Need for Speed Rivals - animacja ograniczona do 30 klatek na sekundę, w tym także na PC
No chyba sobie jaja robicie. Nie po to gram na PC aby mieć marne 30 klatek! Mam nadzieję, że po premierze wyjdzie patch zdejmujący ten limit na offline, choć i tak tego NFS nie kupię.
To po co się wypowiadasz?
Ogranicznik do 30 był także po patchu w Pro Streecie i chyba w The Run. Jakoś nie czułem różnicy między 60fps w np. Hot Pursuit 2k10.
Jeśli silnik został dostosowany do 30fps i został dobrze zoptymalizowany do pracy w 30fps to nie będzie tak źle.
"By zachować płynność rozgrywki, obniżono maksymalną liczbę klatek na sekundę do 30."
NO, najlepszy NFS nie....
<-
"By zachować płynność rozgrywki, obniżono maksymalną liczbę klatek na sekundę do 30." Nie rozumiem... obnizyli plynnosc aby ja zachowac ?
Orzołek->
Do tej pory jakoś nie dołączałem się do krytyków, ale szanowny Pan, robi wszystko żeby nie traktować go poważnie.
Na pc pewnie i tak dużo się tego nie sprzedaje, a tak nie będzie narzekania u osób które kupią to na konsole bo na pc będzie równie słabe. Win win ;)
Co wy się przejmujecie, kto będzie w to grać? A nawet jeśli to jakaś łatka nieoficjalna wyjdzie i po sprawie.
Orzołek --> Wypowiadam się, bo pewnie i tak zagram jak w każdego NFS. Ale nawet nie chciałbym testować gry na PC w 30 klatkach bo to śmiech na sali. Różnica pomiędzy 30 a 60 fps jest ogromna, niemożliwe iż jej nie czujesz.
Morgul --> Konsolowce choć raz nie będą narzekać, czujcie się docenieni przez producenta.
Wow 30fps nieźle. Zapomniałem, że ciągle żyjemy w 2000 roku :) Brawo za głupotę EA i brawo za fuszerkę Ghost coś tam.. Ta seria jest tak samo żałosna jak jej wydawca. Nic dziwnego, że nikt tego nie kupuje. Bo za co człowiek ma płacić już 150 zł ? Za taki chłam i multium ograniczeń ? Żałosne. Nie po to są komputery, żeby je ograniczać, bo na konsoli będzie się wieszać. Buheh.
A jak ktoś nie widzi różnicy między 30 a 60 fps, to ma poważny program z oczami i musi koniecznie iść do okulisty. Nie będę nawet wspominał o tym, co będzie się działo, jak zacznie się kurzyć przez auto. 0 fps :) To też będzie bez różnicy :D Przecież to płynne jest.
Jaracie się tymi swoimi potężnymi PC-tami a taki NFS będzie działał tak samo jak na 8-letnich konsolach hahaha.No i gdzie ta przepaść między grafiką na PC a nowymi konsolami ?
przepaść jest, ale jeśli gra jest celowo ograniczana na platformie PC to później posiadacze konsol mogą spać spokojnie, że ich leciwa konsola uciągnie grę w takiej samej płynności jak komputer Staszka za 5K pln
@Pirat Komputerowy - 60FPSow w full hd - taka jest przepasc.
Wole stale 30FPSow, niz szarpane 60, ktore moze spadac do 40.
@Malaga
Przyzwyczajaj się do tego.Gry będą robione pod konsole bo na nich się zarabia.To że PC-ty są mocniejsze to nie ma znaczenia.
No tak po co się trudzić jak można iść na łatwiznę i zrobić wszystkie wersje na jedno kopyto, zasłaniając się do tego jakimiś durnymi argumentami. Ten fakt ostatecznie zadecydował o tym że Rivals na pewno nie wyląduje na mojej półce z grami a na jakieś fixy zdejmujące ograniczenie tak jak w przypadku The Run i Most Wandet nie mam zamiaru czekać, a do tego nie wiadomo czy gra faktycznie będzie w stanie utrzymać te stałe 30 fps.
