Call of Duty: Ghosts działa na usprawnionym, a nie zupełnie nowym silniku
Skoro gra wychodzi na X360 i PS3, na Ps4, Xone i PC będą tylko lepsze textury i efekty, które były w grach 2-3 lata temu(PC).
Najlepsze, że podczas prezentacji porównywali model psa z gry odpalonej na X360 (MW3) z model psa z programu odpalonym graficznego odpalonego na PC. No i rybki będą odpływać w zależności z której strony do nich podpłyniemy.
khhhhh - ten screen krążący w necie ze słońcem i z dupy wziętymi smugami światła...
Tak myślałem..za mizernie to wyglądało na prezentacji podczas konferencji microsoftu..jak narazie jedyna gra którą rzeczywiście można nazwać "next-genową" to zaprezentowany na Playstation 4 w postaci exclusiva gameplay Killzone: Shadowfall - nic innego na razie nie wygląda dobrze/obiecująco.
Twórcy CoDa znowu odgrzewają kotleta tylko tym razem słowami chcą przekonać, że "to coś nowego"...
...Brak słów...A oni mówią o nowym silniku, nowej generacji...
Tyle razy ulepszali już silnik do granic możliwości, już przy MW3 była mowa o tym, a jak widać tyle z tego silnika da się jeszcze wydziergać że starczy na PS5 i XBOX Two.
Widać po trailerze, po rozgrywce (tych małych fragmentach) że się prawie nic nie zmieniło...Zmieniło się to że skoro grę robią na nową generację to mogą zrobić ładniejszego psa i ładniejsze ręce...
Widać to było na 1 trailerze, że Battlefielda 3 to nowy cod graficznie nie dogoni.
Co za banda nierobów. Miliony się przetaczają, ale i tak nie stać ich na choćby trochę wysiłku.
nie da się zbudować całkiem nowego silnika w dwuletnim trybie pracy
No to nie wiem, może KUPCIE GOTOWY KUR****, co za ludzie...
Ważne że będą ładne modele psów i uciekające przed nami ryby... kogo tam obchodzi nowy silnik.
A jednak :) Szczerze to liczyłem, że premiera nowej generacji konsol skłoni ich do zrobienia/kupienia nowego silnika. Engine CODa wywodzi się z Quake III Arena, tak? Damn, to był 1999 rok :) To już 14 lat!
Jedno trzeba przyznać, zmiany jakie poczynili w kodzie przez te lata są ogromne, ale litości ile można.
Frajerzy, zgarneli spora kase na 7 czesciach CODa, + 1/3 tego z DLC za 15e i nie maja czasu na silnik bo ich gry wymagaja tyle czasu mimo tworzenia 7 gier oni nadal musza miec 2 lata by zrobic 5h single, 10 mapek do multi i wrzuci 5 nowosci do gry... Jakos ludzie od Metro nie pracowali w biurach IW to potrafili zrobic silnik
Haha! kolejne kłamstewko wychodzi na wierzch. :D
To naprawdę zabawne, bo za chwilę się okaże, że ta cała konferencja tak naprawdę niewiele ma wspólnego z tym co faktycznie będzie (już pewnie praca wre nad zmianą wyglądu XOne xD)
"(...) nie da się zbudować całkiem nowego silnika w dwuletnim trybie pracy, jaki obowiązuje w przypadku marki Call of Duty (...)"
- mają zatem dwa wyjścia, albo zmienią tryb pracy by się wyrobić, albo zatrudnią armię 200-u inżynierów (swoją drogą to chyba 5-u ludzi nad tą grą nie pracuje?)
Tylko tak prawdę mówiąc, po co? przecież kotlecik i tak będzie smakował... a oni o tym dobrze wiedzą.
"Kiedy mówimy o nowym silniku, mówimy o ulepszaniu ważnych systemów wewnątrz obecnego silnika";
"Dla ludzi interesujących się technicznymi aspektami gier wyjaśnienia Infinity Ward nie będą niczym nadzwyczajnym, bo w podobny sposób swoje technologie rozwija niejeden deweloper (...)"
- no to w końcu rozwinięcie silnika, czy nowy silnik? bo jakby nie patrzeć, to są dwa różne pojęcia (nawet dla kogoś kto interesuje się tech aspektami) i stwierdzenie "nowy silnik" jest wprowadzeniem w błąd, a skoro chodziło o rozwinięcie, to trzeba było to w prezentacji zaznaczyć, a nie rżnąć głupa, że przecież mieli na myśli coś innego...
Co za dno...
Jakoś inne firmy dają radę robić nowe silniki graficzne a mają mniej ludzi i znacznie mniejsze budżety.
Skoro to jednak dla nich taki problem to niech kupią silnik od Crytecka, silnik UE4 czy nawet od Techlandu bo jest sporo lepszy. Od EA chyba nie daliby rady kupić :-)
Oni nie są frajerami. Frajerami są ludzie, którzy kupują x razy taką samą grę :x
Jeżeli mogli usprawnić silnik to mogli wydać wczesniejszą odsłone własnie na takim silniku. ŻENADA!
A po co mają zmieniać silnik skoro gra mimo to sprzedaje się w rekordowych nakładach. Lepiej nic nie zmieniać, więcej zarobić, mniej stracić, a i tak masa frajerów to kupi.
Po co mają się trudzić i wydawać grube miliony na stworzenie od podstaw nowego silnika graficznego wystarczy że w tytule gry są trzy magiczne słowa Call of Duty i to w zupełności wystarczy żeby osiągnąć rekordowy ( kolejny z rzędu) sukces marketingowy. Swoją drogą jakby zrobili nowego CoD na silniku Minecrafta to nikomu by to w dniu premiery nie przeszkadzało i padł by kolejny rekord sprzedaży. Ech nie wiem śmiać się czy płakać...
nie wiem jakim trzeba być dzieckiem by kupować grę z grafiką na poziomie 2006
twórcy mają fanów w du.. totalnie zwłaszcza tych Pc
mając tyle fanów i gra nie istnieje w E sporcie też mnie śmieszy
ja jako fan coda nie kupię na pewno ghosta jak będzie z tym samym silnikiem
po co jak kupując medal of Honor mam to samo tylko z lepszą grafiką
AHAHAHAHAHHAHAHA - i tyle w temacie
@koksu121313
Tu już nie chodzi o tą grafikę. Chodzi o mechanikę rozgrywki, fizykę, nada będą te same pojebane skrypty i AI przeciwników żywcem wyjęte z 200roku z MOH:AA i pierwszego COD'a.
Dodali ślizg z możliwością strzelania - kurde to było w Bulletstorm i Brink. Dodali przeskakiwanie przez osłony - kurde mamy to w BF3, ciekawie czy wezmą też z BF3 niemożliwość przejścia przez krawężnik i trzeba będzie skakać nad przeszkodą wysokości 10cm.
Dodali skrypt do rybek, w ARMA3 to jest i jakoś Bohemia się tym nie chwali.
Dodali brud na rękach postaci super a gdzie reszta sylwetki? Nadal popatrzymy w dół i będzie pusto, a gdzie nogi?
