Galactic Civilizations III | PC
Seria X rozwinęła się przez ostatnie lata znacząco. Ciekawe czy powrót Galactic Civilizations coś namiesza w tym gatunku
Mam nadzieje :)
No, ale żeby to k nie było takie kreskówkowe, tak jak ten Xcom zrobili i te żałosne olbrzymie bronie. Róbmy dojrzałe gry dla dorosłych ludzi.
Wymagania tej gry sa spore jak na taka mapke. No chuba ze bitwy kosmiczne w 3d beda kozackie...
Mam nadzieję, że tak będzie epicka tak jak dwójka. I pomysleć, że zajmowała ąż 4 płyty CD :)
Zawsze mnie zastanawialo czemu stare gry tyle miejsca zajmowaly. Wiem ze to byly plyty cd. No ale tak jak piszesz byly 4 czyli ok 3 gb
Dla mnie to już jest świetna gra. Powolutku budowana, będąca "early accessem" praktycznie od fazy alfa, powoli stała się tworem kompletnym, absolutnie wciągającym. GORĄCO POLECAM tę grę wszystkim fanom scifi i 4x. Jak tylko pojawią się mody, to gra stanie się fenomenalna. Obok Distant Worlds jest to absolutny "must have" dla fanów gatunku. Przy czym dużo przystępniejszy niż DW:U, ładniejszy, no i te możliwości tworzenia statków... ahhh. :)
Pomyślałem, że podzielę się jeszcze możliwościami kreatora frakcji. Ponieważ lubię grać w znanych mi otoczeniach, dodałem sobie do gry między innymi frakcję Augmentów Khana, czy Imperium Sithów :).
Wiedźmina jeszcze nie ma, a recenzje już są. A tutaj? Dzień premiery, a w recenzjach cisza...
:) pewnie nie przypuszczał, że to jest strategia w stylu Civilization :) Coraz więcej osób potrzebuje gier mało wymagających. Coś mi się wydaje, że społeczeństwo robi się coraz głupsze.
Moja mikro recenzja w punkcikach.. Nie grałem w finalną wersję! (ale ponoć aż tak nie odbiega od Beta 5,6.
Zalety gry:
- klimat kosmosu,
- soundtrack,
- zaawansowane możliwości przy tworzeniu różnych cywilizacji, które mogą być zarządzane przez SI lub gracza,
- drzewka technologiczne - ponad 300 technologii podzielone według 4 rodzajów drzewek!
- każda stworzona nacja oferuje szereg innych cech unikalnych względem pozostałych cywilizacji
- każda cywilizacja posiada inne drzewka technologiczne (tzn główny schemat poszczególnych technologii jest niemal ten sam ale np Drenginowie mają więcej technologii militarnych względem innych nacji.
- dyplomacja jest taka jak mi się od zawsze podobała . Na szczęście nie wzorowali się nędzną cywilizacją 5 czy beyond Earth
- SI (A.I.) również należy pochwalić.. Chociaż nie jest idealne (a czy jakakowiek gra ma idealną SI?) Potrafi zaskoczyć to dużo plus
- kampania jest bardzo interesująca (znajdziemy w niej ciekawą fabułę i filmiki przypominające solidne kino S-F).
- jest Multiplayer (tego brakowało w poprzednich częściach),
- rozwój cywilizacji (gospodarka, mikro zarządzanie, eksploracja itp). Świetnie to rozwiązane
- mapy kosmosu są olbrzymie i bogate
- kolejny plus to ilość cywilizacji w 1 rozgrywce. Według producenta możemy mieć aż do 100 cywilizacji
- tworzenie statków
- Ideologie (coś na wzór doktryn, zdobywamy je za odkrywanie nowych światów) dają bonusy do cywilizacji
- oprawa graficzna na plus. Jest czytelna i to jest najważniejsze..
- piraci i bazy pirackie
- Minor races (czyli pomniejsze rasy) bardzo fajne urozmaicenie rozgrywki
Minusy gry:
- inwazje planetarne (w sumie nie są złe) ale mogłyby być bardziej urozmaicone,
- w późniejszej fazie gry ciężko ogarnąć zarządzanie planetami jeśli mam ich kilkadziesiąt. Może być chaos w zarządzaniu cywilizacją.
- brak polskiej wersji językowej
ludzie mają dziwnego błąd słyszłem od znajomego że znikają fonty.
Gierka zbiera bardzo dobre oceny.. Serwisy wystawiają od 8/10 do 9/10 co jest bardzo wysoko na taką strategię. Na Steam już 700 pozytywnych recenzji na 100 niegatywnych.. I to po paru tylko godzinach.
No i gra w bestsellers się już znalazła na steam.. co jest chyba rekordem jeśli chodzi o gry 4x (oprocz civ 5).
Kupiłem grę ale chyba źle zrobiłem. Nie mam fontów, przesłali mi z supportu co i jak zrobić, byłem na ich forum i nic nie działa. Napisałem ponownie z programiku do testowania który podali i do tej pory 0 odpowiedzi. Od wczoraj nie zagrałem ani razu. Chyba zażądam zwrotu pieniędzy. Najlepsze jest to iż ten problem przewija się od marca zeszłego roku i ma go wiele osób. Mieć rok i nie naprawić problemu...
Też nie miałem czcionek, zainstalowałem z folderu i strony Microsoftu i nic. Dopiero usunięcie dwóch plików z ProgramData/Stardock/Galactic Civilizations III pomogło. K2FontTexture_Small i K2FontData_Small.fontdata.
