Czar cyfr, czyli o wynikach sprzedaży Wiedźmina i GTA V
Gwoli ciekawostki, wg VGChartz Wiedźmin 2 w wersji na Xboxa 360 sprzedał się w liczbie 0,68 miliona.
Ciekawstka, na VGC jest Minecraft na PC ktorzy sprzedal sie w 0,00mln
"GTA IV z impetem wkroczyło do historii branży. Screen z http://www.rockstargames.com"
a to nie czasem GTA V?
@Koktajl Mrozacy Mozg
Jak już zaznaczyłem, dane z VGChartz są przydatne głównie w przypadku wydań konsolowych (większość sprzedaży w pudełkach), a i oczywiście dystans do informacji, skonfrontowanie z innymi źródłami jest wskazane. Minecraft na PC rozprowadzany jest tylko? w wersji cyfrowej, więc stąd to 0,00 mln.
@Marcines18
Literówka. Zgłoszone do poprawki, dzięki.
Niestety nie masz racji co do GTA.
Gdyby to była prawda to wszyscy wydawcy najpierw wydawali by gry na konsole a później na PC.Wielu równocześnie wydaje gry na wszystkie platformy.Myślę tu szczególnie o tych najbardziej pazernych na kasę - EA i Activision.Można być pewnym że gdyby wydawcy mieli z tego wyższe zyski to te dwie firmy od razu by to wprowadzili.
W naszym kraju różnice w cenach gier na dane platformy rzeczywiście są duże.Ale na zachodzie ceny nie mają znaczenia.Nawet jak ceny gier konsolowych są wyższe to pewnie nie znacznie.Ludzie i tak wybiorą grę na konsole bo są przyzwyczajeni do tego.Rynek gier w USA, UK i na zachodzie Europy jest zdominowany przez konsole i nic tego nie zmieni.A wiadomo że tam wydawcy zarabiają znacznie większe pieniądze niż w takich krajach jak np. Polska.Sprzedaż gier multiplatformowych dobitnie to potwierdza.
Skoro Rockstar traktuje pecetowców jako potencjalnych złodziei to ja podziękuję i gdzieś mam GTA V.
Koktajl Mrozacy Mozg [1]
VGChartz
To akurat najmniej wiarygodna strona.
Przede wszystkim wydawcy więcej zarabiają (w typowych sytuacjach) na wersjach konsolowych, co siłą rzeczy wynika z ceny.
Ależ nie, nie wynika absolutnie z ceny, wynika z tego, że więcej osób kupuje gry na konsole, i nie piractwo na pc też nie ma nic do tego, nawet po jego wyeliminowaniu przynajmniej do poziomu konsol, nadal o wiele więcej osób kupowało by gry na konsole.
Czy w końcu przejrzycie na oczy, nawet jeżeli nie byłoby exów, wszystkie gry wychodziłyby na konsole i pc, nadal na pc słabiej by się sprzedawało.
Jest tylko jeden i jedyny powód, większość gra na konsolach, bo na nich chce grać, end of story.
Nigdzie nie neguję przyzwyczajenia zachodu do konsol, pominąłem tę kwestię, gdyż wydała mi się oczywista, ale rzeczywiście wprowadzało to w błąd. Zmodyfikowałem zdanie.
@Pirat Komputerowy
Zgadzam się, że przesadnie zaakcentowałem kwestię ceny. W pozostałym zakresie mam inne zdanie.
Każdy wydawca może posiadać nieco inną filozofię, strategię finansową, a i sama gra, seria nie pozostaje bez wpływu na plan działań. Ubisoft jest potentantem w branży, a też się zdarza mu opóźniać premiery wersji pecetowych. Chęć zniwelowania wpływu piractwa wydaje się głównym powodem takiego działania w kwestii GTA V na PC. Może EA przyjmuje, że większy szum generowany przez graczy konsolowych jak i komputerowych niweluje ewentualne straty z korsarskich kopii.
A contrario, mógłbym spytać, co innego może powodować przesunięcie premiery na PC? Kampanii marketingowej to by nie zaszkodziło, a Rockstar ma doooostatecznie dużo środków, żeby konwersje zrobić i wydać na czas.
@kaszanka9
Bez złośliwości, jakaś dobra alternatywa? VGChartz, weryfikowany przy pomocy raportów spółek, mimo wszystko pozostaje nie najgorszym źródłem informacji.