Efekt ognie i wybuchu z pierwszego COD'a. Efekt Wody z pierwszego COD'a.
Zarobili chyba z 5 miliardów na tej serii i nie mogli oddelegować/zrobić nowego oddziału zajmującego się produkcją silnika nowej generacji?
Przecież tak zrobiło EA, SquerEnix, Capcom, CDP:Red, 4A games (Metro). WB pewnie wyjedzie z nowym silnikiem od Monolith. A Acti/IW nie potrafią, nie mają czas.
Jakie podejście producenta/wydawcy taka gra.
Na E3 zobaczymy jak będą wyglądać gry czyli Bf4, COD:G oraz FPS od Respawn. Jak dla mnie jeżeli gra wychodzi na X360 i PS3 oraz nowe konsole i PC to i tak porty będą z X360 i PS3 na nowe konsole i PC.
Silnik Quake 3 jest teraz open-sourcowy, nawet płacić za niego nie trzeba, takie sknery jebane.
Mogli by zrobić nowy silnik a tak co roku muszą updataować potężnie ten co mają teraz.
Albo chociaż zlicencjonować silnik Unreal'a. Wydaje mi się,że jadą po najmniejszej lini oporu, pytanie kiedy to wszystko rypnie.
@wcogram
"Dodali brud na rękach postaci super a gdzie reszta sylwetki? Nadal popatrzymy w dół i będzie pusto, a gdzie nogi?"
- ekhm... Call of Duty: Ghosts ;)
Och nie. Czuje się wielce zaskoczony tą wiadomością.
Frostbite was here, CoD is a fa...
Ta gra nigdy nie zaistnieje w e sporcie. Brak balansu, gra totalnie uzależniona od liczby fps. Silnik quake'a jest ściśle przywiązany do liczby klatek. Przy 124 (nie pamiętam dokładnie) szybciej biegasz, skaczesz itp. Od 120-123 strzelasz szybciej niż zwykle, czyli jak broń ma szybkostrzelność 900 to na 123 klatkach jedziesz około 1000.
A to wszystko przez to że silnik quake'a to staroć. W takim Frostbite nie zobaczysz takich rzeczy. Zwykła arcade'ówka, bez balansu. Cod to cod nie spodziewajcie się, że zapłacą za nowy silnik mimo, że zarabiają pierdyliard razy tyle co inni producenci.
Tak na dobrą sprawę to mało kto pisze silnik od nowa. Cryengine 3 przecież wywodzi się jeszcze CryEngine 1 (Far Cry), Dunia (Far Cry 3) to zmodyfikowany silnik z GRAW'a, engine Hitman Absolution to zmodyfikowany engine z poprzednich części, Frostbite 3 to modyfikacja Frostbite 1 (Bad Company 1), Metro korzysta ze zmodyfikowanego silnika STALKER'a itd.
Z tego co pamiętam to z ostatnich gier jakie wyszły, Wiedźmin 2 ma od nowa napisany silnik.
Wg. mnie problemem jest tutaj to, że oni nie potrafią go wystarczająco mocno zmodyfikować..
Gdyby mi DICE z Battlefieldem coś takiego zrobiło to bym bojkotował to na lewo i prawo. 14 letni silnik... co z tego, że ciągle ulepszany. Toż to jest tragiczne wręcz. Zbierają miliardy dolarów, a nie stać ich na utworzenie nowego silnika? Dwa lata to za mało? Nawet gdybym był fanem serii Call of Duty, niestety od MW2 nie jestem, to bym się wkurzył niemiłosiernie. Na szczęście mnie to mało obchodzi, życzę upadku serii, jak najrychlejszego upadku. Niestety ludzie jak lemingi będą to dalej kupować. A shootery na rynku będą upadać do dna.
Lukas -> ok, ale tam to była seria gie do max 3 części, a nie 7, gdzie i tak już przy CoD 4 silnik już trącił myszką. Wymienione przez Ciebie to były swoiste wyznaczniki grafiki i to z nich za 7 lat będziemy się nabijać, w co wątpie bo już raczej będzie przesiadka na nextgenowe silniki, a nie jechanie na ten czas 16 letnim :)
Poza tym, żeby ludzie nie przjerzeli na oczy to muszą wydawać nową częśc co rok, dwa. Co trzy lata już nie, bo by zapomnieli o marce...
Chyba tylko debil dałby się nabrać na ten bełkot o nowym silniku.
nie da się zbudować całkiem nowego silnika w dwuletnim trybie pracy
EA DICE jakoś potrafiło wyklepać w ciągu półtorej roku od premiery Bad Company 2 nowy silnik pod Battlefielda 3, który był dużym przełomem.
Kasy skąpią i tyle. Po co męczyć się i robić coś nowego jak przecież tłum i tak kupi wyglądające tak samo od 6 lat gówno z nowymi bohaterami i pieskiem.
EA DICE jakoś potrafiło wyklepać w ciągu półtorej roku od premiery Bad Company 2 nowy silnik pod Battlefielda 3, który był dużym przełomem.
To nie jest nowy silnik, to jest modyfikacja, spora modyfikacja.
Dice zmienialo silniki kilkukrotnie, dla przykladu, stare Modern Combat z tej generacji korzystalo z innego zas Pecetowe BFy innego (Refractor), potem przyszla pora na serie Bad Company, po tej gierce pojawil sie BF3 na nowym silniku. Podczas wydawania konsolowych gier od Modern Combat, poprzed oba Bad Company i BF3/4 silnik zmieniono 3 gdzie dla gosci z IW ktory od czasow COD4 wydaja gre na tym samym silniku, lekko go modyfikujac (prawda jest taka ze gra ma 3 serie - modern, WW2, future - w 80% wyglada tak samo, animacje, poruszanie sie, modele itd zas cala reszta to glownie texture packi, popatrzcie na MW1/WAW/BO - te 3 gierki wygladaja tak samo tylko roznie ja tekstury)
Lukas172 - nawet jesli spora modyfikacja to widac roznice BC2 a BF3 to 2 rozne wygladjace gry w dodatku inna fizyka, feeling, porowanaj wszystkie CODy i wyjdzie ze wygladaja tak samo nie liczac nowych efektow graficznych
EA DICE jakoś potrafiło wyklepać w ciągu półtorej roku od premiery Bad Company 2 nowy silnik pod Battlefielda 3, który był dużym przełomem.
To nie jest nowy silnik, to jest modyfikacja, spora modyfikacja.
Whatever, nazywaj to jak chcesz, nie zagłębiam się tak bardzo w szczegóły technologiczne gier. Faktem jednak jest, że nawet przy tej tylko modyfikacji silnika, różnica w jakości grafiki między takim Bad Company 2, a Battlefield 3 jest bardzo duża. Numerek wyżej przy nazwie silnika jest uzasadniony. Call Of Duty natomiast nadal tkwi z tym swoim starusieńkim, co roku modyfikowanym silnikiem w latach 2007/2008 i nawet po przejściu na nową generację różnicy nie widać.
