Assetto Corsa - wyścigi z modelem jazdy, który zawstydza konkurencję
Wiadomo DLC jest najważniejsze. Przypomina to trochę sytuacje z B4.
Czy zatem warto wysupłać te kilkadziesiąt złotych wspierając włoski budżet?
chyba miało być kilkadziesiąt euro, a dokładnie 35 euro co daje na dzień dzisiejszy 145zł
Nie mogę się doczekać. Ostatnimi czasy brakuje dobrych samochodówek. NFS i GRID zawiodły, GT i Forza też nie spełniły oczekiwań. Na rok 2014 trzeba będzie zakupić kierownicę. Assetto Corsa, Project CARS, Next Car Game, The Crew, potem GTR 3 i rFactor 2... to będzie coś pięknego.
No zapowiada sie najlepszy od kilkunastu lat rok dla wyscigow na pc. Boje sie tylko,ze moga jeszce 10 razy przesuwac premiery i gry zobaczymy za rok czy dwa.
GTR 3 bym się na twoim miejscu nie spodziewał :)
A Assetto Corsa w wersji early access (aktualnie update 0.4) wcale aż tak nie zachwyca. Lepsze wrażenia z jazdy daje Game Stock Car 2013 - gra zrobiona przez ludzi, którzy na moddingu rFactora zjedli zęby i potrafią wycisnąć z jego silnika niesamowite rzeczy.
Zobaczymy, jak AC wypadnie po ukończeniu.
Ta gra nie ma prawie licencji. Ogólem coś około 40 samochód głównie ze stajni BMW FERRARI i LOTUS. Strasznie słabo.
Faktycznie , najpiekniejsze stare modele beemek i ferrari slaaaabo panie.
A moga być i czarne wołgi, nie zmienia to faktu.
faktycznie, to nie nid for spid....
nie chodzi o ilosc a jakosc. A to co jest dostepne, mimo ze jeszcze malo (no ale gra przeciez jeszcze nie wyszla... wersja 0.4 bodajze), to bardzo fajnie sie zapowiada.
o ile rfactor 2 ma duzo wiecej jak narazie, to jednak rfactor2 juz dluzszy czas jest, a dalej nieskonczony ale glownym minusem rfactora jest trudnosc instaloawnia modow i wieczne problemy (co chwila mam rozsypana instalacje bo jakis mod cos namieszal albo cos jest przestarzale i musze od nowa wszystko instalowac bo sie nie da zupdatowac...)
w assetto corsa wszystko dziala od razu (malo bo malo, ale dziala)
[11]Jasne, lepiej miec 500 takich samych samochodow z ch ..ym modelem jazdy, niz kilkadziesiat swietnych modeli.Btw widac ze nie rozumiesz slowa beta, i tego, ze co 2 tygodnie sa dodawane kolejne auta.
Andre od 20 grudnia nic nie dodali, wiec nie bardzo co 2 tygodnie ;)
Nie gram, wiec nie interesuje sie tym ;) Caly czas cos robia, dodaja , maclaren f1 ma byc wydany na dniach, nie ma bata, w tej grze bedzie na pewno grubo ponad 50 samochodow.I to perelek,a nie jakichs popierdolek.
Jasne, lepiej miec 500 takich samych samochodow z ch ..ym modelem jazdy
Lepiej jest mieć 500 niż 50 + dodatkowe 500 jeszcze innych. Ale nie... lepiej 50 straroci bo to takie nie mainstreamowe.
No to jestesmy z innych epok w takim razie.Eot.
Tego nie wiem. Wiem że w 1998 roku miałem więcej fajniejszych aut niż to co pokazuje Assetto także również EOT.
alpha_lyr --> Skończ. Jak tak bardzo kochasz Gran Turismo, to wracaj jeździć kartonami. Tysiącem kartonów, z których większość wygląda jak przeniesiona żywcem z PS2. Tu liczy się, że te 40 samochodów jest doskonale wykonanych, a model jazdy świetny i rozwija się w jeszcze lepszym kierunku. Jeśli idziesz w ilość, a nie jakość, to nawet nie próbuj oceniać Assetto Corsa. Tym bardziej, że nawet i tak w to nie zagrasz.