Nie rozumiem... obnizyli plynnosc
Płynność oznacza stałą ilość klatek w dłuższym czasie. 10 fps również może być płynne.
Wole stale 30FPSow, niz szarpane 60, ktore moze spadac do 40.
Również wolę stałe 30 fps, niż szarpane 60. Jednak przede wszystkim chcę mieć możliwość, czy chcę mieć 30fps, 60fps, czy może nie chcę mieć limitu fps w ogóle.
Ten fakt ostatecznie zadecydował o tym że Rivals na pewno nie wyląduje na mojej półce z grami
Ten fakt nie miał absolutnie żadnego znaczenia. I tak byś nie kupił. Wątpię, aby znalazło się 1000 osób, które nie kupią tej gry właśnie z tego powodu - będą psioczyć ale i tak kupią. Albo nie kupiliby nawet gdyby gra obsługiwała 60fps.
Pirat
ja się nie muszę przyzwyczajać. Sam gram na konsoli.
Inna sprawa, że żadne durne ograniczenia nigdy nie powstrzymały zapaleńców, którzy tworzyli lepsze texture packi czy ogólnie całą gamę filtrów i usprawnień graficznych. Jeśli coś takiego nie spotka NFS to będzie tylko oznaczać, że gra nie była warta zachodu.
Moja teoria spiskowa: robili grę na PCta, bo jeszcze konsol nie było i od razu zrobili na 30 klatek, żeby nie przerabiać. Oczywiście myślę, że konsole dałyby radę ruszyć to w 60 fps, ale po co się męczyć z optymalizacją? Lepiej dać 30 fps - mniej roboty, a różnica nie taka znów wielka.
To już niedługo będzie limit 25 lub 20 fps ;) i powyłączane efekty graficzne plus brak AA czyli pikseloza rodem z Minecrafta <--- tylko tu to co innego się liczy. Niech robią tak dalej.
@kęsik no nie? ;) next-gen po całości.... a raczej previous-gen
Pozdrawiam Tosiek
Prawdziwie next-genowa gra.
Bardzo trafne ocenianie calej generacji, po braku umiejetnosci w programowaniu nielicznych. Zwlaszcza na poczatku generacji...
Generacja ps3-x360 na poczatku istnienia, tez sie nie za bardzo roznila od poprzedniej. Idzie znalezc gry na ps3/x360, ktore nie roznia sie praktycznie od gier na ps2/xbox. Z wyjatkiem samej rozdzielczosci. Przez najblizsze pare lat to glownie ex'y beda nadawaly okreslenia "true next-gen" oraz firmy z duzym budzetem oraz uzdolnionymi zespolami.
ludzie ja jak mialem slabego laptopa to gralem w gry na stalych 15-16 fps i bylo plynnie a wy tu gadacie ze macie roznice pomiedzy 60 fps a 30 fps nawet jesi roznica jest to jest cholernie mala i nie ma zadnego wplywu na rozgrywke o ile ilosc fps jest stala a nie skacze bo teraz czasem gram na 60fps i mam sciny przy wyswietlanych 40 fps gdyz to nie jest ilosc fps teraz tylko z ostatniej sekundy wiec jak nagle spada z 60 do 30 to sa scinki ale jak masz stabilne 30 a nawet mniej to nie ma zadnej roznicy, a tak btw w tv jest 30 fps i nikt nie narzekaze mu klatkuje ._.
lookix [22]
15-16 fps to masochizm. Wszystko poniżej 25 też. 30 fps idzie przeboleć, ale nie powiesz mi, że granie nawet ze skaczącymi 60-40 fps jest mniej wygodne od grania w stałych 30. Ja mam trochę inne odczucia. 30 fps to zdecydowanie za mało. Z resztą i tak nikt rozsądny nie kupi tej gry na PC.