Normalną rzeczą jest, że oprócz tworzenia kolejnej częsci gry, równolegle tworzy się na boku nowy silnik by być już przygotowanym do startu nowej generacji. Czy tam pracuje 20 osób na krzyż że nie mają czasu ani ludzi ? śmiech na sali.
Ostatnie CoD w jakie grałem na powaznie to pierwsza część, potem krótki epizod z MW4 i tyle. Nie jestem fanem i nie wspieram finansowo miglanców. Najsmutniejsze jest to, że podobnie jak Microsoft EA i Ubi, mogą oni sprzedać gówno zawinięte w papierek to i tak rozejdzie się w milionach.
Nie bądźcie pazerni :] dostaliście nową postać tj. Afroamerykanina, psa w zbroi, ładniejsze dłonie, oraz rybki to też jest gigantyczna zmiana ! Poza tym to było chyba oczywiste to jest gra od Activision, i chyba Gruby Boby nie byłby sobą jakby tracił zasoby na tworzenie nowego/udoskonalanie nowego silnika przez 2 lata. Nic się nie może zmarnować nawet tekstury użyte w MW1 5 lat temu :] I to jest przykład wielkiego menadżera, gdy inni tracą zasoby, on zarabia, a jego zyskiem jest brak marnotrawienia środków.
EDIT: jeszcze wam mało ? będziecie narzekać to jeszcze Activision podzieli los THQ i skończy się żywot tej niezmiernie wspaniałej serii ;)
Spójrzcie na gości od Metra, niewielkie studio, niewielkie fundusze a zrobili świetnie wyglądający silnik i fantastyczną grę. Tłumaczenia gościa są żenujące.
hahahhaha co ze lebry nic tylko kase doić najmniejszym wkładem pracy
Pomyśleć, że można kupić dobry engine, taki Id Tech 5 w nowym CoDzie?
Bethesda już się zabrała do roboty ;)
@Lukas172
Taka jest tylko różnica, że inni deweloperzy modyfikują silniki, które da się jeszcze wykorzystać, a silnik Quake 3 jest już wykorzystany do granic możliwości - można tylko rozdzielczość poprawiać...
Od początku mówiłem, że wygląda to średnio. W sumie to nawet jest to dla nich pewne usprawiedliwienie. Gdyby po pracach nad nowym silnikiem wypuścili coś takiego, to zacząłbym się zastanawiać nad umiejętnościami gości z IW. A tak przynajmniej mają usprawiedliwienie, czemu gra nie dorównuje współczesnym tytułom - trudno wycisnąć więcej z x-letniego silnika. W myśl zasady, że "z g*wna bata nie ukręcisz". Myślę, że tym, którzy co roku kupują kolejną odsłonę i tak to nie przeszkadza, a z kolei tych, którzy traktują CoD'a jako growego antychrysta, nowy silnik i tak nie powinien skusić do zakupu. Przecież to byłoby przejście na ciemną stronę mocy ;)
Jak dla mnie silnik wygląda obłędnie!! Tak samo jak nowości, które nareszcie pojawią się w COD'zie. Zawsze marzyłem, aby w grach można było się wychylać, a teraz COD to umożliwi.... a wślizgi? nawet nie istnieją słowa, którymi można to opisać.......... ;)
A tak serio:
Od COD'a 4 (mw1) czekam na nową część serii, ale dla mnie jeszcze się nie ukazała. Po drodze skusiłem się jeszcze na COD'a 5(WaW) i BO1.
BO1 nie było takie złe (dzięki dedykom). MW2 od razu ominąłem widząc co się dzieje z marką.... teraz jest już bardzo źle. Zagrałem w BO2(darmowy weekend) i wyglądało to gorzej niż miałem w pamięci wygląd MW1. Animacja z upadku w przepaść wydawała mi się niemal identyczna z tą z Quake 3 Arena :D.
W międzyczasie przerzuciłem się na Battlefieldy i na razie jest to b.dobra decyzja :). Czy kupię COD Ghost czy Battlefield 4 - zobaczymy. Jeżeli mało co się zmieni w obu tych seriach to pewnie docykam sobie jeszcze Battlefielda 3 bo nie miałem wcześniej czasu tego zrobić i naliczniku mam mało godzin.
:)
Dla mnie taka grafika taka jaka była w poprzednikach może pozostać w tej serii... Nie chcę żadnych rewelacyjnych specjałów, bo to nic by nie pomogło tylko krytyka, nienawiść i odchodzenie od serii cod.
Jak COD wychodzi na poprawionej wersji starego silnika to jest bardzo źle ale jak GTA wychodzi na lekko poprawionym silniku to będzie grą roku. Haters gonna hate.
[5]--> A Battlefield 4? Watch Dogs? Infamous: Second Son? MGS 5: Phantom Pain?
Masz racje co do wygladu CoD ale nie przesadzajmy co do braku next-genowo wygladajacych gier:P
Czyli taki sam skok technologiczny jak pomiędzy Call of Duty 2 i Modern Warfare? Silnik podrasowany nieco i teraz wyjdzie trylogia Ghosts na tym samym... eh zobaczy się jak to wyjdzie w praniu.
mevico - Bo COD'y wychodzą na silniku sprzed nastu lat, a GTA na takim, który jest o dwie generacje od niego nowszy.
Przykładowo:
Call of Duty = FSO Polonez
Grand Theft Auto = Opel Insignia
FSO Polonez - debiut 1978
Opel Insignia - debiut 2008
Modyfikacje
FSO Polonez Caro Plus - 1983, 1985, 1987, 1989, 1991, 1993, 1997, technologia z 1978
Opel Insignia - 2014, technologia z 2008
Jest różnica?
W czasach, gdy FSO klepało jeden i ten sam model (tak jak Activision silnik COD'a), Opel stworzył kilka całkiem nowych generacji aut na przestrzeni tych lat.
Podsumowując: Technologię można modyfikować, nawet trzeba, ale nie wolno robić tego w nieskończoność, bo konkurencja coraz bardziej będzie się oddalała.
Jakby to był duży skok w grafice to rozumiem nazwać to nowym silnikiem. Ale polepszenie kilku tekstur należało by nazwać ulepszeniem,usprawnieniem silnika, a nie wprowadzać ludzi w błąd ! Nie mogą stworzyć nowego silnika hahaha śmiech na sali. Wystarczyło by po wydaniu modern warfare stworzyli ekipe odpowiedzialną za nowy silnik i po kilku latach by coś zmajstrowali. Albo zamiast co roku robić grę, zmobilizować wszystkie siły i stworzyć coś nowego. Jak nie wypuszczą nowego coda w roku to pieniędzy im nie zabraknie :)
raziel88ck
"Jest różnica?"
Jeżeli w ten sposób próbujesz powiedzieć, że grafika w nowym CODzie zapowiada się na gorszą niż w GTAV no to całkowicie się z Tobą zgodzić nie mogę.
