Karta graficzna droższa od całej konsoli i z 5x mocniejsza, do tego od konkurenta a nie AMD.
Zamiast devkitów były więc pecety, które nawet nie są technicznie kompatybilne z devkitami (zestaw rozkazów Radeona jest inny), nie mówiąc już o braku Esram i systemie operacyjnym. Innymi słowy: buildy gier muszą być inne.
http://www.cinemablend.com/images/sections/56733/_1371234242.jpg
http://www.techpowerup.com/img/13-05-23/Velocity_Micro_GTX780_banner_01.jpg
Tymczasem Sony miało na E3 prawdziwe devkity PS4. Twórca Octodad potwierdził na Reddicie, że jego gra leciała z normalnego devkita, ale nie wiadomo czy wszystkie dema na nich były.
Demówki X360 na E3 05' (bodaj) latały na Power Macach. I to bodaj dwóch na jedno stanowisko. I co? I gówno to znaczy. :-)
Z pewnością żadna z multiplatformowych gier pokazywanych na E3 nie działała na finałowym sprzęcie, bo takiego jeszcze nie ma, proste. Podobnie AC1, gdy anonsowano je jeszcze jako exclusive dla PS3 pokazywane było na pececie z zaadoptowanym DualShockiem 3 (i wyglądało znaaacznie ładniej niż końcowy produkt). Zresztą, finałowe devkity dla obecnej generacji pojawiły się bodaj na 2-3 miesiące przed premierą samego sprzętu w obu przypadkach. Wcześniej wszystkie pokazy były na pecetach/macach.
Also, w tej budzie nie siedzi GTX780 tylko 680. Internety już rozkminiły. :-)
Jeśli chodzi o PS4, to podobno gry chodziły w większości na dev kitach konsoli. Sucker Punch potwierdziło, że inFamous Second Son na takim właśnie działał. Pokazane gry indie też miały działać na konsoli, Blow powiedział, że The Witness chodził na konsoli.
Przypominam, że były ploty o tym, że gry na Xbone'a prezentowane na E3 będą wyglądać lepiej niż wersje finalne. Może mieć to związek z domniemanym obniżeniem wydajności albo z faktu bycia słabszą konsolą. To tylko ploty, ale patrząc po tym, jak wiele plot w przypadku XOne się sprawdziło...