Tomb Raider: Definitive Edition - Crystal Dynamic pokazuje re-design Lary Croft w nowej edycji gry
Me gusta;) Jak dla mnie seria zdecydowanie wizualnie idzie w dobrą stronę:D
No wygląda to zauważalnie lepiej niż na PC.
Ale cóż z tego skoro sama gra jest średnia. Jak dla mnie mogliby zrobić TR 1-3 Definitive Edition
Znów 30 klatek? Przecież ta gra byłą bardzo dobrze zoptymalizowana, co takiego sprawiło że kolejna gra się dławi na nowej generacji? Ulepszone włosy?
A wydanie na PC - po co? Tress FX już i tak jest, a gra jest za świeża by już sprzedawać ją w wersji HD, bo to brzmi śmiesznie w przypadku rocznej gry.
Jak dla mnie mogliby zrobić TR 1-3 Definitive Edition
Zrobili Anniversary, i fakt, wyszło nawet fajnie. Ale żeby było tak jak w nowej Larze... jakoś tego nie widzę.
Ze starymi szrotami to łatwo porównywać, czemu nie pokazali zmian do wersji pc, która parametrami jest bardziej zbliżona, pewno wtedy by nie było widać aż takiej różnicy.
Znów 30 klatek? Przecież ta gra byłą bardzo dobrze zoptymalizowana
^^ Sztywny cap na 30 klatek, to nie "dławienie się". Fakt faktem, że lepiej by było 60, ale jednak grafikę podrasowali dość znacznie, "definitive edition" kasuje nawet wersję PC na "ultra" (czyli absolutny MAX):
http://gearnuke.com/see-tomb-raider-definitive-edition-compares-pc-version-ultra/
^^ Nawet na tych gifach gołym okiem widać lepsze tekstury i oświetlenie, ale przecież dochodzi jeszcze (wreszcie !) porządna fizyka i zwiększony "draw distance".
Co do optymalizacji, to zgoda, wersja PC jest świetnie zooptymalizowana, ale parę rzeczy trzeba jednak wyłączyć. U mnie (i5, GeForce 460 GTX, 8 GB ramu) benchmark pokazuje framerate w granicach 50-60 kl/s, czyli miód - malina. Jednak na ultra mam włączoną tylko jedną opcję, reszta to "wysokie", tress fx wyłączony. Rozdziałka to 1680x1050 (natywna monitora). Z ciekawości sprawdziłem też wszystko na ultra z włączonym Tress FX - wtedy jest to pokaz slajdów (minimalny FPS to 4 klatki, maksymalny 16).
A w takim układzie cap na 30 klatek nie dziwi - wersja PC ze wszystkim na max, też ma spore wymagania sprzętowe, a przecież i tak wygląda gorzej niż to co zobaczą nabywcy gry na PS4/Xone.
A w takim układzie cap na 30 klatek nie dziwi - wersja PC ze wszystkim na max, też ma spore wymagania sprzętowe, a przecież i tak wygląda gorzej niż to co zobaczą nabywcy gry na PS4/Xone.
Mnie jednak dziwi - jakoś PS3 czy X360 potrafił na wstępie rozpieprzyć konkurencję grami, bo wyglądało to czasami obłędnie i miało 60 klatek, a teraz... strasznie mi śmierdzi jakimś pójściem na łatwiznę.
Tress FX to dla mnie na razie zbędny bajer - znaczy jest OK, bo trzeba iść naprzód, ale za szybko wypuszczony - jak do tylko niego trzeba kupować GTX780, to coś tu jest nie tak.
Generalnie mogliby zrobić jakiś płatny upgrade, za kilka dolców, ewentualnie posiadacze TR powinni mieć zniżkę, jak to było z Deus Ex HR Director's Cut.
jakoś PS3 czy X360 potrafił na wstępie rozpieprzyć konkurencję grami, bo wyglądało to czasami obłędnie i miało 60 klatek
gnoll: którymi grami? Jakimi 60 kl/s? Przypomnę listę ;)
Call of Duty 2
Condemned: Criminal Origins
FIFA 06: Road to FIFA World Cup
GUN
Kameo: Elements of Power
Madden NFL 06
NBA 2K6
NBA Live 06
Need for Speed: Most Wanted
NHL 2K6
Perfect Dark Zero
Peter Jackson's King Kong: The Official Game of the Movie
Project Gotham Racing 3
Quake 4
Ridge Racer 6
Tiger Woods PGA Tour 06
Tony Hawk's American Wasteland
Mam wrażenie, że niektórzy z krytykujących nowe konsole w ogóle nie pamiętają jakie gry były dostępne w momencie debiutu i kilku miesięcy od debiutu tych starszych. Sytuacja w przypadku nowych konsol jest lepsza, ponieważ pomimo, że crossgeny i multiplatformy (czyli tak samo), to przynajmniej niektóre z nich (TR) będą ulepszone (co nie miało miejsca wcześniej).