Zauważ, że ludzie domagali się od activision lepszej grafiki i ją dostali (stary czy nowy silnik to nie ważne, ważne, że jest wyraźna różnica w stosunku do poprzedniej części). A co na to internauci? Znowu źle bo grafika jest gorsza niż w BF4. Założę się, że gdyby dali nowy COD na silniku frostbite 3 to internauci też nie byliby zadowoleni bo przecież activision dysponując taką kasą powinien zrobić 2x lepszy silnik. Generalnie ludzie komentujący w internecie to idioci, którzy sami nie widzą czego chcą. Specjalnie napisałem "ludzie komentujący" bo jak widać po wynikach sprzedaży każdy COD bardzo się podoba osobom zainteresowanym produktem. Nie dziwię się więc, że activision ma w głębokim poważaniu komentujących narzekaczy.
Grafika grafiką, ale dodatkowo należałoby zwrócić uwagę, że GTA 5 oprócz paru dodatków to w zasadzie ta sama gra co GTA 4. Można więc powiedzieć, że GTA5 to po prostu dodatek do GTA4 dodający nowe lokacje, bohaterów i usprawniający kilka elementów. Można to porównać do przejścia z iphona 4s na 5. Nie było wielkich zmian więc komentujący byli zawiedzeni ale jak GTA5 zapowiada się na ulepszoną wersję GTA4 (bez radykalnych zmian) to wszyscy są zachwyceni. Niestety ale ludzie komentującym w internecie mają już tak wyprane mózgi, że szkoda gadać.
"bo konkurencja coraz bardziej będzie się oddalała."
Czyżbym przeoczył, że BF3 czy farcry 3 sprzedały się lepiej od ostatniego CODa?
Oddalała w kwestii technologicznej. To jest właśnie śmieszne, że tak sprzedający się przeciętniak działa na takiej prehistorii. Co do oprawy. COD jest liniowy do bólu, GTA to sandbox. Poza tym ten pierwszy tuszuje wybuchami i innymi pierdami mierność. Poza tym nie tylko chodzi o samą grafikę. GTA oferuje zaawansowaną fizykę, podczas gdy COD archaiczną, na dodatek prostszą niż budowa cepa. COD'y są statyczne, GTA nie.
Poza tym w GTA liczy się grywalność, a każda odsłona oferuje wiele zmian, a taki COD? Niczego nie oferuje w zamian.
[59]--> Masz racje, zapomniałem o ważnym Watch Dogs. Wygląda interesująco (jeżeli o grafikę chodzi). Bo klimaty tej produkcji mnie średnio interesują.
Co do Battlefield 4 jest poprawa ale nie na miare next-gena względem trójki (co prawda silnik EA DICE zawsze był w czołówce jeżeli chodzi o jakość grafy i możliwości silnika - ale nowa generacja konsol i najmocarniejsze pecety pozwalają na więcej i można by te możliwości silnika bardziej wykorzystać).
Infamous: Second Son - nie wypowiadam się, ponieważ jeszcze nic konkretnego z czego można by wysnuć jakieś wnioski nie pokazali. Może zbliżające się targi E3 coś zmienią.
MGS 5: Phantom Pain - nawet trailera nie widziałem a co mówić o gameplayu..jeżeli są info to muszę nadrobić zaległości.
Jeżeli już jesteśmy przy temacie next genowych produkcji - Myślę, że najlepsze gry które mogą spowodować ewentualny "opad szczęki" jeszcze nie zostały zapowiedziane. Nie jestem David Coperfield ale typuję, że Doom 4 na silniku od Id Software będzie może nie kamieniem milowym ale sporym pozytywnym zaskoczeniem w kwestii grafiki (twórcy z Carmackiem na czele chcą zaskoczyć tak jak Doom-em 3 a w obecnej generacji narzekali, że możliwości konsol ich mocno ograniczają - teraz z nadchodzącą nową generacją mają pole do popisu).
"GTA 5 oprócz paru dodatków to w zasadzie ta sama gra co GTA 4"
Jesli to jest racja to COD2 to w zasadzie to samo co COD BO2, z paroma dodatkami
raziel88ck
"Oddalała w kwestii technologicznej."
A niby czemu producent miałby się przejmować, że jest gorszy technologicznie od konkurencji. Minecraft jest gorszy technologicznie od konkurencji i co z tego?
"Co do oprawy. COD jest liniowy do bólu, GTA to sandbox. Poza tym ten pierwszy tuszuje wybuchami i innymi pierdami mierność."
A nie przyszło Ci do głowy, że nie każdy kocha tylko i wyłącznie sandboxy? Nie potrafisz pojąć, że komuś może się podobać coś innego niż Tobie?
"GTA oferuje zaawansowaną fizykę, podczas gdy COD archaiczną, na dodatek prostszą niż budowa cepa. COD'y są statyczne, GTA nie."
COD to przede wszystkim zupełnie inna gra niż GTA. To tak jakbyś mówił, że trine to marna gra bo nie ma otwartego świata i ma bajkową grafikę zamiast realistycznej.
"Poza tym w GTA liczy się grywalność, a każda odsłona oferuje wiele zmian, a taki COD? Niczego nie oferuje w zamian."
Wyobraź sobie, że COD jest bardzo grywalny a dowodzą tego miliony sprzedanych kopii. COD oferuje to czego chcą odbiorcy, efektowną rozgrywkę naszpikowaną epickimi momentami. Są również inni ludzie na tym świecie oprócz Ciebie, uwierz mi.
Mogliby chociaż na id tech 4 się przesiąść. Taki Brink wygląda świetnie.
Ależ nowina. Gdyby to był całkiem nowy silnik to wszystko nie byłoby nawet podobne.
Zresztą mało kto dzisiaj robi gry na nowym zbudowanym silniku. Zazwyczaj rozwija się poprzedni. Oczywiście hejterzy coda i fanboye bf'a będą jechać po tym, że cod znowu na tym samym silniku.
[70]--> ..dopisał bym "..będą jechać po tym, że cod znowu na tym samym [początek>] 14 letnim silniku quake 3 arena [<koniec] .." a to zmienia postać rzeczy...
Stawiam kasę, że BF3 jedzie na silniku Pierwszego BF i MOHA. A to przecież gry z początku wieku, a może i wcześniej jeśli zaliczymy MOHA od Spielberga (dobrze mówię, to on to robił?)
mevico - Trine jest dobry jak na swój gatunek, zaś COD'y są prymitywne nawet jak na realia liniowych fps'ów. Nie wiem jak COD może być grywalny, skoro fizyka sterowania porównywalna jest do fpsów od city za 19.90zł. A wyniki sprzedaży nie dowodzą, że COD jest dobry, bo idąc tym tokiem rozumowania taki Mirror's Edge, The Neverhood, Sleeping Dogs i parę innych naprawdę interesujących pozycji powinny być słabe. Niestety jest zgoła inaczej. Sprzedaje się chłam, a wybitne produkcje są niedoceniane. Rynek zawojowały dzieci oraz casuale, stąd takie efekty jak wycinane z podstawki dlc i sprzedawane osobno oraz inne pierdoły tworzone przeciwko graczom.
