Assassin’s Creed IV: Black Flag – przepych graficzny wersji PC oraz uaktualnione wymagania sprzętowe
to mój pierwszy assassyn od czasu ACII i muszę przyznać, że nieźle się bawię :) przekonały mnie do tego bitwy morskie i muszę przyznać, że efektownie wyglądają chociaż są ciut za proste. Graficznie wygląda to wszystko całkiem całkiem
Najbardziej to mi szkoda tych devów, co chwila ktoś smaruje wydawcom, a Ci biedni devovie muszą jak małpki recytować te papki marketingowe :).
Żeby pograć na wysokich trzeba mieć chyba komputer z kosmosu. Już nigdy nie skusze się na assasina. 3 miała skopaną optymalizacje a 4 bije 3 w tym zakresie.
Żeby pograć na wysokich trzeba mieć chyba komputer z kosmosu.
No chyba nie. Na moim złomie można spokojnie sobie pograć na wysokich (ni na bardzo wysokich) w ponad 30 klatkach.
3 miała skopaną optymalizacje a 4 bije 3 w tym zakresie.
Optymalizacja w ACIV jest dużo lepsza niż w ACIII.
Może gdybym miał karte Nvidii to byłoby lepiej, ale jest jak jest. 20-22fps :/ niezależnie jak ustawie grafike w grze.
Ja mam AMD i nie narzekam, chodzi dużo lepiej niż ACIII i wygląda dużo lepiej.
Może gdybym miał karte Nvidii to byłoby lepiej, ale jest jak jest. 20-22fps :/ niezależnie jak ustawie grafike w grze.
Mnie najbardziej drażni pobieranie owej gry z serwerów Ubi, 150 kb/s to jest śmiech na sali a nie prędkość
Tam zaraz kompa z kosmosu, Ja posiadam Core i5, 8GB Ramu i GTX 770 wszystko co się dało na maxa i płynie 60 klatek bez problemu, komputer w cenie do 4 tys zł wiec nie ma tragedii.
gra mi doszła i gram na c2d 8600 po OC 5gb ram geforce gtx seria 600 cześć ustawień na bardzo wysokie cześć na wysokie i mam 40 kl do 45kl średnio
Minimalnych tylko procka nie spelniam bo mam duo e6750. Ramu 4gb i grafika jak w minimalnych. Ciekaw jestem jak to bedzie chodzic... ???
Gra dobrze zoptymalizowana. Na AMD Athlon II 3x3,2Ghz, 4GB RAM, Radeon 6790 1GB GDDR5 chodzi na max detali w 1080p i wyglądanie cudnie. Oczywiście daleko do 60 klatek, ale chodzi około 30 co pozwala komfrotowo grać - ważne że nie przycina a gra naprawdę prezentuje się świetnie. Szczególnie mnogość detali. Komputer za 1800zł składany dwa lata. Good Job UBI!
Wszystko ładnie chodzi na bardzo wysokich ustawieniach full HD po wyłączeniu synchronizacji pionowej 28-35 fps
i to na zwyczajnym sprzęcie:
-Phenom II X4 960 (nie kręcony)
-12Gb RAM
- HD 7950
Komp za nieco Ponad "dwa kółka"
Polecam gierkę
Dżungla w tej grze wygląda naprawdę świetnie. Wygląda równie ładnie co w Crysis. Strach się bać jak to będzie wyglądać z efektami physx
Dalej piszesz te swoje bzdury Lukas ?
Proszę Cię, idź do okulisty.
Orientuje się ktoś, jak gra działa na sprzęcie, ledwo spełniającym minimalne wymagania? Czy dałoby się grać na nieco słabszym sprzęcie?
Na laptopie z Intel Core 2 Duo T6500 (2,1 Ghz) 4Gb Ram, i ATI Radeon M HD 4650 gra chodzi w 720p w normalnych ustawieniach bez zbytnich zwiech. Więc powinna być dobrze zoptymalizowana.
raveenn [12]
Bardzo słaby procek do tego zestawu, ograniczasz tylko GPU i to zauważanie, nie wiem czy akurat potrzebujesz go do pracy sądząc po 12 GB ramu, ale jak nie to trza było kupić tylko 8 gb a kasę z 4gb dodać do lepszego proca. Na 7950 wyciągnął byś ewidetnie więcej fps.