Tuminure [15] https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=12988594&N=1#post0-12988710
10 fps również może być płynne.
NIE, 10 fps to pokaz slajdów.
Również wolę stałe 30 fps, niż szarpane 60.
Wolę stałe 60 fps, z którym radzi sobie każdy średni gamingowy pc, zwłaszcza na zakrętach z bardzo dynamicznymi kraksami, ale to trzeba jeszcze sprawy nie olać, nie ma żadnego usprawiedliwienia dla tego, że 60 fps ich przerosło na pc.Blackthorn [21]
Zwlaszcza na poczatku generacji...
PC nie ma generacji, PC po prostu jest, PC zawsze jest najmocniejszy, nie ma żadnego usprawiedliwienia dla partaczy.
A jak ktoś mi powie, że konsole zarabiają, a pc to nędzne ochłapy, piractwo i w ogóle nieopłacalne dla nich (co sami też tak kreują), to zadam ponownie pytanie na które jeszcze NIKT o podobnym zdaniu nie był w stanie logicznie odpowiedzieć - to po co robią wersję pc? (ja oczywiście swoją odpowiedź na to mam)
30 a 60 fps to PRZEPAŚĆ
I pewno będzie "fix", EA dobrze o tym wie, ale wiecie o co chodzi nie? "Fix" nieoficjalny to wsparcia nie trzeba udzielać, a jakby zrobili sami 60fps i by się to psuło, bo na szybko klepane, to musieli by poprawiać = koszta, a tak zwalą na "my obsługujemy 30 fps" i "nie podoba się to nie trzeba było kupować".
@kaszanka9 na szczęście, to my dajemy im pracę i równie dobrze, możemy im tą pracę odebrać. Po prostu nie kupując tego cracpa i nie płacąc za grę. Potem takie studio bankrutuje i mamy demokrację a partacze z EA nie mają na nowe BMW :) To mi się właśnie podoba. Nie raz dostali po ryju za to, że wypuszczają do sklepów crapy z ceną 100 zł. Oczywiście takie gówno jakim jest EA, nie odczuję straty zamknięcia jakiegoś studia, które robiło grę. Dopiero po paru wpadkach odczują brak gotówki, którą trzeba wydać na darmozjadów. Mają niestety swoich fanboyów i fanatyków jak Pisiory i dlatego nigdy nie zejdą ze sceny. To wielka szkoda, ale cóż. Zawsze możemy kupować inne gry u konkurencji na przekór tym złodziejom i nie wspierać MS czy Sony za takie wpadki jak śmieszne 30 fpsów.
Mi nawet w 20 klatkach grać nie przeszkadza. Ale macie problemy.
Lepsze szarpanie 60-30 niz 30-0. Dla mnie piorytet to natywna rozdzialka oraz 60fps - dzieki temu obraz jest dosc ostry bez wysokiego AA bo sama rozdzialka jest wysoka a do tego plynne 60fps i mniej.
NIE, 10 fps to pokaz slajdów.
Czy pokaz slajdów nie może być płynny?
nie powiesz mi, że granie nawet ze skaczącymi 60-40 fps jest mniej wygodne od grania w stałych 30
Jest miliard razy wygodniejsze. Głównie dlatego, że skaczące 60-40fps powoduje, że momentami masz przerwę długości do 20 klatek (czyli 1/3 sekundy). Podczas gdy w przypadku stałych 30 fps taka przerwa to 1 klatka (czyli 1/60 sekundy). Jak myślisz, czy bardziej zauważalna jest przerwa o długości 1/3 sekundy, czy 1/60?
na szczęście, to my dajemy im pracę i równie dobrze, możemy im tą pracę odebrać
My? To forum to nawet nie promil kupujących ich gry.
Tuminure [30]
Tuminure drogi, opowiedź nam proszę o swoich doświadczeniach z gry w 10 fps, jestem bardzo ciekawy.