Nic tylko klaskać. Za parę lat będą płacili za granie w używki na Xbox One, albo za inne rzeczy.
raziel88ck
"Trine jest dobry jak na swój gatunek, zaś COD'y są prymitywne nawet jak na realia liniowych fps'ów."
COD to produkcja wysokobudżetowa, która średnią ocen ma na poziomie 70-100% czyli standard jak na wysokobudżetowe gry więc nie pisz bzdur, że jest prymitywna. Może oczywiście Ci się nie podobać ten rodzaj rozgrywki ale jest różnica między wysokobudżetowym CODem a niskobudżetową grą osiągającą średnią ocen w granicach 30-50%
"Nie wiem jak COD może być grywalny, skoro fizyka sterowania porównywalna jest do fpsów od city za 19.90zł."
Gdyby bzdury, które napisałeś były prawdą to, biorąc pod uwagę dużą liczbę gier z gatunku fps na rynku, klienci CODa by nie kupowali.
"A wyniki sprzedaży nie dowodzą, że COD jest dobry"
Oczywiście, że nie dowodzą. Nigdzie czegoś takiego nie napisałem. Chodzi tylko o to, że wyniki sprzedaży pokazują, że gracze uważają CODa za atrakcyjniejszą grę w stosunku do innych fps-ów a wysokie oceny branży pokazują, że to profesjonalnie wykonana gra zawierająca nieliczne błędy, którą osoby lubiące ten typ rozgrywki powinny się zainteresować.
"Sprzedaje się chłam, a wybitne produkcje są niedoceniane."
Nie ma czegoś takiego jak chłam. Są tylko produkty, które podobają się większej bądź mniejszej liczbie ludzi. A Twoje słowa świadczą tylko o tym, że nie widzisz nic poza czubkiem własnego nosa.
To dowodzi tylko tego, że Activision rucha w dupsko ludzi jak chce wciskając im co rok tę samą, nic nie zmieniającą się papkę. Najbardziej mnie przeraża, że ludzie usilnie chcą być przez nich rżnięci. Dziwki. .
@Econochrist
Zacne porównanie ;)
Btw, czy tylko mi się kojarzy ten screen z pierwszym Sniper - Ghost Warrior? Podobne bardzo tylko mniej bluru.
mevico, czy ty sobie kpisz? Jak mozesz porownywaczmiany technoglogiczne miedzy kolejnymi CoD'ami do tych miedzy kolejnymi GTA? Nawet jako osoba, ktora nie przepada za cala seria GTA dostrzegam ogrom zmian miedzy GTA4 i GTA5.
Co do CoD'a, to napisales "stary czy nowy silnik to nie ważne, ważne, że jest wyraźna różnica w stosunku do poprzedniej części", a to jest kompletna bzdura, bo nie widze praktycznie zmian miedzy MW i BO2.
To, ze nie wiesz, o czym piszesz, pokazales tutaj: "Minecraft jest gorszy technologicznie od konkurencji i co z tego?". Powiedz mi: jaka konkurencje ma Minecraft (albo lepiej - jaka mial 1-2 lata temu, kiedy uzyskal popularnosc)? Bo ja takich gier za duzo teraz nie widze, a tym bardziej wtedy, gdy zdobywal popularnosc. Moze teraz jest Patterns, ale to jest podobne graficznie, a i dopiero od niedawna jest alpha/beta.
Najlepsze z twoich wypowiedzi jest jednak to:
"Wyobraź sobie, że COD jest bardzo grywalny a dowodzą tego miliony sprzedanych kopii." post 67
" "A wyniki sprzedaży nie dowodzą, że COD jest dobry"
Oczywiście, że nie dowodzą. Nigdzie czegoś takiego nie napisałem." post 74
Econochrist
Twoja wypowiedź świadczy tylko o tym, że jesteś osobą, która myśli, że tylko jego preferencje są tymi właściwymi a każdy kto myśli inaczej to dziwka.
BliBs_Pl
"Jak mozesz porownywaczmiany technoglogiczne miedzy kolejnymi CoD'ami do tych miedzy kolejnymi GTA? Nawet jako osoba, ktora nie przepada za cala seria GTA dostrzegam ogrom zmian miedzy GTA4 i GTA5."
A gdzie Ty te zmiany dostrzegasz skoro ta gra jeszcze nie wyszła? Jesteś z przyszłości?
"Co do CoD'a, to napisales "stary czy nowy silnik to nie ważne, ważne, że jest wyraźna różnica w stosunku do poprzedniej części", a to jest kompletna bzdura, bo nie widze praktycznie zmian miedzy MW i BO2."
Masz do tego prawo. Myślę, że ja, jak i większość redakcji ( jeśli nie wszyscy jej członkowie) gry-online nie zgodziliby się z Tobą.
"To, ze nie wiesz, o czym piszesz, pokazales tutaj: "Minecraft jest gorszy technologicznie od konkurencji i co z tego?". Powiedz mi: jaka konkurencje ma Minecraft (albo lepiej - jaka mial 1-2 lata temu, kiedy uzyskal popularnosc)?"
Nie chodziło mi o bezpośrednią konkurencję minecrafta ale o wszystkie gry. Chodziło mi oczywiście o technologie na której jest zbudowany silnik graficzny, który wygląda jak z przed 30 lat a gra i tak się podoba. Podobnie jest z CODem.
"Najlepsze z twoich wypowiedzi jest jednak to:
"Wyobraź sobie, że COD jest bardzo grywalny a dowodzą tego miliony sprzedanych kopii." post 67
" "A wyniki sprzedaży nie dowodzą, że COD jest dobry"
Oczywiście, że nie dowodzą. Nigdzie czegoś takiego nie napisałem." post 74"
No niestety ale musisz sobie uświadomić, że dla jednego dziwka jest definiowana w taki sposób a dla drugiego w inny. Grywalność nie jest dla mnie jednoznaczna z opinią, że gra jest dobra. "Dobra gra" to zwrot szalenie subiektywny i nie ma ujednoliconej formuły. Można się oczywiście postarać jakieś obiektywne kryteria przyjąć i to wydają się robić serwisy zajmujące się grami.
Tutaj masz zestaw ocen ostatniego CODa
[link]
Jak widać różnica zdań pomiędzy profesjonalnymi recenzentami a anonimowymi wpisami jest znaczna. Co to więc znaczy dobra gra? Tak jak napisałem wcześniej, sądzę, że dla recenzentów dobra gra to po prostu profesjonalnie wykonany produkt, zawierający małą ilość błędów i który powinien zainteresować osoby lubiące dany rodzaj rozgrywki.
