Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

gameplay.pl Koniec epoki RTS?

29.01.2014 21:52
Orzołek
📄
1
Orzołek
152
Haters gonna hate

@Czarny
Mowa o RTS'ach i nie ma wzmianki o Total Annihilation czy Supreme Commanderze?
Wstyd i hańba !
Forged Alliance Forever trzyma się nieźle. Dobrze, że fani wzięli sprawę w swoje ręce. Supreme dalej żyje.
Ostatnio fani stworzyli nawet 'Galaxy War' - Mapa galaktyki połączona mapami, na której o dominację walczą 4 frakcje (każdy gracz wybiera jedną frakcję, nie może jej potem zmienić). Wszystko 'on the fly'. Dopiero beta/alpha ale pomysł ciekawy.

29.01.2014 21:56
koobun
2
odpowiedz
koobun
42
wieszak

no właśnie słaba opcja. lubię RTS-y ale nie ma w co grać

29.01.2014 22:07
3
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

dungeon crawli

dungeon crawlerów

29.01.2014 22:12
Bezi2598
👍
4
odpowiedz
Bezi2598
147
Legend

Ja jeszcze dużo się zagrywałem w Rise of Nations.
https://www.gry-online.pl/gry/rise-of-nations/z9152a#pc
Świetny RTS. Jak ktoś lubi Age of Empires to musi w to zagrać.

29.01.2014 22:38
5
odpowiedz
regnar3712
22
Legionista

nie ma RTS'ów bo nowe pokolenie coraz głupsze

29.01.2014 22:44
6
odpowiedz
Murabura
166
Generał

wielka szkoda bo bardzo cenie ten gatunek na (niestety) wymarciu. od lat juz czekam na WarCraft IV mimo ze StarCraft II nie do konca mnie przekonuje. chcialbym zobaczyc jakiegos RTSa fantasy czy scifi z surowcami, budowaniem bazy i drzewkiem technologicznym... problem w tym ze nowe pokolenia nie bardzo interesuje cos co wymaga wiekszego planowania i zarzadzania.

29.01.2014 23:10
koobun
7
odpowiedz
koobun
42
wieszak

nie ma RTS'ów bo nowe pokolenie coraz głupsze
odezwał się matuzalem;
swoją drogą, do RTS-ów jakaś wybitna inteligencja nie jest potrzebna

29.01.2014 23:13
_Luke_
8
odpowiedz
_Luke_
260
Death Incarnate

[7] Jest, inaczej dalej byloby w co grac.

Dla mnie ostatnim dobrym rts'em bylo Company of Heroes, pierwsze.

30.01.2014 00:02
kozia2
😒
9
odpowiedz
kozia2
101
Pretorianin

Kurcze no niestety to prawda ostatnie naprawdę duże strategie jakie pamiętam to Starcraft 2 a wcześniej chyba Age of Empires 3, już od dawna nikt nie robi nowych RTS'ów nie jakiś pozmienianych zmodyfikowanych, marzy mi się RTS który będzie miał właśnie te stare zasady, zdobywanie surowców, terytoriów, tworzenie wojsk, rozwijanie technologi, to było by coś.

30.01.2014 00:10
10
odpowiedz
piotreksik23
112
Konsul

Cały ten artykuł to formowanie argumentów na potrzeby. To nic innego jak spojrzenie z perspektywy czasu na fakty i dopisanie sobie do ich powstania przyczyn.

Powód upadku RTS jest jeden - konsole. Jak już kilka gatunków, konsole zniszczyły RTSy poprzez niedoskonałość kontrolerów w ich obsłudze. Dokładnie tak samo jak zżerany jest dziś klasyczny RPG (dziwne, że jakoś łatwiej "z upadkiem" mają gry z widokiem izometrycznym, co nie?). Póki co, w tym drugim gatunku buszują mocno niezależni, bo im się tylko opłaca je robić. W strategiach buszują mniej, ale to dlatego, że klasyczne rpgi to najwspanialszy gatunek, jaki powstał, bo jako jedyny w sposób perfekcyjny mogący połączyć wspaniałości fabuły z mechaniką i dołożyć eksplorację. Gatunek pasjonatów i miłośników.