Tuminure drogi, opowiedź nam proszę o swoich doświadczeniach z gry w 10 fps, jestem bardzo ciekawy.
Co to ma do rzeczy? Może sam opowiedz o swoich, skoro masz taką potrzebę.
A ile klatek ma Crash Bandicoot, Medal of Honor, Tomb Rider, Gran Turismo czy Dino Crisis? Pytam z ciekawości, bo jakoś nikt na to nie zwracał uwagi a mimo wszystko gry biły rekordy sprzedaży...
[33] Co to Tomb Rider?
Czyli że co, gry mają się uwsteczniać zamiast być coraz lepsze technologicznie?
Druga sprawa, że większość wymienionych gier to gry konsolowe, a TR i MoH na PCtach ma więcej klatek niż 30 :)
Tuminure [32]
Chodzi o to, żebyś skończył pieprzyć głupoty, że da się grać przy 10 fps... Może w karcianki albo jakieś szachy, gry tego pokroju... ale nie w gry, gdzie liczy się refleks. Nawet nie wyczułeś ironii...
Chodzi o to, żebyś skończył pieprzyć głupoty, że da się grać przy 10 fps...
Możesz wskazać w którym miejscu piszę, że da się grać przy 10 fps?
Nawet nie wyczułeś ironii...
Wyczułem idiotyzm.
Tuminure [36]
10 fps również może być płynne I piszesz to w temacie, gdzie NFS będzie miał ograniczone animacje do 30 klatek na sekundę.
Wytłumacz mi wtedy jak chciałbyś grać przy takiej płynności w jakąkolwiek grę:
- http://www.youtube.com/watch?v=e54Q1KXRmX0
- http://www.youtube.com/watch?v=qvTMMnVN-5E
Po prostu palnąłeś bzdurę i udajesz, że tego nie zrobiłeś.
Co za czasy nastały. W Ghost nie ma co podchodzić bez 6gb ramu i karty z dx11 (o dziwo jest wciąż masa ludzi siedzących na kartach z rodziny 10). A teraz ograniczenie klatek w wersji PC. Stryczek waćpanie szykuj mi na nadchodzące dni.
Po prostu palnąłeś bzdurę i udajesz, że tego nie zrobiłeś.
Napisałem, że 10 fps również może być płynne. Tak jak i płynna może być każda inna wartość fps. Płynność nie ma nic wspólnego z ilością fps. Może przeczytaj dokładniej moje komentarze, a następnie zacznij się wypowiadać?
Tuminure, gadasz takie głupoty, że mi się słabo robi, więc wierzę, że trollujesz, bo nikt nie jest takim kretynem.
Czy pokaz slajdów nie może być płynny?
Nie, nie może.
Głównie dlatego, że skaczące 60-40fps powoduje, że momentami masz przerwę długości do 20 klatek (czyli 1/3 sekundy).
Chyba nie rozumiesz jak to działa, myślałem, ze norfik wali niezłe teksty, ale zbliżasz się do niego poziomem, czyżby to było Twoje alter-ego?
Płynność nie ma nic wspólnego z ilością fps.
No nie, w ogóle. :DDDD 10fps jest super ultra płynne!
Witam znalazłem sposób żeby obejść 30 klatek w grze. (trzeba utworzyć skrót) Sprawdzałem. Działa.
Sposób na 60 FPS:
Do skrótu na pulpicie w elemencie docelowym trzeba dodać "-GameTime.MaxSimFps 60"
Gra sprawia wrazenie płynnej wtedy i tylko wtedy gdy ilość fpsow jest stala i równa odświeżaniu monitora. Czyli w 95% przypadkow 60hz, 60 fps.
Nie no 10fps w przypadku gier nie jest płynne...
