Globalne oświetlenie i efekty ognia - zobacz przyszłość gier okiem Nvidii
I pomyśleć że wystarczy tylko zrobić SLI z czterech gtx 780 i mamy fajne światło.
Szkoda tylko że te wszystkie tech dema są i tak daleko od zastosowania w grach. Chyba z 4 lata temu było głośno że karty już mogą wyświetlać obraz w technologii ray tracingu (były nawet dema od ati) a i tak nic tego nie wyszło. Co jest problemem? Procesory CPU? Stanowią wąskie gardło dla grafiki?
I nadal gdy świeci jakaś lampka, reflektor czy inny źródła światła to musi to wyglądać jak by w pomieszczeniu było pełno dymu lub mgła.
Nvidia go home!
h ttp://a.pomf.se/5Xy4.gif
Zajmuja sie zbednymi detalami ktore nie wydluza ci gry ani nie wprowadza na nowy poziom a jedynie mocniej obciaza gre, ale przeciez fajnie popatrzec na REALISTNYCZ EFEKT OGNIA, prawda? Na co komu destrukcja w grach, na co bardziej nieliniowa i otwarta rozrywka? Wazniejsze efekty ktore tworza od paru lat i laduja jako ex dla kilku gier na PC vide Batman gdzie byl teslacja, efekt dymy, latajace gazety, itd itd.
Graficzne szczegóły nigdy według mnie nie będą stanowiły istoty gier, gry to nie filmy, tu liczą się takie rzeczy jak gamplay, immersja, świat przedstawiony, itd. efekty specjalne są drugorzędną sprawą i to szkodliwą, bo trzeba przez nie wymieniać podzespoły zdecydowanie zbyt często.
[1] a SSAO\HBAO co to masz jak nie raytracing, moze troche okrojone bo promienie biora pod uwage wylacznie to WIDAC na ekranie, ale wazne ze dziala.
Teraz czekam na hejterow, ktorzy twierdza ze DirectX11 i OpenGL4 nic nie wnosci i obniza wydajnosc, bo takiego ognia jak na filmiku nie daloby sie uzyskac na poprzednich wersjach API.
DirectX11 i OpenGL4 nic nie wnosci i obniza
wydajnosc, bo takiego ognia jak na filmiku nie
daloby sie uzyskac na poprzednich wersjach
API.
Jak dla mnie to obecny poziom grafiki w grach jest wystarczający, zwłaszcza to co pokazuje większość gier na PC w ostatnich latach, gier na wyłączność konsol (zwłaszcza dla PS3, przykład: The last of us, Beyond dwie dusze i kilka innych) oraz to co pokaże następna generacja. Uważam, że jest to w 100 % wystarczające. Tak jak ktoś wyżej napisał, całość powinna pójść bardziej w kierunku nieliniowości, poziomu sztucznej inteligencji, fizyki, destrukcji. Próbują się prześcigać w jakości tekstur a wciąż w większości gier przykładowy murek jest dla czołgów barierą nie do pokonania. O innych absurdach już nie będę pisał ale myślę, że każdy wie o jakie rzeczy chodzi.