Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Call of Duty Ghosts w 1080p na PlayStation 4 i 720p na Xboksie One – pogłoski

29.10.2013 11:41
👎
1
Thun
179
Senator

A żeby było śmieszniej to:

Battlefield 4:

PS4: 1600x900
XOne: 1280x720

I więcej kwiatków na ten temat, tutaj: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=705961

Go home XOne.. I w sumie go home PS4, żeby nie uciągnąć gry w 1080p? Bez jaj...

29.10.2013 11:49
Dead Men
2
odpowiedz
Dead Men
179
Senator

@Thun to samo mogę powiedzieć o Xbox One tylko 720p słabiutko

29.10.2013 11:54
Marcinkiewiczius
😍
3
odpowiedz
Marcinkiewiczius
197
Hautameki

Nadal sądzę, że są to głupie pogłoski i hejtowanie.

Jeśli jednak nie i to prawda, że gry na Xbox One będą działać w 900p przeskalowując do 1080p to będzie dla mnie zawód. Wiadomo, że tego nie zobaczymy w rozgrywce, ale kurczę konsola next-gen, który wychodzi w 2013r. i będzie "udawała" fullhd jest dla mnie śmieszne. Nie mogli podkręcić procka do tych 2.00GHZ? Dodać więcej ramu tak do 16 i to w GDDR5?. Skoro z tych 8GB RAM, 3GB zabiera system to dla gier jest "tylko" 5GB...

29.10.2013 12:20
4
odpowiedz
Thun
179
Senator
Image

@Dead Men -> A co ja napisałem? XOne też go home.

@Marcinkiewiczius -> Polecam poczytać wątek na Neo.

Przykładowo: Xbox One w 1280x720 - około 34fps, PS4 w 1600x900 około 54fps w którymś tam momencie. Więc jak ktoś to ładnie powiedział, 50% więcej dla PS4. Czyli mamy "half-geny" a nie "next-geny", a wszystkie gry multiplatformowe będą wyglądały gorzej niż mogłyby wyglądać.

Screen podobno z wersji na XOne -> WTF?! Jeśli to nie jest fake...

29.10.2013 12:26
Martius_GW
5
odpowiedz
Martius_GW
61
Generał

[3]
Ryse - niby tytuł tylko na Xone a będzie upskalowany z 900p.

29.10.2013 12:33
6
odpowiedz
zanonimizowany489780
88
Generał

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-battlefield-4-next-gen-vs-pc-face-off-preview

Mizernie wygląda początek całej tej nowej generacji, i jak tu spodziewać się postępu w oprawie graficznej jak już na początku istnienia konsol zaczyna im brakować mocy?!

Co ta za stwierdzenie: "Cała sytuacja może sugerować, że jeśli chodzi o konsole nowej generacji, to PlayStation 4 jest przyjaźniejsze dla deweloperów."

To jest kurrr... jakaś nowomowa czy co?! Niedawno na TV gry uparcie twierdzili że konsole są porównywalne, teraz to. Czy ludziom z GOLa nie przejdzie przez gardło stwierdzenie że po prostu specyfikacja PS4 jest sporo mocniejsza niż XO?! To objaw jakiegoś deficytu intelektualnego, czy też są jakieś racjonalne przyczyny istnienia tego tabu?

29.10.2013 12:52
7
odpowiedz
realsolo
218
Generał

Ciekawe kiedy GRY-ONLINE wylacza embargo lub wlacza mozgi i zrozumieja w koncu, ze PS4 ma 50% iecej shaderow, GPu cores, a pamiec o znacnie wiekszej przepustowosci. Pewnie te 50% mocniejsze GPU nie ma zadnego znaczenia, gdy architektury obu konsol sa takie same nie?

Zapewne na PC gry identycznie dzialaja na HD7790 i na HD7870

Na serio to az razi, ze taka polityke ma gry-online, aby bron boze nie wspomniec tylko, ze konsola MS jest praktycznie 2 x slabsza i wszystkie gry multi beda dzialac gorzej.

29.10.2013 12:56
BOLOYOO
8
odpowiedz
BOLOYOO
88
Generał

To jest jakaś masakra...

