Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

gameplay.pl Wiedźmin - wsi spokojna, wsi wesoła... (część 2)

23.01.2014 12:03
1
darth16
24
Pretorianin

Po raz kolejny mam ochotę na zagranie w Wiedźmina, ale chyba już poczekam sobie na 3. część, by nie stracić mojego podjarania tym uniwersum ;)

23.01.2014 16:21
😊
2
odpowiedz
zanonimizowany773449
60
Konsul

Całkiem pokaźny tekst, który przyjemnie się czytało :)

23.01.2014 17:40
Lindil
3
odpowiedz
Lindil
254
Lumpenliberał

Bardzo fajny tekst. Miło zobaczyć codzienne zastosowanie wiedzy uniwersyteckiej [etnologia?];)

23.01.2014 18:18
Amazing_Maurice
4
odpowiedz
Amazing_Maurice
100
Konsul

Dzięki wam! Nie, nie etnologia, raczej mi do niej daleko jeśli chodzi o wykształcenie - architektura krajobrazu :)

23.01.2014 19:53
5
odpowiedz
darth16
24
Pretorianin

Hej, mogę prosić o jakiś kontakt do Ciebie? Najlepiej mail. Jeśli nie chcesz podawać swojego to napisz tu: [email protected], gdyż ten mail już podawałem ;) Zależy mi na tym(dosyć). Za pomoc wysyłam piwo ;)

24.01.2014 12:22
👍
6
odpowiedz
zanonimizowany579358
105
Senator

Kolejny raz fajny i wyczerpujący tekst. Można by się też czepić ziemniaków obecnych w chatach, w końcu trafiły one do Europy dopiero w XVI wieku. Tak czytając zauważyłem, że wieś we Wiedźminie bardziej przypomina XIX wiek i być może dlatego jest taka swojska.
Już chyba chatom w pierwszym Gothiku i domom w "dwójce" czy w Risen 1 bliżej jest do średniowiecza.

24.01.2014 13:03
Amazing_Maurice
7
odpowiedz
Amazing_Maurice
100
Konsul

W Gothicach faktycznie wszystko wyglądać może bardziej średniowiecznie, na pewno obco. Klimat jest wyzuty ze słowiańskości, jaką bije w Wiedźminie. A do ziemniaków się nie przyczepiłem, w końcu bazuję na wsi dziewiętnastowiecznej :) Masz rację, dzięki jej nie aż tak odległych korzeniom, wieś wiedźmińska wydaje się swojska. Coś w tym jest. Gdyby to były korzenie dalsze, byłoby inaczej. Brakowałoby typowo polskich rzeczy, jakie dziś kojarzymy z kulturą ludową, w dużej części z powodów czysto historycznych (zmiany granic i tak dalej).

26.01.2014 15:26
myrmekochoria
8
odpowiedz
myrmekochoria
45
Konsul

Cóż mam dodać. Kolejny genialny artykuł.

26.01.2014 15:47
Irek22
9
odpowiedz
Irek22
161
Legend

Wiedźmin 2 bardzo mi się podoba. Ale fakt faktem, że klimat w "jedynce" jest według mnie fajniejszy. Powtórzę pewnie to, co na różnych forach inni pisali milion razy, ale swojski i słowiański klimat aż kipi z tej gry! m.in. właśnie dzięki tym "wsią spokojnym, wsią wesołym". A nieścisłości i nielogiczne rozwiązania w żadnym razie tego nie umniejszają.

PS. Akt IV w Wiedźminie, czyli Brzeg, "wsi spokojna, wsi wesoła" Odmęty, Pola i Wyspa Rybitw to jedne z najpiękniejszych i najbardziej klimatycznych lokacji w historii gier.

Zainteresowanym tematyką polecam Wielkopolski Park Etnograficzny w Dziekanowicach, pow. gnieźnieński, gm. Łubowo (na trasie Poznań-Gniezno).

27.01.2014 19:20
10
odpowiedz
zanonimizowany935386
37
Generał

Bardzo dobry artykuł, przyjemnie się czytało, choć brakowało mi trochę zdjęć prawdziwych chat dla porównania (nie wiem czy można edytować artykuły, ale fajnie by było gdybyś wkleił kilka zdjęć), jutro gdy ruszy nowe forum Wiedźmina, wkleję na nie link z twoją pracą, bo naprawdę warto ją przeczytać (pierwsza część z resztą podobała się forumowiczom).
Co do inspiracji XIX wiekiem, to świt Wiedźmina był bardzo nowocześnie skonstruowany i czerpał z dość rozległych ram czasowych.

Masz zamiar stworzyć kolejne artykuły odnośnie architektury wiedźmina (może coś o Wyzimie)?

Odnośnie kolejnej części, będziesz skupiał się wyłącznie na potworach z podań słowiańskich, czy może nawiążesz też do innych mitologii?

(Mała sugestia) Gdy pojawi się więcej screenów/gifów z W3 (http://giant.gfycat.com/UnrealisticComplexGrunion.gif) mógłbyś napisać jakąś krótka zapowiedź odnośnie architektury W3 (nie koniecznie tylko słowiańskiej). A może coś planujesz?

Jak wrócę z pracy to może dopiszę jeszcze jakieś sugestie.

30.01.2014 17:10
Amazing_Maurice
11
odpowiedz
Amazing_Maurice
100
Konsul

Dziękuję za dobre słowa.
@Shasiu, dzięki wielkie za wsparcie, wrzucanie i wrzucenie linka na inne forum. Cieszy mnie, gdy coś, co ludzie doceniają trafia do dużego grona. To o czym piszesz, jeśli chodzi o wielki rozstrzał ram czasowych, to prawda. Przy okazji pierwszej części w komentarzach wrzucałem link do tekstu, który świetnie to opisywał. Jeśli chodzi o trzecią część to będę starał się oprzeć o mitologię słowiańską i o wywodzące się z nich podania ludowe, które żyły do XX wieku, a czasem, w niektórych rejonach wciąż są żywe. Na pewno wtrącę co nieco o innych podaniach, jeśli będzie potrzeba, ale nie to jest celem. Co do architektury to nie, nie zamierzam zagłębiać się w miasta, na przykład Wyzimę. Sęk w tym, że urbanistyka miejska to dość rozległa sprawa, umiejscowienie Wyzimy w czasie może być kłopotliwe, poza tym miasto to jest mocno niesprecyzowanym, dziwnym, miejscami bardzo nielogicznym tworem. Mam wrażenie, że układ zrobiony został nie w oparciu o konkretne przekazy lub plany, a bardziej pod grę i pod to, żeby się bardziej nabiegać ergo przedłużyć czas potrzebny na ukończenie produktu. Choć, gdy tak piszę o tym i myślę na przykład o Wyzimie Klasztornej to myślę, że można kilka smaczków wyłapać. Zobaczymy ;) Co do Twojej sugestii odnośnie W3 to jest ona ciekawa. Wezmę to pod uwagę!

gameplay.pl Wiedźmin - wsi spokojna, wsi wesoła... (część 2)