Jeśli robi na Was wrażenie, że Assassin’s Creed IV: Black Flag na PlayStation 4 jest w stanie wyświetlić obraz w rozdzielczości 1080p
Nie robi, jest fullhd i fullhd, rozdzielczość nie jest determinantem jakości grafiki.
--->kaszanka9 - oczywiście że rozdzielczość jest determinantem jakości grafiki. Widocznie nie widziałeś niczego więcej niż 1080p. Tutaj masz prosty przykład 1080p/1440p/4K
http://imageshack.us/a/img34/5999/swjw.jpg
http://imageshack.us/a/img819/7138/prbc.jpg
http://imageshack.us/a/img6/4605/a2ri.jpg
Poza tym to jest chyba oczywiste. Każdy element z gry jest poteksturowany i dodatkowo pocieniowany, min. czym większa rozdzielczość tym więcej punktów na danym wycinku przez to obraz jest bardziej dokładny i oczywiście mniej rozmazany i uproszczony. Większość osób myśli błędnie że czym większa rozdzielczość ty po prostu mniej widać aliasing, a to jest najmniej istotny element w różnicy rozdzielczości. Skok jakościowy w PS4 pomiędzy 720p, a 1080p jest gigantyczny.
no ja predko nie zagram bo mój komp nie za bardzo chce wspopracowac z nowymi grami..znaczy odpale je, ale chcialbym grac na full w koncu
to się już mało śmieszne robi!!! te wymagania systemowe gier( pójdzie czy nie pójdzie) rozrzucone na wszystkie parametry dają mi w kość, ja się już pogubiłem w tych ustawieniach nic już nie wiem. Producenci zrobili mi papkę z mózgu, czy w ogóle grę opłaca się kupować? -!!NIE!! a konsolom mówię NIE nawet next genowej generacji. Porąbane musi być konkretny Service Pack, 64bity, dalej shader model! a do tego dochodzą Ramy - porąbało ich szczerze.
Żaden procesor nie ogranicza karty , ktoś naczytał się głupot i teraz pisze
--->Djdoniu - zanim coś napiszesz polecam abyś się dokształcił. CPU zawsze ogranicza GPU, a gry to zawsze jest kombinacja CPU/GPU. Dam ci prosty przykład jak ta sama gra na tej samej karcie graficznej działa na różnych procesorach. Link poniżej. Poza tym taka sama sytuacja dotyczy każdej gry bo zawsze jest to kombinacja.
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheory/2013/10/bf4/charts/bf4_cpu_geforce.png
Proszę Cię, idź do okulisty.
Jak nie grałeś to po co sie odzywasz?
Na PS3/360 się nie liczy
Grałem w trzy wersje, Xbox360, PC i PS4, żadna nie umywa się do dżungli z Crysisa, widocznie powinieneś nosić okulary.
Taa już to widze jak na PS4 grałeś. Idź kłamać gdzie indziej.
Porobiłbym screeny, ale nie mam tego Crysisa na dysku
Lukas
Konsole w UK są wystawione w niektórych sklepach już od paru tygodni.
Można sobie spokojnie obadać i wszystko zobaczyć.
Idź trollować gdzie indziej dzieciaku.
raziel88ck
Rozpłakał się po tym jak GTA5 zaczęło zbierać dobre oceny, zmienił konto żeby móc potrollować na innym.
A.l.e.X [18] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=12992770&N=1#post0-12993500
oczywiście że rozdzielczość jest determinantem jakości grafiki. Widocznie nie widziałeś niczego więcej niż 1080p. Tutaj masz prosty przykład 1080p/1440p/4K
Ależ oczywiście, że NIE, widocznie nie wiesz o czym mówisz, będę miał też da ciebie na końcu jeden screen. I nie musiałem niczego widzieć, bo to sprawa wiedzy i logiki, a nie porównań, choć oczywiście widziałem.
