Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI".
Do 191 częsci tytuł wątku brzmiał: "Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP"
Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Niestety w ostanim czasie powstaje coraz mniej gier w trybie FPP :-(. Dlatego postanowiliśmy mocno rozszerzyć temat wątku i zapraszamy do dyskusji o nie tylko grach cRPG w trybie FPP, ale również o innych grach w które gramy :-DDD.
Arx Fatalis
Patch 1.19:
http://www.filefront.com/14997487/arx1_18_to1_19patch.
spolszczenie :http://www.pobieralnia.pl/plik-3923-arx-fatalis-spolszczenie.html
poradnik: http://uk.faqs.ign.com/articles/491/491140p1.html
M&M 4 i 5:
Wszystko o tych dwóch częściach kultowej serii:
http://www.thecomputershow.com/computershow/walkthroughs/mightandmagic4cloudswalk.htm
http://www.thecomputershow.com/computershow/walkthroughs/mightandmagic5darksidewalk.htm
M&M 6:
Najlepsze kompendium wiedzy o M&M6 w języku polskim - strona Bodzia:
http://www.mm6.prv.pl/
Dla wolących posługiwać się językiem angielskim:
http://www.the-spoiler.com/RPG/New.World.Computing/might.and.magic6.3/mm6.htm
Super patch do M&M 6 wykonany przez nieocenionego _Mok_'a:
http://www.box.net/shared/po8i6h42pb
Spolszczenie wersja beta:
http://files.acidcave.net/mm6pl.zip
M&M 7:
Kompendium wiedzy po polsku:
http://katane.webpark.pl/
Dla wolących posługiwać się językiem angielskim:
http://www.the-spoiler.com/RPG/New.World.Computing/might.and.magic7.2/MM7.HTM
Świetne patche do M&M7 przygotowane przez _Mok_'a:
wersja angielska: http://www.box.net/shared/84t25j4f89
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): http://www.box.net/shared/2ypibd816o
wersja polska nowy beta patch (CD Projekt - extra klasyka): http://www.box.net/shared/bgf8te9hyn
M&M 8:
Kolejne niezbędne patche _Mok_'a:
wersja angielska: http://www.box.net/shared/u1dzijroq8
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): http://www.box.net/shared/2icirzkzuc
wersja polska nowy beta patch (CD Projekt - extra klasyka): http://hotfile.com/dl/31038884/0683d16/mm8pl_testpatch.rar.html
Wizardry 7:
Świetna strona z podpowiedziami:
http://www.the-spoiler.com/RPG/Sir-Tech/Wizardry.7.html
Patch do W7 Gold zrobiony przez nieocenionego _Mok_'a:
http://www.box.net/shared/2ct9i2zkxy
Wizardry 8:
Najlepsza bodaj strona w języku angielskim:
http://www.flamestryke.com/wizardry8/flamestrykes_w8.html
Polska strona podana przez Reksia:
http://reddig.republika.pl/
Strona z poradnikami dla wszystkich części Wizardry:
http://www.tk421.net/wizardry/
Demise:
Kompletna informacja:
http://www.sortiri.com/Demise/index.html
Polecana przez Wreaker'a:
http://www.decklinsdemise.com/news.php
Wizards & Warriors
Niezbędny beta - patch _Mok_'a:
http://www.box.net/shared/ttqzstd9ul
OD WĄTKU 194 PROWADZIMY RANKING GIER cRPG wg UŻYTKOWNIKÓW WĄTKU.
Jeżeli ktoś ma ochotę ocenić wg własnego uznania dziesiątkę najlepszych gier cRPG, to proszę dopisać się w wątku. Punktacja - 10 pkt, za 1 miejsce; 9 pkt. za 2 miejsce itd. do 1 pkt, za 10 miejsce.
Might & Magic 6 - 170
Planescape Torment - 129
Fallout 2 - 107
Wizardy 8 - 99
Might & Magic 7 - 98
Gothic 1 - 78
TES III:Morrowind - 72
Fallout 1 - 63
Gothic 2 - 59
Baldurs Gate - 43
Betrayal at Krondor - 42
Baldurs Gate 2 - 40
Deus Ex - 39
Daggerfall - 38
Arx Fatalis - 34
Demise - 31
Arcanum - 30
World of Warcraft - 28
Might & Magic 8 - 27
Ultima IX - 26
Diablo 1 - 26
Neverwinter Nights 1 - 24
Wizardry 7 - 23
Wiedźmin - 21
Oblivion - 19
Diablo 2 - 18
Eye of Beholder - 18
Final Fantasy X - 18
Might & Magic World of Xeen - 17
Wizards & Wariors - 16
Final Fantasy 8 - 15
Icewind dale I - 15
Icewind dale II - 15
Stonekeep - 14
Vampire the Masquerade: Redemption - 14
Final Fantasy 7 - 13
Gothic 3 - 12
Knight of The Old Republic 2 - 12
Lands of Lore - 11
Ultima Underworld - 10
Dungeon Master - 9
Realms of Arkania 1 - 9
Ultima Online - 9
Baldurs Gate Trilogy - 8
Albion - 7
Anvil of Dawn - 7
Chrono Trigger - 7
Final Fantasy XII - 7
Mordor - 6
Dragon Quest 8 - 5
Divine Divinity - 4
Knight of the Old Republic - 4
Two Worlds - 4
Tytan Quest - 4
Revenant - 4
Adom - 3
Anvil of Dawn - 3
Ishar 3 - 3
Vampire The Masquerade: Bloodlines - 3
Dungeon Master 2 - 2
Mistmare - 2
Requital - 1
Sea Dogs - 1
Xenogears - 1
Return to Krondor - 1
Link do poprzedniej części:
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=12103597#ostatni
Wygląda, ze wraca stare... Co prawda zostałem załatwiony nowa wersja AoD, ale M&M X prezentuje się interesująco, może znowu ruszy się coś w temacie cRPGow w trybie FPP ;)
Mamy M&M X, to moze teraz kolej na Eye of the Beholder 4. Po kiepskiej trojce fajnie byloby pograc w cos lepszego.
Eye of the Beholder 4 ... tak, pomazyć zawsze można.
W sumie jest dużo starych serii cRPG które z checią bym zobaczył w nowej odsłonie ale:
po pierwsze, czy w dzisiejszych czasach, zrobiono by grę na miarę poprzedniczek , bo nie oszukujmy się, nawet świetny Grimrock był moim zdaniem strasznie 'nieskomplikowany', zagadki jakieś takie proste się wydawały, przeciwnicy nie zaskakiwali no może poza ostatnim bossem który
spoiler start
moim zdaniem był wspaniałym ukłonem w kierunku fanów gatunku. Podstawowy klocek/budulec labiryntów jako główny zły - rewelacyjny pomysł.
spoiler stop
Jednak po zakończeniu czułem duży niedosyt.
Po drugie, po RoA Remake bardzo boje się o jakość każdego z tych neo-klasycznych cRPG
Jak dla mnie to moga w sumie zaprzestać tworzyć cRPG bo z roku na rok jest gorzej i gorzej, a od 1979 roku stworzono tyle gier w tym gatunku że starczy dla wszystkich do końca życia.
Wow, doczłapaliśmy się do kolejnej części.
Trochę smutno się człowiekowi robi jak widzi, że to 215 część tematu a ostatnio ruch w tym wątku niewielki.
Aż się zastanawiam czy nie sprawdzić starych części tematu.
Obecnie to gatunek obumarły, no chyba, że się śledzi japońskie produkcje. Ostatnio na ten przykład wpadło mi w oko Class of Heroes na poczciwe PSP, może by tak dać mu szansę.
Na jakimś forum widziałem paczkę RPGów na Amigę, z widokiem FPP. Zastanawiam się, czy jej nie sprawdzić i mieć zajęcie na nudne, zimowe wieczory.
SpecShadow --> Wygląda na to, ze nastąpił przesyt tzw. "nowych" cRPGow, mnóstwo ludzi chętnie wraca do staroci, stad takie powodzenie miał LoG (szkoda, ze nie bardziej rozbudowany, ale możliwości tworzącej go malej ekipy były ograniczone). Pojawiają się kolejne przykłady, ze wraca 'stare'. Co prawda RoA to porażka, ale juz M&M X w tej wczesnej wersji prezentuje się interesująco, zobaczymy za pol roku jak im wyjdzie. W końcu Wasteland 2 czy kilka innych projektów z Kickstartera, to również próby powrotu do starych wypróbowanych gier, gdzie bardziej liczyła się treść niż super grafika i pełno wbudowanych przerywników filmowych...
A co Wizardry made in Japan, to zagrałem w te na PS3... szkoda slow, włos się jeży na głowie, jak można sp... taka fantastyczna serie...
Ja to bym chciał żeby powstały Wizardry 9, Lands of Lore 4 (ale bazujące na jedynce nie na słabej dwójce czy jeszcze gorszej trojce) Arx Fatalis 2, Dungeon Master 3, Stonekeep 2.... długo by wymieniać
Po premierze M&M X wątek odżyje. Bywalcy wrócą, pojawią się nowi ...
Adamusie, jak "dziesiątka" odniesie jakiś tam sukces, to na pewno znajdą się naśladowcy. Bo w końcu gatunek ma spory potencjał.
Problemy są jednak dwa.
Raz, że trzeba zrobić naprawdę dobrą grę, która przyciągnie kogoś więcej niż starszych graczy z westchnieniem wspominających godziny spędzone nad klasycznymi tytułami. A remaki w stylu RoA niestety temu nie służą. Nawet Grimrock, nad którym męczę się od nie wiadomo kiedy - ale za to ambicjonalnie - bez poradników, był zbyt hermetyczny i za trudny. Dlatego powrót do skokowego poruszania się to dla mnie regres. Od "szóstki" przecież łaziło się jak chciało.
Dwa, że teraz to robi się nieco inne gry. Konsole rządzą, a w grach ogólna macdonaldyzacja. Ma być łatwo, prosto i przyjemnie...
W ogole nie czekam na M&MX, bo wg mnie ubisyf ja schrzani. Na razie w niepewnosci oczekuje na gry B. Fargo, jesli i on zawiedzie to juz chyba pozostanie tylko polozyc sie do drewnianego pudelka i czekac na koniec :\
Z jednej strony jakos nie wierze w odzycie klasycznego starego rpg, ale z drugiej....Przez kilkanascie lat tak samo byla totalna zapasc w symulatorach lotu, ktore kiedys byly potega, i praktycznie wychodzily jak grzyby po deszczu.Przez wiele lat nie wychodzil nawet jeden dobry symulator rocznie.
Ale od kilku lat jest totalne ozywienie na tym rynku, wychodzi coraz wiecej symulatorow , nie jest to jakas oszalamiajaca liczba, ale jest juz o wiele wiele lepiej niz bylo 5- 10 lat temu.
Wiec nadzieja jakas jest, najwiekszym problemem i w symulatorach i erpegach jest bardzo mala ilosc ludzi, ktorzy to kupia, i ryzyko zwiazane z tym ze koszta sie nie zwroca.Mozna spokojnie zalozyc ze symulator kupi jakies 0,1 % graczy, tak samo pewnie jest z erpegami .Nie ma sie co dziwic, ze firmy boja sie ryzykowac kase na tak niepewne gry.
No ale nadzieja jest,moze grimrock i pare innych gier spowoduje, ze ludzie uwierza ze mozna na tym nie stracic.
Najwazniejsze jest to, ze ciagle nie brakuje ludzi chetnych do pogrania w takie staroszkolne cRPG.
Moja recenzja Faery: Legends of Avalon:
http://forum. [ link zabroniony przez regulamin forum ] /index.php?app=blog&module=display§ion=blog&blogid=4009&showentry=42725
EDIT:Ale idiotyzm z tymi zakazami ech..
Pojawiło się Wizardry 6,7 i 8 na Steamie.
