Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Twórcy Uncharted i The Last of Us nie zamierzają tworzyć nowego silnika na potrzeby PS4

31.05.2013 14:52
1
Piotrek.K
203
... broken ...

Juz teraz silnik pozwala na generowanie przepieknej grafiki. Problemem jest tylko to, ze PS3 nie radzi juz sobie z taka grafika na duuuzych otwartych przestrzeniach, z duza liczba przeciwnikow, wysokej jakosci teksturami i 3D (co bylo juz widac w Uncharted3 gdzie walczylismy z armia klonow by obnizyc wymagania dot. sprzetu). Ten sam silnik na PS4 pozwoli na podbicie rozdzielczosci, skorzystanie z nowych efektow czasteczkowych czy Depth of Field. Czekam na E3 i filmiki z przyszlych gier :)

31.05.2013 14:55
2
odpowiedz
PortalGta
53
Generał

Skoro mają dobry silnik, to niech go dalej wykorzystują i modyfikują. Ja nie widzę problemu.

31.05.2013 15:02
3
odpowiedz
zanonimizowany583651
18
Chorąży

Gdy to samo ogłoszono w przypadku Call of Duty to były tylko zrzędzenie, że przestarzały silnik. Nie rozumiem tego, że dwaj producenci ogłaszają to samo; jednego za to krytykują, a drugiego nie.

31.05.2013 15:05
😁
4
odpowiedz
zanonimizowany771529
31
Generał

Tyle, że ten silnik jest ponad 2 razy młodszy od Call of Duty.

31.05.2013 15:06
5
odpowiedz
Bak15
42
Generał

rafibond- CoD posiada 14 letni(?) silnik który pamięta jeszcze quake'a(??), a Naughty Dog ma silnik tworzony od podstaw na PS3, czyli jednak jest trochę nowszy, a druga sprawa to taka, że nie bierzesz pod uwagę faktu, że to nie są ci sami ludzie, co narzekali pod tematem o silniku CoDa.

31.05.2013 15:06
6
odpowiedz
zanonimizowany758948
44
Generał

Bo COD ma silnik ten sam w zasadzie od początku swojego istnienia. A Activision zarabia na tej serii morze $$$.
A ID Tech 3 wygląda o wiele gorzej niż Dog Engine.

31.05.2013 15:06
Topico
7
odpowiedz
Topico
53
Konsul

Moze dlatego, że Call of Duty używa silnika sprzed 10 lat.

31.05.2013 15:14
8
odpowiedz
zanonimizowany916771
7
Senator

Nie rozumiem tego, że dwaj producenci ogłaszają to samo; jednego za to krytykują, a drugiego nie.
Ja krytykuje, ale nie moge być niezadowolony z faktu, że każda z 3 części Uncharted to był skok jakościowy względem poprzednika. W CoD z odsłony na odsłonę zero zmian, to wyjaśnia krytykę.

/Osobiście mysle że to ściema, każdy szanujący się deweloper grzebie już w nowym kodzie pod nextgeny od jakiegoś czasu.

31.05.2013 15:21
9
odpowiedz
komenty
69
Senator

To oznacza, że nowe konsole nie będą żadną wielką rewolucją, tak samo przecież Call of Duty korzysta ze starego silnika. Frostbite 2 czy CryEngine 3 też są zbyt nowe, żeby je porzucać, ich kolejne wersje wyjdą pewnie dopiero za jakieś 3-5 lat.

31.05.2013 15:23
jarooli
10
odpowiedz
jarooli
111
Would you kindly?

Gdy to samo ogłoszono w przypadku Call of Duty to były tylko zrzędzenie, że przestarzały silnik. Nie rozumiem tego, że dwaj producenci ogłaszają to samo; jednego za to krytykują, a drugiego nie.
Bezedura. Nowe Call Of Duty nie będą działać na nowym silniku, tylko na tym samym, zmodyfikowanym staruchu. Tutaj naprawdę nie chodzi o to, który silnik jest nowszy, tylko na którym gry wyglądają lepiej. Jeśli tylko gra prezentuje oprawę godną czasom, w których wychodzi to szczerze mówiąc w dupie mam czy ten silnik ma 2 czy 10 lat.

31.05.2013 15:44
11
odpowiedz
Tyugar
19
Chorąży

Silnik ND jest jednym z najlepszych jakie powstały, tylko że autorzy chyba nie sprzedają licencji i użyty tylko do 1 serii i The last of Us gdzie grafika już jest troszkę przestarzała jak na dzisiejsze standardy w przeciwieństwie do U2 gdzie grafika w grze miała nie wielu godnych rywali. Jestem pod wrażeniem że te gry powstały na PS3 które miało chyba 256 ramu przeznaczanego na grafike. Czekam na E3 i zapowiedź ich jakiejś gry, oby to było nowem IP

31.05.2013 15:50
Matekso
12
odpowiedz
Matekso
96
Generał

A ja nie rozumiem zrzędzenia co do grafiki na konsolach nie pasuje kup pan jeden z drugim komputer i problem z głowy/ Co do CoD'a to z części na części na części był jakiś skok jakościowy czy techniczny.