29.10.2013 14:55
9
odpowiedz
PortalGta
53
Generał

Co oni gier nie potrafią optymalizować, jak taki Watch_Dogs z otwartym światem ma chodzić w 1080p na tych konsolach, a taki COD z małymi mapkami nie może? Na PCtach o takich samych specyfikacjach powinno chodzić w 1080p full HD z 60 fps (a wiadomo, że PCty mają trudniej z optymalizacją... Śmiech na sali...

29.10.2013 15:22
10
odpowiedz
wcogram
159
Generał

Wystarczy, że popatrzę na wersję PC na ultra i odejmę 1 oczko ze skali lub 2 i wyjdzie mi wersja konsolowa na next geny. Po co mam czekać na pokaz gameplayu z XBO?
Jak to twierdzi osoba z MS.

29.10.2013 15:27
kaszanka9
11
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

realsolo [7]

Człowieku, ale gry online jak sama domena wskazuje, nie są od oceny sprzętu tylko gier i to jest ich zadanie.

I mylisz się, 50% przewagi na papierze jednego komponentu nie oznacza, że całość przełoży się zawsze na 50% więcej fps, to zależy od bardzo wielu czynników, owszem ps4 ma w specyfikacji GPU 50% więcej jednostek obliczeniowych, ale to w obrębie samej grafiki jest tylko jeden komponent, na pewno da to przewagę ps4, ale nie koniecznie 50%.

Piszesz tak jakby ktoś chciał kogoś oszukać, każdy zainteresowany zna te dane, każdy sobie wybierze co chce, co mu odpowiada, a jak ktoś się nie interesuje to jego sprawa.

Wszystko zależy od proca, w xone jest potwierdzenie 1,75ghz chyba, na ps4 nie podano jeszcze, jako, że 6 rdzeni to będzie maks na razie dla gier to 6 x 1,75 = 10,5, i5 2500 4 * 3,3 = 13,2 więc i tak to trochę mniej niż desktopowy mocny cpu, zakładając, że jednak cpu od amd w konsolach jest podrasowany jakoś i nie odbiega od i5 (mając też na uwadze optymalizację konsoli) to chyba niezły wynik, jednak trochę gorszy.

I5 sam się przekręca do 3,7 * 4 = 14,8, także najlepiej by było aby w ps4 było 2ghz domyślnie, to daje 12 ghz, wraz z jakimś turbo, albo nawet ten 1,6 ghz i turbo do 2 - 2,2, z tym, że na konsoli powinno być wszystko bardziej stabilne dlatego trudno mi uwierzyć, że postawią na różnicę w turbo aż 0,6 - 0,8 ghz (o ile turbo w ogóle będzie).

Więc teoretycznie 6 rdzeni od amd może niejako być blisko takiego i5 2500k, a przecież ten procek starczy na pc obecnie do każdej gry na maks - dlatego celowo wybrałem go do przykładu.

Oczywiście tak czy siak dodatkowe 2 rdzenie tutaj nadrabiają braki do 4 rdzeni i5, jednak obecnie gry są dość kiepsko optymalizowane pod 4 rdzenie (z kilkoma wyjątkami), pod 6 w ogóle chyba, tu jest atut konsoli, będą musieli optymalizować i wykorzystać co się da, na pc często olewają, a tu rozłożą na 6 rdzeni, to może wypalić.

Oczywiście nie wszystko da się idealnie rozłożyć na wszystkie rdzenie, im jest ich więcej tym strata na współbieżności większa (relatywnie), ale końcowa wydajność lepsza, znaczy, że nie będzie 6 razy szybciej, ale być może 80-90% tego.

Paradoksalnie nowe gry na pc mogą z tego dużo zyskać, taki leciwy acz nadal świetny i5 może pokazać nowe oblicze, gdy gr a na pc będzie zoptymalizowana pod 4 rdzenie i więcej.