Co zabawne, na jednym z obrazków z gry widzimy postać o imieniu... GOGCOM.
huehuehue.
Nie ma achievementów nie ma zakupu.
Żartowałem, mam grę z GOGa (co ciekawe, jest to mój jedyny zakup, nie tylko na GOGu ale też w cyfrówce w ogóle, który kupiłem za pełną cenę, nie w żadnej promocji. Wow).
Poza tym piszecie o powrotach... problem w tym, że wracamy nie do tego co lubimy.
Albo inaczej - twórcy używają elementów, które raczej się nie lubi.
Powrót do kolejnej krainy fantasy? Aż na samą myśl mi się kręci w żołądku...
I znowu piszę pod sobą... tylko jak zawsze polityka się na tym forum trzyma.
Dwie wiadomości - Underrail jest już na Steamie, z wcześniejszym dostępem.
8€ to raczej niewiele, obecnie i tak położyłem lachę na Wasteland 2, który coraz mniej mi się podoba. Zabawne, że legendy branży nie sprostały grze robionej przez jednego człowieka...
No i Knights of the Chalice 2 się produkuje. Nadal gry nie ma na Steam/GOG a 12Ł za grę to trochę boli....
Grę polecam. świetna turówka podobna do Temple of Elemental Evil.
Gra ktoś w M&M X - podobno premiera odsunięta na 2014 rok?
Nie śledzę aktualnych tendencji, ale pomysł żeby wypuścić betę po szyldem "wczesny dostęp" i zbierać kasę na tym etapie wydaje się rewelacyjny, wręcz genialny. Widziałem także przypadki płacenia za coś czego nie ma, ale powstaje ...
To prawda, pomysł dobry. Uciszy to ludzi narzekających na to, że inwestują coś z Kickstartera w ciemno.
Z drugiej strony - nie przyśpieszy to produkcji, gdy zespół jest mały, np. Underrail (pomysłodawca - Styg oraz 2-3 osoby?).
Sam niedługo zamierzam skorzystać z podobnego mechanizmu w przypadku Underrail. Gra zapowiada się tak dobrze, że przestałem interesować się Wasteland 2, nawet informacja o becie nie ruszyła mnie szczególnie...
Kupiłem MMX, pogralem godzinke-dwie i stwierdzilem, ze poczekam na finalny produkt - bugow bylo duzo, gra kiepsko zoptymalizowana. Od tamtej pory wyszly 2 patche, wiec moze jest lepiej.
Mam mieszane uczucia co do zmian w stosunku do MM6-8 (wiem, gra miala bazowac na MM5). Najbardziej brakuje mi umiejetnosci pomocniczych - alchemy, merchant, disarm traps, learning.
Co do M&M X, to po wprowadzeniu patchy gra zrobiła się zdecydowanie bardziej 'zjadliwa'. Zwłaszcza spowolniony cykl dzień-noc, który wcześniej mnie doprowadzał do białej gorączki da się przełknąć. natomiast boje się o postępy w podnoszeniu umiejętności, po zrobieniu wszystkiego co się dało podniosłem mojej ekipie zaledwie dwa skille o jeden poziom na eksperta...
U M&M X kiepsko ale u Realms of Arkania HD jest chyba gorzej.
Gra nie jest jeszcze załatana i grywalna a już jest zapowiadana wersja na X360 i PS3 a także... wersja Gold. co za tupet.
dalej po czesku? to ja wolę pograć na piecu
edit.
właściwie to nie, drugi raz tego samo, spasuję
W demise ktoś jeszcze gra?
Tu raczej już nie. Ale dawniej bywali ci, co nawet go ukończyli.
Kto teraz znajdzie czas na dziesiątki godzin łażenia po lochach ...
Baltazar --> dziesiątki? po ponad 200 docierałem na 15 level...
A mnie muszę przyznać wciągnął M&M Duel of Champions. Od 3 tygodni poświęcam większość wolnego czasu na karciane rozgrywki. Coś ta gra ma w sobie, oczywiście oprócz sporej kasy, którą trzeba wydać, żeby w miarę szybko skompletować trochę lepsza talie ;P
Jutro Wigilia...
WESOŁYCH ŚWIĄT I MNÓSTWA CIEKAWYCH CRPGÓW W PRZYSZŁYM ROKU (a będzie w co grac :))
Nawzajem.
Ja ostatnio zaczynam grzebać się z modami do Wizardy 8, nie wiem od którego zacząć... na razie zainstalowałem Reforged ale sypie się jak przeżarta rdzą Nyska...
Taki mały prezent na święta...
Sam grałem i prócz bariery językowej grało mi się świetnie. Trochę bolą limitowane strzały ale da się przeżyć (jak na rosyjską produkcję...)
==============================================
We decided to put our past achievements as a demo version, because sure there are people who would be interested to see this.
The demo contains one open location and one dungeon.
The method of distribution - freeware.
Download the demo version :
Version 0.8.1 . ( for Windows XP) -
https://disk.yandex.ru/public/?hash=6M1aFy02EmvcAG0l8KGsOjcpi7a0U6WI3u2Ler0lYqc=
Version 0.8.2 (Windows 7/Vista) -
https://disk.yandex.ru/public/?hash=WvHxlzkBKuxuDsDOlcyyDSqor/qwPhE1FxCKy/J/EHs=
Our forum: http://wox2.org/forum/
Controls:
WASD - movement
Q - switch viewing modes (MM6-8 style OR first-person shooter style)
ctrl - stealth mode
alt - jump
space - tactical pause (you can use spells in this mode)
enter - classic turn-based combat. Enemies must be at close range.
About the project :
Start of development : 18.12.2009 .
Termination of development : somewhere in February 2013.
Minimum system requirements:
Operating system - Windows XP/Vista/7
Video Card - 512MB , OpenGL 2.1 support
Processor 1.5 GHz
300 MB free hard disk space
Description: RPG in the first person . The player's task to manage a party of four characters, explore the area, improve skills , complete quests .
The game was planned in a modified setting of Might & Magic 6-8. Events occur prior to the collision of two blades which led to the death of the planet. Action game should have happened on the island Vori . We have revised the story suggesting that the climate has changed on the island after Kilgor cleared so-called "the Sword of Frost" ( events Heroes Chronicles).
Project History :
In early 2010, resumed drafting World of Xeen 2 . Planned as a working title , which will be subsequently modified . The team was actually collected again. Was seriously modified game engine and a new game content .
During the development was done:
- Graphics engine
- The level editor , dialogues and objects. Loading the remaining data derived from tables.
- Skeletal animation
- Batch Management - moving , melee, ranged , interaction with NPC, the choice of objects in the scene (eg opening boxes ) , stealth mode
- game system - slightly modified system of Might & Magic 6th and 7th part
- Many different art : textures, models , characters, sounds and music
- A huge number of 2D images of items for game inventory
- Interface : main window , statistics , inventory, dialog windows, alchemy, map of the area , the start menu
- 7 open locations
- 5 dungeons
- A few quests
- About 20 spells (almost everything is in demo version)
- Turn-based combat system
- Combat system in real time
Taken from other sources :
- Some of the textures are taken from cgtextures.com
- Some sounds taken from freesound.org
Old stuff
Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=WZONwMafXa0
Battle:
http://www.youtube.com/watch?v=0Bk34Vly7Fw[url][/URL]
Bonus - video z M&M 8,5: Echo of Destruction
http://www.youtube.com/watch?v=TPkEkISk-ig
Tak. Trzeba to przeboleć.
Kupujecie MMX: Legacy czy sobie darujecie? Ja już pomijam absurdalne wymagania sprzętowe dla dungeon crawlera i konieczność posiadania konta uplay. Kiedy patrzę na filmiki z gry to mnie skręca. To nie jest Might and Magic tylko cRPG, który z M&M wspólny ma chyba tylko tytuł:-/
Ciekawe czy wydadzą to tylko na PC czy może wyjdzie na jakąś konsolę?
konieczność posiadania konta uplay
no duszy nie musisz sprzedawać by sobie takie konta założyć - widzisz w czymś problem? No jeszcze rozumiem Origin - ale Uplay?
To nie jest Might and Magic tylko cRPG, który z M&M wspólny ma chyba tylko tytuł
Kolejny naiwny który myśli że M&M zaczęło się od części 6 -.-'
Ciekawe czy wydadzą to tylko na PC czy może wyjdzie na jakąś konsolę?
Jak na razie nie ma żadnych planów wydania na inną platformę niż PC
btw odnośnie "konsol" to polecam zapoznać się z Shin Megami Tensei: Strange Journey (naprawdę świetny tytuł który łączy "skokowy" dungeoncrawl z pokemonami. Na dokładkę można dokopać wrogom ludzkości Adonai & spółka) i ewentualnie serią Etrian Odyssey - oczywiście wersje na emulator NDS'a :D
*****************************
Praktycznie na koniec wyprzedaży zimowej na Steamie - wrzucili gierkę Delver - jest to taki roguelikowy dungeoncrawl, ciągle zresztą w fazie alfa
http://store.steampowered.com/app/249630/
[34] Koniecznosc podpinania danej gry pod platforme drm to zaden plus, tym bardziej, jesli jest ona tak niestabilna jak uplay (nie mowiac o badziewnych transferach).
A co do samego MMX to pozyjemy zobaczymy, chociaz wielkich nadziei nie mam.
Mnie to, czy gra wymaga posiadania jakiegokolwiek konta, to tak naprawdę wisi (np. wszystkie MMO wymagają konta), najważniejsze żeby była ciekawa i wciągająca. Co do M&MX to mam mieszane uczucia, kupiłem wczesny dostęp i pograłem. Z M&M VI i późniejszymi za wiele wspólnego nie ma, przypomina bardziej skrzyżowanie HM&M VI (umiejętności, zaklęcia, potwory) z M&M WoX. Dla tych, którzy wychowali się na oldskulowych RPG może być ciekawym wyzwaniem, pod warunkiem, ze nie będą się w tym doszukiwać ducha VI, VII czy VIII M&M.
ktos z Was gra w Skyrima. ( w watku o skyrimi nie moga mi pomoc)
Do tej pory gralem w podstawke skyrima ale zachecony przez znajomych kupilem wersje Legendary.
NIestety przy wchodzeniu do gry w momencie kiedy ma sie pojawic przycisk kontynuuj gra schodzi do pulpitu.
Zainstalowalem http://enbdev.com/patch_tesskyrim_antifreeze_v0096.htm ale to nic nie dalo.
MOj komp to Win Xp ( blokuje to mozliwosc gmerania w ustawieniach dzwieku )dual core 2x2,5 Ati Radeon 4650. 4 GB ramu.
Zal , bo dodatki mam a dalej musze ciupac w wersje podstawowa.
MOze ktos mial taki problem i cos by mogł mi doradzic.
Pozdrawiam.
A zainstalowałeś nowe sterowniki do karty graficznej? I czy wszystkie dodatki Ci wywalają grę, czy tylko jeden z nich?
Z M&M VI i późniejszymi za wiele wspólnego nie ma
Oczywiście że nie ma, ponieważ M&M X jest kontynuatorem linii M&M 3, 4, 5, czyli trylogii Xeen. Wbrew powszechnemu mniemaniu młodych graczy Might and Magic to nie tylko części 6 czy 7. Niektórzy zreszta nadal wolą trylogię Xeen ponad te "nowsze" cześci.
@up
Co ty piszesz, trylogia Xeen? Przeciez to wszystko skonczylo sie przy HoMM 4, od Homma 5,6 i Clash of Heroes to jest zupelnie inny swiat ktory nie ma nic wspolnego z starymi MM i Homm-ami. A moze po prostu źle zrozumiałem i nie chodzi Ci o sequele, fabułę tylko mechaniki?
A moze po prostu źle zrozumiałem i nie chodzi Ci o sequele, fabułę tylko mechaniki?