Pisales cos wyzej o Minecracie, tak on odstaje od reszty ale swoja otwartoscia i brakiem limitu w tej grze mozna zrobic wszystko. Pokazuja to krainy z BInfinite, mody dodajace nowe ficzery, mody poprawiajace grafike. Sama gra wyglad dziwne lecz jej mozliwosci sa nieograniczone i jest wlasnie karta przetargowa tej slabej graficznie produkcji. Czym sie wybija COD? Tym ze ciagnie w 95% ten sam styl ktory zrobili po COD2 czyli dodali perki w MW1, potem wiecej killstreakow, wiecej dodatkow, wiecej wkurwiania graczy bo tuba przy pierwszym MW1 wnerwiala spolczenosc a oni w kazdej czesci ja dalej dawali. CoD oferuje grafike z 2007 roku, multi z 2008, ficzery typu Survival/Horda ktore pojawily sie po premierze Gears2 to Survival byl wielka nowoscia w 2011r dla tej serii... Dla przypomnienia GOW2 = 2008, w 2009 pojawia sie Survival w L4D2, a dla szanownego CODa to jest nowosc dopiero w 2011r... Widzisz jak wolno sie ta gra rozwija? Oby skonczyli jak ich Tony Hawki i rozne inne Hero - ludzi sie przejedli a gry zwlaszca Tony robil sie coraz gorszy, wyjdzie to wszystkim na dobre bo COD nie oferuje jakis elementow ktore by trzymaly ta serie przy zyciu poza zyciem wciaz latami 2008-9
Koktajl Mrozacy Mozg
"Czym sie wybija COD? Tym ze ciagnie w 95% ten sam styl ktory zrobili po COD2 czyli dodali perki w MW1, potem wiecej killstreakow, wiecej dodatkow, wiecej wkurwiania graczy bo tuba przy pierwszym MW1 wnerwiala spolczenosc a oni w kazdej czesci ja dalej dawali. CoD oferuje grafike z 2007 roku, multi z 2008, ficzery typu Survival/Horda ktore pojawily sie po premierze Gears2 to Survival byl wielka nowoscia w 2011r dla tej serii."
Twój największy problem i osób Twojego pokroju jest taki, że negujesz zalety jednej gry i podkreślasz zalety drugiej próbując jednocześnie wmówić, że Twoje zdanie jest jedynie słuszne. To, że dostrzegasz w minecrafcie coś wartego uwagi to Twoje zdanie. Ja nie dostrzegam. Dostrzegam za to wartość tego co oferuje activision czyli widowiskową i emocjonującą rozgrywkę. Nie potrzeba mi nic więcej i jak widać po wynikach sprzedaży ludziom ta prostota odpowiada. Czy naprawdę tak trudno uświadomić sobie, że komuś może się podobać coś innego? Skoro tyle osób ma z tak prostą rzeczą problem to nie dziwie się, że na tym świecie jest masa nienawiści, zbrodni i wojen.
"Oby skonczyli jak ich Tony Hawki i rozne inne Hero"
Dlaczego? Bo Tobie się ta gra nie podoba? Życzysz innym źle tylko dlatego, że ich produkt Ci się nie podoba? Dlaczego czekasz na czyjąś klęskę, tylko dlatego, że ma inne zdanie niż Ty?
dziwne, wszyscy marudzą na to i tamto a gra się pewnie sprzeda w nakładzie koło 30 mln
"A gdzie Ty te zmiany dostrzegasz skoro ta gra jeszcze nie wyszła? Jesteś z przyszłości?"
Nie, nie jestem. Po prostu kierowanie trzema postaciami, ktore w dowolnej chwili mozna zmienic jest czyms swiezym i dotychczas bylo tylko w Trine.
"Chodziło mi oczywiście o technologie na której jest zbudowany silnik graficzny, który wygląda jak z przed 30 lat a gra i tak się podoba. Podobnie jest z CODem."
Minecraft ma specjalnie stworzona minmalistyczna grafike, bo to gra indie i przy jej tworzeniu pracowala garstka osob. Zupelnie inaczej jest z CoD'ami, ktore sa tworzone przez wielkie studia i raczej im nie chodzi o minimalistyczna grafike. Z reszta CoDy rywalizuja z BFami, wiec probuja nawiazac na tym polu jakakolwiek walke, ale widac, ze im to nie wychodzi, bo ten silnik nie moze byc juz ulepszony na Frostbite. Tak wiec to porownanie jest z zada wziete.
"No niestety ale musisz sobie uświadomić, że dla jednego dziwka jest definiowana w taki sposób a dla drugiego w inny. Grywalność nie jest dla mnie jednoznaczna z opinią, że gra jest dobra. "Dobra gra" to zwrot szalenie subiektywny i nie ma ujednoliconej formuły."
Czy ty potrafisz w ogole czytac ze zrozumieniem? Nie chodzilo mi o grywalnosc lub o to czy dana gra jest dobra, bo juz zbyt dlugo siedze w tym temacie, zeby nie wiedziec, ze to kwestie wzgledne. W moim poscie uwzglednilem jednak to, ze najpierw cos piszesz, a kilka postow dalej zaprzeczasz, ze cos takiego napisales. Mozesz sie wymigiwac, ze miedzy zwrotami "dobra gra" i "grywalna gra" jest duza roznica, ale to nie jest prawda, bo te dwa zwroty sa ze soba scisle powiazane.
BliBs_Pl
"Po prostu kierowanie trzema postaciami, ktore w dowolnej chwili mozna zmienic jest czyms swiezym i dotychczas bylo tylko w Trine."
Wiesz co można było przeczytać o nowym systemie customizacji postaci w nowym CODzie? "Przecież to nic nowego, taka możliwość jest również dostępna w innych grach" :-)
"Minecraft ma specjalnie stworzona minmalistyczna grafike, bo to gra indie i przy jej tworzeniu pracowala garstka osob. Zupelnie inaczej jest z CoD'ami, ktore sa tworzone przez wielkie studia i raczej im nie chodzi o minimalistyczna grafike."
Myślisz, że przeciętnego gracza interesuje to ile ludzi tworzyło produkt i czy jest to produkt indie? Ludzie kupują grę i chcą żeby im się podobała. Komuś podoba się minecraft- super, komuś podoba się COD- też super. Każdy niech wybiera to, co mu się podoba. Jak ja czytam komentarze osób życzących upadku activision, tylko dlatego, że produkują coś co im się nie podoba to aż oczy przecieram ze zdumienia.
"Zupelnie inaczej jest z CoD'ami, ktore sa tworzone przez wielkie studia i raczej im nie chodzi o minimalistyczna grafike."
Masz rację, nie chodzi. Chodzi o to aby gra podobała się maksymalnie dużej liczbie ludzi i to założenie realizują.
"Z reszta CoDy rywalizuja z BFami, wiec probuja nawiazac na tym polu jakakolwiek walke, ale widac, ze im to nie wychodzi, bo ten silnik nie moze byc juz ulepszony na Frostbite."
Activision nie rywalizuje z EA na gruncie technologii tylko sprzedaży. Activision ma swoją koncepcję i sposób osiągania tego celu, a EA swoją.
"Czy ty potrafisz w ogole czytac ze zrozumieniem?"
Podałeś mi 3 moje cytaty bez żadnego własnego komentarza i Ty masz czelność pisać, że tego nie zrozumiałem. Może zamiast tego nauczysz się wyraźnie wskazywać na to o co Ci chodzi? Co Ty baba jesteś, że każesz mi się domyślać?
