DayZ – powstała wewnętrzna alfa, daty premiery wciąż brak
poważne podejście do tematu tworzenia gier, niestety bardzo rzadkie wśród developerów
@ma77
Poważne, tak, ale żeby się nie okazało, że gry doczekamy się za 2 lata, kiedy nikt nie będzie chciał w nią grać już.
Dopracowywać produkt można w nieskończoność.
Według mnie robią to strasznie wolno, nie jestem zainteresowany tytułem (jak rozumiem to taki wirtualny walking dead), ale tak to wygląda.
Która to już alfa alfy alfy ?
News dość pesymistyczny... Hucznej zapowiedzi premiery alphy zapewne nie będzie. Rocket wspominał dziesiątki razy, że chcą wypuścić grę w miarę po cichu, aby ludzie się jak bydło nie zlecieli.
Ten tekst, że dużo wody wypłynie zanim wydadzą... brzmi to jakbyśmy mieli jeszcze czekać pare miesięcy... Zrobili najważniejsze sprawy. Non stop testują i poprawiają, liczę na alphę pod koniec tego miesiąca. Przyszły rok to już by było ostre przegięcie.
Najlepsze jest to, że rocket jeszcze przed wakacjami mówił, że we wrześniu zajmą się robieniem aut od podstaw, a pod koniec roku tworzeniem baz. Trochę się chłop zapędził...
poważne podejście do tematu tworzenia gier, niestety bardzo rzadkie wśród developerów
Się okaże jak będzie można zobaczyć to na własne oczy. Po takim przedłużaniu z tym wydaniem wiele osób ma wysokie oczekiwania. Powtarzają w kółko, że chcą aby było stabilnie i tak dalej. Jeśli z tym zawiodą to niezła krytyka pójdzie na nich.
jaalboja - hmm powiem tak, że na przykładzie Blizzarda dopracowywanie gry się opłaca, zresztą nie wierze żeby byli na tyle nierozważni żeby opóźniać w nieskończoność premierę, konkurencja nie śpi, a Bohemia chce na tym przecież zarobić
pozdrowienia
powstała wewnętrzna alfa
Serio? Tak długo już robią tę grę i dopiero wewnętrzna alfa?
@Bezi2598
hahahahah tak długo ? człowieku walnij się w ten durny łeb.
Zaczeli około rok temu robić grę prawie od podstaw. Mieli tylko kawałek silnika nastawiony na gre FPS, a musieli wszystko przestawić na MMO.
Mówiłem już 1000 razy jak się dzieciaki nie znacie w temacie to się NIE WYPOWIADAJCIE , bo wychodzicie na idiotów i mylicie innych graczy, którzy nigdy nie grali i np. tylko patrzą czy ich to interesuje .
Nie wiem dokładnie jak długo powstaje, ale gra była zapowiedziana w sierpniu 2012 i już była jakiś czas w produkcji. Do tego twórcy zapowiadali, że dostęp do alfy* dostaniemy jeszcze w 2012 roku. Od tamtej pory ta alfa jest ciągle przekładana.
*Gra będzie mieć model taki jak Minecraft. Czyli wcześniej zapłacisz, masz wcześniejszy dostęp i jeszcze zaoszczędzisz.