Dokładnie tak. :)
Dlatego napisałem kontynuatorem, a nie sequelem czy coś. :)
No to super, ze teraz mamy wszystko wyjasnione. To grubsza sprawa, spora czesc osob bedzie kojarzyc serie glownie z perspektywy HoMMa- i to na dodatek tych nowszych. Gdzies mialem bodajże dwa wydania M&M z Extra Klasyki, nawet nie pamiętam które części, może czas sprawdzić czy gdzieś je wyrzuciłem czy jednak zostały.
Belert --> No to nie mam pojęcia jak Ci pomoc... A spróbowałeś odpalić to na jakimś innym komputerze? Może są jakieś błędy na płycie?
Belert --> Niestety, to nie te czasy, gdzie urzędowało w tym wątku kilkadziesiąt osób z nieocenionym mistrzem Mok'iem. Myślę, ze on by mógł coś Ci pomoc....
Heh ja na MMX czekam z ciekawosci - czy uda im sie chociaz przebic crapiastego MM9, czy po prostu dadza zwyklego dungeon crawlera + tone nudnych dungeonow (przypominam, ze WoX mimo wszystko mial otwarty swiat).
Jednak jesli bede gral to prawdopodobnie w wersje bez uplaya (hint, hint). Tego scierwa nie jestem w stanie zdzierzyc - 1-2sekundy packet lossow i disconnect. A moj switch/router czasami miewaja czkawke, nic na to nie poradze. Granie w HOMM6 to byla po prostu gigantyczna proba cierpliwosci. No i drugi problem: ciekawe jak bedzie ta gra doszlifowana. Bo patrzac na shades of darkness to do dzisiaj dzalaja one kijowo.
caly czas sie zastanawiam jak mozna bylo tak schrzanic gre po MMVII ,przebolalem MMVIII ale IX to juz bylo wyzwanie.Na samym poczatku zginalem pamietam wiele razy bo nie potrafilem zauwazyc ze atakowal mnie 20 cm szkielet i okladal mnie co sil petajac sie kolo buta.
Potem juz bylo duzo lepiej choc caly czas sie azstanwialem po jasna cholere to wszystko schrzanili.
Ale juz questy na podniesienie klasy ...to byla porazka.
Konia z rzedem temu kto potrafil wyszkolic lowce.
no ten tor przeszkod lowcy to byl sam miod.NIe wiem kto w tej firmie to wymyslil ale to ze ona upadla nie zdziwilo mnie . :)
Hotovo! Skeldal je venku!
Po mnoha měsících práce jde Skeldal konečně mezi Vás! Najdete ho jak na AppStore, tak na GooglePlay. Všem, kdo jakkoliv přispěli, ještě jednou děkuji za podporu. Užijte si to jako jste si to užili před patnácti lety!
https://www.startovac.cz/projekty/brany-skeldalu-mobile/novinky/267/
Gra ktoś? ;-)
no to czekam na opinie wątkowiczy: jak sie ma MMX do MM:WOX? Warto? Nie warto?
NABYŁEM, choć nie bez trudności, bo nie wyłożono gry na półki. Było trzeba trochę się poawanturować i w końcu wyciągnięto ze schowka. Pięknie wydana z załączoną VI. Zacznę testować w nocy.
Mr. Kalgan -> pewnie podpiecie pod Uplay wersji pudelkowej i tak jest obowiazkowe?
ps. na eurogamerze pl MMX dostalo 5, na zachodniej wersji - 7/10...
Obowiązkowe.
Pierwsze wrażenia z interfejsem - jeszcze bez walk - raczej umiarkowanie optymistyczne. IV/V była sympatyczna ale DAAWNO temu. Jak już odwoływać się do dawnych czasów to standardem winny być VI/VII/VIII
Mimo wszystko, jest nieźle
W poprzednich grach nie do pomyślenia były domy w których nikt nie mieszkał - tu jest ich większość. Opukałem w Sorprigal wszystkie ściany - wydaje się, ze nie ukrywają niczego - no, ale w zasadzie tylko VI miała takie sekrety. Strasznie szybko reaguje na komendy, pogrzebie w opcjach, może da się zwolnić.
Zabiłem pierwszego pająka.
Wciąż eksperymentuję z różnymi postaciami. Trochę czasu upłynie zanim wyjdę z miasteczka.
Pytam o porownanie z WOXem a nie z 6-9, gdyz MMX mialo gameplayem nawiazywac wlasnie do MM4-5. i MM4-5 nadal jest "sympatyczna": grywam w toto w miare regularnie.
Od World of Xen naturalnie czytelniejsza graficznie. Co do miodności jeszcze wypowiedzieć się nie mogę. WOX to był olbrzymi świat gry.
Pograłem chwilę .. mając mieszane uczucia (cześć rzeczy ok, cześć niezbyt) ale po niespodziance ocena moja spadła do 0/10 :(
http://forums.ubi.com/showthread.php/826468-All-savegames-gone?s=07bf87e6d534a215c68c208ff58da8aa
i wszystkie savy poszły w pissssdu :(
a już miałem pierwszy relikt na prawie 1 lvl :(
i poczytałem ile to ma bugów, nie możność skończenia niektórych questów promocyjnych (cześć kończy, cześć nie - hura znowu kurde łowce z 9 mamy! ) itp...
Niestety.
No cóż czekamy na patcha, ale to poroniona gra, 10 lat czekania, aby zamiast nowej części wyprodukowano dziwadło którego najmocniejszą stroną ma być możliwość włączenia sobie w opcjach gry "pikselizacji"
No co ubisoft liczy, bo nie na sławę czy pieniądze.
No co? Powtarzają sukces części III znanej szerokiej publiczności jako "Buggerfall" :)
Naprawdę Might and Magic X to taka porażka?
Obejrzałem kilka filmików na YT i wydawała mi się ta gra całkiem sympatyczna.
Diablomaniak ---> My Bad. Z rozpędu zgubiłem taki "malo znaczący fragment" :) Powinno to brzmieć:
"No co? Powtarzają sukces części III The Elder Scrolls znanej szerokiej publiczności jako "Buggerfall" :)"
Szenk ---> Czy porażka? No nie wiem - mnie się podoba. Ale to rzecz gustu. Pewnie trzeba samemu zagrać, żeby ocenić.
Ja w tej chwili chyba już mam drużynę, która mi pasi i gra się całkiem przyjemnie. No może poza tym, że nie mogę otwierać niektórych ukrytych przejść, ale srał to pies :)
2 x Barbarian, 2 x Runepriest i jest spoczko.
W szale eksploracji postanowiłem odwiedzić Dangerous Cave i Cyclop jednym klapsem ubił mi całą drużynę :)
Ludzie, czy wy dopiero wyszliście z jaskiń czy co?
To że cRPGi mają bugi zaraz po premierze jest normą od zawsze, nie tylko dzisiaj, nie tylko 10 late temu, nie tylko w latach '90...
Człowiek chciałby podyskutować o grze a tu przypełznie taka smęcidupa co wypełzła spod kamienia i gada.
Hellmaker ----> Aha, czyli nie taki diabeł straszny jak go malują :)
W takim razie chyba sprawię sobie prezencik.
SpecShadow ---> Wg mnie dyskusja o błędach w grze podpada pod kategorię "dyskusji o grze" :)
Pograłem kilka godzin, grało się nawet nawet. Nagle gra się z crashowała i wszystkie savy szlak trafił. Jest spoób, żeby odzyskać te savy?
już wiem jak grac z pokaszanionymi savami ;)
1. Odnaleźć savy ( w programdata)
2. znaleźć ostatni save (ważne żeby nie miał 1 kb bo te są zwalone zupełnie! )
3. skasować wszystko oprócz ostatniego sava (save.ini też) ;P
wtedy gra przez kontynuuj widzi go (można się alt-tabować z gry)
A mi gra się podoba i to bardzo. Dawno nie spędziłem nad cRPG 8h nieprzerwanie :) Czuć staroszkolność a do tego dorzucono kilka fajnych pomysłów (levelowanie reliców? bomba). Nie mogę się doczekać, aż do gry dobiorą się rosysjscy modderzy.
Spoko wątek tyle, że większość użytkowników odchodzi od tematu nawet o tym nie wiedząc.
Dobrze chociaż że w ogóle piszą.
W WoX grałem mało (15h?), MMX prezentuje się jako coś mniejszego, dorzucając trochę swoich pomysłów.
Graficznie wygląda na pierwszy rzut oka nieźle ale styl jest mało wyróżniający się.
MM6 było inspirowane fantasy z lat '90? podczas gdy do tej nowszej części nie przyłożono się pod tym względem. Widać nie mieli artysty na stanie.
Diablo
Jaką drużyną grasz ?
Czekam na patcha, ale jak widzę na zagranicznych forach i naszych tez, to mamy godnego następcę Buggerfalla.
[75]
Chyba zadna gra w swiecie MM wydana przez ubi nie byla wolna od bugow...
ahhh Buggerfalll..setki godzin gry jesli nie tysiace ..to byly czasy.
Poczekam z MMX do patcha i pewnie kupie , mam nadzieje ze bedzie stabilniejsza.
Pytanko :
znowu druzyna 3 magow wymiata mape + plus cos do trzymania sie na nogach jak padna ? Czy to juz przeszlosc?
kalgan
- ork barbarzyńca na 2 ręczne maczugi / łuk
elf tancerz ostrzy na 2 x sztylety/ łuk
Krasnal kapłan ognia
ludzki wolny mag
reliktów jak psów z 14 już ich chyba mam a początek 3 aktu ;P
ale się przekonuje ze chyba drużyna samych klepaczy lub samych magów byłaby skuteczniejsza :)
Jak się prezentują szkoły magii jeśli idzie o dmg? Czy fire standardowo rządzi czy inne też są przydatne?
Wczoraj zrobiłem sobie party defender, barbarian, druid, free mage i raczej je dzisiaj zmienię, tylko nie wiem czy np robić sobie typowego healera z buffem czy też ofensywnego maga tylko już nie w fire, a w czymś innym, tylko czym?
Z tego co wyczytałem na oficjalnym forum to ponoć największy melee dmg robi blade dancer.
Obraz idealnego party to wg wielu:
Crusader, Blade Dancer, Rune Priest, Shaman/Free Mage.
Co o tym sądzicie?
@Asmodeusz
Nie tyle gra z serii M&M ale RPGów w ogóle.
Nie wiem czy ci ludzie siedzieli w jaskiniach czy co? Trochę bugów i już drugi Daggerfall no ludzie.... Pierwszy z brzegu przykład - Skyrim. Bug buga bugiem pogania a i tak ludzie z wywalonymi jęzorami lecieli po swój egzemplarz.
Zresztą i tak pewnie większość (jak nie wszyscy piszący) Daggerfalla (premierowego) zna tylko z opowieści innych.
Zresztą dla mnie większym kłębem bugów był Dungeon Lords. Czy przebija pod tym względem grę Bethesdy? Być może.
[80]
Jest sporo RPGow (powiem nawet - znaczna wiekszosc), ktore nie maja znaczacych bugow (bo jakies pojedyncze pewnie przeszly przez QA).
SpecShadow: daggerfall mial sporo bledow doprowadzajacych do szalu.Najbardziej wkurzajacy polegal na tym ze losujacy przedmioty questowe program czesto wrzucal je poza lochy.Co bylo malo przyjemne bo to byly potezne loszyska wielopoziomowe na dodatek z porabana mapa ktora niewiele pokazywala.
Wersja pod Xpeka z kolei nie pozwalala na nurkowanie co praktycznie eliinowalo gracza z gry .
Dziury pozwalajace przeleciec przez lochy ogladajac ich przekroj dopelnialy obrazu.MIlczeniem pomine fakt ze gra nie pozwalala na granie dwoma postaciami na raz .Kaprysila wtedy strasznie .
