Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

gameplay.pl Nowsze gry potrafią gracza rozleniwić

16.11.2013 16:01
phase83
1
phase83
59
Pretorianin

Z tą optymalną trasą to dojebałeś. Przecież to rozwiązanie było już w SuperBike 2001 i głównie służyło do nauki jazdy. Ścigałki typowo torowe dopiero rozkwitały i nie każdy był w stanie opanować hamowanie w odpowiednim momencie. W Hitmanie o ile dobrze pamiętam 6 zmysł na wyższych poziomach trudności był ograniczony, a na najwyższym w ogóle nie dostępny. BTW chodziło Ci o archetypowy styl czy archaiczny?

16.11.2013 16:45
phase83
2
odpowiedz
phase83
59
Pretorianin

Przemyślałem to archetypowy pasuje nawet lepiej. Ciężko się myśli po meczu Polaków ;)

16.11.2013 18:15
raziel88ck
3
odpowiedz
raziel88ck
203
Reaver is the Key!

phase83 - Tak, chodziło mi o archetyp. Nie grałem w SuperBike, ponieważ nigdy nie pociągały mnie motocykle, zaś w przypadku gier samochodowych to rozwiązanie pojawiło się całkiem niedawno. Parę lat temu bodajże. Hitman jak i wiele innych gier to tylko przykłady wykorzystujące takie ułatwienia. Ponadto wspomniałem również w tekście i o tym, że da się je wyłączyć, choć nie w każdej produkcji.

16.11.2013 18:47
DM
4
odpowiedz
DM
218
AFO Neptune

GRYOnline.plTeam

raziel please... - linia pokazująca jak jechać była już w czasach GP1 w 1992r :)
chyba, że chodzi ci, że zmienia kolor w zależności od prędkości, ale to już chyba było wcześniej niż w pierwszym Shifcie (2009), w simach od SimBin już było to rozwiązanie jak pamiętam (Race 07?), a GP1 pokazywało na jakim biegu trzeba wjechać w zakręt... help niezmieniony od lat, ewoluowała tylko jego forma graficzna

co nie zmienia faktu, że rzeczywiście gry teraz prowadzą gracza za rączkę, bo obniża się jego wiek i zaradność...

16.11.2013 18:53
$ebs Master
5
odpowiedz
$ebs Master
108
Profesor Oak

Takie dodatki bardzo ułatwiają rozgrywkę, choć część z nich można na szczęście wyłączyć. Jednak człowiek w swojej ludzkiej naturze uwielbia korzystać z tego, co inni mu zaoferują.

W nowym Deus Ex pierwsze co zrobilem to wylaczylem podswietlanie uzytecznych przedmiotow (w sumie nie pamietam czy to wylaczalo sie osobno w menu czy przez wybranie odpowiedniego poziomu trudnosci) i gralo sie fantastycznie :)

16.11.2013 21:12
raziel88ck
6
odpowiedz
raziel88ck
203
Reaver is the Key!

DM - Tak. Chodzi mi oto, że zmieniają kolor. A pierwszy raz ujrzałem to w 2007 roku w Pro Street.

16.11.2013 21:18
7
odpowiedz
zanonimizowany579358
105
Senator

Na pewno można boleśnie się odbić chcąc nadrobić jakiegoś klasyka sprzed kilkunastu lat. Pamiętam gdy włączyłem pierwszego Hitmana ("dwójka" już była ok) czy Mafię. Obie ukończyłem, choć Hitmana z cheatami. Jednak było sporo momentów frustracji spowodowanych jakimiś bugami czy przestarzałymi elementami. Choćby walka wręcz w Mafii, gdzie bohater nie może dojść do ciosu...

17.11.2013 17:58
PatriciusG.
8
odpowiedz
PatriciusG.
104
Inaction Figure

Powiem tak - łatwiej jest sobie grę utrudnić niż ułatwić.

Dzięki tym atrakcjom gry trafiają do szerszego grona użytkowników. Ale jak komuś jest za prosto to ma sporo opcji - zmienianie poziomu trudności albo postawienie sobie ultimatum.

Dla przykładu przejście Deus Ex: Human Revolution - można przejść na łatwym poziomie trudności używająć wszystkich gadgetów... Albo na najwyższym, próbując zdobyć achievmenty Pacyfista i Smooth Operator + nie używać poszczególnych upgradeów - np. hackowania, niewidzialności i "rentgena w oczach".

Teraz np. przechodzę po raz kolejny grę Bastion, w których można sobie w dowolnym momencie ustawić totemy, dzięki którym dostajemy więcej kryształów i xp, ale wrogowie są szybsi, regenerują się lub bardziej odporni. Takie samo rozwiązanie było w Fable: The Lost Chapters - mogłeś wziąć boast i przejść misję nago i nie dać się dotknąć. To już było trudniejsze, niż po prostu przejście tej misji.

A co do rozleniwienia - Stare RPGi obecnie są dla mnie czystą magią - szybko ginę i nie wiem gdzie popełniam błąd, ale we wszelkich starych shooterach, skradankach czy zręcznościówkach jestem lepszy niż byłem lata temu, gdy pierwszy raz grałem.

gameplay.pl Nowsze gry potrafią gracza rozleniwić