Id Software bez Johna Carmacka
@ M@rine Jasne, że robiło Raven, ale we współpracy z id. To przecież id Software zleciło im pracę nad tym tytułem, podobnie jak Wolfenstein. Zresztą, to tak, jakby napisać, że to właśnie Raven stworzyło MW3 i CoD Ghost...
@U.V. Impaler - owszem, dzięki za zawrócenie uwagi, pomieszałem miesiące.
"Poziom audio-wizualny na poziomie przeciętnym"
Ehh, rozwala mnie jak to dzisiejszym wyznacznikiem "poziomu wizualnego" jest ostrość tekstur.
Rage to jedyna gra AAA która ma stałe 60 FPS na obu konsolach, co jest fenomenalnym osiągnięciem technicznym (a jakość oprawy to też płynność), jedyna gra, która nigdzie nie ma objawów powtarzania i kafelkowania tekstur tuszowanych decalami i do tego ma jedne z najładniejszych widoków jakie widział ten gatunek gier.
Zamiast iść na łatwiznę próbowali zrobić grę zupełnie inną metodą niż reszta branży, sporo przy tym ryzykując - to świadczy o tym, że id software nadal miało ambicje. Nie potyka się tylko ten, kto idzie na czworakach.
Takie Call of Duty na next genach nadal jest na starożytnym silniku od idsoftware z Quake 3. To już nie czworaki, to czołganie się, bo kasa i tak spadnie na podłogę.
"Oculus Rift, gogle wirtualnej rzeczywistości mimo ogromnej szansy na tą chwilę nie napawają optymizmem."
Projekt wykonany w garażu przez nastolatka(!), który nigdy nie chodził do szkoły sprzątnął nagrody sprzed nosa setkom specjalistów z Sony i Microsoftu wspomaganych setkami milionów dolarów. Ten prymitywny tani prototyp z nędznej jakości ekranem starej produkcji został uznany za bardziej next-genowy niż obie nowe konsole potężnych korporacji razem wzięte.
Jeśli to nie napawa optymizmem, to w takim razie te nowe konsole są już totalnie posprzątane.
Rozumiałbym takie obawy, gdyby Oculus spoczął na laurach i myśleli, że chwycili srokę za ogon, a tymczasem twierdzą, że to co prezentowali do tej pory nie nadaje się do sprzedaży konsumentom i gdyby to próbowali sprzedawać to zabiliby firmę. Dyrektor generalny otwarcie przyznał, że sam korzysta tylko z wersji rozwojowych, bo z devkitem nie potrafi wytrzymać więcej niż kilka minut (jest najbardziej wrażliwy w firmie), do tego Carmack dowalił do pieca twierdząc, że 60 FPS (limit w Rifcie) jest nieakceptowalny dla VR. IMO tak otwarta samokrytyka wobec takiego zachwalania w mediach pokazuje, że są całkowicie świadomi wymagań i oczekiwań graczy.
Akapit o RAGE to totalna ignorancja ze strony autora. Chcialem cos napisac, ale Kazioo ladnie to ujal. Dla mnie RAGE jest szczytowym osiagnieciem technologicznym ostatnich kilku lat developingu gier FPS. Osobiscie chyle czola.
Mam to samo zdanie na temat RAGE co poprzednicy.
To, jak bardzo udany to silnik i jak niedoceniona technicznie i wizualnie to gra będzie wiedział ten, co odpali ją i płynnie pogra choćby na laptopie z i3 i grafice GF310M - rzecz nie osiągalna, wręcz niemożliwa w przypadku innych tytułów/silników.
Rage jest jedyna gra w ktora nie gralem od magikow z Id, jak tylko znajde wiecej czasu, to chetnie w nia zagram.
Kazioo: chyba nie wiesz o tym, ze silnik Quake 3 jest od dawna dostepny jako Open Source, wiec z tego co z niego wykorzystali w CoD moglo byc samo tworzenie okna gry ;).
A teraz wracam do pisania wlasnego silnika..