Wiedźmin – dziś szósta rocznica istnienia serii. Cykl sprzedał się w 6 milionach egzemplarzy
O.. KUR... ale to szybko minęło :O. Pamiętam jak czytałem informacje nt. pierwszego Wiedźmina, gdzieś w okolicach 2005 roku w CD Action. Tytuł, od czasu tego artykułu został poważnie przeprojektowany. W 2007 roku wyglądał zupełnie inaczej niż pierwotna zapowiedź. Pamiętam też entuzjazm tamtych czasów. Pierwszy poważny, duży, polski projekt robiony przez studio które wcześniej zajmowało się innym segmentem rynku. I wszystko tworzone na fundamencie Sapkowskiego, który już wtedy zdołał zaskarbić sobie serca wielu czytelników. Wiedźmin znacznie spopularyzował sagę. Nie tylko w Polsce. Było też wiele obaw związanych z tym tytułem. Zresztą słusznych, bo Polacy nigdy nie dysponowali dużym budżetem podczas tworzenia gier co przekłada się na sukces w konkurencji z czołówką. Więc poza Painkillerem i kilkoma innymi tytułami, polskie gry zbierały bardzo niskie noty. W CD Action był taki dział "Kaszanka Zone". I tam mogliśmy się ich spodziewać :D. Dlatego wielu polskich graczy gorąco kibicowało Białemu Wilkowi i oczekiwało sukcesu. Ostatecznie udało się. Miałem nawet znajomego który ściągał pirackie kopie. I choć ściągnął Wiedźmina, aby szybciej w niego zagrać, to później kupił oryginalną wersję, tymże oddając szacunek twórcom. :) Jak się nie myśli o przeszłości i minie trochę czasu, to przeszłość wydaje się taka odległa - a czas jakoby płynął tak szybko. Finalnie zostaje miłe wspomnienie i sentyment. :) Za cztery lata od tego czasu Wiedźmin prawdopodobnie będzie liczył przynajmniej pięć części, a cała seria obchodzić będzie dekadę istnienia. I wtedy powiemy - jak ten czas szybko leci. Hehe Pozdrawiam, Pendrak.
Ale wy macie skape :P Pisalem o tym kilka godzin temu. :)
Wiedźmin wygrywa Plebiscyt Golden Joystickw kategorii Most Wanted:
http://gametrade.pl/grupa/off-topic/wiedzmin-3-dziki-gon-wygrywa-z-ps4-i-watch-dogs#
Znowu będę pierwszy :P
Przerobi ktoś tą grafikę na tapetę? Wygląda świetnie i fajnie by się sprawowała na pulpicie.
grafika fajna i podsumowanie też.
Mam tylko jedno pytanie - te 6 mln to jest sprzedaż do dystrybutorów? Czy sprzedaż do użytkownika końcowego? I czy w te statystyki kreatywnie nie wciągnięto już zamówień na W3?
Tak czy siak - gratuluję CD Projektowi mega sukcesu
Polska gra w 2014 roku dorówna w końcu zachodniej produkcji z roku 2001 (sami zgadnijcie o jakiej grze mówię) - naprawdę jest się czym chwalić.
Tu macie w formie tapety: http://pl.thewitcher.com/forum/index.php?/topic/33796-wiedzmin-3-dziki-gon/page__st__8900
Z 2001? Najprawdopodobniej chodzi ci o Gothic, czyli RPG wszech czasów? I o Wiedźmina 3, który może mu dorównać, a nawet go przebić? Więc w moim odczuciu jest się czym chwalić :)
Bardzo dobrze ze polskie studio odnosi takie sukcesy, a i czekamy na kolejna część przygod Geralta ktora napewno pozamiata. Powodzenia :)
Cieszy fakt, że Wiedźminy były i nadal w dużej mierze są exclusivami na pecety - przynajmniej konsolowcy mają co zazdrościć, z drugiej strony dobrze że 3 część trafi na konsole, bo życzę REDom maksymalnej sprzedaży i jak największego zarobku, na który zasługują będąc jedną z niewielu firm z ideałami - nie chcą doić fanów przez dlc, udostępniają wszystkie patche i nowe zawartości za darmo - dla przykładu: obie edycje rozszerzone można było pobrać darmo, deus es human revolution - 20euro = nic tylko podziwiać redów, że tworzą świetne gry i potrafią nie ciągnąc tyle kasy z fanów ile teoretycznie by mogli. Brawo za genialne gry przede wszystkim!!! Niech nam żyją i żyje (Wiedźmin) 100 lat!!!
