Need for Speed Rivals bez wsparcia dla kierownic i innych urządzeń
Gra wyścigowa bez obsługi kierownicy .. bez komentarza.
W takim wypadku pozostawałoby tylko sterowanie na klawiaturze, której daleko do precyzji w grach wyścigowych.
Nie dalej niż padowi, wielu już o tym się przekonało.
I co braku obsługi kierownicy, no to śmiech na sali, akurat jeszcze bym się nie czepiał, w końcu NFS to ścigała arcadowa i kierownica tu zbędna, ale kompletny brak wsparcia to kpina jakaś.
I w zaledwie 30 fps bo oni myślą że branża pc stoi w miejscu technologicznie jak crapy konsole porażnka
Płaczcie dalej, że 30 fps, prawda jest taka, że jakby gry na PC się sprzedawały, to by się rynek pod piecyka dostosował, a nie pod konsole.
szkoda tylko że 60% użytkowników crapów konsolowych nie kupuje gier a piraci ileż to nagrać na DL i zrzucic na hdd crapa :)
Kaszanka
Kto sie o tym przekonal ? Pierdolisz 3 po 3. W wyscigach klawiatura zawsze bedzie na szarym koncu. Jak pusty leb trzeba miec, zeby przedkladac precyzyjnosc triggerow/analogow nad 0-1 przyciski klawiatury.
"Pojawia się bowiem pytanie, czy posiadacze PC nie będą mieli przypadkiem problemu z graniem na padzie."
O ile wiadomo to Kacper z tvgry robił materiał z gry na PC i grał na padzie od X360. Przynajmniej UI na to wskazywało.
@misiek891
Tak 60% użytkowników konsol od Microsoftu to może tak :D ale od Sony to raczej % jest mniejszy... niemniej jednak nie zapominajmy, że jakieś 90% użytkowników PC nie kupuje gier... więc tutaj nie ma co mówić, że zysk z konsol jest słaby
Nie przepadam za grami wyścigowymi, ale gra mi się w nie na padzie bardzo dobrze. Nie rozumiem narzekania kaszanki.
Może jeszcze zablokują wsparcie dla klawiatury :D
Za takie coś powinni się zapaść pod ziemię ze wstydu. Nie dają żadnego wyboru graczom.
ps. A propos ilości fps to już jest komenda ściągająca z gry ograniczenie 30 klatek. Wygooglujcie.
Do jakiego absurdu doszło że gra wyścigowa ( nie wspominając o tym że taka jak Need For Speed) nie wspiera kierownic - masakra.
Głupi nie jest.
Po prostu lenistwo programistów jest zatrważające, a wy jeszcze przyklaskujecie jak ostatni idioci.
Brawa.
@ivideandi
Prawdopodobnie aut nie będzie, tzn. będą, ale w oddzielnym megaPacku (czyt. 4 samochody) DLC. :D
@Bak15
W mojej opinii, to nie kwestia dostosowania, tylko zwykłego lenistwa - jakoś inni potrafią...
@kevciu1
Jeśli chodzi o "czysty" arcade, to klawa jest wystarczająca i pad tutaj niewiele precyzji(różnicy) wprowadzi.
Zgoda jest co do tego, że gałka analogowa jest precyzyjniejsza od przycisku na klawie* - może gdyby klawy były wyposażone w np. czujniki nacisku, to sprawa by wyglądała z goła inaczej. W każdym razie impulsowe klikanie w przycisk w takich grach (tj. arcade) da podobny efekt co "jazda na padzie" ;)
*bo każdy chyba wie na jakiej zasadzie to działa.
Szkoda że NFS się tak spieprzył, dawniej jakoś można było pograć a teraz to jedynie co się liczy to w miarę ładna grafa i nic poza tym. Teraz wypuszczają takie gry tylko na ilość i zysk ale żeby taka gra była naprawdę warta uwagi to już się nie postarają.
kevciu1 [8] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=12991127&N=1#post0-12991251
Taa, na szarym końcu, wygrać z kimś grającym na padzie z klawiaturą jest bardzo prościutko, klawiatura to prawdziwa precyzja, a nie pady.