Mnie jednak dziwi - jakoś PS3 czy X360 potrafił na wstępie rozpieprzyć konkurencję grami, bo wyglądało to czasami obłędnie i miało 60 klatek, a teraz... strasznie mi śmierdzi jakimś pójściem na łatwiznę.
I tak i nie ;-) I to zarówno się tyczy Definitive Edition, jak i tego co napisałeś na temat gier na X360/PS3 ;-). Definitive Edition to było nie było port, więc siłą rzeczy AŻ TAK DUŻYCH zmian nie będzie, jednak te które są - IMO to jednak nie jest "pójście na łatwiznę".
Co do "rozpieprzania konkurencji grami wyglądającymi obłędnie" - cóż znowu zgoda (pod warunkiem - rok, dwa po premierze, tytuły startowe jednak wielkiego szału nie robiły,może za wyjątkiem PGR 3) ale co do tego, że chodziło to w 60 klatkach to będę jednak polemizował ;-). Częściej w 30 - to była to cena, którą trzeba było zapłacić za świetną grafikę. 60 to było przeważnie w wyścigach, bijatykach i grach sportowych, założe się że teraz będzie podobnie. I ani trochę mnie to nie dziwi, prawdę mówiąc to ja nie rozumiem tej całej "sraczki" o 60 fpsów, w poprzednich generacjach jak sięgam pamięcią nie było przecież inaczej...
60 czy 30 bez różnicy... jak gra jest dobra to i fun ten sam... i nie gra nie wygląda lepiej na PC, przykro mi ale taka jest prawda, ulepszona fizyka, Lara wymodelowana perfekcyjnie wiem że dupa boli ale niestety są tu takie efekty których nadzwyczajnie nie ma w wersji pecetowej na ultra hiper wysoko kosmicznych ustawieniach
Lara to kwestia gustu. Według niektórych w nowej wersji jest nieco zbyt idealna, ale z drugiej strony to zawsze było jej siłą. Pogramy, zobaczymy ;)
Nowa Lara fajna jest, ale jakoś mi się wydaje że straciła tą swoje niewinną,wystraszoną buźkę . Bliżej jest jej do swojego seksownej wersji niż do początkującej poszukiwaczki .
Widać gołym okiem że DE wygląda lepiej od wersji pecetowej. Nie ma się co dziwić, trochę dłużej podłubali to i efekt nieco lepszy.
Mnie jednak dziwi - jakoś PS3 czy X360 potrafił na wstępie rozpieprzyć konkurencję grami, bo wyglądało to czasami obłędnie i miało 60 klatek, a teraz... strasznie mi śmierdzi jakimś pójściem na łatwiznę.
Gnoll, proszę Cię, podaj tytuły - jakoś sobie nie przypominam tych killerów na wstępie. Ale doskonale pamiętam identyczne narzekania na tytuły startowe - dokładnie podobnie jak teraz.
Macie drobny błąd w tłumaczeniu. Nie ma czegoś takiego jak Efekt Tress. Autorom filmiku chodziło o TressFX, bo taka jest nazwa tej technologii (tress ef eks).
http://pclab.pl/art52447.html
Gnoll, proszę Cię, podaj tytuły - jakoś sobie nie przypominam tych killerów na wstępie. Ale doskonale pamiętam identyczne narzekania na tytuły startowe - dokładnie podobnie jak teraz.
No to w takim razie gadanie o tym jak miotaliście Pecetem na samym wstępie poprzedniej generacji było zwykłym pieprzeniem :) Ale pamiętam coś, że zrobiliście z jakiegoś tytułu statek-matkę dla "jechania" po PC. Killzone?
Nadal się zastanawiam czemu nie mogli zrobić z tego bezpłatnej łatki, jak tekstury HD do Skyrima...
Ten efekt Tess wygląda bardzo tandetnie. Te włosy zachowują się gorzej niż bez tego efektu.
Gnoll
'miotaliście' 'zrobiliście'
Starasz się mnie sklasyfikować w wojnie PC vs. Konsole, po stronie konsolowców?
