ArmA III ma świat większy niż Red Dead Redemption, Far Cry 3 czy Skyrim
Niewielu wie, że rozmiary mapy w grze to ogromny techniczny problem (szczególnie w multiplayer) związany z ograniczeniami precyzji komputerów i za to co robi Bohemia należą się oklaski. Takie chwalone silniki jak Unreal Engine 3, Frostbite 2 czy CryEngine 3 przez kładzenie nacisku na efektywność w małej skali nie potrafią uruchomić nawet w połowie tak wielkiej mapy jak Real Virtuality.
Narzekał na to niedawno Chris Roberts, który nie znalazł żadnego silnika klasy AAA pozwalającego na wypasioną grafę, detale ale także potężna przestrzeń, przez co Star Citizen będzie miał multum małych pokoików/mapek do meczów rozmieszczonych w różnych miejscach teoretycznego świata gry (między którymi gracz będzie przeskakiwał), a nie przestrzeń kosmiczną ze swobodną eksploracją.
Tak swoją drogą, to jaką powierzchnię miał RDR, bo na necie nie mogę znaleźć?
Jeśli chodzi o Far Cry cały świat świat porównaniu ze światem przedstawionym w skyrim jest niczym. W skyrim przeciętny user ma możliwość dowolnej eksploracji jaskiń, miast, ruin czy ciągniętych się w nieskończoność stepw czy tundry gdy w Far Cry gracz dostaje możliwość małej ale samej w sobie ciekawej mapy. W zupełności jestem za skyrim.
Far Cry 3 - ok
skyrim - odiazd
To pokazuje o ile dalej są PC w stosunku do konsol. Arma jest tylko na PC, pozostałe w porównaniu produkcje również/tylko na konsole, które strasznie w ostatnich latach spowolniły rynek. Biorąc pod uwagę, że Arma 3 wygląda dobrze, a świat w GTA V będzie mniejszy, łatwo idzie dojść do pewnego wniosku... Wiele gier (w tym wspomniane GTA V) wyglądało by lepiej, i pewnie były by większe, gdyby nie sztuczne naciąganie czasu żywota konsol przez Sony/M$.
Warto dodać, że osoby, które już wykupiły dostęp do A3 mogą od wczoraj bawić się na tej wyspie. Wygląda ona przeobłędnie. Najlepiej postawić sobie śmigłowiec w edytorze i po prostu polatać i pozwiedzać.
Poza lądem są też działania podwodne więc teren zabawy jest de facto jeszcze większy.
Wszystko spoko tylko wymagania co do cpu są tak spore, że obecnie chyba nie ma proca który zapewniłby pełną płynność, szczególnie ze wszystkim na max
Lukas172--->Jak się ustawi VD na poziomie 10 km to gra jest niegrywalna, ale po co komu taki VD skoro grając jako piechota wystarczy widoczność na poziomie 2-3 km, a w przypadku samolotów jakieś 5 km. Gra wtedy chodzi płynnie.
@MakSz2345
Trochę głupi tok myślenia, jakie naciąganie o co ci chodzi?
Test Drive Unlimited 600mi2, FUEL5500mi2, Just Cause 2 400mi2
Zresztą wielkość mapy to jeden wielki bullshit. Skoro taki Burnout Paradise miał większą mapkę od GTA SA. FAKT!
San Andreas miał mapkę 6x6km! Kto by przypuszczał... A świat na prawdę jest duży. Takie porównywanie jest nie na miejscu, bo co innego zrobić pełna szczegółów planszę a co innego duży otwarty świat, porośnięty trawami i lasami na których od czasu do czasu znajdzie się miasto, ewentualnie chatka czy coś podobnego.
Także panie MakSz2345, nie zwalaj winy na konsole, bo wcześniejsze wymienione przeze mnie gry zostały wydane na blaszaki i konsole a według mnie Just Cause 2 czy TDU wcale brzydkie nie są ;) A swoje lata mają, zwłaszcza TDU.
Nie zawsze można wszystko porównać:)
Mapa Army 3 powstała na podstawie istniejącej w rzeczywistości Limnos. Mapy, które zostały porównane z Altis są czystą fikcją. Mapa Army jest po prostu dziełem odtwórczym, a mapa np. ze Skyrima jest dziełem twórczym. Można spokojnie powiedzieć, że więcej czasu zajęło tworzenie tej małej mapki do Skyrima niż do Army.
Oczywiście graficy, level designerzy itd. dużo pracy włożyli w wykreowanie Altis, zapewne dużo lokacji stworzyli "od siebie", ale nie da się tego raczej porównać do pracy ludzi nad Far Cryem 3 albo Skyrimem, bo tam dużo czasu zajęło rozplanowanie miejscówek tak aby gracz nie męczył się z chodzeniem przez świat, mógł podziwiać go cały czas; tworzenie specyficznych miejsc (jak góra w TES: S albo jaskinia z posągiem w FC3). W skrócie jak to napisali poprzednicy: wielkość mapy można odczuć, nawet w takim San Andreas, bo po prostu jest to mapa dobrze zaprojektowana.
Myślę, że najbardziej ośmieszające jest porównanie do BF3, dobrze, że nie znęcają się nad tym biednym CoDem:D Nie wspominając o tym, że w Armie jak widzę bitwę powietrzną, to leci cała eskadra, a w BF 3 zaledwie sekcja, maks. 4 samoloty. Niech Panowie z Dice sobie przypomną mapkę Battle Of Britain, z ich własnego dzieła, pt. Battlefield 1942. Ciekaw jestem, czy to oni się tak ograniczają, czy EA ich tak ogranicza. Sry za offtop:)
A swoją drogą największą mapkę ma oczywiście Minecraft, albo jakakolwiek inna gra, która posiada losowo generowanie nieskończonych światów (akurat świat Minecrafta jest skończony, ale przeogromny)
http://www.youtube.com/watch?v=5v2_WiQH7Tc
Narzekacie na świat w FC3? W najnowszej odsłonie twórca nie popełnił błędu z dwójki, w której świat był za duży. Wole dostać mały świat w którym będzie dużo do roboty, niż wielki i nudny. A co do Army to zastanawiam się jaki komp obsłuży taki piękny i wielki świat.
Ja pamiętam, że kiedyś w necie natknąłem się na takie oto porównanie wielkości "światów" w różnych grach.
http://www.geekosystem.com/wp-content/uploads/2010/05/Large-Video-Game-Worlds.jpg
W skrócie - nie liczy się rozmiar, a jakość ;) W czymże byłaby lepsza mapa o rozmiarze 1mln km kwadratowych, pełna drzew w porównaniu do mapy o rozmiarze 200 km kwadratowych z różnymi miastami, lasami, łąkami, dolinami, pustynią, jaskiniami itd.
@Cry7
Prawda, ale twórcom Army można to wybaczyć - (prawie) jedyny zespół deweloperski, który pozwala na modyfikację gry, tworzenie map przez fanów itd. :)