"Nie chodzilo mi o grywalnosc lub o to czy dana gra jest dobra, bo juz zbyt dlugo siedze w tym temacie, zeby nie wiedziec, ze to kwestie wzgledne."
Żeby dojść do wniosku, że nie każda gra jest przez wszystkich uznawana za dobrą musiałeś siedzieć długo w temacie? Nieźle.
"Mozesz sie wymigiwac, ze miedzy zwrotami "dobra gra" i "grywalna gra" jest duza roznica, ale to nie jest prawda, bo te dwa zwroty sa ze soba scisle powiazane."
Czyli mogę się wymigiwać, że mam inne zdanie na temat tego co to jest dobra gra, ale moje zdanie i będzie złe? Dzięki mistrzu za tą łaskę z Twojej strony.
mevico
- Kazdy z nas kiedys gral w COD, na bank w 2 i MW1, potem kwestnia gustu, ja gralem jeszcze potem w WAW i MW2 troche, po MW2 przestalem sie interesowac gra bo gra w niczym sie nie zmienia, wciaz to najprostsza arcadowa strzelanka z wydeptana sciezka na mapach. Rowniez jestem zly ze w nowym CSGO nie dali trybu gdzie mamy iron sight, ja nikomu nie karze zmieniac nurtu gry, ja chce by go rozbudowali i dali "strzelanie z bara" w CS ale nie ma tego jako drugi tryb... Podobnie jak w COD tryby/gry gdzie by mozna samemu pokierowac killstrekami - to lipa, nie ma czasu na takie rzeczy. Druga sprawa to kazdy COD wychodzi w odstepnie 2 lat, co prawda premiery sa co roku ale tasuja swoje swiaty - powiedz co wymaga 2 lat by zrobic MW3 i BO2 jako kontynuacje MW2 i BO? Problem w tym ze tam nie ma tylu nowych ficzerow, tylu nowych elementow w SP, itd Jest to wciaz kopiuj-wklej, zwlaszcza w multi. Potem oglaszaja mappack z 5 mapami ktore wygarneli z folderu Trash, poprawia, odpicuja i rzadaja za nie 15e. Gra zdobywa miliony ale nie wiadac jej postepu i to to chodzi glownie. Rownie dobrze mozesz powiedziec "ze to moje zdanie" bo niby SimCity tez mial pare dziwnych elementow jak bycie online, kolejki na serwerach ale EA cieszy sie z sukcesu. Dzis jest tak: grasz wg naszych zasad albo nie grasz w cale - popatrz teraz na Diablo 3.... Trzeba byc online, inaczej nie pograsz. I dzieki takim zakupom dajemy im znak "tak, zgadzam sie na to" i tak samo jest w COD - kupujesz go za 59$, potem DLC za 15$, pograsz rok, o MW3 zapominaja bo juz jest BO3 wiec twoje 100$ poszlo sie walic bo oni nic z tych pieniedzi nie zrobili, dostajesz BO3 ktory jest teksturepackiem bo chodzenie, wyciagnie broni, bieganie, ladowanie, wspinanie jest wciaz z COD2/MW1+dalsze. Rozumiem gdyby COD wychodzil co roku, t ale gdyby sprzedawali to za 25-30$ za "addona" nikt by nie jeczal a tak daja zaporowa cene, potem maca z DLC i kasa plynie a gra stoi badz slimaczy sie...
- Nie tylko mi, a sporej ilosci osob, kazdy kiedys gral w CODa i kazemu kiedys ona sie kojarzyla z dobra gra, potem Acti wywachalo kase, znalezli swoich zombiakow ktorzy kupuja, co roku recki na poziomie 8+/9 bo to COD, i nie zmienia sie nic a co jest dobre to sie tego nie zmienia...................
Koktajl Mrozacy Mozg
"Kazdy z nas kiedys gral w COD, na bank w 2 i MW1, potem kwestnia gustu, ja gralem jeszcze potem w WAW i MW2 troche, po MW2 przestalem sie interesowac gra bo gra w niczym sie nie zmienia, wciaz to najprostsza arcadowa strzelanka z wydeptana sciezka na mapach."
Nie wiem jak Ty ale ja nie widzę różnicy pomiędzy starymi a nowymi CODami. COD to marka opierająca się na liniowej, oskryptowanej i widowiskowej rozgrywce. Jednym się taki typ gry nudzi, innym nie. Mi się nie nudzi.
"powiedz co wymaga 2 lat by zrobic MW3 i BO2 jako kontynuacje MW2 i BO?"
Nie mam zielonego pojęcia bo... nigdy tam nie pracowałem. Mogę powiedzieć Ci tylko tyle, że założę się, iż pracuje tam mnóstwo inteligentnych ludzi, którzy dopasowaliby grę do Twoich potrzeb, gdyby im się to opłacało.
"Jest to wciaz kopiuj-wklej, zwlaszcza w multi."
Ja w mulit nie gram więc trudno mi się odnieść. Powiedz mi, co Ty byś chciał dodać do singla? Podoba Ci się BF? W takim razie co jest lepszego w BF, czego nie ma COD (oprócz grafiki oczywiście).
"Potem oglaszaja mappack z 5 mapami ktore wygarneli z folderu Trash, poprawia, odpicuja i rzadaja za nie 15e."
Czy mi się wydaje, czy Ty masz do nich pretensje, że starają się zarobić duzo przy minimalnym wysiłku?
"Gra zdobywa miliony ale nie wiadac jej postepu i to to chodzi glownie."
Co rozumiesz przez postęp?
"Dzis jest tak: grasz wg naszych zasad albo nie grasz w cale - popatrz teraz na Diablo 3.... Trzeba byc online, inaczej nie pograsz. I dzieki takim zakupom dajemy im znak "tak, zgadzam sie na to""
Pamiętaj, że wolny rynek to esencja demokracji, w której wyborcy decydują portfelem.
Ja też wolałbym aby w radiu grali inna muzykę no ale większość woli inną i trzeba uszanować preferencję słuchaczy i decyzję władz radia.
"bo chodzenie, wyciagnie broni, bieganie, ladowanie, wspinanie jest wciaz z COD2/MW1+dalsze."
Osobiście nie wiem dlaczego zmiana tych elementów miałby wpłynąć na moją ocenę tej gry.
"Rozumiem gdyby COD wychodzil co roku, t ale gdyby sprzedawali to za 25-30$ za "addona" nikt by nie jeczal a tak daja zaporowa cene, potem maca z DLC i kasa plynie a gra stoi badz slimaczy sie..."
Ty naprawdę wierzysz, że nie byłoby osób, które by narzekały. Poczytaj sobie wypowiedzi na różnych forach. Piszą tam, że nie graliby w to nawet za darmo.
Gra np. w Uk kosztuje ok 40 funtów. To jest tak jakbyś Ty za grę zapłacił 40 zł. Myślisz, że taka cena to problem dla brytyjczyków?