Specjalnie dla Ciebie słit focia, kolekcja gier którą do tej pory przeprowadziłem na nowy dom, jak widać stos gier z grami konsolowymi jest malutki. Tak gram głównie na PC do tego +500 gier na steam, origin, uplay, gog etc oraz 50+ kolekcjonerek i edycji specjalnych na PC. Fakt że wiele gier na konsole i PC zostało w drugim domu. Ale 3/4 kolekcji to gry PC. Nie próbuj mnie klasyfikować :)
Przepraszam za jakość zdjęcia ale miałem pod ręką tylko ipoda. Jak sprowadzę resztę gier to wrzucę wszystko do odpowiedniego wątku.
lordpilot -> ten link, który podałeś nie przekonuje mnie, pierwsze porównanie gdzie lara skacze, w wersji na pc tekstury wyglądają strszanie rozmazanie, bez jaj tak to nie wygląda. Co zresztą potwierdza ostatnie porównanie gdzie tekstury na obu sprzętach są tej samej jakości. Przy okazji o jakiej poprawionej fizyce mówisz? "dochodzi jeszcze (wreszcie !) porządna fizyka".
No cóż, przy włączonym TressFX nawet na PC nie jest zbyt różowo:
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/focus/2013/tomb_raider/wykresy/lara_wilki_1920t.png
Dlatego 30 klatek, to i tak sukces, biorąc pod uwagę, że to będzie prawdziwe 1080p. Oczywiście posiadacze sprzętu pokroju GTX'a 780 tylko uśmiechną się z politowaniem, ale to jest karta, które sama kosztuje tyle, co cała konsola. Inną kwestią jest, że TressFX, to raczej zbędny bajer, no ale wymyślili to w AMD, AMD dostarcza układy do nowych konsol, więc sprawa jest jasna.
Jeśli zaś chodzi o wersję PC odświeżonego Tomb Raidera, to ma ona średni sens. Kto miał przejść tą grę na kompie, już dawno to zrobił i raczej nie wyda ponownie pieniędzy na to samo. Co innego, gdyby Definitive Edition miało być darmową łatką, ale jako oddzielna gra raczej nie ma sensu.
No to w takim razie gadanie o tym jak miotaliście Pecetem
Ponieważ sprzęt był dobry i wprowadzął kilka innowacji (tak samo, jak i dzisiejsze konsole), podniósł także ogólny standard grafiki (który i tak był możliwy, ale jak widać dopiero Crytek się odważył i nie wyszeł na tym najlepiej) i bardzo przyczynił się do upowszechnienia telewizorów hd. Ale miotanie pecetem? Nah. Już przy Oblivionie było widać, że blaszane pudło potrafi więcej, tylko jak to w filozofii pc gamingu - po co optymalizować, skoro można wymienić grzałę/procesor. Efekt? Taki sam jak dzisiaj - porty z konsol bo wymagająca gra na PC only to rzadkość. No chyba, że mówimy o pecetowych eksach które wyglądają słabo a rozkładają na łopatki najmocniejsze karty. Ale to się w sumie wpisuje w filozofie ;)
O "miotaniu" pecetem przez starą generację można za to często przeczytać na "specjalifstycznych" pl serwisach sprzętowych, gdzie to hasło pojawia się w celu dosrania nowym konsolom i pokazania braków pamięci u piszących te kapiszony. Powtórka za kilka lat, przy wejściu nowej generacji.
Chillout ogame, nikomu nie dosrywam, nawet nie chce mi się o tym myśleć. Są odpowiednie mutacje SDRaida, które ostatnio się wykluły na tym forum, by robić smród swoimi wypowiedziami :)
Przecież nawet widzę twoją sygnaturę.
Fajna ta edycja, widać że to pełne HD a nie tylko ulepszony port ze szmelcaków, jak to miało miejsce w przypadku PCta.
Pytanie tylko kto to kupi? Ci którzy mieli zagrać w TR to pewnie już dawno zagrali (na PC lub starej konsoli). Warto inwestować drugi raz w ten sam produkt jedynie dla ulepszonej grafiki? Jeżeli ktoś grał wcześniej na X360 albo PS3 to może ostatecznie się skusić (zwłaszcza jeżeli przywiązuje wagę do oprawy), ale zmiana względem PC nie jest znowu aż tak ogromna by wydawać kasę drugi raz praktycznie na to samo (no chyba że ktoś jest zatwardziałym maniakiem efektów i każdy bajer się dla niego liczy).
gnoll
Luzik, po prostu nie lubię być klasyfikowany bo nigdy nie pisałem 'konsole niszczą pecety' lub w drugą stronę.
Jestem graczem, gram w gry a nie w platformy.