Ale i tak bylo to najlepsza gra w jaka gralem .I nigdy jej nie skonczylem .
U mnie stoi oryginalny Daggerfall na polce ale niestety bez pudelka :(
Panowie, do tych którzy pykają aktualnie w M&M10
W latarni na III poziomie jest para drzwi która otwiera się równocześnie. Z dwoma przeciwnikami z przodu i dwoma z tyłu szanse są niskie. Ktoś to przeszedł, może inna drogą się da ?
"Najbardziej wkurzajacy polegal na tym ze losujacy przedmioty questowe program czesto wrzucal je poza lochy." - drugi podobny był taki, że w jednym z questów dla gildii magów (odszukać i zabić mumię) wrzucał mumię do pokoiku do którego nie było wejścia :P Zawsze :)
Dzięki temu bugowi nie można było awansować w gildii powyżej pewnego poziomu.
Ivo ---> Najpierw skończ quest z Den of Thieves. Podbijesz poziom, nazbierasz potionków, może jakieś lepsze itemy - i dasz radę :) Też mnie strasznie irytował ten moment. Albo zmień drużynę :)
Z innego wątku :P
Z całej serii to chyba VIII mi najgorzej podeszła. W stosunkowo krótkim czasie można było mieć prawie pełną drużynę złożoną ze smoków, z darmowym czarem latania (w końcu to smoki, no nie? :) ), z przepotężnymi czarami zniszczenia, praktycznie nietykalną. Szybko stawała się po prostu cholernie nudna.
Najmilej wspominam oczywiście VI :) m.in. dzięki niej trafiłem na to forum :P
A wracając do tematu - podoba mi się X, chociaż ... no właśnie. Czegoś jej brakuje. Grafikę można przeboleć, chociaż jak zostało to wspomniane mamy 2014 rok, pewne aspekty gry są ... no, cholera ... niedopracowane.
Rozumiem sentyment, ale można było jednak wprowadzić pewne nowocześniejsze rozwiązania (nie mówię tu o QTE :>), chociażby jednak większy wybór klas, czy lepsza personalizacja drużyny. Albo chociażby więcej sensownego sprzętu - no bo bez jaj, mam w drużynie 2 Orków z pałami, prawie ukończyłem akt pierwszy, a do tej pory latam z 2 h mace znalezionymi randomowo gdzieś prawie na początku gry (różnią się bodajże o 2-3 dmg od startowych).
I dzięki temu "bijące serce" mojej drużyny po prostu coraz bardziej ssie zamiast być atutem przy walkach z bossami.
Pomijam takie drobiazgi jak bezsensowne umiejętności, które miały być atutem danej klasy, a są po prostu bezużyteczne.
Przykład: Taunt (czy jakmutam) u kurduplowego Defendera. Na zwykłych mobkach używanie go jest bez sensu, bo biją się jak Najman, poza tym mam Celestial Armor.
A na bossach? Póki co to praktycznie każdy boss i tak posługuje się głównie atakami obszarowymi, więc focus na Defenderze kupsztala daje. I w ten sposób cały plan idzie ... sami wiecie gdzie :)
Och, jasne, później chyba ma skill do blokowania ataków na całą drużynę, ale ...
W dodatku Defender zadaje dmg jakby bił mokrą papierową chusteczką.
Bez większych problemów można z Barbariana zrobić tanka, skoro się już go chce, duża wytrzymałość, odpowiednie talenty, racial skill dający coraz więcej dmg im niższe zdrowie, a w dodatku potrafi niewąsko walnąć i bez tego. Jak wyćwiczysz Spear, to i blokować może całkiem skutecznie.
Runepriest - nie dość, że ma cholernie potężne czary (użyteczne szkoły jak Light, Fire czy Earth Magic da się wyszkolić do GM, to jeszcze ma zwiększone hp, może wyszkolić Endurance czy Dodge. Freemage w porównaniu z Runepriestem odpada w przedbiegach. Chyba, że ktoś koniecznie chce mieć czary ze szkoły Dark.
Próbowałem kilkunastu setupów (każdym kończyłem Den of Thieves i Lighthouse) i na razie 2 x Barb, 2 x Runepriest i przelatuję przez wszystko jak fasola przez gringo.
Nie wiem jak będzie dalej (po I akcie), ale jak na razie ten setup jest praktycznie niezniszczalny (Celestial Armor, Heal, Regeneration, Poison cure, później Burning Determination), a w dodatku ma stosunkowo minimalny downtime, czy latanie do miasta po mikstury/racje żywnościowe.
Jeszcze nie mam do końca wyrobionego zdania, ale gra generalnie mi się nawet podoba :)
Kyahn - blade dancer jest fajny, ale robiony pod dmg strasznie kruchy ;) ale czy to na sztyletach ( za każdy sztylet + 2 atak (nie licząć 10% crita) i i 1 dodatkowy z dual wielda ) daje 7 ataków w turze :DD czy na mieczach ( 4 ataki) jest całkiem przyjemny.. jak wejdzie crit to drzyjcie narody.. ale równie przyjemny jest barbarzyńca na włócznie czy maczugi 2h - na arcymistrzu 2h nie blokują jego ciosów :)
ogień pod dmg jest najbardziej uniwersalny, plus ma świetny skill zabezpieczający przed paraliżem itp :)
ogólnie szkoły to
ziemia - czar w zwarciu - 50% pancerza + dmg, regeneracja
światło - leczenie leczenie leczenie
pierwotna - ress na wszystkie magie, rozproszenie magii, od biedy loyda można użyć ( ale na całą drużynę jest tylko jeden :( )
ogień - dmg i zabezpieczenie przed efektami ( i swatło pochodni)
ciemność - tu mieszane uczucia - z jednej kilka interesujących czarów z drugiej jej obrażenia nie powalają
woda - membrana może być ciekawym dodatkiem ale działa jedną turę , obrażenia średnie...
Powietrze - jako alternatywa obrażen od ognia na grupy...
Specshadow - gra potrafi gubić skrypty, usuwać savy, blokować się, uniemożliwia skończenie questów.. a tych questów w stosunku do skyrima jest BARDZO MAŁO.. czyste atrakcje ... :)
przekleje siebie z drugiego wątku o MM 10
Ok, a teraz odrobina jęczenia :)
Skończyłem grę i jaką ocenę wystawić.. było już 0 - znikające savy (wszystkie), z drugiej strony gra potrafi bawić i to świat m&m. Finalnie stanęło na tej 6,5 dlaczego to wyjaśni kilka punktów..
1. Gra jest technicznym niewypałem - znikające savy ( nie ma to jak utracić kilka godzin gry), skrypty które nawalają (blokowanie wykonania misji, blokada na 1 akcie), optymalizacja też jest słaba, błędy graficzne.. widać że grę pisano na kolanie, nie dopieszczono i zabrakło porządnych beta-testów .. O ile można zrozumieć kilka błędów to ta gra jest krótka i mała .. i mająca solidną liczbę wpadek a jest rozmiaru gry indyka a nie porządnego sandboxa.. Ba bugi bywają i w napisach końcowych ( sprawdziłem przez save/load obie wersje rozwiazania questa gadanego.. w napisach końcowych wyszło że ukończyłem go dwa razy w sposób sprzeczny z sobą..
2. Grafika - ta gra to ordynarna zrzynka modeli herosów 6 ( szkielety, duchy, ghule, kusznicy, rekino-ludzie, nagi etc), cześć obrazków z Dual of chempions.. ale zostało zrobione to nie udolnie.. mając modele zarówno bazowej jak i elitarnej wersji potworów.. twórcy skorzystali tylko z jednego modelu i dorzucili napis elita w kilku przypadkach.. Pomijam już kwestię że grafika jest mało ciekawa, tekstury słabe, lepiej na drzewa/stojaki na książki nie patrzeć pod niektórymi kątami bo widzimy miejsca nie połączone z sobą czy skokowe wczytywanie grafiki...
3. Oskryptowanie - temu punktowi należy się specjalny punkt.. - zapomnijcie o swobodnej eksploracji otoczenia .. nie warto gdyż jeżeli zburzycie kolejność twórców gry albo nie możecie skończyć questa, albo się nie dostaniecie do połowy miejsc.
Jako przykład podam wieże Enigmę- dostępna szybko, brak potworów kilka zagadek .. ot w sam raz do pozwiedzania poszukania nowych przedmiotów dla drużyny .. jednakże jak zaczniecie eksplorację i pozwiedzacie wieże dokładniej .. to nie możliwe jest ukończenie questu promocyjnego dla Wolnego maga.. po prostu gra nie przydzieli wcześniej przedmiotu qestowego a później nie ma jak uzyskać go.. za to co śmieszne quest z herbatkami.. mimo że dostępny jest dopiero po dotarciu do Karthal to herbaty zbierasz od początku (od npców) z zacięciem dla lepszej sprawy.. podobnie jak uzyskasz jakiś item questowy wcześniej bywa kłopotliwe.. miałem skrzynie Czarnego kła - ale gra nie widziała jej dopóki nie poszedłem do 2 pustych lokalizacji - skrypt po prostu nie potrafił uwzględnić że item jest w inv..
4. Skille - zostały okrojone, jest ich za mało, pominięto percepcję , otwieranie zamków, alchemie .. co przekłada się ze daną klasę postać da się zbudować tylko na 1-2 sposoby, przydałoby się o wiele więcej opcji rozwoju.
5. Relikty - w tej grze relikty to chyba dodają do płatków śniadaniowych, co drugi loch daje jakiś , dostajemy je z questów, można kupić w sklepie - przedmioty w teorii rzadkie i unikalne pojawiają się co parę minut.. zabawniej z skrzynek i walk praktycznie nie da się dostać ciekawych przedmiotów ( o wiele lepsze są w sklepie) za to reliktów a reliktów.. za to jedne z najdłuższych questów ( obeliski) daje jeden nie za mocny relikt...
6. Inwentarz - z mobów lecą setki śmieci białych i czasem magicznych, co z tego skoro topowy ekwipunek można już kupić na początku drugiego aktu (np. pierścienie + 5 skill), od 2 aktu nie licząc wyżej wymienionych reliktów nie użyłem ani jednego itemu znalezionego w walce ! broń dalekosiężna została także potraktowana po macoszemu..
7. Brak losowości - wszystkie relikty są zawsze w tym samym miejscu, to samo beczki ( nie zmienia się nawet losowo ich zawartość zawsze jest taka sama) - czyli oskryptowanie na sztywno gry...
8. mapa - wydaje się ciekawa mimo że nie duża, ale jak zaczniesz eksplorować .. resztę gry przemierzasz puste lokalizacje często wielokrotnie ... bo dopiero przy postępach w fabule odblokowuje sie opcja że możesz przejść przez płycizny czy skorzystać z teleportów..
9. Nieudolność twórców w sprawie drużyny - drużyna została potraktowana jako jeden organizm - mając 2 magów i każdy z nich mając punkt orientacyjny według logiki powinno się móc zaznaczyć 2 lokalizacje ... a tu niespodzianka można tylko jedno, ba czar oczyszczenia jak MY rzucamy działa na jednego moba, jak rzuca mob działa na cała drużynę :)
10. Brak bilansu klas i ich urozmaicenia - cześć klas jest praktycznie niegrywalna (krasnoludzki obrońca), za to zadania na promocje to już komedia - taki kapłan run czy barbarzyńca maja zadania wymagające postępu w fabule ( i to w miarę trudne) gdzie druid awansuje po 1 rozmowie na początku drugiego aktu.. :)
gorzej początkowa klasa już potrafi określić że mimo że masz zdolność w danej broni połowy jej rodzajów nie użyjesz .. gdyż relikty wymagają tylko ekspertów, najlepsze bronie już mastera to samo pancerze - wiec mając np. kapłana run z włóczniami na ekspercie nie użyjesz najlepszych włóczni z sklepu..
