Starpoint Gemini 2 | PC
Pograłem tylko chwile bo mi się zwiesiło, ale gra się zapowiada ciekawie, coś podobnego do X3 . Jedynie sterowanie do dupy, niby działa podobnie jak w serii X ale dziób statku nie dąży do kursora.
Gra jest właściwie na ukończeniu! Przegrałem w nią już około 18 godzin i powiem krótko - polecam z całego serca, owszem jest to beta, ale nie ma żadnych ograniczeń i tak jak wyżej napisałem jest gotowa w około 98%, więc proszę o aktualizacje strony z grą, bo z tego co można wyczytać na forum steam, gra ma swoją premierę już w tym tygodniu, a nie w grudniu. Graficznie jest pięknie, muzyka idealnie skomponowana do podróży w kosmosie...mapa galaktyczna jest ogromna i uwierzcie mi, jest gdzie latać. Gra obsługuje dx11 oraz nVidia physx wiec cieszy oko. A co do gry to rpg w kosmosie, mamy swój statek który ulepszamy - do wyboru broń, tarcze, napęd itd... Oczywiście swój statek możemy sprzedać i kupić inny na stacjach, a wybór jest przeogromny, o ile pamietam jest ich ponad 100. Do tego wykonujemy questy które raczej są proste, jeżeli mamy dość mocny statek. Typowego story line nie ma jeszcze, wiec jest to raczej narazie sandbox, robimy co chcemy. Gorąco polecam naprawdę warto wydać te pieniądze !
Cóż.... Optymalizacja bardzo słaba. Gra z bugowana. Sterowanie jak było tak dalej jest do dupy. Nie rozumiem dlaczego nie mogli wprowadzić sterowania takie jak było w X3 (dot. sterowania statkiem za pomocą myszki).
@kiupa - chodzi o takie sterowanie statkiem jak to, które włącza się spacją?
Wlasnie o to sterowanie chodzi. Gdy przesune kursor statek wciaz skreca, co jest strasznie wkurzajace. Natomiast w x gdy przesunelismy kursor z kropka, przod statku kolko posazalo do kropki i tak statek nie skrecal jak porypany ;)
--> kiupa - przecież po wciśnięciu klawisza "space" możesz swobodnie ruszać myszką po ekranie nie sterując statkiem. Natomiast moje spostrzeżenia są dla tej gry dość bolesne: 1. Sterowanie niestety jest kiepskie - brak robienia uników w pionie i poziomie - omijanie lecących pocisków trzeba wykonywać manewrowaniem, co uniemożliwia celne strzelanie; 2. Klasy statków nie za bardzo zbalansowane; 3. Wszystkie Klasy statków poruszają się praktycznie tak samo; 4. Celowanie ręczne przy większych statkach jest nie do opanowania w ogniu walki - praktycznie wystarczy ustawić działka na "auto fire" i jedyne co robimy to manewrujemy statkiem; 5. Broń ciężka czyli Rakiety, Torpedy, Shockwave - wszystko działa prawie tak samo beznadziejnie - mało skutecznie. Wszystko ma podobny zasięg (beznadziejnie krótki) - brak możliwości ostrzału z daleka i ucieczki; 6. Niedopracowany system uzbrajania (mimo, że na stacji jest dostępna tylko 1 broń jaką chcemy zakupić, to dodając wieżyczki w naszym statku ta broń się jakoś cudownie kopiuje; 7. Misje główne znikają z mapy i trzeba wczytać ostatni zapis, żeby cudownie się pojawiły; 8. Gra nudzi się po paru godzinach;
@7 nie wiem czy zauważyłeś ale w menu masz duży napis mods ta gra jak jej porzedniczka bazuje bardzo na modach.
Fabuła w trybie kampanii długo się rozkręca. Szczerze mówiąc tryb "Free-roam" jest ciekawszy. Muzyka - epicka. Grywalność - po opanowaniu sterowania - dobra. Gra ruszy nawet na starszym sprzęcie.