Twórcy Battlefield 4 o możliwościach silnika Frostbite 3
Wygląda świetnie. Ciekawe tylko o ile podskoczą wymagania względem BF3 i Frostbite 2.
Jestem pod wrażeniem. Konkurencja ze swoim psem może się schować.
przy odpowiedniej ilości materiałów wybuchowych obrócimy w perzynę nawet kilkunastopiętrowe budynki.
To bedzie cos wiecej niz skryptowane zawalenie sie punkty C?
Skrypty, skrypty, skrypty... ja tam nadal jestem entuzjastą silnika GeoMod (z Red Faction Guerrilla i Armageddon). Tam nie odnosiło się wrażenia, że wszystko wali się tak jak twórcy zaplanowali, wręcz przeciwnie.
Wygląda bardzo obiecująco, tym bardziej, że inne gry też powstają lub będą powstawać na tym silniku. Zacieram rączki na kolejnego Mass Effecta, Dragon Age i Battlefronta. Woda po prostu piękna: http://i.imgur.com/sOvnywo.jpg
Ciekawe czy ta wspaniałość pozwoli na wystrzelanie dziury w ścianie, by skrócić sobie drogę do celu.
Albo w suficie i podłodze zrobić dziurę C4, która nie zawali pół kondygnacji lub całego budynku.
Na filmie nie widać zniszczeń mniejszych tylko te ogromne.
Ten wielki budynek (Punkt C) nie jest oskryptowany :)
Filary możemy niszczyć i budynek sypnie.
Przeczytajcie sobie wywiad z dice
Kriksos => Uwierze jak zobacze na wlasne oczy. Do tej pory wszystkie zniszczenia w battlefieldach to skrypty - BC, BC2, BF3 - skrypty i nic wiecej. Druga rzecz - budynek jeden sie zawali, a co z reszta?
Na pokazie na E3 widzielismy scene kiedy facet w podziemiach strzela granatnikiem w sufit, dzieki czemu stojacy wyzej czolg sie zapada. Chwile pozniej wychodzi na powierzchnie, znowu strzela granatnikiem (niechcacy chyba lol) i po eksplozji na jezdni nie ma nawet zadrapania. Taka oto destrukcje mamy w BFach od dawna i niczego wiecej po bf4 bym sie nie spodziewal.
Jezeli jednak to wszystko rzeczywiscie bedzie dynamiczne, to... nieee, przeciez to ea/dice, oni sie nie beda wysilac na takie rewolucje ;)
Kriksos: To dalej skrypty. Jestem całkowicie pewien, że ten budynek może się zawalić tylko w ten jeden sposób pokazany na prezentacji, po prostu są 2 sposoby do odpalenia skryptu:
1 - rozwalić filary (które same też się niszczą według skryptu).
2 - Zaczekać na koniec gry.
torrer: Będziesz mógł, ale to będzie działać na identycznej zasadzie co w BF3. Rozwalisz sufit, jeśli skrypt to umożliwi.
Tak w ogóle to mnie zawsze bardzo śmieszą filmiki twórców, w których mówią o rewolucyjnych zniszczeniach w kolejnych częściach gry/DLC, a jedyne co robią to dowalają więcej oskryptowanych elementów do zniszczenia. :P
Eredin: Zrobią wszystko, żeby nie było można, jak przy BF3.
A modować można? Project Reality się kłania...
Nie mozna bo trzeba bedzie zwolnic ekipe ilus tam ludzi ktorzy przez ~rok zrobia 4 dodatki po 4 mapy w kazdym czyli 16 map w rok, w dodatku w edytorze ktory wyglada prawie jak tworzenie map na konsolach w FarCry3
Woda wygląda całkiem fajnie. Tylko dajcie chociaż część tych narzędzi moderom! Oni dopiero stworzyli by z tego prawdziwe cuda.
Jedyni moderzy będą na liście płac EA, a mody będą się nazywać DLC.
Prawdopodobnie okazałoby się, że ludzie nie związani z produkcją silnika potrafią go lepiej wykorzystać niż jego twórcy.
N_Joy masz racje, gdyby w tym frostbicie była destrukcja jak w serii Red Faction... to by można było powiedzieć że to pełna, niczym nie ograniczona i oskryptowana destrukcja. Drążył bym podkopy, zawalał wszelkie budynki, a pod koniec bitwy miasto było by starte w proch.
Jeszcze BF4 nie wyszło a DICE zapowiedziało drugie DLC "Second Assault" :D będą to 4 mapy z BF3 na których najczęściej się gra jak na razie to Grand Bazaar, Operation Metro, Caspian Border i ostatnie to Strike at Karkand tylko że ostatnia mapa to jak wiadomo nie jest oryginalnie stworzona w BF3 tylko wzięta z BF2 więc jak Strike at Karkand odpadnie to na jej miejsce wskoczy Seine Crossing
Ten silnik nie posiada zadnych unikatowych rzeczy, ktorych nie bedzie w "nextgenowych" silnikach u konkurencji.