Na szczęście gracze oceniają jedynie negatywnie grę pod kątem technicznym .. Chodzi mi o te recenzje na steam i na innych portalach. No ale jeśli ktoś ma zasyfiony PC lub przestarzały to co się dziwić, że gra laguje lub wolno działa. Prawda jest taka, że do dzisiejszych gier wymagany jest procesor 4 rdzeniowy i sporo ramu - mówię o grach obliczeniowych jak strategie turowe.
No ale ludzie nie lubią dziś wysilać szarych komórek i jak coś im nie działa jak należy to od razu rezygnują i oceniają grę jako jedna z najgorszych ;).
Niestety gra ma GIGANTYCZNY minus, który eliminuje ją w moich oczach - brak możliwości sterowania statkami w trakcie bitew. Porażka!
Mnie akurat sterowanie statkami w czasie walki nie przeszkadza. Oczywiście gdyby było pewnie by walki były dużo ciekawsze ale to jest typowy 4X. W serii Civilization też w czasie walki nie sterujemy jednostkami na polu bitwy.. Wszystko wyliczają algorytmy gry - i jakoś to nie przeszkadza nikomu.
Jeśli chcesz prawdziwe walki to warto zasięgnąć w Homeworld lub inny RTS kosmiczny. Galciv to inna liga :)
No ale prawda jest taka, że do każdej praktycznie gry można się o coś doczepić, że coś jej brakuje czy coś.
Zapewniam Cię, że naprawdę wielu graczy jest bardzo sfrustrowanych metodą prowadzenia bitew w serii Civilization.
Gra jest spoko ale czy poza steam-em można kupić to nie wiem. Gra naprawdę wciąga jak kto lubi 4X. Różnorodność rozgrywki, możliwość tworzenia własnej nacji z bonusami która naprawdę urozmaica grę. Ma kilka bugów jak np. AI niezwykle agresywne i budujące niesamowite ilości statków (podstawowe ale w dużej ilości). Trzeba zaplanować flotę bo każda nacja używa innej broni, tarcz itp. i na jednych dobre są rakiety a z innymi nie będą sobie radzić tak dobrze.
AI bardzo szybko bierze i stawia stacje w najlepszych miejscach a ty musisz odrywać, nie jest to BUG gdyż gracz AI nie ma FOG-a i wie co gdzie jest ale gracz również może go wyłączyć (nie wpływa to na achivy ani końcowy wynik gdyż nie oznacza cie jako oszusta) wystarczy wcisnąć tyldę "`" i wpisać "fog" (bez apostrofów). Ogólnie po wciśnięciu tyldy można wpisać "help" i wszystkie komendy dostępne się wyświetlą. Trochu jak cheat-owanie ale AI też oszukuje ;)
Porażka, jedna wielka porażka... W porównaniu do starszych wersji wypada naprawdę ubogo i mizernie. Nie mniej jest tam coś, jakieś nowości... ale tak naprawdę z super gry nad którą można było siedzieć kilka tygodni, czy miesięcy stała się grą nudnawą na kilka godzin...
Mysle ze ta firma pokazala ze potrafi zrobic super gre po latach pracy (Fallen Enchantress) i teraz moze byc podobnie, gra z tego co slyszalem od producentow bedzie jeszcze dlugo wzbogacana. Ja jeszcze poczekam z gra w GC ale licze ze gra bedzie wkrotce swietna.
Azazell: Niepotrzebnie dodano multiplayer, pewnie przez to nie dodano dowodzenia/kierowania podczas walk, to duzy minus. MoO jak kazdy wie bylo dowodzenie na malych mapkach i bylo fajnie, Fallen Enchantress tez to ma, powinni to zrobic w tej wersji zamiast multiplayera online (dlatego pisze zamiast bo z tego co czytalem to glownie przeszkadzalo [walki] we wprowadzeniu multiplayera w FE chociaz mnie wydaje sie ze dalo by sie to zrobic bez wielkiego zwiekszania srodkow ale oni pewnie wiedza lepiej, w koncu producent Master of Orion zbankrutowal).
Czy ktoś może mi napisać czym ta 3 część się różni od częsci 2??? Bo tak oglądam filmiki i oprocz ładniejszej grafik iza wiele nie widzę :(
Zazamuch_I --> gorszych głupot nie słyszałem. Ta część jest najbardziej rozbudowana względem 1 i 2 części .. Widać, że w ogóle nawet nie czytałeś o grze (a tym bardziej nie grałeś).
Alamar --> w żadnej części Galciv nie sterowałeś flotami w czasie walki. Ja nie uważam tego za minus . Po prostu twórcy uznali tak wolą i tak ją zaprojektowali. Galciv jest jak Civ.. bardziej postawiona na rozwoj, eksplorację, gospodarkę itp a walki są też ważne ale nie są na 1 miejscu. W civilization też walki były identyczne. Chodzi oczywiście o algorytmy i skrypty.
Marcin0218 --> Nowości względem 2 części znajdziesz tu forums.galciv3.com/463709
Jest coś po polsku do tej części- jakiś poradnik, informator, coś na tubie generalnie gierkę ogarniam tylko mam dylematy z wyborem kolejności badań, nie za bardzo wiem jakimi kryteriami się najlepiej kierować
Ok gierke mam i gram :) Teraz pytanie co robić statkiem FREIGHTER. Moj angielski nie jest super ale zrozumiałem że to statek do ustabilizowania szlaków handlowych. OK. ALe jak nim te szlaki stabilizować? :)