Battlefield 4 z obsługą Mantle nawet o 45% szybszy niż z DirectX
Ta... te 45% to będzie pewnie tylko przy topowych kartach AMD albo nawet crossfire.
Mało, liczyłem na 70%, całe szczęście to tylko plotki, bo "do 45%" równie dobrze może oznaczać maks 20% zazwyczaj, czyli gra nie warta świeczki.
Nie ma co gdybać, każde informacje typu gra x na DX działa tak, a na mantle x% lepiej są mało wiarygodne, skąd pewność, że wersja dx jest maksymalnie zoptymalizowana, równie dobrze mogli tą wersję zrobić byle jak, a mantle zoptymalizować, to różnica będzie jeszcze większa.
Tylko testy z realnych gier pokażą jaka jest prawda, a nie obiecanki cacanki rodem z nv i demo dymu dla naiwnych chłopców pecetowców.
Chyba po raz pierwszy zgodzę się z kaszanką :O
Żeby ocenić tą technologię to należy przetestować samemu i to co najmniej na kilku grach.
Mnie to wcale nie dziwi. DirectX jest po to by producentom gier było łatwiej, nie po to by sprzęt wykorzystać w 100%. Fajnie by było, gdyby alternatywne biblioteki tworzyli producenci sprzętu i żeby się przyjęły przez developerów.
Fajnie by było, gdyby alternatywne biblioteki tworzyli producenci sprzętu i żeby się przyjęły przez developerów.
O bufor cykliczny Matrixa się chyba zapełnił ... wracamy do czasów DOSa.
A ci "producenci sprzętu" już się wyrywają, aby poprawiać błędy "developerów" w grach wydawanych w stylu "dajmy wersję alfa, zainwestujmy w reklamę, a potem jakoś będzie" ;)
[2]
20% - gra nie warta świeczki... litości. W High-endowych kartach graficznych za każde 10% więcej wydajności płaci się grube pieniądze a tu taki zysk za darmo i jeszcze płacz...
Przy 60 fps wzrost rzędu 12-15 klatek (czyli te marne 20-25%) przyjałbym z pocałowaniem ręki. Obecny rynek kart jest sztucznie pompowany cenowo, nie dając przy tym wielkiego boosta do wydajności. Taki GTX 760 za 900 zł to masakryczna porażka.
Witam :) Czy do działania tego mantle jest cos potrzebne wiecej czy tylko sam patch do BF4 ??
To coś jak te magiczne przyśpieszenia dzięki sterownikom. Wzrost wydajności o 18% na odpowiednich ustawieniach, przy odpowiedniej liczbie graczy, na odpowiedniej mapie i siedząc w odpowiednim punkcie mapy.
Strach się bać jak ta gra może działać z Mantle. Po tym co pokazali na premierze i nadal error goni error.
DICE/EA nadal zapowiada cuda na kiju. To samo mówili z poprawionym netcodem, z poprawioną rozgrywką itd.
Nie zdziwił bym się gdyby gra dla posiadaczy Nvidi przestała działać, a dla AMD śmigała aż miło. Tylko czystym przeoczeniem EA/DICE zapomniało o tym wspomnieć przy premierze. "Chłopaki słuchajcie, kupicie BF4 ale za 4 miechy przestanie on działać jak będzie mieli kartę Nvidii)"
Czy mógł by ktoś łopatologicznie wyjaśnić na czym to polega, czy trzeba zainstalowac jakiś program (ala DX) czy trzeba także mieć odpowiednią kartę graficzną?
"To coś jak te magiczne przyśpieszenia dzięki sterownikom. Wzrost wydajności o 18% na odpowiednich ustawieniach, przy odpowiedniej liczbie graczy, na odpowiedniej mapie i siedząc w odpowiednim punkcie mapy."
Taaa i siedząc w odpowiedniej pozycji na krześle
Do 45% - czyli może być tak, że jak na DX mieliśmy 10fps, to na mantle będzie 14,5...
Marketingowy bełkot.
Raczej będzie taki przyrost na słabych kartach, a nie na mocnych. Przy topowych kartach stawiam na przyrost nie większy niż 10-15%
czyli może być tak, że jak na DX mieliśmy 10fps
A kto gra w gry w których ma 10fps?
Jak ktoś ma słaby sprzęt i ma ledwo te 23 klatki, to takie 45% pozwoli mu już na płynną rozgrywkę, bo już będzie miał te 30 klatek.
Tu macie screena przedstawiającego MANTLE w akcji. Tak dokładnie jest to specjalny zestaw tekstur do BF4 poprawiający prędkość o 45% ------>
[15] gdyby komputer skladal sie wylacznie z karty graficznej to idiotyzm ktory napisales mialby jeszcze szanse powodzenia.
[14]
To co piszesz przeczy logice. Mantle jest stworzone by odciążyć procesor ze zbyt dużego narzutu api i sterownika. Największy narzut jest na najwydajniejszych kartach graficznych, przez co w topie obserwujemy to mityczne "ograniczenie karty graficznej przez procesor" - po to m.in. podkręcasz procesor i z tego też powodu widzisz potem więcej FPS. Dziwne więc, by właśnie w topie był tak mały przyrost, skoro grafa niejako może wreszcie rozwinąć skrzydła przez zmniejszenie ograniczenia jej osiągów przez niedomaganie CPU.
Co do tych 10 FPS i 14,5 FPS - jak masz ~40 FPS to z tym wzrostem 45% masz już 60 FPS, a więc wartość zgodna z odświeżeniem większości monitorów.
Ktos sie orientuje jak bedzie wygladac przejscie na mantle? tzn czy sam patch wszystko zalatwi czy trzeba jeszcze bedzie gdzies cos pozmieniac?
Nie rozumiem jeczenia niektorych, dostajecie calkowicie ze free przyrost wydajnosci i placzecie. chcecie inaczej to zalatwcie sobie przyrost wydajnosci za 1500-2000(procesor, grafika czy co tam chcecie) i przestancie narzekac ze ktos chce dla was dobrze nawet te glupie 5-10% jesli bedzie za free i dzialac to bedzie dobrze a jak faktycznie przy niektorych konfiguracjach bedzie 45% to rewelacja i to za FREE.
A teraz ladnei prosze o odpowiedz na moje pytanie :)
pozdrawiam
[19] Na 99% patch, odpowiednia wersja sterownika (nie wiem czy wyjdzie nowy na tą okazje czy w tych aktualnych jest już Mantle) no i oczywiście Radeon z serii 7000 wzwyż.