Analogi nic nie dają ponad to co daje klawiatura, też mogę bez problemu skręcić/dodać gazu lekko albo mocniej, a spusty w np. x360 mają taką charakterystykę, że i tak nie ma żadnego oporu na starcie, trzeba trzymać palec na sztywno, aby zmniejszyć siłę co i tak daje mierne rezultaty po za cierpnięciem palca, łatwiej się wciska do miejsca oporu, czyli prawie do końca, bawienie się w wymierzanie to bzdura.
A i klawiatura to nie jest sterowanie 0/1, ale widać nie rozumiesz tego terminu, więc nie mamy o czym rozmawiać.
Nigdy nie miałam najmniejszych problemów z graniem w wyścigi na klawiaturze (oczywiście pomijam gry z typową "jazdą symulacyjną").
Za to nie wyobrażam sobie jak można kierować samochodem za pomocą pada.
A ja nie wyobrażam sobie jak można grać na padzie w strzelanki. Totalna kicha, opóźniony czas reakcji, brak plynnosci ruchow i w ogole do dupy.
Zaraz za kierownicą, pady są stworzone wręcz do wyścigów.
Są programy dzięki którym można zaintsalować kierownice do gry :)
Kaszanka
klawiatura to prawdziwa precyzja, a nie pady.
Buaahahahaha precyzja w czym ? Pisaniu w wordzie ?
Analogi nic nie dają ponad to co daje klawiatura
LOL tak przygłupie, tak samo jak samochód to przerośnięty resorak i jeździ się nimi tak samo.
też mogę bez problemu skręcić/dodać gazu lekko albo mocniej
Oczywiście, napierdalając jak debil w klawiaturę tak żeby utrzymać odpowiednią prędkość - super precyzja!!
a spusty w np. x360 mają taką charakterystykę, że i tak nie ma żadnego oporu na starcie
Ale Ty piszesz bzdury, wiesz co oznacza opór ? Mam rozumieć że według Ciebie, spusty powinno się wciskać młotkiem - żeby nazwać to oporem ?
rzeba trzymać palec na sztywno, aby zmniejszyć siłę co i tak daje mierne rezultaty po za cierpnięciem palca
Widocznie grałeś nogami, i to na dodatek swojej mamy. Nie trzeba trzymać palca sztywno, no chyba że masz w gipsie, no i skoro przy braku oporu - ciepnie Ci palec, musisz mieć straszne problemy ze swoim ciałem. Radzę wizytę u lekarza. Zaraz po tym jak wyjdziesz od psychiatry.
łatwiej się wciska do miejsca oporu, czyli prawie do końca, bawienie się w wymierzanie to bzdura.
Jakie bawienie się w wymierzanie ? Co Ty pierdzielisz bałwanie ? Ty wiesz w ogóle jak wygląda pad ?
A i klawiatura to nie jest sterowanie 0/1
Jest parodio człowieka, albo jest przycisk wciśnięty albo nie.
ale widać nie rozumiesz tego terminu
No popatrz, a jednak to Ty nie rozumiesz.
więc nie mamy o czym rozmawiać.
To po co piszesz tą ścianę głupot ?
spoiler start
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=12959517 masz tutaj link, tak żebyś mógł szybciej lecieć się popłakać dzieciaku.
spoiler stop
Akurat w przypadku serii NFS, kontroler klawiatura czy pad nie robi żadnej różnicy, bo w tej grze oba kontrolery są konkurencyjne.
Jak zwykle wojny pc-konsole.
Wiedzcie jedno, konsole w tym momencie są traktowane "szczególnie" nie przez to, że się nie sprzedają, lecz przez to, że dostają za takie coś gruby hajs od $ony lub Micro$oftu
"A i klawiatura to nie jest sterowanie 0/1"
O__O
Pierwszy raz słyszę, że przycisk w klawiaturze (0/1) jest precyzyjniejszy od potencjometru...
Prosty test: wystarczy wziąć pierwszą lepszą grę wyścigową i sprawdzić jak zachowują się koła samochodu gdy się naciśnie przycisk na klawie, a jak gdy się operuje gałką analogową.
Dla leniwych: w pierwszym przypadku po naciśnięciu przycisku koło samochodu osiagnie max. kąt skrętu, a w drugim przypadku (gałka) możemy operować między min. a max. kątem skrętu koła - no ale to oczywiste oczywistości... a przynajmniej tak mi się wydaje...