11. Brak questów gadanych - w całej grze jest JEDEN taki quest i 2 questy z wyborem czy zabić czy pozwolić żyć
12. Średnie i błędne tłumaczenie na język polski - jak ktoś będzie miał kłopot z zakończeniem obelisków - w grze jest 20 kroków - powinno być 12 (podobno to samo jest z wersją niemiecką !) :D
13. Odgłosy postaci są takie sobie.. i jest bodajże po 3-4 na postać
14. lochy najczęściej są miniaturowe .. są tylko dwie-trzy lokalizacje większe .
15. Brak gierki w stylu Arcmaga :(
Gra ma kilka smaczków (np. rozmowa z twórca Arcmaga o planowanej przez niego grze, rozmowa o banku nag, spotkanie Tieru..) i potrafi wciagnąć..
Jednakże przy sporej ilości uproszczeń, oskryptowaniu na sztywno, masie błędów.. jakoś wyżej ocenić nie można...
DiabloManiak - "woda - membrana może być ciekawym dodatkiem ale działa jedną turę , obrażenia średnie...".
Jestes pewien? Membrana to obecnie jeden z OP czarów w grze.
"Membrana to obecnie jeden z OP czarów w grze" - to coś jak w VI :D
Najbardziej OP czar w grze to był ... icebolt :) Poważnie :)
Drużyna złozona z 3 (lub 4 jak miało się gdzies magię Light/Dark) druidów, GM w Water Magic i każdy siał 3 icebolty na turę. W dodatku mało co miało jakieś resisty czy immune na wodę. W dodatku zadawało jakieś chore obrażenia.
Można było śmiało trzaskać w real-time nawet z najgorszymi smokami, po prostu trzymając "A" i unikając zionięć. Pieprzony lodowy chaingun :)
Kapciu - źle się wyraziłem .. na początku membrana jest fajna ( i z dobrym wzmacniaczem trwa kilka tur) ale 3 i 4 akt to cholerne dispelle i to hurtem (a działają na cała drużynę).. zwykle przeżywalność membrany i innych bufów w walce to koło tury ... a są ważniejsze czary jak choćby zabezpieczenie przed paraliżem czy utratą zmysłów bo te potrafią psuć krew
Hellmaker - membrana daje redukcję obrażeń, chaingunem są postacie walczące wrecz - jak wejdzie crit dobrze potrafią zabić jedną serią ;))
Dla tych, którzy narzekają na brak balansu - można dośc łatwo modyfikować wszelakie wartości w grze. Wszystkie pliki rozbite na poszczególne tematyki znajdują się w \Might and Magic X Legacy_Data\StreamingAssets\StaticData
Edytujemy je zwykłym notatnikiem i można się bawić.
W config.txt zaś można łatwo podwyższyć lub obniżyć stopień trudności. Można też zmodyfikować upływ czasu po każdym kroku czy parametry racji żywnościowych.
DiabloManiak ---> Wiem, wiem. Chodziło mi o tę OP część :) Niby nic, ale jak się dokładniej człowiek przyjrzy, to się okazuje, że czar jest masakryczny :)
Celestial Armor też jest niewąskie. Przez większość walk ze zwykłymi mobkami, albo nawet trochę silniejszymi można przejść bez utraty jednego hp, szczególnie jeżeli masz dwie postacie mogące rzucić ten czar.
Jak się dostać na niższe poziomy latarni? Na 3 poziomie uruchomiłem dwie płyty i nic - dobra, już nieważne, dałem radeczkę:)
Po preczytaniu postu DiabloMianiaka postanowiłem wstrzymać się z zakupem M&M 10, żeby się nie rozczarować. Mam nadzieję, że połatają, i dodadzą chociaż losowość.
ja rowniez wstrzymuje sie z zakupem ,szkoda moich nerwow i tak nadszarpnietych po MMIX
Ivo - jedyna różnica to napisy końcowe, ja zabiłem wszystkich..napisy były takie na oko..
spoiler start
luck ( ten z kryówki bandytów) wininy, ten z grani .. może mógłby się zmienić (ale się nie dowiemy), tego z Karthalu winny (morderca)
spoiler stop
Dziwna jest ta gra (na poziomie warrior)
Nie ma gdzie farmić exp bo moby się nie respawnują i jest ich mało. Z kasą jest masakra, w zasadzie wydaje tylko na zaklęcia + trening i ciągle mi jej brakuje.
Potek się nie da robić, kasy żeby je kupić nie mam, a już w akcie II muszę je łykać i łykać, bo walczę z 5 czy 6 przeciwnikami na raz. W takim tempie to mi ich niedługo zabraknie.
Chyba muszę się wrócić i robić quest główny, bo przeciwnicy im dalej w las (i to dosłownie) są coraz trudniejsi.
Nie do końca też rozumiem jak działa ten pancerz z magii światła. Niby ma absorbować 104 dmg, czasami jak dodaje cały dmg zadany w turach to wytrzymuje dużo ponad te 104, a czasami znika po 1 turze.
Generalnie wylevelowałem rune priesta do master w fire, a obecnie nawet nie mogę ofensywnego zaklęcia rzucić, bo tylko muszę nim buffować i leczyć, bo inaczej taki mag czy blade dancer są na 1 strzała.
Powoli gra przestaje mi się podobać.
A to że itemy w ogóle nie lecą, a to co jest sklepie jest przynajmniej 2 czy 3 razy lepsze niż to co mam na sobie to inna bajka. Nie wiem tylko skąd ja mam wziąć na to wszystko kasę.'
Ilość expa za mobki też jest dziwna, gówniane pająki czy zwykłe wilki dawały po 20exp a praktycznie nie stanowiły żadnego zagrożenia, a dużo trudniejsze mobki, z którymi naprawdę trzeba się pomęczyć potrafią dać 30exp...
Z tego wszystkiego kupiłem sobie na GoGu za 9,99 $ sagę MM I-VI wraz z dodatkiem Swords of Xen i gram w WoX. Jak oldskull to na całego i z sensem.
Najgorsze w M&M X jest to, że gra jest praktycznie liniowa i to aż do tego stopnia,
że w jednych lochach potrafią być wrogowie na twój poziom jak i zarówno tacy, którzy leją cię aż miło.
Skończyłem Akt II i brnę w grę dalej, miejsc do których muszę wrócić jak będę mocniejszy jest masa.
Zobaczymy jak będzie dalej, ponoć przy ok 25lvlu postaci gra przestaje być wyzwaniem.
Po wejściu do latarni zdołałem ubić kilku mobków i gra zablokowała mnie - czerwony znacznik, ale brak przeciwników, nie można się ruszyć, nawet pauzować tarczą bo i ta opcja stała się nieaktywna. Zapisać gry nie można, dobrze, że dało się wyjść z gry.
Ta gra ma pewien powab, ale zrobiona jest bez sensu.
Dokładnie, gra wciąga, ale sposób wykonania, ilość bugów, balans pozostawiają wieeele do życzenia.
Już teraz widzę, że np dawanie mojemu magowi punktów w magię powietrza to był błąd, bo obecnie prawie wszyscy przeciwnicy są na tę magię odporni. Dzisiaj wyczytałem natomiast, że czar sleep z magii ciemności jest totalnie op bo usypia wszystkich wrogów dookoła i można walczyć tylko z jednym, tak samo w magii ciemności jest ponoć purge czyli zdejmowanie buffów u przeciwnika, szkoda tylko, że nie wiedziałem o tym wcześniej
:( Teraz będzie trzeba dobić kilka lvli żeby tę magię rozwinąć.
Mój team to crusader, blade master, mag i rune priest. Crusader jest w zasadzie do niczego, mag miał robić dmg powietrzem ale nie może, bo w zasadzie gówno robi a nie dmg. Blade master to prawdziwa maszyna do dmgu, mimo że poszedłem w miecze a nie sztylety (ponoć te drugie są lepsze) a rune priest mimo, że ma magię ognia na poziomie mistrza to i tak głównie leczy i rzuca ten pancerz światła.
Obecnie drużyna jest na 17 lvlu w trakcie aktu III.
Jakbym miał grać od nowa to bym zrobił drużynę 3ch blade masterów + healer, bo blade master jest po prostu op.
Witajcie ponownie po kilku latach,fajnie że widzę stare nicki i mój ulubiony wątek nadal aktywny.Kilka dni temu znalazłem informację ,że jest MM10 i oczywiście musiałem zdobyć(choć praktycznie gram teraz mniej...53 lata niestety)-drużynę stworzyłem grę zacząłem,no i pierwsze zadanie w leżu pająków...niestety mimo grania kilka razy w MM6 i MM7 i mniej w MM8,a tylko raz w MM9 nie mam pojęcia co się dzieje.Pominę fakt że nie znajduję jak przełączyć na płynny obrót,nie ma wyłączenia trybu turowego (choć to akurat mi nie przeszkadza-pamiętam tylko z wcześniejszych dyskusji dziewczynę,która namiętnie grała w MM, ale wyłącznie w trybie rzeczywistym), tylko że po prostu nie potrafię zrozumieć pewnych rzeczy-nagle straciłem możliwość walki broniami bezpośrednimi u orka i elfa-tak to wygląda jakby się zepsuły po kilku walkach,ale nie ma o tym informacji,z kolei bronie zrobiły się czerwone i tak to wygląda jakbym stracił umiejętności w ich używaniu,co jest bzdurą...może potraficie mi pomóc? Ewentualnie później spróbuje sprecyzować o ile niejasno napisałem...ale najważniejsze to chciałbym pozdrowić starych znajomych z tego wątku :)
nie znajduję jak przełączyć na płynny obrót - nie da się
nie ma wyłączenia trybu turowego - nie da się
nagle straciłem możliwość walki broniami bezpośrednimi u orka i elfa-tak to wygląda jakby się zepsuły po kilku walkach,ale nie ma o tym informacji,z kolei bronie zrobiły się czerwone i tak to wygląda jakbym stracił umiejętności w ich używaniu - możliwe, że miałeś na przykład broń wymagającą 50 siły, i jakiś item dający +5 do siły. Twoja bazowa siła była 48 (po modyfikacji 53). Jak zmieniłeś pierścień (czy co tam) na inny, to wróciło do 48 i już nie spełniasz warunków. Sprawdź wymagania broni z Twoimi statystykami.
Możliwe też, że masz uszkodzone bronie. Podturlaj się do najbliższego miasta i kowal/sprzedawca broni będzie miał opcję naprawy "worn items".
Wszystkie debuffy czy uszkodzenia broni występują na obrazkach postaci, czasami jako żółty młotek a czasami jako strzałka w dół, w zależności co dolega. Dodatkowo jak wejdziesz w ekwipunek to wszystkie zepsute przedmioty mają tę samą ikonkę żółtego młotka. Bronie na początku gry psują się często, czasami jest to na zasadzie wracasz się naprawić, wracasz walczyć, zabijasz jednego wroga i broń znowu zepsuta. Później w miarę lepszych przedmiotów czy też lepszego władania daną bronią jest o wiele lepiej.
W grze nie uświadczysz też przełączenia na płynne poruszanie, gdyż nie ma takiej opcji.
OldDorsaj---> W M&MX nie da się przełączyć na płynny obrót, tak samo jak wyłączyć grę w turach. Czerwone tło oznacza że przedmioty nie są zidentyfikowane. Broń popsuta ma w górnym prawym rogu żółty/czerwony młotek i trzeba się wtedy udać do właściwego sprzedawcy. To samo tyczy się pozostałych przedmiotów.