Ale ludzie, graliście kiedyś w Need for speed Pro Street na patchu 1.1? Tam jest blokada na 30fps - czy gra nie jest całkowicie płynna, szarpie itp - odpowiedź brzmi nie.
http://www.youtube.com/watch?v=fPIZe-jaxgM
Film sprzed 2 lat więc na 99% na patchu 1.1
Przewińcie do ~2:10
I co, gra nie jest płynna? ...
Wszystko zależy od silnika gry. CS 1.6 nie jest płynny jeśli nie mamy co najmniej 100fps, ale przykładowo w BF3/4 praktycznie pełną płynność mamy już od około 50 fps. Jeśli silnik jest dostosowany do 30 fps i będzie dobrze pod tym względem zoptymalizowany to nie będzie problemów z płynnością...
ale sobie nie pogracie przy tych 60 fps, gra jest za szybka ! to nie tędy droga albo wydadzą patcha lub jakiś fix a najlepiej wyłączyc Vsync
Gra sprawia wrazenie płynnej wtedy i tylko wtedy gdy ilość fpsow jest stala i równa odświeżaniu monitora
Chcesz zatem powiedzieć, że 60fps na 120hz nie będzie płynne (zakładając, że odstępy między klatkami są równe)?
Chyba nie rozumiesz jak to działa
Szkoda, że dokładnie tak to działa :<
Jeżeli 10fps nie może być płynne, to od jakiej ilości zaczyna się "płynność"?
Cytat kogoś z góry - "Nie będę nawet wspominał o tym, co będzie się działo, jak zacznie się kurzyć przez auto. 0 fps :) To też będzie bez różnicy :D Przecież to płynne jest."
Jeśli karta graficzna jest wystarczająco dobra do gry to nigdy nie będziesz miał 0 FPS, 10 FPS, czy 20 FPS, będziesz miał stałe 30 FPS, czyli więcej klatek niż na filmach w kinie (w kinie masz 24 FPS). Nawet jakby były wybuchy, tornada i tsunami na ekranie, a karta spełniałaby wymagania to i tak 30 FPS będziesz mieć, czyli ani razu przez całą grę nie zatnie się obraz.
Co innego byłoby gdyby twoja karta nie była wydajna i na pustych terenach bez aut wyciągałaby ledwie 30 FPS, a przy wielu pojazdach na ekranie spadałoby do 10-15 fps, wtedy nie byłoby grywalnie, ale winą byłaby twoja tania karta, a przypuszczam, że masz normalną, dość dobrą kartę i grasz w różne nowe gry więc nie uświadczysz spadków FPS nawet w najgorętszej sytuacji na ekranie. Gdyby zdjęli limit FPS to przy dobrej karcie może miałbyś od 50 do 90 FPS i jakby nałożyli limit to nie ma prawa spaść do np. 20 FPS, bo przecież karta twoja bez limitu generowała w najczarniejszych momentach 50 FPS więc logiczne jest, że przy blokadzie 30 FPS nie spadnie magicznie do 20.
btw. jak oglądasz filmy kinowe lub te na youtube i wybucha auto, to tnie się obraz wg ciebie? Jak nie tnie się, to przy 30 FPS w grze wybuch też nie będzie się ciął.
Tuminure, masz i edukuj się.
http://www.gamespot.com/videos/reality-check-do-we-need-60-fps-on-ps4-and-xbox-on/2300-6415658/
Do tego pokaż mi grę, która, przy spadku fps z 60 do 40, czeka 20 klatek do wyrenderowania następnej. Przykład płynnego 10fps także poproszę.
takbir, Tobie też polecam obejrzenie tego, co wrzuciłem, poruszają tam temat "fps w filmie, a fps w grze".
Total Biscuit ładnie pokazuje, co się dzieje z grą, gdy się wymusi 60fps
https://www.youtube.com/watch?v=eDA37BmvNwM&feature=youtube_gdata_player
Ktoś testował i też tak ma? :)
[49] Ładnie EA wyruchało graczy. Znowu.