31.05.2013 16:19
Koktajl Mrozacy Mozg
13
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

COD uzywa silnika od Q dzieki czemu klony CODa na Wii czy iPada wyglada tak samo jak z PS360/PC tylko poprostu megambiednie, modele gorsze, tekstury gorsze ale calosc czyli wytworzony swiat wyglada jak z konsoli.

[10] To dla ciebie ostatnie CODy pokazywali oprawe godna obecnym czasom patrzac na BF3, Crysis, MOHv2, KZ3, Halo4? Moze gdyby wygladal w 95% jak ten oficialny screen http://images4.wikia.nocookie.net/__cb20110903100830/callofduty/images/d/dd/Seatown_Gameplay_MW3.jpg to by ludzie nie narzekali, a jesli gra w 2013 w ~ wyglada tak http://www.mobygames.com/images/shots/l/547822-call-of-duty-mw3-windows-screenshot-golden-guns-make-a-returns.jpg , dla porowania COD2 od ktorego to sie zaczelo http://2e130c55e0c2763c8a20-c7a4d0feffd26319b59c92c4aecae366.r18.cf1.rackcdn.com/70025b9f84ace68f3117fd4f842f1e3a95edbb46.jpg

Grafike mozna przebolec JEDYNIE gdyby gra oferowala cos czego inne gry nie maja to by nikt nie narzekal, a jesli gra wychodzi co roku nie oferujac zadnego skoku, nie oferuje nowosci (poza az 10 nowych automatycznych killstreakow, 5 nowych zabojczych gadzetow do broni (np. mozliwosc nalozenia 2 celownikow) to mamy prawo wymagac bo kasy maja jak lodu + season pass + mapki to tylko sie osmieszaja bo Metro LL powstalo na ukrainie, bez darmowej pizzy i ogladania NFL przy zapewnie mniejszym zespole z malym doswiadczeniem to poprostu WSTYD.

BF3 na konsoli nie jest jakims cudem graficznym http://image.gamespotcdn.net/gamespot/images/2011/299/reviews/621026_20111027_screen002.jpg ale przy ficzerach gry ktorej 1 mapa jest wieksza niz wszystkie mapy od COD2 do BO2 wraz z dodatkami o czyms swiadczy. Wezmy mape Damavand Peak ktora wczytuje sie raz a jest OGROMA w dodatku toczy sie na 2 wysokosciach http://spartanwarfighters.net/2top/3forum/images/BF3/maps/DamavandPeak.png , dorzucmy do tego destrukcje i murek czy sciana domu nie jest juz twierdza przeciwnika bo my to mozemy zniszczyc i szybciej wejsc do bazy bez chodzenia jak szczury w laboratorium. Do tego walka na ladzie z wykorzystaniem pojazdow od hummerow do czolgow i mobilnej artylerii wraz ogromna przestrzenia do latania (wieksza niz BC2 bo pamietam jak chcialem zagrac w Vietnam, pierwszy join, pierwszy czolg i 2 stracone helikoptery bo lataly strasznie nisko) od malych helikopterow po normalnej wielkosci bojowych wraz z jetami. Patrzac na to co oferuje BF3 a cala rodzina CODow z dodatkami nasuwa sie jeden gif - http://i.imgur.com/dcDOSgI.gif

31.05.2013 17:40
jarooli
14
odpowiedz
jarooli
111
Would you kindly?

[10] To dla ciebie ostatnie CODy pokazywali oprawe godna obecnym czasom patrzac na BF3, Crysis, MOHv2, KZ3, Halo4?
Oczywiście, że nie ;) Źle mnie zrozumiałeś. Chodziło mi o to, że jeśli gra wygląda dobrze, to nie robi mi różnicy jak stary jest silnik. W przypadku CODa oczywiście grafika jest okropna, nawet w tym nowym Ghoście nie widać next-gena. Gry Naughty Dog natomiast zawsze wyglądają bardzo dobrze i jeśli tylko na PlayStation 4 ponownie uda im się oczarować graczy wspaniałą grafiką to nie widzę problemu, żeby pracowali na sześcioletnim czy starszym silniku :)

31.05.2013 18:15
xsas
15
odpowiedz
xsas
191
SG-1

Dorzucę tylko moje trzy grosze:

@rafibond
Twórcy CoD'a oznajmili, że będzie nowy silnik. Potem "skorygowali" się mówiąc iż będzie to nowy, ale tak naprawdę stary, tylko ulepszony. Natomiast Naughty Dog twierdzą, że nie mają zamiaru tworzyć nowego silnika, tylko chcą udoskonalić obecny - różnica jest chyba widoczna aż nadto?

01.06.2013 00:06
16
odpowiedz
alhaszasz
111
Generał

w końcu ktoś umiał napisać dobrze "naprawdę"

01.06.2013 19:12
17
odpowiedz
zanonimizowany923192
1
Junior

Zobaczyłbym ten silnik u mnie na monitorze w akcji.

09.02.2014 00:10
yadin
18
odpowiedz
yadin
102
Legend

Ten sam silnik z poprawkami. Czyli Naughty Dog zamierzają robić tylko gry liniowe o ograniczonych lokacjach. Nie wiem, czy dobrze na tym wyjdą.

Wiadomość Twórcy Uncharted i The Last of Us nie zamierzają tworzyć nowego silnika na potrzeby PS4