Cieszy fakt, że Wiedźminy były i nadal w dużej mierze są exclusivami na pecety - przynajmniej konsolowcy mają co zazdrościć
Niektorzy naprawde zyja w swoim wlasnym swiecie.
[16] A wszystki oparte na tym samym schemacie (Gothic). I mówimy o action rpg, a nie rpg.
Trochę się pośpieszyłem i całkiem zapomniałem o Two Worlds, które można uznać za pierwszą polską odpowiedź na Gothica.
Cieszy fakt, że Wiedźminy były i nadal w dużej mierze są exclusivami na pecety - przynajmniej konsolowcy mają co zazdrościć
Eh... Kiedy Wiedźmin na PS3!? Już nie mogę się doczekać aż zapowiedzą Wiedźmina na moje kochane PS3!
Może mamy to do Gothic, że jest to RPG prawie idealny, łączący
-świetną fabułę
-mroczny klimat
-itd.
Młodsi gracze nawet niewiedzą czym jest RPG, bo w tych czasach przesiąkniętych Skyrim, liczy się tylko grafika, i otwarty świat...
szkoda tylko ,że tyle trzeba czekać na kolejną cześć . ale to zrozumiałe -małe studio z postkomunistycznego państwa wiecznych emigrantów i tak jest mega sukces
Długo? 3 lata to minimum dla RPG :) A studio nie jest wcale takie małe.
To długo zważywszy na to ,że nic w międzyczasie nowego nie ma . Przynajmniej nic głośnego i dobrego . Nie małe jak na realia PL ,ale nie porównywałbym studia z Bethesdą lub WB albo EA
Dla mnie lepiej by niebył to taki moloch jak Bethesda czy EA, bo z autopsji wiem że grą to w ogóle nie służy. Dla takich studiów liczy się tylko zarobek, a gry nie powstają z pasją, tak jak za starych dobrych lat.
Czy ja wiem czy Gothic miał taką dobrą fabułę? Jedynka w miarę okej, za to dwójka jakby trochę na wyrost. ;) Nie mówię, że nie lubię tej gry - po prostu nie rozumiem porównywania wszystkich innych do niej. Sam się na Gothicku wychowałem, był chyba jedną z pierwszych gier na PC w które zagrałem, ale jednak przy Morrowindzie tudzież Fallout'cie spędziłem o wiele więcej czasu.
Skyrim nie jest zły, po prostu przystosowany do dzisiejszych standardów - mało mądrych wypowiedzi, dużo prowadzenia za rączkę i bezmyślnego siekania. Co kto lubi, mi nie przypadł do gustu.
Szkoda tylko że kiedyś w wieku 11 lat siedziało się na dworze, a gry były traktowane "inaczej". Dzisiaj każdy ma do nich dostęp więc są tworzone pod szerszą publiczność - dlatego też są prostsze i o wiele bardziej mniej angażujące.
Ale właśnie podejście CDProjektRED pokazuje, że można stworzyć grę która nie koniecznie musi trafiać do szerokiej publiki, i chwała im za to. :)
Każdy kto pobrał którąś z tych gier nielegalnie jest ch***, co nie oznacza, że jeśli pobrał jakąś inną to nim nie jest.
