Graliśmy w Thief: Out of the Shadows na PS4 - złodziej wszech czasów powraca
Nie ma co biadolić na zapas ?
A niby dlaczego ? Bo można wyłączyć debilny Focus w menu ? Co to za Thief jeśli każdy może go sobie banalnie ukończyć zbierając 100 % lootu tak jak w Dishonored. PARANOJA.
Jedyne akceptowalne rozwiązanie to nie głupkowate bez jakichkolwiek profitów dla hardcorowców wyłączanie zgimbusonego Focusa w menu, tylko tryb Expert z wyłącznym chorym skupieniem na sztywno i jako bonus tak jak było w poprzednich częściach , dodatkowe zadanie. 100% ukończenia i całość doświadczenia tylko na expercie jak było kiedyś. No ale możemy zapomnieć. Porażka.
Jedyne akceptowalne rozwiązanie to nie głupkowate bez jakichkolwiek profitów dla hardcorowców wyłączanie zgimbusonego Focusa w menu, tylko tryb Expert z wyłącznym chorym skupieniem na sztywno i jako bonus tak jak było w poprzednich częściach , dodatkowe zadanie. 100% ukończenia i całość doświadczenia tylko na expercie jak było kiedyś.
Jest na sali jakiś tłumacz?
Może nie będzie tak źle. Jeżeli wprowadzą do zdobycia osiągnięcie polegające na zdobyciu całego dostępnego łupu bez wykrycia i bez atakowania kogokolwiek (duch) i bez używania Skupienia, to wtedy spełni się Twoje marzenie oddzielania hardkorów od dzieci.
Marzenie ? Mylisz realia.
Śmieszne osiągnięcia nic nie zmienią. Mają być bonusy za grę bez trybu dla kalek. Najlepiej dodatkowe scenki, zadania ( jak było kiedyś ). Ale, oczywiście nie będzie.
Ghostowac i tak bedzie mozna, wiec w czym problem?
Ale te rece... Po co to? Nie lepiej wprowadzić coś na kształ świadomości ciała znanej chociażby z Deadly Shadows? A teraz wygląda to tak jakby Garrett z jakiegos fireballa napierdalal caly czas
Tak zróbmy grę za miliony, ze wspaniałą grafiką, ciekawymi lokacjami, najlepiej jeszcze w przystępnej cenie i, która trwa 20 godzin minimum. Oczywiście, żeby "hardcorowi graczy" byli zadowoleni musi być ultra trudno i trzeba ginąc co 20 sekund, lub powtarzać daną lokację po 30 razy.
A teraz pytanie? Kto to kupi, poza fanami gatunku i masochistami? Gra AAA ma być przystępna dla przeciętnego niedzielnego gracza i ma mu sprawiać frajdę. Czasy, gdy rzucało się gracza w uniwersum i zanim zrozumiał o co chodzi ginął 10 razy odeszły do lamusa i trzeba się z tym pogodzić.
Producenci gier muszą zarabiać pieniądze, ponieważ gry są coraz droższe, a wymagania odnośni grafiki etc coraz wyższe, więc też grupa odbiorców musi być maksymalnie szeroka. Ja to akceptuje i nie uważam się upodlony jako gracz, że przejście gry ma być zarezerwowane dla wybranych. Jak ktoś ma potrzebę grania w trudne gry to sięga po tytuły mniejsz, a nie gry przeznaczone na sprzedanie w milionach.
Czyli kolejna ofiara hamburgeryzacji gier to samo spotkało Tomb Ridera (gdzie nie było grobowców a za to był 6 zmysł - żeby nie było za trudno). To samo spotkało Hitmana i teraz Thiefa. Oby Seqer Enix zostawiło w spokoju Legacy of Kain jak mają zrobić z podobnymi bajerami co wyżej wymienione gry. I oczywiście wszędzie trzeba wcisnąć QTE bo zagadki są za trudne.
@kachooooo
Potocznie mówi się, że jest to wyjątek od reguły, bo niby jak wyjątek może potwierdzać coś zupełnie odwrotnego?
Pozdro & poćwicz
Dam tej grze kredyt zaufania, ale pewnie skradanie się będzie tak samo banalne jak w DX:HR.
@z0ltar
sam pocwicz bo akurat to co powiedzial kachooooo jest rowniez potocznym powiedzeniem
dodatkowo zgadzam sie z tym co napisales kachooooo w [6]
wszyscy ci ujadacze na ulatwiacze gier po prostu musza na czyms sie wyzyc - ot taka mentalnosc
nie jestem w stanie zrozumiec co wam tak przeskadza w skupieniach/instynktach/innych bajerach - JE SIE DA WYLACZYC. wiec o co ten placz i lament. wszystkie thiefy przeszedlem bez takiego bajeru, tego tez tak przejde i nie bede narzekal, ze tu jest, bo nikt mnie nie zmusza do jego uzywania. wszystkie hitmany przeszedlem bez pomocnika, wiec absolution tez na puryscie przechodze (niestety musialem sobie zrobic przerwe przy etapie z siostrzyczkami). a to ze te ulatwienia pozwola zagrac w moj ulubiony tytul wiekszej rzeszy fanow = wiecej kasy wpadnie eidosowi = (mam nadzieje) nastepne czesci rowniez sie ukaza uznaje tylko i wylacznie za plus.
ale nie, u nas w polsce hate musi byc na wszystko i wszystkich. wez tu takim dogodz
@m4teja
Już chciałem z tobą podyskutować ale ostatnim zdaniem uogólniając do Polski i to z małej litery wykluczyłeś się z jakiejkolwiek polemiki. Radzę jednak zerknąć na zagraniczne strony, może wtedy zrozumiesz , że w Polsce jest i tak mały szum. Wielu również nie załapało sensu moich postów. Niech sobie będzie ten tragiczny Focus dla "kalek growych" ale niech również będzie poziom trudności bez Focusa i w zamian za trud, otrzymywanie dodatkowej zawartości w postaci scenek, zadań.