RAZ - twoje porównania obrazkowe są nic nie warte
a) Grałem w crysisa w 1080p i tak brzydko jak na tym żałosnym jpg nie wyglądał, dodatkowo jest to w powiększeniu, a NIKT nie gra w powiększeniu, tylko gra, wtedy przy 1080p oraz nie jest tak jak na tym jpg specjalnie rozmyty chyba, że na 100 calach, to wtedy może tak jest, z tym, że to nie ma znaczenia BO...
b) Ja napisałem, że jakości grafiki nie determinuje rozdzielczość, więc punktem porównania powinna być ta sama gra, w tej samej rozdzielczości, ale na innych ustawieniach, czy crysis nadal wygląda tak ładnie w MIN na FULLHD jak na HIGH? Nie wydaje mi się.
Czy to, że na ps4 gra jest w 1080p sprawia iż będzie oferowała taką samą jakość jak ta sama gra na pc w 1080p na maks, nie wydaje mi się.
Oczywiście podnoszenie rozdzielczości poprawia jakość generowanych efektów jak np. cieni, ale nie poprawia algorytmów, a żeby zobaczyć prawdziwą moc 4k trzeba mieć taki TV, z tym, że to i tak nadal nie poprawia algorytmów.
Czy grafika w crysis w 1080p jest tak samo dobra jak grafika w filmie 1080p? (porównanie rzeczywistości)
NIE
DWA - specjalnie dla ciebie screen z mojej super gry w 720p
http://i.imgur.com/x9bdu0r.jpg
I co? Pokaż mi, która gra w 1080p ma lepszą grafikę.
Znalazł się 'znafca', widać 3 titany nie gwarantują poziomu wiedzy, te titany to szrot przy takiej grafice, nie mają nawet 1% wymaganej mocy, aby takie coś wygenerować, a ten mi tu będzie bzdury jakieś pisał, nie ośmieszaj się już, żegnam.
P.S. CPU zawsze ogranicza GPU
Tu też się mylisz.
--->kaszanka9 – wybacz mi ale niestety nie masz racji, nie rozmawiamy o Pixel Pitch, więc niestety chyba tego nie rozumiesz, nie chodzi o wielkość ekrany do rozdzielczości, tylko o ilości pikseli na zbudowanie, a raczej wyświetlenie obiektu. Jeśli gra ma tekstury w dużej rozdzielczości to nie wyświetlisz ich na małej, to jest oczywiste. Jeśli gra nie ma wtedy możesz rozmawiać o wyświetleni jednego elementu za pomocą większej ilości pikseli i Pixel Pitch.
Oczywiście że tak wygląda Crysis 3 w 1080p i oczywiście ze w 2160p będzie wyglądał tak jak na tym screenie, po prostu nie rozumiesz czym różni się widocznie ilość pikseli do wyświetlania obraz na wysokiej jakości teksturach.
Teraz jeśli chodzi o zależność CPU do GPU to zawsze jest to kombinacja i zawsze CPU będzie blokować GPU, oczywiście może pojawić się sytuacja odwrotna też jeśli np. ktoś za pomocą zintegrowanego GPU z Haswella będzie chciał grać w gry, wtedy to GPU zablokuje CPU. Ale mówimy o realnej pracy czyli CPU + normalna karta graficzna.
Sam się czasami dziwię po co ja to piszę na takim portalu, przyjdzie taka kaszanka (hehe), i po prostu położy mnie śmiechem. Jeśli nawet nie jesteś sam w stanie czegoś sprawdzić, to zawsze możesz skorzystać z wiedzy z portali technologicznych, są ogólnie dostępne wpisujesz w google hasło i znajdujesz.
Alex
Daj spokoj, on i tak jest zbyt glupi zeby zrozumiec chociazby to co sam napisal, to zwykly troll.
Geforce 9800 GT, Intel(R) Core(TM)2 Duo 2.80GHz, 4 GB RAM. Gra chodzi mi w około 20 FPSach na najniższych możliwych ustawieniach, rozdzielczość 1680x1050.