Jakbym był złośliwy, to bym powiedział niektórym wojownikom o "swoje" newsy: Co tu robią PeCetowcy, skoro to news konsolowy? xD
Brak tesselacji ciała oraz uproszczony TressFX - bardzo "definitywna" ta wersja.
Trochę to głupie by reklamować grę i jako główny argument brać pod uwagę "lepszą fizykę włosów".
Lara (mówię tu o twarzy) z wersji Definitive Edition zdecydowanie bardziej mi się podoba :)
Napompowali trochę tą Larę... Mi się ona zawsze podobała taka jaka była i miała ostre charakterystyczne rysy twarzy. Teraz to wygląda jak jakieś rozpieszczone dziecko z programów na MTV... Najlepszą twarz to miała na zwiastunie premierowym, w grze nie umywała się do tego. Temu nowemu modelowi nadal coś brakuje.
Jak dla mnie te zmiany nie sa warte kupna gry - realistyczne wlosy, realistyczne noszenie toporka czy co tam ona miala na pasku, realistycznie bujanie sie beltow do luku, lepszy efekt ognia, lepsze tekstury, bla bla bla. Zadna z tych rzeczy nie wplywa na gre nawet w jakims minimalnym stopniu... Wiec po co kupowac? Tak jak myslalem, PS4 i XO to poprostu konsole HD, niby nimi maly byc juz PS3 i 360 ale tak sie nie stalo. Swoja droga co tam na nowych konsolach? Sa juz jakies kolejne gierki? Czy ludzie nadal loja w BF4 czy CODGhost na przemian z AC4 i KZ? W takim razie po co ten boom po nowe zabawki?
Kupią na pewno ci co jeszcze nie grali i mają ww. konsole.
Lock na 30kl/s jest ok, bez efektu stutteringu i dropów bedzie bardzo płynnie.
[12] Ogólnie grafika z tego screena wydaje się lepsza w DE niż na PC, jednak włosy "zwisają" jakby nie było żadnego ruchu bohaterki, więc gdzie to Tress coś tam ? :)
Plotka, ciekawostka: na PS4 jest ponoć 60 kl/sek.
http://neogaf.com/forum/showthread.php?t=756518&page=1
[12] Ogólnie grafika z tego screena wydaje się lepsza w DE niż na PC, jednak włosy "zwisają" jakby nie było żadnego ruchu bohaterki, więc gdzie to Tress coś tam ? :)
Nie wiem, czy widziałeś w działaniu TressFX, ale ja, przechodząc grę na PC, szybko wyłączyłem tą opcję. Nie dość, że zabierała sporo wydajności i powodowała problemy ze stabilnością, to realizm zachowania włosów był nierzadko dyskusyjny. Nie mówiąc o tym, że przez cały czas wyglądały, jakby Lara dopiero co wyszła od fryzjera.
Plotka, ciekawostka: na PS4 jest ponoć 60 kl/sek.
Informację podobno potwierdził producent. Wygląda na to, że zrobili optymalizacyjny majstersztyk, chociaż Xboxowi na niewiele się to zdało. Microsoft, zamiast wrzucić porządne bebechy do swojej konsoli, skupił się na bzdurnych, społecznościowych bajerach dla dzieci.
@Kriszo
Fakt, te włosy lary "na koksie" są straszne :D. Zachowują się na prawdę dziwnie i nierealistycznie, nie wspominając o ogromnej sprzętożerności.
Haha, beka z PC "Master Race".
Ulepszony Tomb Raider (czyt. wygladajacy lepiej niz na PC na ultra) leci w 60 klatkach w natywnym 1080p na konsoli, ktora
kosztuje 400 Euro. Sama karta graficzna do pieca, zeby pociagnac TB (ktory wyglada i tak gorzej) na maksa w 1080p i 60 klatkach kosztuje 700 euro.
No ale te konsole sa przeciez slabe - hahaha :D.
[41] Początek generacji a xbone już nie domaga? :o Ciekawe odwrócenie ról patrząc na to co się działo przy multiplatformach x360 vs ps3.
Twarz jest zdecydowanie ładniejsza, bardziej przypomina stara larę, liczę że na takiej poprzestaną w kolejnych częściach. No i mam nadzieję, że zaczerpną jak najwięcej z pierwszych części i wreszcie zobaczymy grobowce, bo to co zaprezentowała ta częśc to śmiech na sali.
_Luke_ [ gry online level: 141 - Death Incarnate ]
Zmiana twarzy nie wyszla jej na dobre.
gówno prawda, wreszcie nie wygląda jak chinczyk