Najważniejsze wydarzenia mijającej generacji [2/2]
E tam gadanie że MOBA ma wysoki próg wejścia. Gram w MOBY od 2 lat i chyba nigdy nie będę umiał.
Gonsior , bo grasz sam i nie ma kto wyłapywać twoich błędów ,grając nie patrzysz na to jak grasz , nie analizujesz sytuacji , co wynikło z czego . Też miałem ten problem , a i żeby grać lepiej trzeba chcieć grać lepiej a nie tylko grać. A to często są 2 zupełnie inne pojęcia , wystarczy zobaczyć jak wygląda turniej sc2 albo diablo 3 na mp10 , to za dużo z przyjemnością chyba nie ma wspólnego (no chyba że chodzi o radość z wygrywania zamiast grania). A materiał super , też czekałem na 2-gą część . No i ci redaktorzy jakoś tak z sensem chyba nawet gadają :0
Moba to nic innego jak tryb BG (battleground) wyciagniety z MMO. Szkoda bo przez powstanie MOBY, pvp w mmo calkowicie upadlo i jest traktowane bardzo niszowo.
Od kiedy gry AAA staly sie grami F2P to juz nikt nie chce patrzec na gry abonamentowe i elder scrolls sie przejedzie na tym. Wspomnicie moje slowa ale maksymalnie pol roku i przejdzie na f2p lub b2p.
Mówicie o starej generacji a opowiadacie o wszystkim... To trzeba było zrobić podsumowanie dekady 2003 - 2013...
Nie bacząc na to, że mówicie o generacji konsolowej, a zajmujecie się wszystkim to materiał dobry. Napiszę, że nawet bardzo dobry.
MMO i abonament - ToR poszedł w zły F2P bo tam, dla kogoś kto opłacał abonament, gra w wersji Free jest niegrywalna bo kosi po opcjach UI. FF14 nadal ma abonament i doskonale im idzie. Ja nadal gram w Fajnala i grać będę. I czuje, że Elder Scrolls Online się nie przejedzie na tym. WildStar także się na tym nie przejedzie.
MechWarrior poruszony w material to gra nie oszukujmy się dla dorosłego odbiorcy. Takie którego stać na to aby wydać 500 dolców na mecha. Bo to symulator, a symulator nie jest tani (patrzcie iRacing.com)
Gadacie cały czas "mijająca generacja" a opowiadacie w większości o rzeczach które narodziły się na pecetach ale z drugiej strony nie było by o czym gadać jak by materiał był tylko o konsolach. Konsole są strasznie konserwatywne i dopiero jak Sony albo M$ zobaczą że coś się dobrze sprzedaje to zaczynają w to inwestować.
Del za często mówi "Broń boże"
@
zauważyliście że wszystkie te rewolucje są obecne tylko na PC? :)
Jeśli chodzi o gry mobilne to mają swój własny dział niezależnie od konsol przenośnych. Próby stworzenia konsol na androidzie ( oya czy nvidia shield) spełzły na niczym - ten sprzęt jest beznadziejny i granie na nim mija się z celem. Jeśli chodzi o konsole przenośne pokroju Vita to spadek ceny do 650 zł za konsolę, gry AAA w ps+ i połączenie z ps4 przyniosło jej sukces, od premiery ps4 sprzedaż Vity wzrosła o 65% - sam się skusiłem na zakup Vity na święta i doznanie płynące z grania jest zupełnie inne niż na tablecie czy telefonie. Moim osobistym zdaniem Vita stanie się integralną częścią ps4 a że sama posiada bardzo silne bebechy i powstają na nią wyjątkowe gry z wyższej półki przyniesie jej sukces na miarę gameboya.
Fajnie podsumowaliście mijającą generację. Widać, że dużo się działo przez te 8 lat :)
W tej części głównym zauważalnym trendem , są przede wszystkim gry indie , oraz wczesne wersje sprzedawane w dystrybucji. Co prawda nie wyzywam tego , ale jednak wolę poczekać , aż gra oficjalnie wyjdzie.