Edit: ... Tylko parę minut spóźnienia. :)
no zgadza się,to wygląda na uszkodzenie broni,ale nigdzie nie ma o tym informacji-grałem dopiero kilkanaście minut,więc nic nie zakładałem, żadnych przedmiotów oprócz tych co dostałem na początku-pierwsza w sumie walka i po kilku turach straciłem możliwość ich używania...efekt taki że tylko ludzka czarodziejka mogła walczyć ,a reszta jakby straciła bronie i mogła tylko używać opcji obrony...totalnie nie rozumiem o co chodzi,szczególnie biorąc pod uwagę,że grałem w MM kilkanaście razy,tak samo w Wizardry, Baldury, Fallouty czy Elder Scrolls itp
ja też kilka minut sóźnienia,,,no nic będę próbował...nie takie rzeczy mnie nie zniechęciły do gry
Już za niewiele więcej jak tydzień (lub jak kto woli - Walentynki) - premiera kolejnego cRPGa.
Tym razem jest to Eschalon Book III.
Póki co, na spokojnie grywam w księgę drugą, nie nastawiam się na to, że zdążę go przejść wraz z premierą.
Dobra, udało mi się wciągnąć w M&M - World of Xeen.
Nurtuje mnie jednak jedna sprawa - jak tutaj rozwijać postać? Zdobywam wymaganą ilość doświadczenia, idę do sal treningowych, płacę i co dalej?
Instrukcja jest pod tym względem wyjątkowo niejasna.
W M&M6 i nowszych dostawałem punkty umiejętności po treningach, którymi rozwijałem rzeczone umiejętności, a w starszych częściach?
Staty sa przydzielane automatycznie (mozliwe ze byly losowane - tego juz nie pamietam ale wiekszego znaczenia to nie ma). O wiele wazniejsze w WOX jest picie odpowiednich napojów (z beczek/fontann), ktore daja permanentny boost statow. W kazdym bardz razie: placisz i levelujesz - cala filozofia rozwoju postaci :) Do tego dochodza napoje, zaklecia i ekwipunek - kuniec. Ah no i skille kupowaneu trenerow.
Co do ekwipunku i identyfikacji - zapisuj gre zanim identyfikujesz i wczytaj po. Jako, ze np. "glass halberd" zawsze bedzie taka sama nie ma sensu wytracac kasy na jej ID. W necie mozesz znalesc tez tabelki pokazujace obrazenia kazdej broni z danego materialu i odpornosc kazdego pancerza.
Z tego co wiem to statystyki nie wzrastają wraz z kolejnymi poziomami. Zmienia się tylko hp, mp oraz ilość ataków. Najważniejsze są przedmioty oraz czary.
Z swojej strony polecam stronę: http://shrines.rpgclassics.com/pc/mm4_5/ Tutaj można znaleźć m.in. tabelki o których piszę Asmodeusz.
Dziwne to trochę dla mnie ale ok.
Właśnie udało mi się oczyścić miasto (Vertigo) oraz kopalnie z szalonymi krasnoludami. Gra się świetnie.
Do gry podchodziłem 3 razy, odrzucał mnie interfejs i szybkość z jaką ginęła moja drużyna (potwory zawsze atakowały najsłabszych członków).
Testuję też mody do Wizardry 8, na pierwszy ogień poszedł Lunastair. Na szczęście mody działają z polską wersją językową.
Rozpocząłem grę, załatwiłem kraby i natknąłem się na jakiegoś stwora którego normalnie spotkałbym dopiero w Ascension Peak (Level21), którego twórca moda umieścił na starcie w formie NPCa.
Najgorsze że nadawca jakieś wiadomości traci nad nim kontrolę przez co moja drużyna świeżaków jest zmieciona przez niego :/
A podobno są trudniejsze mody. Jakieś rosyjskie (nie no serio powinienem się go kiedyś nauczyć).
Skończyłem MMX. Nie powiem gra dała mi wiele frajdy, ale końcówka to jest h&s, a nie rpg. Ilość wrogów i walki w ostatnim dunegonie to jest nieporozumienie, a sama walka z ostatnim bossem jest imo beznadziejna.
Wielu bugów w grze nie spotkałem, najgorszy był taki, który mi popsuł save'y, ale na szczęście udało się je naprawić. Na razie grę odstawiam na półkę, a czy kiedykolwiek do niej wrócę? Nie sądzę, ale nigdy nie mów nigdy :)
Hej, też mnie tu dawno nie było i też przybyłem zachęcony mmx. Ja jestem w Latarni, męczę bossa, jak na razie jestem zadowolony. Czy wyszło coś ciekawego cprpg z fpp w ostatnim czasie poza tym?
Przy okazji - widziałem, że w końcu ten remake ultimy na bazie dungeon siege się pokazał, ale to chyba dosc stara rzecz. Ktos w to grał?
Ludzie chwalą Legend of Grimrock, ale osobiście jeszcze w to nie grałem. Tylko że ona wyszła prawie 2 lata temu, nie wiem co masz na myśli mówiąc w ostatnim czasie :)
Po sporym poślizgu ukazała się gra Eschalon: Book III. Tak samo jak i wcześniej magia jest najlepsza :]
Serio, nie popełniajcie mojego błędu i nie idźcie w walkę wręcz czy łucznictwo bo pożałujecie. Niszczejący ekwipunek to paskudna sprawa.
Do tego dołączono edytor zadań i map. Rewelacja.
Tak przy okazji - mało widzę opinii o grach od SpiderWeb Soft. Niedawno odpaliłem Avernum - Escape from the Pit i był to naprawdę powiew świeżości.
Przede wszystkim jednak - dialogi. Po prostu czuć, że są pisane przez kogoś, kto czytał sporo i nie traktuje gracza jak półgłówka.
Sporo eksploracji.
A przecież blog autora - Jeffa Vogela - to najlepszy rzecz do czytania, z jaką miałem od dłuższego czasu do czynienia w sieci.
Przy okazji - widziałem, że w końcu ten remake ultimy na bazie dungeon siege się pokazał, ale to chyba dosc stara rzecz. Ktos w to grał?
Chodzi o Ultima VI 1.1? Tak grałem trochę i przyznam, że gra się naprawdę nieźle. Gdyby nie braki czasowe to bym grał w to dalej.
Generalnie ludzi sobie grę chwalą (zarówno moda Ultima VI jak i Ultima V Lazarus). Do tego obie mają rekomendacje właściciela strony it-he, którego zdanie jest dla mnie więcej warte niż wszystkich współczesnych recenzentów gier razem wziętych.
Dzisiaj mi też udało się skończyć M&M X i odczucia mam bardzo podobne jak Kyahn. Po 70 godzinach całkiem niezłej zabawy dwie godziny mordęgi, po to tylko żeby obejrzeć banalny filmik. Nie miałem natomiast żadnych problemów z jakimikolwiek save'ami i większych bugów nie stwierdzam. Niezła oldskulowa odskocznia po wielu beznadziejnych superprodukcjach.
Tak przy okazji - mało widzę opinii o grach od SpiderWeb Soft. Niedawno odpaliłem Avernum - Escape from the Pit i był to naprawdę powiew świeżości.
Avernum jest grą z roku 1995. Gwoli wyjasnienia: kiedys ta gra nazywala sie Exile: Escape from the Pit, ale dostala lifting graficzny i zmienila w miedzyczasie nazwe. Nadal jest to jednak prawie dwudziestostoletnia exile :)
Osobiscie lubie zarowno Avernum jak i Nethergate, zas (czesto wysoko ocenianego) Geneforge niezbyt trawie. A Avadon juz zupelnie mi nie podszedl.
A ja mam pytanie odnośnie gry Dispel. Podobno żeby ją skończyć trzeba zainstalować trzy "pacze" po kolei. Instaluję dwa i wszystko gites - numerek się zmienia. Niestety, po instalacji trzeciego pacza numerek (tj. wersja gry w menu) się nie zmienia. Też to mieliście czy po prostu to taki urok że pacz sie wgrywa, numerek sie nie zmienia a gra jest do skończenia?
Eschalon Book III wyszło i... nie jest za ciekawie. Techniczne błędy, mała ilość zmian i postać nadal się wlecze... jedyny plus to tylko edytor.
Gdyby ktoś jednak zdecydował się na spróbowanie wcześniejszych ksiąg to mam radę - najlepszą klasą jest mag. Walka wręcz czy łucznictwo to mordęga a bez magii ani rusz. Niemal jak Arx Fatalis choć tam walka kontaktowa nie kwiczała jak w Eschalonie.
W komentarzach na GOG pojawiły się też wskazówki o premierze gry Summoner. Doskonała wiadomość bo gra mało znana ale warta uwagi. Wiem bo przeszedłem parę lat temu (dorwałem ją jako dodatek do Playa).
Na ten moment przechodzę jej sequela, którzy niestety wyszedł tylko na konsole...
Avernum - Escape from the Pit nie jest przypadkiem remakiem(nie mam pojecia jak to sie odmienia) remake?
Wg GOLa https://www.gry-online.pl/gry/avernum-escape-from-the-pit/z62f86#pc Avernum: Escape from the Pit to remake pierwszej części izometrycznego cyklu cRPG-ów Avernum, która sama w sobie była zresztą odświeżoną wersją znacznie starszej gry zatytułowanej Exile: Escape From the Pit.
(Ta gre i inne gry Spiderweb mozna bylo kupic w humble bundlu oraz samo Avernum - Escape from the Pit w innym bundlu.)
Yup. Co nie zmienia faktu, ze jest to to samo Exile z 1995 tylko z lepsza grafika + lepszymi menusami.
Witam! To mój pierwszy post tutaj, więc chciałbym się przedstawić. Jestem Olek i mój ulubiony gatunek gier to cRPG, dlatego też piszę właśnie w tym wątku.
Dzisiaj przyszła do mnie przesyłka z trzema grami o których dużo czytałem, jednak nigdy w nie nie grałem. Icewind Dale, Icewind Dale II i Planescape Torment. Wszystkie w kultowych już pudełkach z extra klasyki...
Tak, mam zamiar przywrócić czasy, kiedy grałem w gry z instrukcją w ręce i samo spędzanie czasu przy grach sprawiało mi więcej frajdy...
Czy są tutaj jeszcze jacyś inni oldschoolowi gracze? :D
Tu są sami old gracze ;p większość wystartowała jeszcze na spectrum 48 i commodore 64 a ID i PT to nie są stare gry, to powiedzmy gry starsze :) oldschool to tak zaczyna sie od LoL, DM, EoB....
Dlatego tutaj przyszedłem aby pogłębiać wiedzę na temat gier cRPG. Czasem ciężko samemu znaleźć jakieś perełki :)
Tu są sami old gracze
Ej, no weź. Ja tu się staram zapomnieć jaka liczba mi w tym roku stuknie... :(
Natomiast kultowe pudełka to były duże tekturowe, a nie jakaś extra klasyka. :P
Cyniczny Rewolwerowiec --> Nie przesadzaj ;) Ja razem z Old Dorsajem mamy w sumie 105 lat ;)
OlekLFC --> Zaczni od tego :) https://www.gry-online.pl/S061.asp?ID=23
Obie czesci sa do nabycia tu: http://www.gog.com/game/ultima_underworld_1_2 za w sumie 18 zł
Zależy na jaką platformę. Na pc to głównie starsze gry, ale powoli coś zaczyna się zmieniać. Na konsolach przenośnych w Japonii sporo jest staroszkolnych rpgów z drużyna i widokiem z pierwszej osoby. Przykładowo taka seria Etrian Odyssey na ds i 3ds, o ile nie przeszkadza Ci specyficzna grafika.
MM X skończone-bardzo fajnie mi się grało,powiem nawet że od lat tak dobrze nie bawiłem się przy grze cRPG.Obyło się na szczęście bez większych błędów...oprócz jednego,który uniemożliwiłby mi dalszą grę gdyby nie pomoc DiabloManiaka-chodzi o nieaktywny dialog Leva na szczycie Portmeyron i niemożność lotu gryfem do Kuźni.