Testy wydajnościowe jak ktoś chce, ale są podbite trochę przez bardzo mocne CPU więc musicie odjąć kilka fpsów, lub mieć min. 4770K/4670K na 4.5GHz aby się dokładnie przełożyły.
TXAA (w sumie bez SLI to słabo to widzę)
http://gamegpu.ru/images/remote/http--www.gamegpu.ru-images-stories-Test_GPU-Action-Assassins_Creed_4_Black_Flag-test-test-1920_txaa.jpg
Czyli optymalizacja za dobra to w tej grze nie jest.
U mnie na dość mocnym sprzęcie chodzi tak sobie...
wiadomym bylo ze Ubi ma gdzies PC, ktore nie zostaly zmontowane w ciagu ostatniego roku czy dwoch za wielkie pieniadze. AC III bylo zle zoptymalizowane i tylko najmocniejsze konfiguracje mogly sobie pozwolic na 60fps na maxie. z linkow A.l.e.X widze ze wiele sie nie zmienilo. napakowali gre roznymi bajerami od Nvidii a trzeba bylo skupic sie na zwiekszeniu wydajnosci. potestowalem u siebie i na samym poczatku gry mam 40-60fps zaleznie od kierunku patrzenia przy prawie maxie z tym ze wylaczylem miekkie cienie i ustawilem FXAA bo wyzsze opcje zabieraly tyle klatek ze nie warto bylo poswiecac plynnosci. moglbym co prawda zmniejszyc jakosc otoczenia, ktora to chyba pochlania najwiecej mocy ale wowczas gra wyglada jak golas sprzed paru lat :| jest to dopiero poczatek na wyspie gdzie nic sie nie dzieje to ciekaw jestem jak bedzie to wygladalo w miastach. prawie wszystko gram na maxie w 50-60fps a tu taki Assasyn wpada i pokazuje mi ze moj dosc niedawno modernizowany komp (procek, ram i mobo bo karte juz mialem niezla) jest "za slaby". na konsolach tez nie jest lepiej bo z tego co pamietam (ale moge sie mylic) jest tam limit 30fps nawet na next genach.
no nic poczekam na patche a w tym czasie dokoncze Arkham City gdzie mam PhysX, wolumetryczny dym, teselacje, TXAA i inne dobrodziejstwa a wszystko dziala plynnie.
A.l.e.X [31] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=12992770&N=1#post0-12994631
Proszę bardzo, i okazało się kto ma rację, jak się nie argumentu to się owija w bawełnę tak jak ty, ktoś tu jest śmieszny, no i gdzie masz tą grę w 1080p (co tam może być 4K, wtedy też wrzucę zrzut 4k z mojej "gry" i zobaczymy komu kopara opadnie) lepszą niż ten screen co dałem, mogę ci takich screenów narobić masę, te twoje tytany ze swoją śmieszną mocą mogą co najwyżej 1% tego wygenerować, a to tylko 720P.
Przedstawiłem ci niepodważalny dowód, że rozdzielczość nie ma znaczenia, grafika na screenie 720p jest sporo lepsza niż nawet twój mierny crysis w 4k.
Teraz jeśli chodzi o zależność CPU do GPU to zawsze jest to kombinacja i zawsze CPU będzie blokować GPU
Zawsze kombinacja - zgoda, zawsze cpu będzie blokować gpu - nieprawda, są gry mocno zależne od GPU, w takim stopniu, że różnica między mocnymi CPU a prawie najtańszymi jest znikoma, taka grą jest np. metro LL http://pclab.pl/art53386-6.html
Pozdro 2:0 dla mnie
kaszanka
Po co się znowu ośmieszasz pajacu ? Przecież Ty na niczym się nie znasz i jedyne co umiesz to brnąć w bzdury.
I najważniejsze Ty imbecylu - co ma kurwa zdjęcie żołnierza, do rozdzielczości obrazu w grach ? Weź człowieku, zabij się zanim złożysz jaja.
Pozdro 2:0 dla mnie
Tak, jesteś podwójnym idiotą - wygrałeś.
