Thief 4 w akcji na E3 – oczekiwany fragment rozgrywki
Światełka nad głowami przeciwników, informujące o poziomie zagrożenia, podświetlane przedmioty, XP za headshooty, beznadziejny FOV i gra od Square Enix, która stanieje o połowę w ciągu 1-2 miechów od premiery. :/ Zdecydowanie poczekam na obniżki. :)
slabe - casualowe
walka z 3 przeciwnikami - prosta
reszta tez za prosta zabardzo casualowa zaduzo ulatwie... naszczescie thief 1 i 3 sie nie nudza i mozna w nie grac w kolko
E tam, dopóki takie pierdoły są opcjonalne, to niech sobie będą.
"za bardzo każualowa" no kuźwa oni mają grę przedstawiać, a nie robić sobie pod górke
Słabo to wygląda w porównaniu choćby do DS. Nie mówiąc o dwójce. Mam nadzieję, że po wyłączeniu wszystkich wspomagaczy jedynym ułatwieniem będzie faktycznie czujnik światła, ale i tak widzę, że nie będzie umywała się ta nowa część do pierwowzoru podobnie jak Human Revolution nie umywała się do Deus EX.
NewGravedigger => To samo pomyślałem ;D. Widział kto kiedykolwiek by ktoś się tak skradał? Może i Garret jest mistrzem równowagi i takie "pod górkę" mu nie przeszkadza ale wygląda to co najmniej dziwnie. Druga sprawa to ten nieszczęsny combat. Ktokolwiek grał ongiś w Thiefy nie powinien przewalczyć w sumie nawet 5u sekund w tej grze ale... no wygląda to fatalnie. Kółeczka jakieś.
Poza tym to gra wygląda świetnie. O ile będzie można wyłączyć te pomoce dla upośledzonych to zapowiada się bardzo fajna gra. Brakowało mi Thiefa.
Szczerze..niczym sie nie rozni od dishonored, zreszta uwazam ze gry w FPS powinny byc zaprzestane w produkcji bo zawsze wygladaja tak samo, chodzace raczki bez nog i toporna walka bez feelingu
Macie uszy? Zostało powiedziane - grać można "action" lub "stealth" czyli dokładnie tak samo jak w Dishonored czy DEHR.
Musi tak być bo inaczej gra na siebie nie zarobi. Już tutaj kiedyś napisałem: 3% ukończyło Dishonored i DEHR bez wykrycia i bez zabójstwa.
Gdyby gry nie dało się ukończyć na hurra to pomyślcie o ile mniej osób by ją kupiło. Niestety ale czasy takich gier jak Thief już nie wrócą (zresztą jak znam życie opcji szybkiego zapisu nie będzie, więc granie pacyfistyczne będzie tylko frustrować).
"Thief 4, znany też jako Thief: Out of the Shadows lub po prostu Thief, to trzecia odsłona serii zapoczątkowanej wiele lat temu."
Jak to trzecia odsłona? :P
Ten gameplay wzbudził we mnie bardzo mieszane uczucia. Z jednej strony dość dobra grafika, niezłe animacje, i parę fajnych patentów (np. żeby coś ukraść strażnikowi trzeba chwile przytrzymać przycisk- koniec z okradaniem przeciwników przechodzących 2 metry przed nami bo sie na ułamek sekundy podświetlił przedmiot), z drugiej- "zmysł" (może sie da wyłączyć to nie będzie źle), wskaźniki zaniepokojenia nad głowami przeciwników, te idiotycznie wyciągnięte ręce, jakby to był symulator zombie, drętwa i wyglądająca na łatwą walka ( 3 strażników- tylko jeden atakuje, reszta się gapi. Chociaż "atakuje" to może za duże słowo, podbiega do bohatera i wykonuje 1 cios na 3 sekundy), bullet time podczas starć... Mam nadzieję że jednak na koniec wyjdzie z tego coś fajnego.
Swego czasu napisałem tu, jak sobie wyobrażam nowego Złodzieja.
