y do wyższych wersji się sprzedają. Za 5 dolców/euro taką aktuzalizację do Tomb Raidera można by wziąć. Więcej to nie jest warte. Jak ktoś by się zaopatrzył w niego na ostatnich wyprzedażach za 16 zł, to przecież nadal byłaby to kwota w miarę akceptowalna.
Siwyak---> Nie liczył bym za bardzo aby wydali to nawet za 5/10 euro jako DLC lub wersje GOTY, zwłaszcza że twórcy chcą to sprzedać za pełna cenę na nowych konsolach bez możliwości dopłaty do starszych wersji
Porównujecie port z konsol starej generacji na PC i nową zremasterowaną edycję napisaną specjalnie pod konsole PS4 i Xbox One... Nice...
Ale beznadziejny model Lary na PS4. Zobaczcie na 1:24 oraz 2:20 na filmiku, twarz z PS4 zupełnie bez emocji, plastikowa laleczka.
Nie no, cycki ewidentnie lepsze na PC, dupa trochę na konsoli, twarz technicznie lepsza na konsoli, ale na PC ładniejsza laska, włosy - wiadomo - PC, zwierzątka na remis, dzida na PC, spluwa na konsoli.
fuck definitive edition, steam właśnie dostarczył dla szczęśliwych posiadaczy TR na całym świecie Non Definitive french garbage bugged edition! Cieszcie się i radujcie... A wracając do tematu to zgadzam się tutaj z kolegą _Luke'iem_ w 100%, chociaż bardziej mi się podoba na pierwszy rzut oka znacznie definitywna Lara, tak oprócz tego że wygląda ciekawiej to na tym koniec, bo twarz jak kamień :D poker face, no coś nie wyszło :D za dużo ekspresji to ona tym wyrazem twarzy nie pokazuje, a szkoda bo wygląda tak miodnie że aż bym grał, ta buzia jakaś taka ciekawsza ale no ... no bez emocji, nie chce być inaczej, więcej ekspresji z princess peach w nesowym Mario się wylewa niż z ultra next genowej definitywnej pozycji :D nie wiem czy płakać, czy się śmiać... PC to PC i nic tego nie zmieni, koniec końców to zawsze na pc będzie najlepiej, nie ważna generacja...
Zgadzam się z Touro. W 1:24 na PC widać wspaniałe rysy twarzy. Spójrzcie na usta bohaterki. Ten definitywny, gładki plastik może się schować.