Panowie , wrocilem do Daggerfallla.
tu instrukcja uruchomienia (dziala )
http://www.elderscrollsonline.pl/daggerfall/instalacja-pobranej-gry.html
dawno sie tak dobrze nie bawilem.
Goraco zachecam , grafika co prawda siermiezna i pierwsze pol godziny trzeba poswiecic na dostosowanie klawiatury do XXI wieku ale potem idzie juz automatycznie .
Wreszcie szeroki oddech i pelna wolnosc.
Pozdrawiam
POzdrowienia dla Old Dorsaya i Adamusa ;)
27 lutego przekroczylem wiek gdzie mozna bylo miec zludzenia ze jest sie jeszcze perspektywicznym :(
Daggerfall zawsze byl moja stara miloscia , najukochansza gra .Ale teraz szybko mi sie nudzi wszystko :( starosc
...i czemu tyle ludzi pisze Old Dorsay zamiast OldDorsaj-nikt nie czytał Dicksona??!...a wcześniej było samo Dorsaj, no cóż minęło trochę czasu i trzeba było zaktualizować :P
Belert---->grafika mnie raczej nigdy nie odrzuca,raczej sterowanie...i mimo spędzenia może z pół roku z Daggerfall, nie jestem przekonany by do niej wrócić-raczej chciałbym wrócić do MM6 i 7, ale coś nawet zainstalować mi się nie chce na Windows 7 64...ciekawe czy chociaż Morrowind by mi ruszył.Wracając do sterowania,to już wolę takie jak w MM X. Zainstalowałem Grimrock,który tu polecaliście,od razu też update,ale przy uruchomieniu od razu sygnalizuje brak jakiegoś pliku audio i proponuje ponowną instalację,która oczywiście nic nie daje :(
Belert--->jeszcze jedno,mi się nadal seks nie nudzi...i to z żoną po 30 latach małżeństwa,tak że nie marudź :P
Grimrock to calkiem przyjemny dungeon crawler i dziala bez problemu na Win 7 x64, moze brakuje ci jakiejs biblioteki?
no dokładnie,brakuje jak pisze X3DAudio1_7.dll,tyle że nie mam pojęcia co zrobić-pisze,że ponownie mam zainstalować-może ten patch to psuje?...w sumie zajmuje prawie tyle samo co gra
Ściągnij ten plik i wrzuć do katalogu z grą (tam gdzie jest plik exe).
http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?x3daudio1_7
Old Dorsaj :))
Ja jakos po 12 latach tez daje rade :))
Grasz jeszcze na Kaimasie ?
Czy MMX pojdzie na dual corze i 3 gb ramu i windowsie XP?
meelosh---->dzięki,teraz z kolei wywala inny error,ale na razie nie mam czasu się tym zajmować
Belert---->nie gram w L2 już od bardzo dawna,a na Kaimasie kilka lat,po prostu nie mam czasu...wolę pograć w HoMM3,Diablo2 dla odskoczni, czy czasem w coś nowego jak się fajna gra trafi jak np MMX
Panowie, mam serdeczną prośbę. Zachorowałem, i najbliższy tydzień będę głównie leżał w łóżku. Do laptoka siadam tylko od czasu do czasu.
W łóżku towarzyszy mi tablet. Pościągałem trochę tytułów cRPG i jRPG na Androida, ale to sterowanie... to nie to. Teraz chciałbym spróbować jak się na tablecie gra w tytuły FPP z ruchem wieży szachowej, bo wydaje mi się, że to będzie najwygodniejsze.
Szukam wszelkich dostępnych na Andoida tytułów w stylu Eye of the Beholder, Lands of Lore, Anvil of Dawn, czy bardziej współcześnie - Legend of Grimrock albo nowe Wizardry.
Do tej pory w sklepie Play i na googlu znalazłem tylko 2 takie tytuły:
Deadly Dungeons - https://play.google.com/store/apps/details?id=DeadlyDungeons.App
i QuestLord - bestandroidrpggames.com/questlord/#.UzBz46h5Mng
Znacie coś, co spełnia te kryteria? Z góry dziękuje.
Brány Skeldalu - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.napoleongames.branyskeldalu
Bardziej klasycznie się nie da ;-)
Ależ skąd! Jest podwójnie oryginalna - po czesku i bez zmian w stosunku do pierwowzoru...
Fajne to, dzięki i za te propozycje, chociaż ni w ząb nie rozumiem, o co w tym Skeldalu chodzi.
A znacie coś jeszcze na Androida?
M&M X Legacy - mam problem z awansem w magii ognia na poziom Arcymistrza - odpowiedzialna za to trenerka twierdzi, że muszę podnieść poziom. Oczywiście nie można juz dołożyć punktów do magii ognia - są już na full. Poziom postaci - 16 a drugiej 17lv.
Mam tez pytanie jaka ekipa jest w tej grze optymalna? Ja prowadzę dwóch krasnoludów (magia ognia), krasnolud Zwiadowca (+ troche magia światła) oraz Ork Barbarian. Mimo, ze gram na łatwym - - łatwo nie jest w niektórych momentach :). Co warto rozwijać zeby zwiekszyć przeżywalność?
pozdrawiam K.
zagrywam się znów w MM7.Tyle się naczytałem że gra nie ma szans odpalić na win7 a tu taka niespodzianka.Z powodu niedawnego remontu w mieszkaniu nie miałem siły szukać mojego oryginału z CD-Projekt i ściągnąłem wersję angielską-po zainstalowaniu ruszyła na moim win 7 64 od razu bez jakichkolwiek problemów.Nie wgrałem nawet patcha Moka bo od razu ucieszony rzuciłem się w wir przygody.Mam pytanie,czy teraz mając powyżej 50 lvl mogę nadal wgrać ten patch bez utraty sejwów?Nie wiem czy pomoże,ale zdaje się że natrafiłem na błąd-mam odzyskać stułę z przedsionka Czeluści,podobno leży w skrzyni przy wejściu-niestety nie u mnie,ani tam, ani nigdzie indziej w przedsionku czy samej Czeluści.
MM7 skończone,teraz czas na MM6-też działa bez problemu.Co dziwne wersja angielska ściągnięta z sieci działa bez najmniejszego problemu,a oryginały nawet nie chce instalacja ruszyć.Po wgraniu patchy Moka gra pyta o oryginalną płytę-na szczęście znalazłem swoje oryginały.Spolszczenie do MM6 też działa bez problemu.
jak ktos nie sledzi bundli https://www.humblebundle.com/weekly
miedzy innymi Wizardy 6 i 7 w progu za 1 $, a W8 w progu za 9$
steamowe wersje.
Pustki ...
jako antidotum na brak czasu i skonsolowienie peceta przerzuciłem się na mobilne granie kupując PS Vitę a tam Panie i Panowie cała mas fajnych rzeczy za które sukcesywnie się zabieram:
- Elminage Orginal - mobilne Wizardy, drużynowy dungeon crawler z turowym systemem walki
- Demon Gaze - to samo tylko bardziej żywiołowe i w stylu jrpg
- Dragon's Crown - to samo tylko w stylu platformówki
- Muramasa Rebirth - średnio roplejowe ale za to śliczne i platformowe.
Problem mam tylko ze sterowaniem, bo nigdy nie grałem na padzie, a poza klawiaturą tylko na dżojstiku na Atari i Amidze. Czasem też za dużo dzieje się na małym ekranie i nie ogarniam całości.
Może ktoś jeszcze coś poleci fajnego?
Czy Vita odtwarza gry z PSP? Bo jesli tak to mam dla ciebie cala tone gier. Jesli nie musialbym przekopac rimejki.
Generalnie większość gier z PSP jest dostępna na Vitę, choć nie wszystkie. Sony podaje, że tak około 80%, przy czym dziwnym trafem nie zrobiono wersji na PSV paru znanych tytułów jak PESa, Silent Hilla i czegoś tam, ale np. różne Star Warsy są.
To tak na szybkiego:
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=12415297
Pozniej napisze cos wiecej/przejrze tytuly i co wyszlo na vite, ale w watku o jRPGach kilka osob ma ta maszynke i pewnie cos znajdziesz. Ot ctrl+f i "vita" :)
Dzięki.
Generalnie jest tego sporo, choć niestety dominują japońskie produkcje, ale może w końcu poznam bliżej "legendarną" serię Final Fantasy...
edit:
przypomniałem sobie o stronce JRK - tam też jest sporo informacji.
Finale to raczej starsze. 1-6 to czasy SNESa i tympodobnych archaicznych konsolek, ale same gry sa calkiem dobre. Pozniej masz 7-9 (PS1) i 10, 12 (PS2). FF13 obojetne w jakim wydaniu/ktorakolwiek podczesc po prostu olej. Cienizna.
Z tego co widze na vite masz FF10/10-2 czyli solidne tytuly (10-2 dla mnie byl "meh", ale w/ever)
Sam moge jedynie mowic o tym w co gralem na PS3/PSP bo vity nie mam. Przegladajac strony:
- Disgaea3/4 - tactics, calkiem fajny (chociaz "fabularnie" najlepsza jest jedynka) - duzo grindu (zreszta cala gra na nim polega), lecz zrobionego w taki sposob, ze nie nudzi.
- Persona (ktora tam wyszla na vite)
- no i oczywiscie Monster Hunter (Freedom Unite?) - zrecznosciowka, bez fabuly ale... wciaga jak chodzenie po bagnach. Ogolnie: zabijasz potwory przy czym kazdy napotkany przeciwnik to "boss" wymagajacy kilku(nastu) minut walki. Jako, ze po raz pierwszy bawisz sie padem moze byc to trudniejszy tytul, ale szybko sie przyzwyczaisz :)
hmm...
pogrywam na PS Vita w Elminage Orginal - obowiązkowa propozycja dla wszystkich próbujących wskrzesić produkcje nazywane oldschoolwymi (Elminage wydano w połowie 2013 r.). Połączenie Wizardrów (ale w wersji 7) z Anwil of Dawn: z Wizardrów wędrówki po lochach, statystki, walka i znikąd wyskakujący wrogowie z nieśmiertlnym "encounter", a z Anwila olbrzymia mapa świata na której wybieramy lokację do zaliczenia. Do tego prosta fabuła, zagmatwane sterowanie i sporo ogólnych niejasności w systemie rozgrywki ... czyli to jest to.
edit
- link z fragmentem rozgrywki z youtuba dla zainteresowanych (jeśli ktoś tu w ogóle zagląda)
https://www.youtube.com/watch?v=QXhFIJwhPlg
Ghostlight ma wydać bodajże ostanią grę z serii na pc koło końca lata.
Dzisiaj dostałem paczkę z Etrian Odyssey Untold: Millenium Girl. Story mode w demie szału nie robiło. Jak to się nie zmieni po imporcie stanu gry z dema to pewnie zacznę od nowa na classic bo jednak w 4 miło się grało.
Archi wydał nowy dodatek wersja 1.3 do Demise the Revelation: http://www.dtr-dojo.com/
To jest jakiś dodatek do Demise?!!Ostatnio myślałem żeby znów zagrać po odświeżeniu sobie Might & Magic,nawet wygrzebałem pudełko z oryginałem.Ten dodatek jest płatny czy darmowy?Czy instaluje się go do oryginału czy też osobno?