Dla do edukowania się:
spoiler start
"Na klawiaturze komputerowej każde naciśnięcie lub puszczenie klawisza powoduje wysłanie sygnału do komputera. Każdy klawisz ma przypisaną własną parę sygnałów, zwanych „scancode”." - źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Klawiatura_komputerowa#Zasada_dzia.C5.82ania
"ale analogowo to generalnie w dużym uproszczeniu znaczy "płynnie-nie skokowo" a cyfrowo to raczej "sekwencyjnie-skokowo" czyli stan 1 (wciśnięty) 0 (zwolniony)." - źródło: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1031664.html
spoiler stop
@DarkWater
M$ za jakiś czas też pewnie będzie wspierał dolarami PC, bo w końcu Win8 nie jest zbyt popularny. A i ostatnio małe rewolucje z GfWL mogą coś dać do myślenia...
A szczególne traktowanie konsol (zwłaszcza nowych) jest normalnym zabiegiem, bo w końcu trzeba ludzi do nich jakoś przekonać.
[26] Prosty test: wystarczy wziąć pierwszą lepszą grę wyścigową i sprawdzić jak zachowują się koła samochodu gdy się naciśnie przycisk na klawie, a jak gdy się operuje gałką analogową.
Dla leniwych: w pierwszym przypadku po naciśnięciu przycisku koło samochodu osiagnie max. kąt skrętu, a w drugim przypadku (gałka) możemy operować między min. a max. kątem skrętu koła - no ale to oczywiste oczywistości... a przynajmniej tak mi się wydaje
To ci się źle wydaje.
Naciśnięcie klawisza nie spowoduje skrętu kół do oporu. Sterując klawiaturą koła będą skręcać dotąd dopóki będziesz trzymał wciśnięty klawisz tzn. im dłużej trzymasz wciśnięty klawisz tym skręt będzie coraz większy.
Problem jest tylko z grami gdzie skopano sterowanie dla klawiatury i skręt nie jest uzależniony od długości czasu wciśniętego klawisza (i w takie gry nie da się grać klawiaturą właśnie z tego powodu, który opisałeś).
Całe życie gram na "strzałkach" i przy odpowiedniej kontroli lewa prawa "strzałka" odwzorowywujesz ruch lewo-prawo kierownicy.
Need for speed na pewno nie jest tytułem przy którym należy się kłócić o wyższości sterowania analogowego nad cyfrowym... w tej arcadówce na prawdę nie ma to absolutnie żadnego znaczenia.... :)
Teraz to Kaszanka zaliczyles faila, powiedz jak mozna wejsc w zakret na padzie i klawiaturze? Jest to zakret "U" i trzeba tylko wychylic galke pod dobrym katem i ja poprawiac a na klawiaturze? WDDDDDD DDDDW DDDD
akurat w nfs nie ma różnicy czy gra się na klawiaturze czy na padzie bo i tak przez większość czasu jedzie się prosto a w zakrętach nie potrzeba zbyt wielkiej precyzji, natomiast jeżeli chodzi o brak obsługi kierownicy to jest porażka. Chociaż znając niektóre poprzednie części, przy których gorzej się jeździło na kierownicy, niż na klawiaturze czy padzie, może to lepiej że się jeszcze bardziej nie kompromitowali.
A co za różnica. Akurat need for speed (nie pamiętam która część) to jedna z nielicznych gier gdzie na kierownicy grało mi się nie najlepiej (tzn. lepiej niż klawiatura, ale jednak to nie to). To jest typowy arcade i sterowanie analogowe nic tu nie pomaga, a to czy pad czy klawiatura jest lepsza? Kto na czym tam woli. Osobiście wolę klawiaturę, bo analogi pada to porażka - za małe wychylenie. Już wolę grać na joysticku niż na tym czymś. Pad do wyścigów jest prawie tak samo kiepski jak klawiatura. Da się na tym grać, ale nie został on stworzony do tego typu gier i tyle w temacie. Jest to kontroler uniwersalny. Jak mam już grać na padzie to wybieram sterowanie przyciskami, jeżeli gra oczywiście to wspiera (czytaj - koła skręcają stopniowo).
