Final Fantasy XIV: A Realm Reborn - sprzedano niemal 1,5 mln egzemplarzy
Wszystko ładnie pięknie ciekawe kiedy wyjdzie wersja F2p? bo wyjdzie chyba?
1,5 miliona kont i 1,5 miliona sprzedanych egzemplarzy? Cos mi sie nie zgadza chyba, ze do sprzedanych egzemplarzy licza te z "pierwszej premiery" skasowanej wersji przed Realm Reborn.
Child of Pain - to nie F2P - żeby założyć konto musisz kupić grę i mieć abonament. Wiec raczej się zgadza.
1,5 miliona kont i 1,5 miliona sprzedanych egzemplarzy? Cos mi sie nie zgadza chyba
coś źle przeczytałeś - 1.5 mln sprzedanych kont, ale aktywnych subskrypcji już tylko 600k
Cała reszta najzwyczajniej nie przedłużała suba - ponad pierwszy darmowy miesiąc, który dostaje się "z pudełkiem"
btw odnośnie tej "skasowanej wersji" - to wersja może i skasowana -ale konta graczy przeszły (i to z całym majdanem) do wersji nowej - to są właśnie te konta (i serwery) Legacy
Różności które dojdą w patchu 2.1 - tzn poza areną PvP ;D
http://www.youtube.com/watch?v=kGcB0MOchZA
+ housing (tym razem pokazują wygląd z zewnątrz)
http://www.youtube.com/watch?v=cibFAYWUyn4
[3][5][6]
Nadal nie rozumiecie i gdzie ja napisalem cos o f2p ? Skoro wedlug tego newsa sprzedali 1.5 miliona egzemplarzy, w innym newsie 1.5 miliona stworzonych ( nie subskrybcji)kont to jak licza te stare konta ktorym gra przysluguje za darmo? Jako sprzedaz, jak aktywne konto bo rachunki sie nie zgadzaja? Jesli jako sprzedaz to jakim prawem do sprzedazy po premierze skoro to jest stara wersja pudełkowa?
no to moje konto znajduje sie w tych 900 000 ktorzy nie przedluzyli subskrypcji.
Child of Pain -> wyraznie napisane jest 1.1 kk sprzedanych fizycznych nosnikow 350k wersji digital, stara wersja zapewne nie liczy sie bo nazywala sie inaczej :P i sprzedala sie w zenujacej ilosci jesli dobrze pamietam :P
WrednySierściuch - z całym szacunkiem ale to chyba ty nie załapałeś o co chodzi. Kolega powyżej nie dowierzał w sprzedaż gry, a w tym przypadku ilość założonych kont = sprzedaż gry.
Przedłużenie subskrypcji to inna bajka.
Cholera nie moge znalezc nic poza tym, 630 tysiecy wyslanych egzemplarzy nie kupionych.
http://www.gamasutra.com/view/news/31364/Square_Enix_Ships_630000_FFXIV_Copies_Working_On_Regaining_Trust.php
A Swotor tez nie mial podobne ilosci sprzedazy i subskrybcji? No to skoro Final nawet sie zamknal to spokojnie moze przejsc na f2p.
[11] a jednak widać załapałem, a Childowi nie zgadza się matematyka ;p
[12] nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, ale linkujesz artykuł o poprzedniej edycji, patrz na datę - 4 november 2010
Znalazłem nawet trochę danych - wysłano istotnie aż 630 tys kopii - a graczy na serwerach było max w okolicach 43tys (czyli Nerka w [10] jednak trochę przesadził ;D) - a i ta liczba szybko zaczęła spadać
http://mmohuts.com/editorials/final-fantasy-14-will-go-free-to-play
Jeszcze jeden - prawie że taki sam news jak na GOlu - ale podający trochę istotnych informacji (to jest już news bieżący)
http://www.xivnation.com/news/ffxiv-subscribers-surpass-600000-mark/
Sukces przez producenta FF14 ARR był założony na 400 tys subskrypcji - i wiadomo o tym było już w czasie wakacyjnych testów beta.
Ponieważ drogi Łosiu - ilość sprzedanych egzemplarzy jest de fakto gówno warta w wypadku P2P MMO - liczy się TYLKO ilość subskrypcji - tytuł długo nie pociągnie nawet gdy dla przykładu sprzedał 5 milonów pudełek - a po miesiącu ma już tylko 100tys subów. - bo o czym to by świadczyło?
Ano o tym że to MMO jest do BANI
No to skoro Final nawet sie zamknal to spokojnie moze przejsc na f2p.
Jeszcze raz - są minimalne szanse na to ze FF14 ARR przejdzie kiedykolwiek na F2P. - Yoshi P był już o to pytany i odgrażał się że prędzej zamkną tytuł niż to zrobią
Drugie ich MMO - FF XI - nadal ma model P2P (po 11 latach!), zamykający się właśnie Warhammer MMO - utrzymał model P2P aż do samego końca!
Tak więc widać - że jak się ktoś uprze- to się da
Lepiej "odejść z honorem, niż wpuścić bydło na salony" ;D
btw liczby nie kłamią - Final Fantasy 14 ARR - nie jest dobrym tytułem!
Z dobrego tytułu MMO - nie odchodzi 6/10 nabywców- i to już po miesiącu!
To jest co prawda temat na innego posta - ale głównymi wadami FF 14ARR jest brak innowacyjności (bo to jest WoW Vanila), koszmarne błędy(ktoś tu liczy na glicze?) - zdajecie sobie sprawę że do wydania patcha 2.1 ten tytuł jest w stanie Bety?
I są na to niepodważalne dowody - wystarczy sobie odpowiedzieć na 1 pytanie- Co to u licha jest Crystal Tower i dlaczego nie da się przejść Coil of Bahamut ? (wiem że zostało zaliczone - ale to były super mastachy z Order of the Blue Garter)
+ brak contentu - po co nadal płacić gdy się content skończył? (po miesiącu-dwóch , lol -.-')
+ endgame to tłuczenie 2 rajdów W NIESKOŃCZONOŚĆ
[13]
Oczywiscie, ze mi sie zgadza matematyka, moze tobie nie czytanie ze zrozumieniem sprawia problemy, po prostu nigdzie nie moglem znaleźć liczb sprzedazy i ilosci kont PRZED Realm Reborn ktore przeciez przysluguja i powinny sie liczyc ogolnie do aktywnych kont teraz. Nie spodziewalem sie az tak kiepskiej sprzedazy i bylbym jeszcze bardziej wdzieczny gdybys podal jakies źródło najlepiej na temat sprzedazy. Tak czy inaczej dzieki za te linki ktore podales.
FF XI to jednak inny przypadek, model gry a Warhammer coz tam nic sie nie dzieje, trzymanie do trzymania. Darkfall tez byl p2p do konca, potem go zamkneli i robiac sequel(ekhyem patch 2.0) znowu płatny. Pytanie czy tego Finala znowu zamkna jezeli nie chca przejsc f2p, to dopiero były by jajca.
A gry MMO oczywiście to nie są dobre gry, przez samą swoją istotę zaganiania gracza do tłuczenia dłużej dłużej, żeby chociaż to się wiązało z contentem wypuszczanym regularnie ale tak pięknie nie ma.'
A jak to wyglada z raidami, wiadomo jaki procent graczy to skonczylo? Jak w WoW-ie, ze jakis promil tlucze normalny raidy i heroici a wiekszosc siedzi w LFR ktorego nawet nie mozna zaliczyc do raidow, ewentualnie trybu dla ludzi specjalnej troski?