--->kszanka9 - no ręce opadaj dosłownie, wchodzisz na test z pclaba i nie umiesz przeczytać wykresów. Testy robi są dla dwóch założeń miejsc procesorowych i miejsc graficznych. Po prostu nie rozumiesz metodologii testowania. Jeśli chcesz pokazać wydajność CPU wtedy szukasz miejsca które jest zależne od CPU, jeśli chcesz pokazać wydajność GPU szukasz miejsc gdzie na wynik w GPU nie wpływa w dużej mierze działanie CPU. Jeśli gra ogólnie ma bardzo duże wymagania co do GPU ciężko jest na niej pokazać wydajności w różnicy CPU. Jednak jeśli dołożysz kolejne GPU wtedy wyniki się rozciągną w stopniowaniu CPU. Można też do pewnego stopnia uzyskać to schodząc z rozdzielczości i ustawień, jednak nawet wtedy może się zdarzyć, że procesor zostanie zablokowany przez wymagania względem GPU. To jest takie proste, ale cóż trzeba się uczyć dalej ;)
Wynik które podałeś dla
rozdzielczości : 1080p i dość wysokich ustawień
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheory/2013/05/metro/metro_cpu_vhigh_1920_gtx680.png
to samo miejsce przy 720p
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheory/2013/05/metro/metro_cpu_vhigh_1280_gtx680.png
a teraz wyobraź sobie co by było jakby tam było SLI680, lub gdyby mieli tam 4770K podkręconego do 4.8GHz.
Jeśli rozmawiasz dalej o 4K no cóż nadal nie rozumiesz, wybierz się na jakąś prezentacje 4k i obok postaw monitor 1080p wtedy zobaczysz różnice. W ogóle śmiesznością samą w sobie jest rozmawianie o odległości i pixel pitch.
Niestety zanim empirycznie tego nie sprawdzisz to nie zrozumiesz tego.
A.l.e.X [39]
Same bzdury, na niczym się nie znasz, więc i nie ma co dyskutować, nie zrozumiesz już tego, a niestety titany nie zwiększą twojej wiedzy.
Ta gra jest mocno związana przez GPU i można na nieć grać spokojnie na słabszych prockach pokroju phenoma x4 czy i3.
Jakby mieli by tam sli, to w teście z wszędzie 41 fps podskoczyłby oczywiście fps, bo tutaj gpu już nie daje rady, dlatego tam stoi na 41 fps bez względu na procka bo tu procek nie jest już potrzebny.
W tym teście mogliby nawet wsadzić najlepszy procek podkręcony do 5ghz, przyrost byłby praktycznie żaden, ze sli owszem, ale bez tego nie.
Razy gpu jest ograniczeniem, raz cpu, nie jest tak i powtarzam to ostatni raz, że cpu jest zawsze ograniczeniem, nie może tak być bo nie w każdej grze cpu musi wykonywać masę obliczeń i operacji, zależny od gry i konkretnych scen oraz tego jak programowali grę, żegnam.
kevciu1 [38]
co ma kurwa zdjęcie żołnierza, do rozdzielczości obrazu w grach
To, że grafika na tym zdjęciu w 720p jest nieosiągalna dla pc i żadna gra nawet crysis 3 na ultra w fullhd nie potrafi wygenerować takiej jakości, to też 720p > 1080p, rozdzielczość nie determinuje jakości grafiki, 5:0 dla mnie, żegnam.
Kaszanka
5:0 w głupocie - oczywiście że tak!
To, że grafika na tym zdjęciu w 720p jest nieosiągalna dla pc i żadna gra nawet crysis 3 na ultra w fullhd nie potrafi wygenerować takiej jakości, to też 720p > 1080p
Ale wiesz o tym że rozdzielczość obrazu, teksturowania i obiektów w grafice 3D =/= rodzielczość filmów ?
Zmądrzej człowieku bo tylko i wyłącznie się pogrążasz.
Ten post też leć zgłosić.
Czy wejdzie mi na procesor Intel Core 2 Duo CPU E7400 2.80 GHz dwurdzeniowy
Mam:
-4GB RAM'u.
-GeForce GT630 1GB.
-ale za to Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 gHz czterodzeniowy.
Myślę że mi nie pójdzie, no chyba że zdarzy się jakiś cud.