Powinno być tak, że jak wchodzę po linie to widać dłonie i nogi (gdy na nie spojrzę) jak przebierają po linie. Gdy wychodzę z jakiejś studni to ręce chwytają się jej krawędzi. Jak biorę jakiś złoty kielich to Garret powinien go wziąć do ręki (tu możliwość dokładnego przyjrzenia się łupowi z każdej strony, ocenienia próby złota i wartości kielicha), następnie owinąć w jakieś szmatki, żeby nie brzęczał obijając się o inne łupy i włożyć do worka o mocno ograniczonej pojemności co zmusiłoby do kombinowania, co opłaca się brać a czego nie. W poprzednich odsłonach jak kogoś zabijaliśmy albo ogłuszaliśmy to ciało zostawało a nie znikało. Tego nie potrafią dokonać twórcy większości współczesnych gier i rozumie się samo przez się, że to powinno zostać w nowym Złodzieju. Nie pamiętam, czy jak ogłuszonego wrzuciliśmy do wody to utonął ale w nowym Thiefie powinien (w niektórych przypadkach mógłby się ocknąć na skutek kontaktu z wodą). W poprzednich częściach ogłuszeni byli ogłuszeni do końca. W nowej odsłonie powinni się od czasu do czasu móc ocknąć i aby zapobiec konsekwencjom ocknięcia powinna istnieć możliwość ich zakneblowania i związania jak baleron. Jeśli rozlejemy gdzieś krew to plama krwi również powinna alarmować strażników chyba, że ją zetrzemy albo rozlejemy na niej sok z buraków przez co strażnik będzie myślał, że to tylko sok. Strzały mchowe były głupie. Raz, że to całkowicie nierealistyczne i niepraktyczne a dwa, jak się jest złodziejem i idzie na włam, to zakłada się buty, które nie tupią jak podkute kopyta końskie. W nowym Thiefie powinny być po prostu materiałowe nakładki na buty albo niech zakłada mokasyny. Nie przekonuje mnie też, że strzała wodna pomieści tyle wody iż jest w stanie zgasić pochodnię a strażnicy są tak głupi iż ni stąd ni zowąd gasnące pochodnie w ogóle ich nie niepokoją. Niech strzały wodne będą doprawione odrobiną magii i dlatego są w stanie zgasić pochodnię albo niech będą strzały gaszące je w jakiś inny sposób. Poza tym jak stoję tuż pod pochodnią to powinienem móc ją zgasić zarzucając na nią niepalny worek i odcinając do niej dostęp powietrza. Nie sądzę, by strzała z liną byłaby w stanie wbić się na tyle mocno by utrzymać Garreta. Zamiast strzały z liną powinna być kotwiczka na linie. Garret powinien mieć też jakieś rękawice z pazurami pozwalające mu się wspinać po niektórych, wyjątkowo nierównych murach.
Liczę na bogatszy arsenał. Sztylet, krótki miecz, pałka - OK, ale przydałaby się również dmuchawka ze strzałkami usypiającymi czy trującymi. Łuk bloczkowy to dobry pomysł ale powinien być bardzo drogi a ze względu na skomplikowaną konstrukcję podatny na awarie. Oczywiście jego zaletą powinno być to, że można trzymać napiętą strzałę kilkukrotnie dłużej niż w zwykłym.
W poprzednich częściach ukradzenie komuś klucza czy sakiewki było zbyt proste. Teraz powinien to być QTE.
Tzw. hud powinien być minimalistyczny a najlepiej niech go w ogóle nie będzie. Chcemy zobaczyć gdzie jest północ to wyciągamy kompas z kieszeni i patrzymy a nie mamy go cały czas widoczny na ekranie. Kryształ pokazujący stopień ukrycia mógłby być wszyty w rękawicę.
Garret powinien sobie wysmarować twarz tłuszczem z sadzą a nie świecić białą skórą spod kaptura.
Gra powinna mieć doskonały, globalny, dynamiczny system oświetlenia i doskonałe udźwiękowienie 3D.
Wygląda na to, że część moich życzeń spełnili ale jednocześnie zawalili dwie sprawy. To, że Garrett ma używać rąk a nie telekinezy nie znaczy wcale, że te ręce mają być cały czas widoczne na ekranie i to jeszcze tak, jakby je trzymał tuż przy twarzy. A skoro tak to sobie wymyślili, to dlaczego nie ma kryształu widoczności wszytego w rękawice? Za co im płacą, skoro nie wpadli na tak oczywisty pomysł?