Miło że ekipa Gry Online w końcu dostrzegła tego sima :)
W kwestii licencji. Jeśli porównanie ma być sprawiedliwe to nie patrzmy na casualowe, konsolowe ścigałki sprzedawane w milionach tylko na inne niszowe simy (tak jakby były nieniszowe simy) czyli rFactor 2, GSC 2013, iRacing. W dwóch pierwszych wybór samochodów jest gorszy, w iRacing jest więcej contentu ale za każdy tor czy samochód trzeba zapłacić 10-15$ a potem jeszcze płacić abonament żeby móc nimi jeździć. Jak dla mnie wybór samochodów w AC jest bardzo fajny - jest duża różnorodność jeśli chodzi o rodzaje (nie marki) samochodów, są modele których nie ma w żadnym innym simie. Może przegieli z ilością nowych bezpłciowych Lotusów ale zrobienie 3 czy 4 wersji jednego samochodu raczej nie kosztowało ich wiele czasu, na pewno nie zrobili by w tym czasie kilku całkowicie różnych samochodów.
Co do przekładania daty premiery - w zasadzie to ta gra miała wyjść najpóźniej ponad rok temu :)
W ten piątek wychodzi update wprowadzający AI więc nie będzie już jazdy po pustym torze.
@12
A to czasem Simbin nie robi Project Cars właśnie zamiast GTR3?
pCARS robią goście od nfs shift czyli slightly mad studios
Dragoniasek
alpha_lyr --> Skończ. Tu liczy się, że te 40 samochodów jest doskonale wykonanych, a model jazdy świetny
Czyli gówno wiesz a się wypowiadasz. Tu nie chodzi o to, że 40 aut jest świetnie wykonanych (bo sa wykonane na poziomie tych z FM4/5 GT5/6 premium) tylko że więcej nie zrobili bo nie mają licencji i będa tak srać po jednym aucie co pare tygodni i to jeszcze tylko z tych manufactur o których pisałem wcześniej. Wniosek ? Nie ma czym jeździć w dobrze zapowiadającym simie.
Olejcie trolla,pieprzy glupoty, jego sprawa.
@12
Simbin porzucił prace nad GTR3, bo skupili się na RaceRoom Experience. Czego nawiasem mówiąc nie rozumiem, bo póki co RaceRoom wypada gorzej od właściwie całej konkurencji. Na jaki aspekt gry by nie spojrzeć, zawsze znajdzie się lepszy tytuł.
Tak czy owak, szkoda GTR-a.
@alpha_lyr : nic ci sie nie podoba, na wszystkich tematach obalasz wszystko co popadnie, nie wiem czy ty wyżywasz się po szkole czy coś, ale po prostu masakra. Czy ty nie masz co robić? Chyba tylko dlatego tak krytykujesz każdego i każdą grę, bo tak naprawdę nie umiesz grać w nic wymagającego odrobinę myślenia czy umiejętności. Idź ty lepiej włącz sobie w NFS albo inną arcadeową gierkę dla dzieci od lat trzech i nie pieprz tu tych swoich farmazonów wyssanych z palca.
23
ale zdajesz sobie sprawe ze Gran turismo nie jest symulatorem, a arkejdowka, ktora ciut bardziej przypomina symulator niz need for speedy?
ciezko porownywac te gry...
Lepiej mieć model jazdy dopracowany i symulacyjny pod każdym szczegółem w każdym pojedynczym dostępnym w grze samochodzie niż mieć 500 samochodów o podobnym, mało charakterystycznym i mniej dopracowanym modelu jazdy. To tworzy takie gry jak iRacing, Live for Speed i teraz Assetto Corsa grami wybitnymi i na lata.
