Zapowiedziano No Man’s Sky - sandboksa science-fiction od autorów serii Joe Danger
Zawsze chciałem wystartować z planety,i bez ładowania wlecieć w przestrzeń kosmiczną.Klimat na tym trailerze wylewa się przez ekran,pozostaje tylko czekać.
dostalyby 30 milionow to pewnie nie, ale w takim ukladzie ;) pewnie dadza rade, bo zrobia tyle ile trzeba.
ze nie ma konkretnej definicji tego jak to wyglada.
w duzym uproszczeniu bedzie tylko cos w stylu woda 40%, lądy 60%, temperatura xxx, definicja struktury flory fauny itd,
a planeta stworzy sie sama na bazie tych danych.
tylko jest jedne rzecz gra jest 3d więc będzie zajmować te dzisiąd giga to nie problem ale save to już będzie problem bo nagle się okaże że dysk 500 giga to za mało kotoś bedzie mieć wygenrowaną glatykę.
Oj radekplug oj oj oj, widać, że mało widziałeś w swoim życiu więc wypisujesz głupotki.
Taka gra nie musi zajmować 500GB, podam ci kilka pierwszych lepszych przykładów np projekt o nazwie Space Engine w którym mamy generowaną w pełnym 3d galaktykę z miliardami systemów planetarnych w każdym gwiazdy, planety, księżyce, wszystko w pełnym 3d, wszystko można zobaczyć z bliska, nawet wylądować na powierzchni a zajmuje obecna wersja około 850Mb.
http://en.spaceengine.org/ strona oficjalna z której można pobrać za darmo najnowszą wersję
Inny przykład to klasyczne gry typu Fronter i Frontier First Encounters, ta pierwsza miała na Amidze 1 dyskietkę 880Kb a mimo to miałeś setki tysięcy układów planetarnych w 3d, rzecz jasna pozycja to wiekowa i nijak się ma do dzisiejszych standardów, jednak pokazuje, że trójwymiarowy wszechświat nie musi dużo zajmować;)
Jeśli to tak bedzie wyglądać, to to nie bedzie gra, to bedzie drugi swiat
jakie masz textury w tej gierce 850 mega 64 megegowe a ta będzie mieć pewnie pół gigowe jak nie większe tu chodzi oto każda planeta będzie zapisywna no chyba że zrobią tak planeta po opuszczeniu będzie usówana z danych dyskowych. Tak jak myślałem 64 megowe nie hd i tym moencie ta gra jest gówem. już zodąrzyłem ją odpalić i skasować.
radekplug [11]
Człowieku skończ, bo to bzdury co wypisujesz, nie masz pojęcia jak to działa to się zamknij.
To jest generowane proceduralne, czyli w trakcie grania, ale nikt nie powiedział, że gra nie będzie miała gdzieś zapisanej mapy w postaci samych danych gdzie co jest i jakie ma właściwości.
Po co mieliby zapisywać wygenerowany świat, modele, tekstury itp. jak mogą tylko zapisać co i gdzie zostało stworzone, jak wygląda świat gracza i przy wczytywania danych użyć FUNKCJI SILNIKA, wygenerować to od nowa według tych danych, przecież nie będą generować wszystkiego naraz.
Nie, najlepiej zapisywać całość mając pod ręką gotowy zaawansowany silnik generowania proceduralnego, taa jasne...
Po za tym może świat będzie jednolity dla wszystkich, w takim wypadku w grze można zaszyć całość w postaci danych i/lub generować resztę z danych serwera - jedyne na czym musieliby operować to aktualny punkt w przestrzeni gracza.
Sony już się zainteresowało tą grą, więc może się okazać, że to ex będzie, oby nie, genialny pomysł.
Teraz do tego Virtual Reality i Bye Mom
Tu idealnie widac jak to jest w starcitizen . Roznice statku widac od rau. Dlatego tyle kosztuje wymodelowanie dobrego kadluba...
Ta gra może być szczytem moich marzeń. Ja się nie mogę nacieszyć z durnego SPORE a tu mi takie coś wypuszczają. Jestem pod wrazeniem. Jeśli się to uda, to kontakt ze światem materialnym przestanie być konieczny. I ta grafika... Piękna, optymistyczna. Gdyby nie ta powódź, to bym się nie dowiedział o tej grze...