Oczywiście nic takiego nie będzie i pozostaje sobie wyłączyć Focus w menu i napchać się co najwyżej ptaszkiem przy marnym osiągnięciu "Bez Focusa" xDD Widzę , że nawet nie będzie dodatkowych zadań w zależności od poziomu trudności a pierdoły opcjonalne rodem z Dishonored.
W Thiefie w trybie Expert nikt nie ginie co 30 sekund. Akurat tak się składa, że w Thiefie można było przejść najcięższe sceny jeśli tylko miało się dostatecznie dużo cierpliwości i mocne nerwy. Wszyscy są dzisiaj tak spaczeni łatwą rozgrywką, że nie są w stanie sobie wyobrazić "inteligentnego poziomu trudności", w którym tryb ekspert nie polega na wstawieniu więcej mocniejszych przeciwników tylko zwiększeniu ilości zadań i skomplikowaniu ich wykonania. W Thiefie zawsze i niezależnie od poziomu trudności mieliśmy do dyspozycji ten sam, żyjący świat, zawsze z tą samą ilością bytów - jesteście sobie w stanie to wyobrazić?
Wygląda jak dishonored na sterydach. Mam nadzieję, że będzie od niego ciekawszy.
m4teja - problem "hardcorowców" jest w tym, że ktoś inny to też przejdzie, a on jest przecież "hardcorowcem" i chce mieć wyłączność, na posiadanie skilla.
Wonder Boj - czy Ty naprawdę potrzebujesz jakiejś nagrody za przejście gry na wyższym poziomie trudności? Bo mi wystarcza sama satysfakcja z ukończenia gry, bez ułatwień. Thief nie jest grą w której możemy rywalizować on-line. Każdy się cieszy nią na swój sposób. Wg mnie gry mają być przystępne dla każdego, natomiast jedyne co mnie irytuje, że w wielu grach nie mogę sobie narzucić wyższego poziomu trudności, aby móc się ścigać z samym sobą. Bo gra ma dawać nam przyjemność i satysfakcję, więc niech casual ma pomoc na każdym kroku, aby ukończyć grę, a niech "hardcorowiec" dostanie od gry poziom trudności, który tworzy przed nim wyzwanie.
Reasumując, męczy mnie sam hate dla hatu i brak zrozumienia producentów etc. Oni produkują grę za ciężkie pieniądze i chcą za to wiele kasy. Tak samo jak twórcy filmów etc. Jak chcesz ambitnego kina to nie idziesz na największą dostępną premierę, tylko na film, który puszczają 1 raz o 23, bo takie kino lubisz. Tak samo jest z grami, chcesz ambitnego tytułu - szukasz w Indie, chcesz taniej rozrywki - kupujesz grę od Ubi, SE czy EA. Niestety teraz już nie da się zrobić świetnej graficznie gry, która będzie kosztowała miliony i sprzeda się w milionach, a przy tym będzie dużym wyzwaniem. Bo ludzie lubią łatwe pieniądze, szybki sex i proste gry. Więc bez spiny, pozdrawiam wszystkim:)
Scumbag developers: Mówią o ograniczeniu elementów fantastycznych, dodają magiczne moce pozwalające na spowolnienie czasu i widzenie przez ściany (no, prawie ;) )
I taaa, wyłączyć je można. Najnowszy Hitman na puryście (a raczej masochiście) pokazał, jak łatwo się gra bez Instynktu, idiotycznej ale integralnej części gry. W starym jeśli coś spartoliliśmy to tylko na własne życzenie, nie dlatego, że skończyła nam się mana.
Do tego elementy takie jak "40xp, headshot" i tylko 3 poziomy widoczności naprawdę nie nastrajają optymistycznie. Fabuła może będzie niezła, a sama rozgrywka przyjemna, ale z Thiefem na razie dużo wspólnego to nie ma. Mam tylko nadzieję, że faktycznie projektowali to pod najnowsze konsole i gra będzie chociaż miała rozległe poziomy .
Po sukcesach nowego Deus Exa i Tomb Raider można mieć spore nadzieje, że Thief także okaże się dobrą produkcją.
@wonder boj
nie bede juz odpowiadal na twojego posta, bo zrobil to juz kachoooooo, z ktorym sie po raz kolejny zgadzam - mnie nie sa potrzebne (byloby milo jak by byly, jak nie ma plakal nie bede) jakies nagrody za to, ze przechodze gre na wyzszym poziomie.
co do twojej patriotycznej obrazy na pisanie 'polska' mala litera - trudno przyjdzie mi z tym zyc i wiesz co? jakos przezyje. nie wiem czy zauwazyles wogole nie uzywam duzych liter, polskich znakow rowniez, wiec nie napinaj sie tak prosze w przyszlosci, gdyz nie mialem na celu jakiegos celowego obrazenia czyjekolwiek wrazliwosci - ot tak mam; to jest forum dowolnosc form i tresci (oczywiscie bez obrazania innych), wiec obawiam sie, ze poprawnosc jezykowa nie jest wymagana, zeby tu funkcjonowac.
Thief w końcu powraca i zobaczymy czy będzie tak samo dobry jak poprzednia część. Trzeba przyznać, że oczekiwania są naprawdę spore :)
Okropnie rozjaśnione wydają się te screenshoty. Mam nadzieję że gra będzie ciut ciemniejsza.
Square Enix wydaje przeważnie same dobre gry , które niestety potem sprzedają się poniżej oczekiwań . A szkoda , zdecydowana szkoda.