Z tym, że jedyna nadzieja tutaj w ps4, gdyż gpu jednak daje mu przewagę na dziś, ale co z cpu nie wiadomo, xone już jest w tyle, cpu 1,75 ghz to pewniak, jeżeli ps4 będzie miało ten cpu 2ghz to wtedy można dopiero na 100% stwierdzić, że xone jest minimum 33% gorszy.

29.10.2013 15:28
bisfhcrew
12
odpowiedz
bisfhcrew
173
oversteer

Przecież XBO jest do oglądania TV i statystyk meczowych! Nie do jakiś tam byle gierek... Jak chcecie grać w gry to kupcie sobie konsole. Zawsze mówiłem że konsole są do grania a PC do pracy. O dekoderach nie wspominałem bo to oczywiste, że są do oglądania TV.

29.10.2013 16:27
13
odpowiedz
zanonimizowany489780
88
Generał

kaszanka9->

Jaguar w konsolach ma mieć 8 rdzeni, i5 kręci się bez problemów powyżej 4Ghz, im starszy tym lepiej, Sandy Bridge nawet w okolice 5GHz, Ivy i Haswelle, praktycznie do 4,5. Z tym że takie licznie jak ilość rdzeni razy częstotliwość nie ma sensu. Zegar w zegar każdy rdzeń intela bije na głowę rdzeń od AMD.
50% więcej jednostek cieniowania oczywiście nie przekłada się na 50% wzrost wydajności, ale to jednak i tak sporo, do tego dochodzi wielokrotnie szybszy RAM w PS4 i robi się przepaść sprzętowa pomiędzy konsolami.

PS I5 leciwy? Hmm, zależy który, jest już 4 generacje tych procesorów.

29.10.2013 16:47
dj_sasek
14
odpowiedz
dj_sasek
160
Freelancer

720p to ja na swoim laptopie w 60 klatkach pociągnę tego CoDa... Czyżby mój laptop uzyskał miano next gena? Srogo :D

29.10.2013 17:14
15
odpowiedz
zanonimizowany952064
1
Junior

kaszanka9 - wydaje się na początku, ze mądrze piszesz, a później co raz gorzej. Porównywanie Intela do AMD nawet przy tych samych GHz nie ma sensu. Co do różnic między XOne, a PS4 jest ich znacznie więcej mówiących o przewadze PS4, tutaj są dane:
[link]
Co prawda XOne ma obsługiwać DX 11.2, ale póki co to tylko papierowo. Podobnie jak przepustowość ESRAMU, natomiast w PS4 CPU może "obrabiać" ten sam materiał z GPU bezpośrednio w pamięci, bez konieczności przesyłania go między sobą. Ale te bajery są póki co jedynie na papierze, a nie w grach. :)

Zarówno moc XOne oraz PS4 jest jeszcze ukryta o czym mówią sami deweloperzy, że dopiero za 2-3 lata najszybciej będą w stanie wyciągnąć z tych maszynek max, nim ogarną to wszystko. Taki BF4, działa jak działa ze względu na ilość platform na jaką powstaje: PC, X360, PS3, XOne, PS4. Do tego sprzedaż next-genów do końca tego roku może być rzędu 1,5-2mln dla każdej z firm (co stanowi bardzo mało w stosunku do PC, czy starej generacji). Dopracowywanie BF4 i jakaś czasochłonna optymalizacja, oraz wykorzystanie możliwości dla next-genów nie ma więc ekonomicznego sensu dla sprzedaży max kilkuset tys. sztuk na next-geny. Więc skompilowali bez większych kombinacji wersję z PC na tyle na ile pozwoliły konsole. :)

29.10.2013 18:25
16
odpowiedz
zanonimizowany489780
88
Generał
Image

Tak dla informacji skąd te "zadziwiające" różnice w wydajności.

29.10.2013 19:28
17
odpowiedz
UbaBuba
107
Generał

Przedewszystkim rdzenie w konsolach beda "malutkie", wiec nie mozna porownywac ich ilosci do rdzeni desktopowych.

Takie 2 rdzenie jagulara nawet nie sa jak 1 Ivy/Haswell, a konsola bedzie miala 8 rdzeni jagulara. To sa po prostu energooszczedne "mobilne" rdzenie, prawdopodobnie z TDP nie wiekszym niz 35W, wiec jak takie cos malego moze rywalizowac z CPU w blaszakach? Nie moze.