Na marginesie. Najgorzej w wyścigi gra się myszką :)
jeżeli chodzi o pad vs klawiatura to dużo zależy od gry i jak w niej jest zaimplementowany model jazdy. Np. na konsolach na padzie gra mi sie bardzo dobrze, ale wiadomo sterowanie zrobione stricte pod pada, natomiast na PC, jak chciałem grać na padzie, to nijak nie mogłem ustawić czułości analogów żeby to skręcało tak jak ja chcę.
Na marginesie. Najgorzej w wyścigi gra się myszką :)
W wyścigi tak, ale w ETSie myszka dla mnie to jedyne słuszne wyjście... ale to nie wyścigi ;)
dobrze że dowiedziałem się tego zanim kupiłem, bo nie po to kupowałem kierownice żeby grać na padzie czy klawie :)
@PierwszyWolnyJestZajęty
To co opisałem było wzorowane na - może już archaicznym - NFS:U/U2/ MW/ Carbon, oraz jednym z symulatorów F1.
Jeśli w nowszych/innych tytułach zastosowano myk z powolnym skrętem kół, a nie to co pisałem, to zwracam honor i biję się w pierś.
BTW. i nie powiedziałbym, że źle się grało w w/w NFS'y z tą "technologią" sterowania, aczkolwiek na padzie było to precyzyjniejsze, ale i tak wolałem klawę. ;)
PS. Swoją drogą, to tak czy siak sterowanie na klawie wymaga "klikania" w klawisz, aby utrzymać odpowiedni kąt skrętu, podczas gdy analog wystarczy wychylić i w zasadzie tyle. Pomijam już "szybkość" skrętu gdy mamy odcinek trasy "S", na padzie da się to zrobić lepiej i płynniej niż na klawie (chociaż zależy od tej szybkości skrętu kół, natychmiastowe byłoby imo chyba najlepsze)
@esese
"Na marginesie. Najgorzej w wyścigi gra się myszką :)"
Ooo, tego jeszcze nie próbowałem. :D
Jedynie miałem przyjemność sterować myszką w Fifie (nie wiem która wersja)
A i przyjemniej mi się lata na myszce niż klawie (pada nie próbowałem) - ale to też raczej gry stricte arcade.
Analogi nic nie dają ponad to co daje klawiatura, też mogę bez problemu skręcić/dodać gazu lekko albo mocniej,
Gówno prawda za przeproszeniem. Miałem w swoim życiu wiele klawiatur i na żadnej nie mogłem regulować prędkości minimalnie lub "na pół" tak jak chciałem, za to jedynie co mogłem to albo wciskać do oporu albo przerywać dozując gaz. Ogarnij w końcu ten fanbojski ból dupy.
kaszanka, zrób nowe konto lepiej, bo raczej tego pokazu głupoty na długi czas nikt nie zapomni.
Ja powiem tylko tyle, ze w tej wojnie dużo zalezy od gracza. Przez cale życie grałem na klawiaturze (nie licząc pierwszych konsoli :p) i nie wyobrazam sobie żeby teraz siedzieć z padem i sterować tylko kciukiem. Probowalem ... kilkakrotnie ... raz nawet miałem 3 dniowy maraton z konsola, ale zwyczajnie moje kciuki sa "lewe" i maja służyć do wciskania spacji i ewentualnie altu. Moi koledzy natomiast mimo ze sami maja komputery za cholerę nie potrafią przyzwyczaić się do klawiszy. Faktycznie granie wygląda jakbym miał jakiś tik nerwowy w palcach ale chocbyscie dali mi dali najprecyzyjniejszy analog to nie zrobię tego co wyczyniam z klawiatura i konsolowcy vice versa. To kwestia gracza i jego przyzwyczajen.
kaszanka9 ->
"A i klawiatura to nie jest sterowanie 0/1"
A to, to już jest mistrzostwo świata:)
Ja rozumiem że są klawiatury nie 0/1 np. w instrumentach muzycznych, ale komputerowa przekazuje tylko dwa stany, albo jest klawisz wciśnięty, albo nie.
Mam pada od PS3. Włączyłem w Motionjoy emulacje pada do XBOXa i NFS hula bez żadnych problemów :)