Ale oczywiście stanowisko przedstawiciela świata gier nie może brudzić tego w czym piszący siedzi, stąd mamy taki oto słaby w mojej opinii tekst.

30.01.2014 00:20
MiszczCzarny
11
odpowiedz
MiszczCzarny
36
Pretorianin

@piotreksik23

Niektóre RTSy udało się w sensowny sposób przenieść na konsole - np. C&C: Red Alert 3. Twój argument nie jest więc uzasadniony.

<<W strategiach buszują mniej, ale to dlatego, że klasyczne rpgi to najwspanialszy gatunek, jaki powstał, bo jako jedyny w sposób perfekcyjny mogący połączyć wspaniałości fabuły z mechaniką i dołożyć eksplorację. Gatunek pasjonatów i miłośników.>> - no tak, bo inne gatunki są do niczego i nie mają "pasjonatów i miłośników", mój Ty drogi "przedstawicielu świata gier". ;)

PS. Jeśli przejrzysz moje recenzje na Gry-Online, to odkryjesz że siedzę głównie w RPGach i strategiach ;).

30.01.2014 06:21
Cobrasss
12
odpowiedz
Cobrasss
203
Senator

Mnie takie RTS z budowaniem baz i zbieraniem surowców już mało bawią, a to czasem wracam do Soldiersów albo Blitzkrieg,a.

30.01.2014 08:08
r_ADM
13
odpowiedz
r_ADM
255
Legend

zaś StarCrafta II stworzono z myślą o graczach posiadających kilka dodatkowych kończyn (czyli dla Koreańczyków).

Pieprzysz glupoty.

30.01.2014 09:08
14
odpowiedz
kain_pl
92
Generał

Szkoda ze nic nie powstaje ciekawego...pamietam jak zagrywalem w Warcraft 3 oraz Tzar:Ciezar korony(Byly jedyne w swoim rodzaju,Gralem godzinami..A jeszcze do tego Armies Exigo(podobna ciut do Warcrafta 3),a i jeszcze Para World(RTS z dinozaurami)

30.01.2014 09:09
koobun
15
odpowiedz
koobun
42
wieszak

Powód upadku RTS jest jeden - konsole.
Halo Wars było całkiem udane
poza tym, Cywilizacja i Total War radzą sobie całkiem nieźle mimo, że są seriami stricte pecetowymi

30.01.2014 09:41
Irek22
16
odpowiedz
Irek22
161
Legend

r_ADM [13]
Pieprzysz glupoty.

Też uważam, że to - delikatnie mówiąc - bardzo naciągana teza. Nie jestem i nie mam zamiaru być żadnym e-sportowcem (nawet się tą tematyką w ogóle nie interesuję), ani hardcorem, nie jestem Koreańczykiem i nie mam kilku dodatkowych kończyn, a mimo to w StarCrafta II gra mi się wybornie. Do tego stopnia, że Legacy of the Void jest dla mnie jedną z najbardziej oczekiwanych gier i kupię go w ciemno, bez czytania jakiejkolwiek recenzji.

BTW. Ostatnim naprawdę dobrym (wyszło stosunkowo dużo dobrych) rokiem dla szeroko pojętych RTSów był chyba... 2006. 8 lat temu! :P Jeszcze 2007 r. był niezły, ale później to już bardzo słabiutko, tak że 2 dobre szeroko pojęte RTSy na rok to był max.

koobun [15]
Cywilizacja i Total War radzą sobie całkiem nieźle mimo

Civilization i Total War są strategiami turowymi, a nie RTSami. A strategie turowe na konsolach mają jeszcze mniejsze prawo bytu niż RTSy.

30.01.2014 09:49
Koktajl Mrozacy Mozg
17
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Chyba kazdy dzieciak zaczynal od C&C, Red Alert, Dark Colony, Warcraft, AOE - dzis zaczynaja od innych gier, prostych ktore nie wymagaja wyslenia a sa zrobione na zasadzie - gram gram gram, fajnie jest ale nie jest trudno ale fajna gra

30.01.2014 10:11
18
odpowiedz
mikecortez
91
Senator

Zadne zmiany! Ja wlasnie czekam na porzadnego, klasycznego RTS'a, ktory powroci do korzeni z lat '90. Tak jak autor wspomnial, jedyna nadzieja w jakims malym, niezaleznym studiu...