Niewiedza niektórych użytkowników tego portalu po prostu poraża... Gry nie powstają od tak, potrzebny jest ogromny nakład pracy. DayZ Standalone mogło być wydane już w grudniu 2012, ale nie zrobili tego tylko dlatego, że gra zawierała mało znaczący progres w stosunku do moda DayZ, który do dziś cieszy się niebywałą popularnością i do dziś aktywnie funkcjonuje community i powstają nowe mapy i wersje moda. Prace nad DayZ SA zostały więc rozpoczęte od nowa gdzieś w styczniu, gdzie począwszy od zmian na mapie, jej powiększenia, dodania szczegółów, zmieniono także AI i skrypty z zachowaniami zombie, dodano nowy kod sieciowy przypominający bardziej mmo, utworzono tzw. "network bubble", który ma znacząco odciążyć klienta gracza, a wszystkie obliczenia będą prowadzone przez serwer, masa nowych przedmiotów odtworzonych od zera, w tym broni, elementów otoczenia i przedmiotów do użycia, nowy interface, nowy system craftingu, tego nie robi się od tak. Tym bardziej, że nie pracuje nad tym ogromne studio developerskie. Przejrzyjcie sobie sieć i porównajcie sobie wielkie studia pracujące nad grami, gdzie liczba osób idzie w setki a tutaj pracuje małe studyjko złożone z kilkunastu osób. To co napisałem to jest mała kropla w morzu prac poczynionych nad tą grą, bo budują ją od nowa. Moim zdaniem to i tak dobrze, że dzielą się ze społecznością tym nad czym pracują. Ludziom po prostu brakuje trochę cierpliwości. Podejrzewam, że ci ludzie nie wiedzą też co to jest alpha i oczekują od tej wersji pełnoprawnej rozgrywki... Poza tym mod DayZ mimo swoich słabości jest uważany za grę top25 tej dekady, wiec warto czekać na Standalone. A jak chcecie dostać finalną wersję to zacznijcie się najlepiej tym interesować za rok, bo prawdopodobnie wtedy ukończą pracę nad tym tytułem. Jak na tak małe studyjko idzie im bardzo dobrze, bo już po screenach i devblogach widać, że poczynili znaczący progress w stosunku do moda.
tl;dr; Prace nad DayZ Standalone w takim małym studyjku idą znacznie lepiej niż przeciętny gracz mógłby się spodziewać.
Jestem za tym aby popracowali i wydali kiedy będzie to produkt grywalny, a nie jak w przypadku WarZ.
Polać dj_saskowi , że też chciało mu się tyle pisać.
Mnie to ręce opadają jak czytam komentarze jakichś dzieciaków :)
Przypomina mi się zawsze ten materiał TVNu gdzie jacyś blogerzy mówili o markach, które nigdy nie istniały , bo po prostu o to się pytali dziennikarze :D
hahahahah tak długo ? człowieku walnij się w ten durny łeb.
Kolego z tego typu tekstami to idź pisać na forum Dayz.pl. Tam jest dużo takich hejtowców.
Co do gry. Robią długo bo mają mało ludzi, a chcą wiele rzeczy zmienić i przemodelować. Rozumiem jednak oburzenie części graczy tym bardziej jak się popatrzy na to co zrobiono do tej pory. Jak zobaczę nowe animacje i zachowanie zombi to wtedy będę widział że coś w temacie się dzieje. Kosmetyka w inwentarzu, nowe przedmioty, parę animacji postaci i kilka przebudowanych pomieszczeń to zdecydowanie za mało jak na rok pracy.
Grafika lekko lepsza ale dupy nie urywa jak na dzisiejsze czasy,z optymalizacją zakładam,że też będzie problem bo to jest DayZ
niezły hejt... jak na ironię hejt "tru fanów" tytułu. Robicie kozacką antyreklamę, bo kto nawet gdyby tytuł przypadł mu do gustu chciałby spotkać się na serwerze z takimi przygłupami, którzy przy pierwszej nadarzającej się okazji będą caps lockiem wypisywali na czacie gry "N00B, GTFO".
Sama gra wygląda średnio, jeśli nie powiedzieć słabo. Otoczenia są puste, bez polotu... trawy, pagórki, a jak już są jakieś budynki to wyglądają jak nieco zapuszczone mieszkania przed rozpoczęciem programu Bitwa o dom - sterylne, rodem z programu do projektowania wnętrz.
AI zombie jest porażająco głupie i w sumie to najbardziej razi. Tytuł by na tym skorzystał gdyby odpuścili sobie ten element i zostawili tylko "żywych" graczy walczących między sobą
Malaga --- Gra bez zombi już jest od dawna i nazywa się Arma ;) Można walczyć z AI albo z żywym przeciwnikiem.