Druga sprawa - pelno developerow juz sie wypowiadalo ze PS4 jest duzo mocniejsze i tam gry beda lepiej wygladac, niektorzy po wstepnych testach ocenili ze jest okolo 50% szybsze od XO i wlasnie stad sie wzielo te magiczne "50%".
Nie wiem dlaczego gry-online/tvgry twierdza ze konsole sa porownywalne - BO NIE SA i wypoweidz jednego jegomoscia (juz nie pamietam skad) ze gry i tak beda wygladac tak samo na obu konsolach, mozna sobie wlozyc miedzy bajki.

Pierwsza premiera BF4 i juz mamy doczynienia z inna rozdzielczoscia, kolejna w krotce (nowy CoD) i tam tez bedzie roznica w grafice. Wiadomo tez o paru innych grach.

Na prawde trzeba byc slepym albo glupim zeby nie widziec ze roznica miedzy konsolami jest JUZ widoczna, i to przed premiera, bo to nic innego jak PC zamkniety w skrzynce, wiec developerzy nie musza "ogarniac" konsol jak to bylo w przypadku X360 i PS3, gdzie faktycznie mimo roznic sprzetowych, gry wygladaly niemal tak samo.

Mala ciekawostka - analizujac wstepne przecieki/testy mozna dojsc do wniosku ze przez niskie taktowanie (mniej niz 2Ghz) to te 8 rdzeni w konsolach bedzie na poziomie 2 rdzeni obecnego "i5", w dodatku nie kreconego, czyli smiech na sali. ^_^

29.10.2013 19:34
😁
18
odpowiedz
zanonimizowany935281
0
Konsul

Thun - czy uważasz, ze te naprędce sklecone porty z PC to wszystko na co stać konsole?
Czy uważasz, że kod został zoptymalizowany pod sprzęt?

Naprawdę czasami ręce opadają jak się czyta forumowych mędrców...

PS4, sprzęt za 1700zł pociągnął naprędce kleconego porta z PC w 1080p. Biorąc pod uwagę, że optymalizacja pod sprzęt daje nawet KILKUNASTOKROTNEGO kopa to bardzo optymistycznie patrzę w przyszłość.

29.10.2013 19:57
19
odpowiedz
Babiczka
107
Senator

dopiero za 2-3 lata najszybciej będą w stanie wyciągnąć z tych maszynek max

co za założenia z dupy. Zastosowana jest już od dawna znana architektura, nie ma na co czekać.

29.10.2013 22:14
20
odpowiedz
zanonimizowany489780
88
Generał

minus jeden ->

Biorąc pod uwagę, że optymalizacja pod sprzęt daje nawet KILKUNASTOKROTNEGO kopa to bardzo optymistycznie patrzę w przyszłość.

Bzdury i tyle, nawet ps3 ix360 takiego kopa nie dostały, a tam naprawdę programiści musieli się uczyć nowego sprzętu, teraz dostają doskonale znaną architekturę, po prostu konkretną konfigurację PCta.

29.10.2013 23:46
21
odpowiedz
zanonimizowany952064
1
Junior

Nie znają, bo w XOne nie wiadomo co jeszcze DX 11.2 może przynieść (choć wiele nie liczę). Natomiast w PS4, jeszcze żadna gra nie korzysta z możliwości operacji CPU i GPU jednocześnie, bezpośrednio w pamięci (hUMA). Myślę, że w BF4 spokojnie by wyciągnęli 1080p na PS4, a może i w XOne jakby usiedli nad tym porządnie, zoptymalizowali na maksa. Tylko po co jak te konsole dopiero wchodzą na rynek więc sprzedaż tych gier na nie będzie mała w stosunku do innych platform. Myślę, że takie Killzone już teraz spokojnie dorówna graficznie BF4, a też nie korzysta ze wszystkich możliwości.