Na tej stronie można pobrać instalkę. Jest za free i instaluje się jako pełna gra. Zawiera pierwotne demise rise of the ku'tan z roku 2000, Demise the Revelation wersja 1.2x z roku 2004 i DTR 1.3. Masa nowych rzeczy, ale żeby je odkrywać trzeba mieć naprawdę mocne postacie. Można grać online, jest ranking postaci (jestem pierwszy :D) coś pięknego że ta gra po 14 latach od wydania jest nadal żywa, a to dowód że jest niesamowita.
zwykle kopiuj-wklej moze kogos zainteresuje
Arkania Bundle http://www.bundlestars.com/all-bundles/the-arkania-bundle/
1,99€ steam
Realms of Arkania: Blade of Destiny HD
Realms of Arkania: Blade of Destiny – For The Gods DLC
Realms of Arkania 1 – Blade of Destiny Classic
Realms of Arkania 2 – Star Trail Classic
Realms of Arkania 3 – Shadows Over Riva Classic
M&M VII:
Pozbierałem wszystkie części golema (głowę - a nawet dwie, tułów, dwie ręce i dwie nogi), wszystkie ma mag w ekwipunku, gdy rozmawiam (magiem) z Thomasem Greyem w Szkole Czarów ten mówi mi, że "musicie mieć wszystkie części i odpowiednio je ułożyć"
Gdzie mam to zrobić? Co robię nie tak?
Witam:)
Nie wiem w jaki sposób wątek ten mnie ominął - takiego zapalonego RPGowca :)
verify----> W Grimrocka 1 nie grałem, może jeszcze się za niego zabiorę, co do dwójki to zobaczę w przyszłości, bo LoG, to fajny, sentymentalny powrót do przeszłości.
Ostatnio ogrywałem (już po raz trzeci) Morka. Obecnie biorę się za Arcanum, potem czas odświeżyć Baldury z Enhanced Edition.
Miłej RPGowej przygody życzy kylo19 :-)
Z Grimrockiem 2 to poczekam, zobaczymy co z tego zrobili. W jedynkę tłukłem z dużym zapałem, który niestety malał z każdym kolejnym poziomem ... trochę przesadzili z ilością i natężeniem zagadek. I tak gdzieś w 2/3 zawiesiłem rozgrywkę
Mam natomiast inne pytanie - czy wiadomo coś na temat ewentualnych patchy do M&M X - powoli dojrzewam do kupienia, ale z początku donoszono o masie bugów. Czy już z tym coś zrobiono. Na oficjalnej stronie trudno coś znaleźć na ten temat ...
Baltazar
Śmiało można grać. Kilku błędów nie naprawili (np. z punktami na awans paladyna), ale ogólnie nie ma rażących błędów. Niemniej wrażenia mam mieszane, kilka spraw jest po prostu nieprzemyślane. Po pierwsze i najważniejsze niemożność zamiany doświadczenia zdobywanego w ostatnich lokacjach na awanse (niemożność opuszczenia lokacji a brak czaru loyda), po drugie przegięta trudność przeciwników pomiędzy 12 a 18 poziomem, strasznie upierdliwie się idzie. Niemniej, chociaż gra zdecydowanie nie dorasta do poziomu VI czy VII to jednak jest lepsza niż IX i przyjemniejsza w grze (choć mniej miodna) niż IV+V.
Koniec końców dla fanów, a zatem dla nas, pozycja obowiązkowa.
U mnie M&M X tez juz jakis czas lezy na polce, ale teraz znow bedzie musiala troche poczekac. Skonczylem swietne, nowe Divinity i jestem naprawde pod wrazeniem tej gierki. Czegos takiego mi brakowalo juz od bardzo dawna. A teraz bede gral w Grimrocka 2, wiec MM nawet nie zaczynam.
To jak u mnie (chociaz zamiast Divinity skonczylem Wasteland 2), mialem najpierw nie brac LoG 2 bo obrazilem sie na cene (jedynka byla znacznie tansza na premiere) ale oczywiscie zlamalem sie i kupilem kota w worku :) Mam nadzieje, ze sie nie zawiode.
EOB 2 byl znacznie lepszy od jedynki, moze i tutaj bedzie tak samo ;)
Chciałbym dodać 10 najlepszych moim zdaniem gier RPG:
1. Star Wars: Knights of The Old Republic
2. Star Wars: Knights of The Old Republic II - The Sith Lords
3. Baldur's Gate II: Shadows of Amn
4. Dark Age of Camelot
5. Planecsape Torment
6. South Park - The Stick of Truth
7. Neverwinter Nights 2
8. Świątynia Pierwotnego Zła
9. Icewind Dale II
10. The Elder Scrolls V: Skyrim
A ja dla odmiany bez zastanowienia wziąłem preorder LoG 2 jak tylko sie pojawił. M&M X mnie niestety trochę zawiódł, ale na bezrybiu... Jeszcze dwa dni, zobaczymy jak to będzie z nowym Grimrockiem. :)
LoG miał już swoją premierę, a w wątku cisza. Rozumiem, że każdy jest zbyt zajęty graniem, aby się podzielić opinią. Kim gracie? Jakie wrażenia? Jakieś porady dla startujących?
Ja juz mam, troche pogralem, ale jeszcze za wczesnie na jakies porady. Na razie kombinuje z druzyna. Ale ogolnie jest dobrze.
Pierwsze wrażenie bardzo dobre, dużo lepsze niż M&M X. Wyjście "na powierzchnię" bardzo dobrze tej grze zrobiło. Rozwój postaci wydaje się lepiej przemyślany, AI jest zdecydowanie poprawione i walki są ciekawsze, jest więcej klas do wyboru i sporo nowych pomysłów w gameplayu. Graficznie również jest bardzo ładnie, podziemia wyglądają jeszcze lepiej niż w pierwszej części.
Oczywiście na razie widziałem tylko mały fragment, mam nadzieje że dalej nic się nie popsuje.
Mi się strasznie podoba początek tej gry... fajnie zrobiona plaża zapowiada sandboxik w otwartych przestrzeniach z ruchem szachowym i ładną, uporządkowaną grafiką. Na coś takiego dawno czekałem.
Nie wiem czemu, ale początek skojarzył mi się z Wizardry 8 - plaża, kraby. :)
Jesli ktos jeszcze nie kupil LoG 2, a lubi dungeon crawlery - to natychmiast prosze skorygowac ten blad i GRAC! :)
Dla mnie w końcu nadchodzi czas na M&M X...
_Luke_ dwie rzeczy mnie interesują w LoG II:
- jak wygląda konstrukcja gry; czy otwarty świat oznacza coś na kształt Anwil of Dawn (dungeony do wyboru) zamiast złażenia coraz niżej w ramach jednego pionu?
- poziom walk się podobno podniósł a jak z całą resztą? Zagadki nadal za każdym zakrętem jak w jedynce, czy coś zmieniono (IMO) na lepsze?
Dawno, dawno temu broniłem LoG I w tym wątku, ale generalnie nie zdzierżyłem w 2/3 i dałem sobie spokój. Za duży hard core dla dinozaura ...
Swiat nie jest tak duzy jak w Anvil of Dawn, bo poruszamy sie w obrebie jednej wyspy - takze nie ma mapy swiata. Ale lochy sa rozne, nie idzie sie caly czas w dol.
Walki i zagadki sa dosyc trudne, ale to jest akurat plus, jezeli dales sobie spokoj z czescia piersza, to nie licz na to, ze tutaj jest latwiej.
Mimo wszystko gra jest naprawde swietna i zdecydowanie polecam sprobowac.
Nowy Grimrock na liczniku 5h. Poprzednią część uważałem za niemal grę doskonałą - w tej części twórcy poszli jeszcze dalej. To ciągle ta sama gra z nowym kontentem - urozmaiceniem wszystkiego, klas, itemów, przeciwników, otoczenia.
Zestawienie knight, fighter, rouge i wizzard - sprawdza się doskonale (chociaż zastanawiałbym się nad wymianą fightera i dodaniem kogoś ze skillem w firearms), jak ktoś zna mechanikę walki w grach typu DM to będzie się bawił doskonale - nie każdego przeciwnika da się "obtańczyć" i trzeba trochę pogłówkować.
W następnej części czekam na miasta rodem z Ishara i system handlu - wtedy będę w 100% zadowolony.
@Baltazar, tak jak napisal verify, "niestety". Ciagle zagadka goni zagadke (na 77 sekretow, ja = cianias mam 73). W sumie tez sie zacialem pare razy... Ale jesli cos sprawia Ci wielki klopot, zawsze jest oficialne forum (ew. steamowe) - to nie czasy EoB2 :) Poza tym zagadki sa w 97% bardzo logiczne
@Katane, tak, walki ciagle sa w czasie rzeczywistym, ale wg. mnie lepiej sie walczy niz w LoG1, potwory sa bardziej zmyslne i nie daja sie ciupac w koleczku jak poprzednio
Dla mnie LoG2 to objawienie 2014, Wasteland 2 jest wg. mnie super cRPGiem, ale LoG2 to dungeon crawler na miare XXI wieku :)
ps. moj sklad to knight, rogue (dual wield), battle mage i wizard, jak w jedynce, i daja rade, jestem przy koncu
Po 43h LoG2 pekl, razem ze swoimi 77 sekretami. Uczciwie musze powiedziec, ze kilka razy posilkowalem sie netem ale w zdecydowanej wiekszosci peklem go swoim intelektem :]
Ja niestety pogralem dopiero pare godz, przez ostatni tydzien prawie w ogole nie mialem czasu, zeby usiasc do tego Grimrocka, a siadac na pol godz to bez sensu ;)
W jakie umiejetnosci i szkoly magii oplaca sie inwestowac?
Ja w moim skladzie (posty wyzej) mialem dwoch magow, kazdy specjlizowal sie w dwoch szkolach (plus koncentracji). Kazda w jakis sposob jest przydatna, tym bardziej, ze do rzucenia niektorych czarow jedna szkola nie wystarczy... Jesli jednak mowimy o zadawaniu obrazen, to chyba szkola ognia i blyskawic najbardziej sie przydaje.
A oplaca sie inwestowac w firearms? Bo to jest zupelna nowosc wzgledem pierwszej czesci.
Wg mnie nie. A juz na pewno nie jesli gramy na hardzie - amunicji sie nie odzyskuje (w przeciwienstwie do beltow/strzal).
To gratulacje Luke! Może i na mnie przyjdzie czas...
na razie zakupiłem M&M X i pierwsze pół godziny przypomniało mi dawne potyczki ... heh trochę jak i WoX jak i i M&M VI (które nota bene dostałem na Steamie i jakimś Uplay co mi się doinstalował w pakiecie)
Pierwsze godziny w M&M X za mną... takie tam uwagi....
Grimrock to nie jest, raczej prostota szóstki z klimatem i systemem poruszania się z WoX.
Szkoda, że od początku widać mały budżet: już w szóstce po miastach łaziły tłumy ludzi, a w WoX prawie w każdym domu ktoś mieszkał. Gra się jednak fajnie i przyjemnie.
Jak to jest z tą mapą w LoG II - obejrzałem gameplay na GOLu i mają tam mapę, a czytałem teksty, że nie ma mapy wyspy (wg. jednego z tutejszych redaktorów).
Nie wiem do konca o ktora mape chodzi (?) ale po pierwsze - gra ma automapowanie (jeszcze lepsze niz w LoG1, mozna oddalac/przyblizac mape, jest kilka znacznikow wiecej) i w pewnym momencie gry mozemy znalesc mape calej wyspy ale w ujeciu globalnym, ze sie tak wyraze - pelni role ciekawostki (chociaz sa na niej zaznaczone obszary, ktorych nie ma w grze).
Jak to jest z tą mapą w LoG II - obejrzałem gameplay na GOLu i mają tam mapę, a czytałem teksty, że nie ma mapy wyspy (wg. jednego z tutejszych redaktorów).
Tak samo jak w LoG 1 - przy rozpoczynaniu nowej gry jest opcja Old School. Wyłącza automatyczną mapę i jak za dawnych czasów musisz ja sobie rysować sam. Więc obie opcje są dostępne, z i bez mapy.
LoG2 jest fajny, ale mnie meczą walki, za dużo trzeba się naklikac robiąc uniki :P
Za to znalazłem coś z turową walka :P
http://www.lordsofxulima.com/