Assetto Corsa ma jeden z najlepszych modeli jazdy z gier jakie ukazały się w tym gatunku na przestrzeni kilku lat i taki np. Project CARS może się od nich uczyć. iRacing to gra wybitna i chyba nic jej nie pobije a dużo modeli samochodów nie mają mimo iż mają na to fundusze. Za to prowadzenie każdego daje niezapomniane przeżycia. AC do tego jeszcze trochę brakuje, ale i tak to małe włoskie studyjko odwaliło kawał dobrej roboty i gra na pewno przyciągnie całe rzesze graczy. Tym bardziej, że w przyszłości są planowane wsparcia dla modów i wyrośnie nam drugi rFactor, więc co twórcy nie stworzą, modderzy odtworzą.
@tosiekkeisot
@alpha_lyr : nic ci sie nie podoba
Podoba mi sie wiele gier, jednak nie rozsiewam głupot jak niektórzy gloryfikując niedokończony build jakby to był święty gral.
Idź ty lepiej włącz sobie w NFS albo inną arcadeową gierkę
Skończyłem z tą serią na części NFS:Porsche wiec nie wiem o czym mówisz.
@Dessloch: z asystami rzeczywiście arcadówka bo i na padzie mozna wykrecać czasy. Ale bez asyst z dobrym forcefeedbackiem jest to bardzo dobry sim choć przystosowany pod słabsze urządzenia. Technicznie prawie w ogóle nie ustępujący siłaczom branży, a nawet pod względem otoczki i zawartości przewyższający ich w przedbiegach.
@alpha_lyr
jestes malym frustratem. wez czasem dwa oddechy lub wypij melisse, bo sie ciezko ciebie czyta.
alpha_lyr jest chyba tym samym typem człowieka który na portalu fotograficznym pisze "kiepska ta pełnoklatkowa lustrzanka bo mój smartfon ma więcej megapikseli". Kiepski ten sim bo moja arcadowa ścigałka, którą przechodzę trzymając w jednej ręce pada a w drugiej piwo, ma więcej samochodów. Jednocześnie widać dlaczego simy są tak niszowe - bo casual nie doceni tego ile pracy zostało włożone w fizykę, czy w idealne odtworzenie kształtu toru na podstawie skanów 3d. Liczy się tylko bajerancka grafika i żeby było jak najwięcej samochodów, oczywiście tych najnowszych i najdroższych bo kto by chciał jeździć innymi.
Ale bez asyst z dobrym forcefeedbackiem jest to bardzo dobry sim choć przystosowany pod słabsze urządzenia.
dobrze widze, ze piszesz caly czas o gran turismo? jakie slabsze urzadzenia? sa pod konsole. Nie ma slabszych czy gorszych, sa takie same.
Technicznie prawie w ogóle nie ustępujący siłaczom branży
mowimy o fizyce czy o grafice? bo graficznie gran turismo jest najladniejsza lub jedna z najladniejszych gier.
takie assetto corsa czy rfactor sa przy GT5/6 megabrzydkie.
ale minusem gt jest to, ze daleko jej od symulatora i jest uproszczona pod publiczke, niezaleznie czy wylaczysz wszystkie asysty czy nie.
faktycznie daje duzo realizmu, ale niektorym brakuje duzo do symulacji.
sam zreszta kiedys uwazalem, GT5 za symulator, bo w sumie zachowuje sie fajnie na drodze, ale jak pojezdzilem szybszymi samochodami to zobaczylem, ze po prostu ta gra tylko sprawia wrazenie symulacji, ma jedynie ladnie odwzorowane modele samochodow, ladne trasy i wzglednie dobra fizyke...
nie jest to jednak symulator, bo jakby byl to nie bylby taki popularny. Bylby za trudny.