Młodsi gracze nawet niewiedzą czym jest RPG, bo w tych czasach przesiąkniętych Skyrim
Akurat Skyrim (jak i każda poprzednia część TES) jest znacznie bardziej RPGowy, niż którykolwiek Gothic.
@Tuminure
Kwestia sporna. Nie uważam, żeby wielki otwarty świat od razu robił z gry pełnoprawnego RPGa
Tak Skyrim to RPG (gra fabularna) bez fabuły (może źle się wyraziłem, RPG z fabułą na 5h, i masą zapchajdziur pobocznych) :) ale nie o tym chciałem pisać, taki mały news :)
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,14846091,Lodzkie_Centrum_Gier__IBM_i_Dell_wchodza_w_projekt.html
Nie uważam, żeby wielki otwarty świat od razu robił z gry pełnoprawnego RPGa
Świat w serii TES nie tylko jest wielki i otwarty - jest też obszernie opisany, zarówno przez postacie w nim występujące, jak i przez mnogość książek, które możesz znaleźć. Zresztą bardziej miałem na myśli tworzenie oraz prowadzenie postaci, niż świat gry.
Tak jak już pisałem - porównując grę do papierowego RPGa, Skyrim (jak i cała seria TES) jest bardziej RPGowa, niż Gothic.
Bo przecież Skyrim to przede wszystkim fabuła (dobre, dobre), a Gothic jej nie ma bo to nie gra fabularna (RPG)...
Rozwój postaci to tylko niewielki element RPG (czyli jak już to wiele razy podkreślałem-gry fabularnej), ale w tych czasach już nikt tego nie pamięta (Dark Souls, gra praktycznie bez fabuły, ale to RPG:)).
W twoim mniemaniu, taki Final Fantasy 7 (jak i wiele innych gier) to nie RPG, bo tam postaci się nie rozwija (rozwój następuje automatycznie), w grze tej nie znajdziesz książek, ale uniwersum opisane jest dużo lepiej niż seria TES. ^^
@up A może właśnie ty zgubiłeś sens prawdziwego RPG. RPG to pisanie własnej historii i otwarty świat dużo bardziej w tym pomaga niż podążanie za sznurkiem fabuły. Skyrim świetnie wpisuje się w tę konwencję.
Do kolegów powyżej w kwestii spornej co czyni gre bardziej lub mniej RPGową..
RPG - Role Playing Game
Tak więc jedynym miernikiem jest subiektywna ocena gracza, który jest w stanie stwierdzić w którym przypadku potrafi bardziej wczuć się w "rolę" jaką odgrywa w danej grze.
1. Dla jednego będzie to pełna swoboda i wolność otwartego świata. Gdzie wątek fabularny nie ma aż tak wielkiego znaczenia.
2. A dla drugiego (np dla mnie) bez dobrego wątku fabularnego nie ma gry RPG. Bo wole doświadczać realnego świata aniżeli wirtualnego to raz. A dwa tylko fabuła, zwroty akcji, decyzje są w stanie emocjonalnie mnie zaangażować. A dla mnie to czyni gre wartą mojego czasu.
Tyle w temacie, koniec dyskusji. Proste jak budowa cepa. Bez sensu strzępić wirtualne języki.
@2Up Ale własnej historii nie napiszesz poprzez zwiedzanie otwartego świata, a poprzez fabułę. W Skyrimie większość zadań nie sprzyja na pisanie własnej historii, gdyż można je skończyć tylko na jeden sposób, spójrz choćby na W2 gdzie nie ma wielkiego otwartego świata, a grę można skończyć na kilkanaście sposobów, zależnych tylko od gracza, po prostu otwarty świat (bo to akurat sandbox), czy możliwość rozdawania statystyk postaci nie świadczy o tym że dana gra to RPG, a tym bardziej że dana gra to wzór RPG (każde RPG jest nieco inne, i wprowadza inne ciekawe rozwiązania).
Popieram kolegę wyżej, każdy gra po swojemu, tak jak sprawia mu to przyjemność, i tego się trzymajmy.