Chiczkok - nie ma sensu go kupowac bo mapki slabe, dla Caspian nie bede kupowal go bo reszta codomap mnie nie intersuje jaki DLC ktore wypuscili CQ do 3
@Koktajl Mrozacy Mozg, tylko oby sporo ludzi zostało przy BF3 na x360 kupiłem zaraz po premierze i już mam max lvl na peceta poczekałem i kupiłem wersje premium edition za 120 zika zanim dobije do maxa to BF4 też już się doczeka premium edition i może wtedy kupię ogólnie po co teraz płacić 150 zika za grę i za każde DLC po 50 jak można poczekać aż wszystko wypuszczą i zaczną za grosze opychać
[16] Chiczkok - Nie stary proszę, nie mów, że mówisz poważnie. Tylko nie METRO. NIE KOLEJNY RAZ METRO !!! Znowu cała społeczność będzie siedziała tam i nabijała statystki. W Bad Company 2 zabiłem ponad 51 TYSIĘCY żołnierzy. To wymagało setek godzin. Mapy były duże, przeciwników było tylko 16 w przeciwnej armii. A mimo to udało mi się to osiągnąć. W bf3 wystarczy wejść na metro - naciśnij F aby zdobyć 3 fragi (rzucenie granatu). Więc, jeżeli oni naprawdę to zrobią i wrzucą te ciasne, słabe mapy, na których noobki nabijały sobię statystki to byebye. Tyle ich kupiłem. Takiego wała. -_-
Brak statyczności i umniejszanie linearności w ogólnym rozrachunku to zawsze.. to wielkie wyzwanie, któremu nie sposób sprostać, a które z kolei niesie ze sobą przełom w wizualizacji gier. :>
Tymczasem BF4 przed premierą (przed/po) prezentuje pierwsze wyraźne kroki.
Oby nie zaczeli iść śladem serii COD czyli dobrze wszystkim znanego "odgrzanego kotleta".
@Bunshiin, czyżby hormony dorastania? Ktoś Ci każe kupić ten dodatek? Ja czekam na betę, wtedy zdecyduje czy kupić grę a "back to metro" nie będzie miało na to wpływu bo go po prostu nie kupię (btw grasz w bfa na fragi?...)
Jak wiele razy pisałem - lepsza ograniczona destrukcja niż rozwalanie wszystkiego. W tej grze nie chodzi o rozwalanie ani fragi, a przynajmniej nie powinno. Na jednych mapach będzie ograniczona destrukcja (jak na tej co prezentują), na innych będzie większa (taka jak w bc2, ale budynki będą mniejsze).
@Koktajl Mrozacy Mozg
W BF2 mody nie przeszkadzały dodatkom więc w nowych bfach też. Widocznie silnik nie jest pod to pisany i nie opłaca się tego przerabiać dla procenta, jak nie promila graczy jacy skorzystają z modów.
Chiczkok - mi to bez roznicy, 3 ogralem wiec chetnie pogram w 4, innej gry nie mam do multi a probowalem kilku w tym Natural Selecion, World of Tanks ale to BF mnie zawsze chcial przygarnac
czopor - wiesz, BF2 byl 8 lat temu topowa gra, dzis sie czasy zmienily, tak jak sie zmienilo zdanie Dice o mapach/dlc (http://www.computerandvideogames.com/241306/dice-well-never-charge-for-battlefield-maps/). Na PC CODMW1 dostal za darmo dodatek zas konsole musialy placic za niego, podobnie w CODWAW ktory byl ostatnia gra z modami, a tak fani do MW1 zrobili wlasne tryb "zombie" gdzie mamy 16 graczy, perki, upgrejdy, killstreaki, itd https://www.youtube.com/watch?v=MBv6Y0pRdGs w tym filmiku goscie graja w MW1 na mapie Highrise z MW2, posiadaja rowniez ikonki paczek bron/wsparcie/ladunki wybuchowe znane z Survivala z MW3 i wiele innych rzeczy
bf4 absolutnie mnie nie grzeje. ale na nowego battlefrona czekam z wypiekami na twarzy
Sytuacja tak:
bf4central.com/2013/06/battlefield-4-destruction-vs-bad-company-2/
vg247.com/2013/06/17/battlefield-4-bringing-back-the-destruction-sort-of/
W BF4 wrócą zniszczenia domków tych z BC2 których to destrukcja w BF3 5była średnia bo jak dobrze wiemy w BF3 gdy w jednym miejscu stało 3-4 budynki(betonowe) te same co w BC2 to można było zniszczyć tylko 1-2 z nich a w pozostałych tylko jedną ścianę. A mapach gdzie będą zabudowania złożone z domków powinno wszystko fruwać.
Nie będzie można zniszczyć dużych wieżowców lub dużych zabudowań innego typu jeżeli wcześniej nie zostały one określone przez twórców po spełnieniu jakichś tam warunków.