Ostatnio czailem sie na The Settlers Complete I-VI. Ma ktos? I czy normalnie odpali pierwsze czesci na win 7? The Settlers I i II z tego zestawu interesuja mnie najbardziej. (kiedys ktos mi wspominal, ze mial problemy)

30.01.2014 10:19
_Luke_
19
odpowiedz
_Luke_
260
Death Incarnate

[18] U mnie te settlery chodza bez problemow na win7 64bit. Jedyna wada tego wydania jest brak muzyki w settlerach 3 (wersja z GOGa chyba tez ma taki problem). Plusem wydania jest to, ze jest drm-free.

30.01.2014 10:28
koobun
20
odpowiedz
koobun
42
wieszak

Irek22 -->
Civilization i Total War są strategiami turowymi, a nie RTSami. A strategie turowe na konsolach mają jeszcze mniejsze prawo bytu niż RTSy.
naprawdę nie wiem o czy mówisz; trzeba było przeczytać zdanie do końca
podałem przykład gier stricte pecetowych, które żyją i którym popularność konsol nie zaszkodziła, więc argument twierdzący jakoby konsole zabiły RTS-y uważam za bzdurny

30.01.2014 10:31
Irek22
21
odpowiedz
Irek22
161
Legend

koobun [20]

OK, jak tak, to spoko.
Stosuj interpunkcję. :P

koobun [23]

Są jeszcze kropki. A zdanie należy rozpoczynać wielką literą. ;)

EOT

30.01.2014 10:46
22
odpowiedz
mikecortez
91
Senator

@ _Luke_
Ok, dzieki! W takim razie nie ma co sie zastanawiac :)

30.01.2014 10:47
koobun
23
odpowiedz
koobun
42
wieszak

postaram się, choć o ile mi wiadomo przecinki i średniki są znakami przestankowymi

30.01.2014 10:51
Hitmanio
24
odpowiedz
Hitmanio
165
Legend

Rzeczywiście RTSy już nie tak popularne.
Zastanawia mnie jednak czy brak RTSów dobrze wpłynie na młodszych.

30.01.2014 10:57
25
odpowiedz
112
3 grosze

Wydaje mi się, czy cała ta historia to typowe dla "branży" - chyba KAŻDY gatunek przez to przechodził:

nuda na rynku->
gra przełomowa->
kilku dobrych naśladowców->
naciągacze naciągają frajerów z forsą na "kultowe produkcje"->
masowe gnioty przynoszą straty mimo agresywnego marketingu->
naciągacze rzucają się na ikony gatunku i przystosowują je dla masowego odbiorcy->
naciągacze wyszli ledwo na zero, a kolejne bankructwa dotykają tylko szarych akcjonariuszy->
nuda na rynku->wróć na początek listy ;)

Różnice gatunkowe przejawiają się tylko w nazewnictwie "megahit, następca duchowy gry X, można zagrać więcej, niż 3 rasami, w grze dostępne jest ponad 17 rodzajów broni ;), ponad 51 ciekawych zagadek ..."

ps. co do RTS, czy mi się wydaje, czy niedługo ma wyjść dodatek do Spellforce II

30.01.2014 11:05
Irek22
26
odpowiedz
Irek22
161
Legend

ZŁ [25]

Hehe, coś w tym jest. :)
Ba, nawet nie tylko w obrębie gatunku, lecz także tematyki, jakiej się używa w grach; vide FPSy rozgrywające się w realiach II wojny światowej - dziś wysokobudżetowy II-wojenny FPS (ale taki naprawdę dobry, a nie żerujący tylko na znanej marce) byłby... powiewem świeżości i podejrzewam, że wielu graczy znudzonych już corocznym targaniem po "współczesnych" konfliktach zbrojnych by się na taką grę rzuciła.

30.01.2014 11:08
koobun
27
odpowiedz
koobun
42
wieszak

[25]
+1
w punkt

30.01.2014 11:28
28
odpowiedz
zanonimizowany972763
1
Junior

Akurat od Warcrafta 3 to wara. Chyba najlepsza strategia ever.