A z tym znaniem architektury to też nie przesadzajmy bo to że jest x86 to nie znaczy, że od razu to samo. Nawet w grach na Windowsa, można wiele zdziałać optymalizując pod dany sprzęt czy to karty NVidii czy AMD, a tu możliwości są jeszcze większe. Może kilkunastokrotny "kop" to przesada, ale takie BF4 w 1080p spokojnie mogłoby działać gdyby się postarać. Może nawet jeszcze trochę mocniejsza produkcja.

30.10.2013 03:41
22
odpowiedz
Kiss
122
Generał

Niektórym chyba się wydaje, ze jak już ktoś ogarnie pedal gazu w polonezie to i 250km/h pojedzie...a do setki w 3 sek.
Mozliwosci konsol sa znane. Takiej matematyki ucza w podstawówce.

30.10.2013 09:24
lordpilot
😁
23
odpowiedz
lordpilot
218
Legend

@Soplic,

Bzdury i tyle,

^^ Dokładnie tak można podsumować jakieś 99% Twoich postów. Chłopie czy Ty w ogóle miałeś styczność z konsolami ? Grałeś w jakieś gry konsolowe ? Rzadko, bardzo rzadko się zgadzam z minus jeden, ale tym razem podpisuje się pod jego postami oburącz - po prostu wyczerpał temat. BF4 i nowy CoD, to naprędce robione porty z PC pod niedokończone/zmieniające się narzędzia deweloperskie i nawet krótko przed premierą niedomkniętą specyfikację sprzętu (vide PS4 które dostało 8 GB Ramu zamiast 4, czy Xone gdzie tuż przed premierą podkręcano proca). Przestań więc już chłopcze kochany srać ogniem, tym bardziej że w swojej ślepocie zupełnie pomijasz tytuły, które na PS4 (częściej) i na Xone (rzadziej) będą te 1080 p trzymały - vide: Tom Clancy's Division, Killzone: Shadow Fall, Watch Dogs (tutaj jeszcze przed przesunięciem premiery Ubi potwierdzało, że PS4 trzyma 60 klatek z palcem w dupie przy Full HD, na Xie były spadki, ale że przesunęli premierę o pół roku to pewnie to ogarną), MGS V Phantom Pain, NBA 2K14 (1080 p, 60 klatek - graficznie cudo masakrujące wersje na current geny, w tym pecetową), AC IV, Infamous: Second Son, Forza Motorsport V, itd....

Co do jakichś kosmicznych bzdur jakie sadzisz na temat tego, że "PS3 i X360 nie dostały kopa" to idź do jakiegoś znajomego, który ma konsole i niech Ci odpali chociażby Halo 3 (640 p) i zaraz potem Halo 4 (720 p), to od razu przestaniesz pierdolić bzdury. Jeśli nie zauważysz różnicy, to od razu do okulisty - w takim wypadku już tylko on może pomóc. Mogą być też inne tytuły (Gears of War 1,2,3 - tutaj KOSMICZNY progress też widać gołym okiem). Tytuły z PS3 poda Ci zapewne minus jeden - ja widziałem tylko Uncharted 1, 2 i 3 - już między jedynką a dwójką jest graficzna przepaść, a przypominam że to ten sam sprzęt.

30.10.2013 10:19
k4m
24
odpowiedz
k4m
86
that boy needs theraphy

Zacząłem już coś podejrzewać, kiedy wszystkie trailery gier na XONE były robione w 720p, a na PS4 w 1080p. Teraz się tylko utwierdziłem w przekonaniu, że różnica w grach multiplatformowych będzie polegać na wyższej rozdzielczości na PS4, więc historie o podobnym wyglądzie gier na obu konsolach można między bajki włożyć.

30.10.2013 22:22
25
odpowiedz
Kazioo
87
Senator

Potwierdzone przez Infinity Ward: http://www.twitlonger.com/show/n_1rqqa5o

30.10.2013 22:27
Bezi2598
😁
26
odpowiedz
Bezi2598
147
Legend

Macie te swoje super szybkie konsole.

up
Tak, wiemy. Już przeczytaliśmy w newsie xd.

Wiadomość Call of Duty Ghosts w 1080p na PlayStation 4 i 720p na Xboksie One – pogłoski