Nie będzie można niszczyć witryn sklepowych jak w BF3. Nie będzie można robić sobie przejść w ścianach wewnątrz budynku, tylko zewnętrzne ściany tak jak w niektórych budynkach BF3 i 99% budynków BC2. W wieżowcach nadal zewnętrzne ściany będą nietykalne.
Nie będzie można robić przejść sufit<->podłoga
Mają wrócić mapy z BF3 w dodatku pierwsze na XBO jak wróci Granica Kaspijska to pewnie wieża radiowa będzie do zniszczenia w każdej chwili.
Mają być według plotek zmienne warunki pogodowe oraz zmienne pory dnia i nocy na mapach - Ciekawe, zobaczymy.
Ja oczekiwałem destrukcji totalnej nawet gdyby wszystko można było zniszczyć to i tak nie wystarczyło by na to czasu. Obowiązuje PTFO.
W filmikach z tej jednej mapy widać iż będzie masa ludzi na dachach, dachy te powinny być do zniszczenia jeżeli nie przez czołgi, samoloty, rpg, 40mm to przynajmniej jak Commander wezwie AC130 lub Altylerie to taki wieżowiec powinien się złożyć jak ten z punktu C.
Tak samo gdy jest daszek nad jakimś wejściem to niszcząc jego filary powinien się złożyć tarasując jakieś tam przejścia.
I wcale nie uważam aby powiedzmy to zniszczenie wszystkich wieżowców prowadziło do pogorszenia balansu na mapach, gracze by się cieszyli jak małe dzieci. Tylko wieżowce były by do zniszczenia tylko przez Commandera, AC130 lub pociski z samolotów oczywiście im słabsza broń tym więcej potrzeba czasu.
Regeneracja pocisków w pojazdach naziemnych. Inżynier powinien wzywać supply z powietrza ląduje obok pojazdu i wtedy tylko pojazd powinien regenerować amunicje.
Większy zapas amunicji był by do odblokowania.
Samoloty i helikoptery regeneracja amunicja w bazach, helikopter ewentualnie lądując lub wisząc na supply przywołanym przez inż inżyniera miał by regenerację amunicji.
Jak nie będzie można niszczyć sufitów a w którymś filmiku wyraźnie widziałem wpadający z ulicy do podziemnego garażu czołg.
Econochrist => To oskryptowany spot. Strzelisz pare metrow obok i nic sie nie stanie. Wszystko jest po staremu - destrukcja tam, gdzie nam dice na to pozwala. O destrukcji takiej jak w np w RF:G mozemy jeszcze pomarzyc w grze online na taka skale jak battlefield...
Chociaz z drugiej strony tak sie chwala tym frostbitem, ze moze powinien dac rade? Wiekszym problemem by byla moc obliczeniowa, ale dam glowe, ze daloby sie znalezc jakis dobry kompromis miedzy dobrym dynamicznym systemem zniszczen i jednoczesnie wystarczajaca wydajnoscia. Wychodzi na to, ze frostbite to silnik nie wiecej niz przecietny. Pokaze ladna grafe na wieksza skale, ale tak zachwalny przez dice system zniszczen jest dobry tylko w porownaniu do jakichs prehistorycznych wynalazkow typu call of duty IW engine. Ladna grafe moze wygenerowac duzo wiecej enginow.
Odnosnie gry jeszcze - prawie wszystko zalezy od map. Beda takie jak w bf3 - kupa. Zwlaszcza, ze rozgrywka (tak jak w BF3) jest szybsza niz w bf2/2142. Potrzeba dobrych, przemyslanych i DUZYCH map, a nie taki caspian border gdzie od flagi do flagi biegniemy kilka(nascie) sekund, a snajperzy sobie hedy laduja ze spawna na spawn. Mechanika od biedy moze zostac (tu brakow dice i tak juz nie poprawi wiec nawet nie zakladam mozliwosci zmian na lepsze), byle mapy byly odpowiednio duze. Szybsza gra (w porownaniu do bf2/2142) = wieksze mapy. EA ma cos ostatnio problemy ze skala, bo podobnie zniszczyli sim city. Tam sie nie da nawet wioski wybudowac, a gdzie tam miasto...
Newsy o dlc z konwersja map z bf3 juz mnie totalnie dobily. Szkoda komentowac, brak slow po prostu. Jedyna rzecz jaka moze uratowac ta gre i sprawic, ze bedzie mogla stanac bez wstydu na polce obok prawdziwych battlefieldow, to lepsze mapy. A sie nagle dowiaduje, ze beda robic konwersje tego gowna z bf3... i jeszcze bede musial (ok nie bede musial... na szczescie) za to zaplacic. Rece opadaja.
@StoogeR
Nie, nie będziesz musiał zapłacić. Nikt Ci tego nie każe kupować.
Standardowa napinka EA/DICE. Pół roku podniecania się samymi sobą, a potem wpierdy od Acti.
Przetłumaczę wam może słowa deweloperów "Dodamy wam troche blura , tu zamarzemy obraz tam zaszumimy, a teraz spadajcie do sklepow po nowe karty od amd bo bedziecie sie meczyc w 12 klatkach hehe :D"