Twórcy Uncharted i The Last of Us nie zamierzają tworzyć nowego silnika na potrzeby PS4
Juz teraz silnik pozwala na generowanie przepieknej grafiki. Problemem jest tylko to, ze PS3 nie radzi juz sobie z taka grafika na duuuzych otwartych przestrzeniach, z duza liczba przeciwnikow, wysokej jakosci teksturami i 3D (co bylo juz widac w Uncharted3 gdzie walczylismy z armia klonow by obnizyc wymagania dot. sprzetu). Ten sam silnik na PS4 pozwoli na podbicie rozdzielczosci, skorzystanie z nowych efektow czasteczkowych czy Depth of Field. Czekam na E3 i filmiki z przyszlych gier :)
Skoro mają dobry silnik, to niech go dalej wykorzystują i modyfikują. Ja nie widzę problemu.
Gdy to samo ogłoszono w przypadku Call of Duty to były tylko zrzędzenie, że przestarzały silnik. Nie rozumiem tego, że dwaj producenci ogłaszają to samo; jednego za to krytykują, a drugiego nie.
Tyle, że ten silnik jest ponad 2 razy młodszy od Call of Duty.
rafibond- CoD posiada 14 letni(?) silnik który pamięta jeszcze quake'a(??), a Naughty Dog ma silnik tworzony od podstaw na PS3, czyli jednak jest trochę nowszy, a druga sprawa to taka, że nie bierzesz pod uwagę faktu, że to nie są ci sami ludzie, co narzekali pod tematem o silniku CoDa.
Bo COD ma silnik ten sam w zasadzie od początku swojego istnienia. A Activision zarabia na tej serii morze $$$.
A ID Tech 3 wygląda o wiele gorzej niż Dog Engine.
Nie rozumiem tego, że dwaj producenci ogłaszają to samo; jednego za to krytykują, a drugiego nie.
Ja krytykuje, ale nie moge być niezadowolony z faktu, że każda z 3 części Uncharted to był skok jakościowy względem poprzednika. W CoD z odsłony na odsłonę zero zmian, to wyjaśnia krytykę.
/Osobiście mysle że to ściema, każdy szanujący się deweloper grzebie już w nowym kodzie pod nextgeny od jakiegoś czasu.
To oznacza, że nowe konsole nie będą żadną wielką rewolucją, tak samo przecież Call of Duty korzysta ze starego silnika. Frostbite 2 czy CryEngine 3 też są zbyt nowe, żeby je porzucać, ich kolejne wersje wyjdą pewnie dopiero za jakieś 3-5 lat.
Gdy to samo ogłoszono w przypadku Call of Duty to były tylko zrzędzenie, że przestarzały silnik. Nie rozumiem tego, że dwaj producenci ogłaszają to samo; jednego za to krytykują, a drugiego nie.
Bezedura. Nowe Call Of Duty nie będą działać na nowym silniku, tylko na tym samym, zmodyfikowanym staruchu. Tutaj naprawdę nie chodzi o to, który silnik jest nowszy, tylko na którym gry wyglądają lepiej. Jeśli tylko gra prezentuje oprawę godną czasom, w których wychodzi to szczerze mówiąc w dupie mam czy ten silnik ma 2 czy 10 lat.
Silnik ND jest jednym z najlepszych jakie powstały, tylko że autorzy chyba nie sprzedają licencji i użyty tylko do 1 serii i The last of Us gdzie grafika już jest troszkę przestarzała jak na dzisiejsze standardy w przeciwieństwie do U2 gdzie grafika w grze miała nie wielu godnych rywali. Jestem pod wrażeniem że te gry powstały na PS3 które miało chyba 256 ramu przeznaczanego na grafike. Czekam na E3 i zapowiedź ich jakiejś gry, oby to było nowem IP
A ja nie rozumiem zrzędzenia co do grafiki na konsolach nie pasuje kup pan jeden z drugim komputer i problem z głowy/ Co do CoD'a to z części na części na części był jakiś skok jakościowy czy techniczny.
COD uzywa silnika od Q dzieki czemu klony CODa na Wii czy iPada wyglada tak samo jak z PS360/PC tylko poprostu megambiednie, modele gorsze, tekstury gorsze ale calosc czyli wytworzony swiat wyglada jak z konsoli.
