Growy Azyl #3. Autopsja Survival Horrorów
Społeczność graczy musi podziękować studiu Frictional Games za to, że zapoczątkowało taki sposób przedstawiania rozgrywki.
Nie. Pierwszy był bodajże Capcom i jego Clock Tower na SNESa. Gra doczekała się kilku sequeli i duchowego następcy - Demento/Haunting Ground.
Rok wcześniej niż Amnesia wyszedł też Silent Hill: Shattered Memories, w którym bohater również był bezbronny.
@GameSkate - Clock Tower na SNESa był stworzony przez Human Entertainment i był point and clickiem 2D. I nie było w nim możliwości chowania się i "przeczekiwania" aż będzie bezpiecznie. Capcom zaś stworzył tylko część trzecią, i faktycznie masz rację - był wyżej wspomniany motyw, aczkolwiek walki również miały miejsce. Z Haunting Grounds również masz rację. Tak samo z Shattered Memories.
Tyle, że ja także mam rację. I błąd również leży mojej stronie. Otóż wszystkie podane przez Ciebie tytuły zostały wydane na różne platformy z wyjątkiem PC. A ja jestem PC-towcem, rzadko kiedy gram na konsoli i w związku z tym nie znam sporo tytułów spoza komputerów stacjonarnych. Powinienem od razu wspomnieć, że chodzi mi o PC i o ile się orientuję przed Fructional Games nikt nie stworzył czegoś takiego na PC-ta ;). Sorry, my fail ^^'. Poprawka naniesiona. I wielkie dzięki za uwagę, bardzo sobie to cenię ;).
Hmm, zawsze myślałem, że to Capcom zrobił Clock Tower. Z tego co czytam w internecie to wykupili markę po tym jak oryginalne studio splajtowało.
BTW, w sumie też masz trochę racji, bo to sukces Amnesii rozpoczął boom na horrory biegano-skradane. ;)
Ja jednak nie lubię, gdy ktoś podaje jakąś książkę/film/grę jako objawienie, mesjasza gatunku etc., kiedy bardzo podobne rzeczy były tworzone dużo wcześniej.