A po drugie: Co za DEBILtak to zaprojektował, że Garrett trzyma łuk poziomo?!!! Łuk trzyma się pionowo! Strzelanie z poziomo umieszczonego łuku jest nieefektywne, niewygodne, niepraktyczne. żaden łucznik tak nie strzela bo to byłaby głupota. Garrett prawidłowo trzymał łuk w Thief: The Dark Project, Thief II: The Metal Age i Thief: Deadly Shadows. Nawet na ostatnim trailerze strzelał z łuku trzymając go pionowo a potem jakiś DEBIL, wymyślił, że będzie strzelał poziomo.
Poza tym HUD powinien być mały a najlepiej nieistniejący a tu widzę jakieś światełka nad łowami, strzałkę wskazującą chyba gdzie iść, punkciki za headshoty, chyba wskaźnik naciągnięcia cięciwy i jakieś białe kropki na przeciwnikach w czasie walki. Jak nie będzie można tego wyłączyć to lipa.
Grafika od strony artystycznej jest ok choć odeszli od architektury wcześniejszych części a poszli w kierunku osiemnasto czy dziewiętnastowiecznych Austro-Węgier i Prus. Jednak od strony technicznej to słabizna. Gra ma bardzo marne tekstury.
Ogólnie jestem pozytywnie nastawiony. Jeśli będzie wsparcie dla modów, to ktoś naprawi problem z łukiem. Wierzę też że te wszystkie wspomagacze będzie się dało wyłączyć.
Thief 4 wymiata, już zacieram ręce.
Macie uszy? Zostało powiedziane - grać można "action" lub "stealth"
Tylko ze gra nosi tytul "Thief" a nie "Action Hank". To nie jest Thief tylko nowa gra wykorzystujaca pomysly z Thiefa
Walka wygląda fatalnie, ale jeśli nie zwalą sprawy z ustalaniem poziomu trudności i sposobu gry do własnych upodobań to nie będzie to dużym problemem. ;) Reszta mi się w miarę podoba.
Również sądzę,że bardzo uprościli rozgrywkę i gra nie będzie już w ogóle stanowiła wyzwania.Walka też wydaje się dziwna,bo przeciwnicy zachowują się jak pijani,a Garrett blokuje ciosy pałką po czym zabija ich jednym uderzeniem.ZA DUŻO UŁATWIEŃ i to mnie zniesmacza.Jeśli poprawią walkę i przede wszystkim poziom trudności (oraz XP za headshoty WTF?) gra byłaby bez zarzutu.Mam ogromną nadzieję,że Eidos to poprawi,bo nie tylko będzie to gra przeciętna,ale też zbeszcześci serię Thief.
Mam wrażenie,że chcą nam sprzedać kopię Dishonored.
Nowy thief zamiast przyciągać i zaciekawiać klimatem idzie na łatwiznę...Szkoda:(.
jak widać po moim nicku thief jest moją ulubioną serią gier, ale to co zobaczyłem na tym filmiku mnie zmroziło.... Garret bez miecza? co to ma w ogóle znaczyć? powielają największy błąd deadly Shadows?? poza tym te wycięgnięte łapy...nie no, tragedia jakaś. caly system walki z tym slow motion.... nie mam pytań. zamiast mrocznej kontynuacji dla dorosłych tworzą arcadową grę dla dzieci... mega rozczarowanie
Mnie jako starego fana wszystkich odsłon serii Thief wkurza fakt, iż nowy "złodziej" pozbawiony będzie klimatu poprzednich części. Dzieje się tak za sprawą braku magii , zombiaków itp. No jak można było się tego k.rwa pozbyć ?!!! Pamietacie zaginione miasto lub nawiedzoną katedrę z "jedynki". Tyle lat czekania i otrzymamy jakiś badziew , który zadowoli jedynie nastolatków z ADHD. A gdzie uczta dla takich jak ja? Chyba się upiję i pogram jeszcze raz w starą dobrą "jedynkę"