[10] To dla ciebie ostatnie CODy pokazywali oprawe godna obecnym czasom patrzac na BF3, Crysis, MOHv2, KZ3, Halo4? Moze gdyby wygladal w 95% jak ten oficialny screen http://images4.wikia.nocookie.net/__cb20110903100830/callofduty/images/d/dd/Seatown_Gameplay_MW3.jpg to by ludzie nie narzekali, a jesli gra w 2013 w ~ wyglada tak http://www.mobygames.com/images/shots/l/547822-call-of-duty-mw3-windows-screenshot-golden-guns-make-a-returns.jpg , dla porowania COD2 od ktorego to sie zaczelo http://2e130c55e0c2763c8a20-c7a4d0feffd26319b59c92c4aecae366.r18.cf1.rackcdn.com/70025b9f84ace68f3117fd4f842f1e3a95edbb46.jpg
Grafike mozna przebolec JEDYNIE gdyby gra oferowala cos czego inne gry nie maja to by nikt nie narzekal, a jesli gra wychodzi co roku nie oferujac zadnego skoku, nie oferuje nowosci (poza az 10 nowych automatycznych killstreakow, 5 nowych zabojczych gadzetow do broni (np. mozliwosc nalozenia 2 celownikow) to mamy prawo wymagac bo kasy maja jak lodu + season pass + mapki to tylko sie osmieszaja bo Metro LL powstalo na ukrainie, bez darmowej pizzy i ogladania NFL przy zapewnie mniejszym zespole z malym doswiadczeniem to poprostu WSTYD.
BF3 na konsoli nie jest jakims cudem graficznym http://image.gamespotcdn.net/gamespot/images/2011/299/reviews/621026_20111027_screen002.jpg ale przy ficzerach gry ktorej 1 mapa jest wieksza niz wszystkie mapy od COD2 do BO2 wraz z dodatkami o czyms swiadczy. Wezmy mape Damavand Peak ktora wczytuje sie raz a jest OGROMA w dodatku toczy sie na 2 wysokosciach http://spartanwarfighters.net/2top/3forum/images/BF3/maps/DamavandPeak.png , dorzucmy do tego destrukcje i murek czy sciana domu nie jest juz twierdza przeciwnika bo my to mozemy zniszczyc i szybciej wejsc do bazy bez chodzenia jak szczury w laboratorium. Do tego walka na ladzie z wykorzystaniem pojazdow od hummerow do czolgow i mobilnej artylerii wraz ogromna przestrzenia do latania (wieksza niz BC2 bo pamietam jak chcialem zagrac w Vietnam, pierwszy join, pierwszy czolg i 2 stracone helikoptery bo lataly strasznie nisko) od malych helikopterow po normalnej wielkosci bojowych wraz z jetami. Patrzac na to co oferuje BF3 a cala rodzina CODow z dodatkami nasuwa sie jeden gif - http://i.imgur.com/dcDOSgI.gif
[10] To dla ciebie ostatnie CODy pokazywali oprawe godna obecnym czasom patrzac na BF3, Crysis, MOHv2, KZ3, Halo4?
Oczywiście, że nie ;) Źle mnie zrozumiałeś. Chodziło mi o to, że jeśli gra wygląda dobrze, to nie robi mi różnicy jak stary jest silnik. W przypadku CODa oczywiście grafika jest okropna, nawet w tym nowym Ghoście nie widać next-gena. Gry Naughty Dog natomiast zawsze wyglądają bardzo dobrze i jeśli tylko na PlayStation 4 ponownie uda im się oczarować graczy wspaniałą grafiką to nie widzę problemu, żeby pracowali na sześcioletnim czy starszym silniku :)
Dorzucę tylko moje trzy grosze:
@rafibond
Twórcy CoD'a oznajmili, że będzie nowy silnik. Potem "skorygowali" się mówiąc iż będzie to nowy, ale tak naprawdę stary, tylko ulepszony. Natomiast Naughty Dog twierdzą, że nie mają zamiaru tworzyć nowego silnika, tylko chcą udoskonalić obecny - różnica jest chyba widoczna aż nadto?
Zobaczyłbym ten silnik u mnie na monitorze w akcji.
Ten sam silnik z poprawkami. Czyli Naughty Dog zamierzają robić tylko gry liniowe o ograniczonych lokacjach. Nie wiem, czy dobrze na tym wyjdą.