30.01.2014 12:31
Orrin
29
odpowiedz
Orrin
236
Najemnik

Ale głupoty autor piszę.
Sam gram w SCII od kilku lat bez większego zaangażowania. Nie przeszkadza mi to świetnej zabawie w ligach bronz - złoto. Już nie będę wspominał o kampanii dla pojedynczego gracza.

Natomiast tekst:
trudno wszak mówić o zaawansowanej taktyce w średniowieczu woła o pomstę do nieba, szczególnie gdy autor kilka zdań wcześniej wspomina serie total war.

Autorze przyznaj się, że pograłbyś w nowe AoE ale nie ma i żal. Nie trzeba od razu jakiś teori i głębokich wywodów tworzyć.

BTW. War3 był dużo bardziej zaawansowany pod względem planowania i strategii niż wszystkie C&C czy AoE

30.01.2014 13:07
30
odpowiedz
diolsa
14
Legionista

Warcraft 3 ale to były epickie czasy grania na BN: solki , klanówki.

Czekam na "Wc4" mam nadzieje, że jeszcze zdążę poskilować :D

30.01.2014 16:11
31
odpowiedz
planet killer
97
Konsul

Sc2 jest o wiele prostszy i mniej e-sportowy od Warcraft 3 a co dopiero Brood Wara...

30.01.2014 18:33
32
odpowiedz
piotreksik23
112
Konsul

Niektóre RTSy udało się w sensowny sposób przenieść na konsole - np. C&C: Red Alert 3. Twój argument nie jest więc uzasadniony.

No ale do czego ma nas taki jeden wybiórczy przykład doprowadzić?

Jak on ma się do ogółu rynku? Jak się sprzedał na konsolach porównując do np. FPSów? Jak on wpływa na szanse odniesienia sukcesu przy tworzeniu gry RTS? Jaką maksymalną popularność może osiągnąć taka gra. Odpowiedz jest jedna: szanse są mizerne, a powstanie gry mało opłacalne.

Takim sposobem to możemy napisać, że Trynidad i Tobago dobrym szkoleniem w piłce stoją bo przecież był Weah.

30.01.2014 21:18
koobun
33
odpowiedz
koobun
42
wieszak

No ale do czego ma nas taki jeden wybiórczy przykład doprowadzić?
zabawna krytyka ze strony kogoś kto nie raczył przedstawić choćby kawałka statystyk lub danych, czy choćby jednego przykładu

jeśli ty autorytatywnie i bez jakichkolwiek podstaw winą za śmierć gatunku obarczasz konsole (co jest jawną bzdurą) to w porządku, a jeśli facet podaje przykłady udanych przenosin RTS-ów (a ja dorzucam konsolowy exclusive "Halo Wars") to jest już be

Takim sposobem to możemy napisać, że Trynidad i Tobago dobrym szkoleniem w piłce stoją bo przecież był Weah.
średnio ci to wyszło, bo nikt nie twierdzi, że konsole stoją RTS-ami, a jedynie, że ich nie zabijają
prędzej to jest tak jakbyś twierdził, że przyczyną kryzysu w polskiej piłce nożnej jest rosnąca popularność siatkówki

31.01.2014 22:04
34
odpowiedz
Demilisz
199
Generał

RTSy same się załatwiły, bo w pewnym momencie były to klony klonów. Coś, jak obecnie te wszystkie generic shooters, tyle, że z mniejszą siłą przebicia. I tak jak FPSy (a i tutaj są granice) w obecnej formie jeszcze długo pociągną tak RTSy nie miały szans. Osobiście zamiast powrotu tych najklasyczniejszych to wolałbym wskrzeszenie takiego Ground Control (Homeworld w drodze, wieć pomijam). Kiedy mam StarCrafta 2 to pięć kolejnych klonów mi niepotrzebne.

01.02.2014 13:12
marcinbvb
35
odpowiedz
marcinbvb
149
Generał

Jeśli ktoś czeka na porządny RTS to 18 lutego wychodzi gra Banished, która póki co zapowiada się świetnie.

09.03.2014 14:25
36
odpowiedz
Skrypious
32
Centurion

Może Twierdza Krzyżowiec 2 przywróci stare dobre czasy z RTS'ów ... chcę się przekonać :)

gameplay.pl Koniec epoki RTS?