według mnie AS(na tą chwilę bo w końcu to ciągle beta) jest średnim symulatorem, jeżdżę od wielu lat w większość dostępnych symulatorów czy to po torach czy odcinkach specjalnych i muszę powiedzieć, że bardziej mi przypomina to jazdę w jakiejś Forzie czy czymś podobnym, niż w prawdziwym simie. Możliwe, że to wina wciąż wczesnej wersji, ale nie mogłem "wyczuć" auta, a próbowałem różnych opcji FF i samej kierownicy dlatego oceniam ten produkt tylko na średniaka gdyż dla mnie najważniejsza jest fizyka jazdy i "feeling" i na razie najlepiej (oczywiście według mnie) wypada rFactor 2. Zresztą nie ma się co dziwić w końcu same zespoły F1 używają rfactora PRO do swoich symulatorów :)
@TiNtiRiNtiN tyle że sami kierowcy wyścigowi przyznają że w simach, które gracze nazywają superrealistycznymi, samochody prowadza się trudniej niż w rzeczywistości tzn jest mniej gripa, cały czas trzeba walczyć żeby utrzymać się na torze. Przyznam że też wydaje mi się dziwne jak w AC trudno zerwać przyczepność tylnych kół w samochodach na sportowych gumach, ale żeby stwierdzić czy to jest realistyczne czy nie to trzeba porównywać do rzeczywistości a nie do innych simów bo one nie są żadnym wzorem.
@Dessloch
dobrze widze, ze piszesz caly czas o gran turismo?
No niech będzie że pisze o GT bo wcześniej ktoś mi wyskoczył że lepiej mieć 40 aut niż setki, więc to jasno wskazało kierunek dyskusji. Ja tutaj brew pozorom na początku w ogóle niczego nie porównywałem do GT tylko stwierdziłem małą liczbe pojazdów. Inni oczywiście jakby dostali po oczach czerwoną płachta z napisem Gran Turismo...
mowimy o fizyce czy o grafice?
o technikaliach, zachowaniu samochodu, odwzorowaniu pewnych rzeczy odpowiadającyh w mniejszym bądź większym stopniu rzeczywistości, no i gdzies na końcu o grafice (choć tez jest dość ważnym aspektem)
@Mekaniz
Jednocześnie widać dlaczego simy są tak niszowe - bo casual nie doceni tego ile pracy zostało włożone w fizykę, czy w idealne odtworzenie kształtu toru na podstawie skanów 3d
No to mało wiesz o tej arcadowej ścigałce skoro zakładasz że nie wykorzystano tam skanów, czy nie pracowano nad fizyką. Ogólem jest zupełnie inaczej niż napisałeś ale to pewnie wynik twojej niewiedzy, skoro jesteś aż takim hardcorem to pewnie nie miałeś po co zgłębiać wiedzy na temat jakiejś tam arcadowej ścigałki....
Kiepski ten sim bo moja arcadowa ścigałka, którą przechodzę trzymając w jednej ręce pada a w drugiej piwo, ma więcej samochodów
Nie wiem czy jest tutaj co komentować. Typowe stereotypy, a kierownic do konsol pewnie nie ma wcale, a jak sa to nikt nie gra bo woli trzymać piwo a druga ręką pada... cóż musze mojego G27 sprzedać albo wrzucić do szafy bo inaczej nie spasuje do profilu casuala :/
Skonczcie karmic tego dzieciaka, w paru watkach o wyscigach wszedzie trolluje, a wy to lykacie jak pelikany.
Widziałem siatki tras z Forzy 4 i tam jeden polygon jest rozciągnięty na całą szerokość toru więc nawet jeśli użyli jakiejś formy skanowania to co najwyżej do uzyskania dokładnego obrysu toru czy położenia budynków. Może w Forzie 5 jest lepiej, nie znalazłem nic konkretnego na ten temat. Obawiam się jednak że nawet gdyby chcieli to ograniczeniem jest sprzęt.
Natomiast tak wyglądają detale toru w AC:
i.imgur.com/CoR4sxm.png
Siatka wizualna:
i.imgur.com/gBsXNxp.png
Siatka z której jest liczony kontakt opon:
dl.dropboxusercontent.com/u/389499/surface-imola.PNG
Siatka wizualna:
i.imgur.com/gBsXNxp.png
Siatka z której jest liczony kontakt opon:
dl.dropboxusercontent.com/u/389499/surface-imola.PNG
Z tego co ja zrozumiałem na rd, ta druga to jest graficzna po optymalizacjach (1 screen to jakas pierwsza wersja), a sama siatka fizyczna jest jeszcze gęstsza.
Co do ilości samochodów, to lepiej mieć mniej ale lepiej odwzorowanych.