A polacy? Poczytaj sobie wywiady z producentami appek na smartphony to się dowiesz, że ludzie tracą godziny ze swojego życia szukając pirackich wersji bo nie chcą wydać 3 zł na aplikację. A po tych kilku godzinach idą do knajpy i wydają 7 zł za jedno piwo co pół godziny.
"Nie tylko mi, a sporej ilosci osob, kazdy kiedys gral w CODa i kazemu kiedys ona sie kojarzyla z dobra gra"
Jak już Ci napisałem wcześniej, dla mnie COD nie różni się od MW1. Niektórym po prostu się znudził ten typ gry.
"potem Acti wywachalo kase, znalezli swoich zombiakow ktorzy kupuja, co roku recki na poziomie 8+/9 bo to COD, i nie zmienia sie nic a co jest dobre to sie tego nie zmienia"
Taa jasne, i Ty myślisz, że w czasach wszechobecnego gameplayu na youtube ludzie nie wiedzą co kupują? Wiedzą i to lepiej niż kiedyś. Średnia ocen na metacritic CODów to 70-100% czyli standard jak na produkcje wysokobudżetową. Rozumiem, że uważasz, iż wszyscy są przekupieni?
- potwierdzasz, nie widzisz roznic pomiedzy nowymi a starymi. Kosztule tyle samo, tak samo wygladaja i tak samo dzialaja
- skoro uzywaja wiekowych narzedzi jak edytor map Radiant to chyba dla nich zaden problem zrobic mapy, skrypty skoro uzywaja silnika z Q3A a to bylo wieki temu. Nawet jesli tworzyles mapy do Q3 to do CODa robienie ich wiele sie nie rozni
- do singla przydalaby sie kampania COOP ale jak mozna zrobic coop skoro mapy sa korytarzowe? WAW jako jedyny COD go posiadal bo gry od Treyarcha pchaja marke do przodu (w BO1 dali tryb 3D, boty offline) to w nastepnym COD czyli MW3 nie ma trybu 3D, i nie ma botow. Mnie SP w takich grach nie interesuje, jesli jest COOP to chetnie zagram, samemu to nudna ogladac skrypy i wybuchy
- Oni nonstop od MW1 zyja minimalna praca, gdyby chcieli to bysmy dostawali 2 CODy do roku, jeden w styczniu, drugi w czerwcu i 2 gry w ciagu roku skoro 80% rzeczy jest gotowa, ich znajomosc narzedzi wynosi chyba 150%
- Postep - spojrz na FarCry'e, BFy od BF2 do BF3 z BC, MC, Just Cause a JC2, AC1 a AC2 i pozniejsze - postep to wnoszenie czegos do gry, nie nazwe postepu wrzuceniem 10 nowych killstreakow, 5 broni i 3 gadzetow do nich. Jak tu dac cos nowego skoro wszystkich ogranicza silnik? Male mapy, brak zniszczalnosci, nawet dodanie destrukcji przy tak malej ilosci gier to jest jakis postep. Nie mowie tutaj o odpadajacym tynku i kurzu bo takie rzeczy byly starym Fear1, ale niszczenie scian ala BF3/RF
- Ale co ma preferencje muzyczne do kupowania gier z DRMOnline? Zaczelo sie od zrobi, jedni wyciniali gre i ogladszali DLC choc gre jeszcze robia (BF4 i ta Chinska Kalamarnica), potem inni zrobili OnlinePass i kolejne firmy w to poszly. Co innego gust muzyczny (pop a dubstep) a co innego kupowanie gry typu Diablo3 ktore nie pograsz sobie na dzialeczke bo zebrala sie mocna ulewa. Gracze nie kupia, kupia nie-gracze i to oni decyduja za wszystkich, oni chca sobie pograc, jak pisalem wyzej - grasz jak my chcemy albo spadaj
- CO z tego z 40f to 40zl, Bioshock kosztuje tyle samo a tam goscie musieli ZROBIC GRE OD ZERA - nie mieli gotowych broni M4A1 ktore przenosza na modele 3d, nie wymyslaja czolgow bo maja M4A, nie wymyslaja munduru tylko przenosza i czemu COD kosztuje tyle samo co taki Bioshock Infinite? Za ich postep gierka powinna kosztowac wlasnie te ~30e, zauwaz ze na 360 MS wypuscil Halo ODST, taki wiekszy addon, cena jego to 30$, w zestawie 2 plyki, Halo ODST oraz H3 Multi ze wszystkimi DLC oraz 3 czy 5 mapkami ktore pozniej byly udostepnione w sprzedazy ale byly exem dla ODST przez pewien czas, i to wszystko za 30$
"Koktajl Mrozacy Mozg"
"potwierdzasz, nie widzisz roznic pomiedzy nowymi a starymi. Kosztule tyle samo, tak samo wygladaja i tak samo dzialaja"
Tak, potwierdzam. Co więcej, zapłaciłbym za tą grę nawet 60-70 euro bo chcę po prostu więcej tego samego.
Podobnie jest np. z serią god of war, 3 to praktycznie to samo co 4 a obie gry kosztują tyle samo. Pomimo tego, gdybym miał ps3 kupiłbym jedną i drugą.
"Mnie SP w takich grach nie interesuje, jesli jest COOP to chetnie zagram, samemu to nudna ogladac skrypy i wybuchy"
No widzisz, ja znowu odwrotnie. Nawet nie widziałem, ze w WAW był coop.
"Postep - spojrz na FarCry'e, BFy od BF2 do BF3 z BC, MC, Just Cause a JC2, AC1 a AC2 i pozniejsze - postep to wnoszenie czegos do gry, nie nazwe postepu wrzuceniem 10 nowych killstreakow, 5 broni i 3 gadzetow do nich."
Tyle, że te gry nie sprzedają się w takich ilościach jak COD więc developerzy muszą kombinować co tu zmienić/dodać by zachęcić nowych odbiorców. Zauważ, że wiele mówi się, że np. rpg staja się bardziej casualowe, bo starają się pozyskać nowych odbiorców. Swoją drogą na razie zapowiada się, że BF4 nie będzie się niczym różnił od BF3 i będzie kosztował te same pieniądze.
"Co innego gust muzyczny (pop a dubstep) a co innego kupowanie gry typu Diablo3 ktore nie pograsz sobie na dzialeczke bo zebrala sie mocna ulewa. Gracze nie kupia, kupia nie-gracze i to oni decyduja za wszystkich, oni chca sobie pograc, jak pisalem wyzej - grasz jak my chcemy albo spadaj"
Chodziło mi o to, że podobnie jak z muzyką nie możesz wymagać od producentów/stacji muzycznych by sprzedawali produkt jaki Ci się podoba skoro mają dużą grupę wiernych klientów, którym obecny produkt odpowiada.
"CO z tego z 40f to 40zl, Bioshock kosztuje tyle samo a tam goscie musieli ZROBIC GRE OD ZERA - nie mieli gotowych broni M4A1 ktore przenosza na modele 3d, nie wymyslaja czolgow bo maja M4A, nie wymyslaja munduru tylko przenosza i czemu COD kosztuje tyle samo co taki Bioshock Infinite? Za ich postep gierka powinna kosztowac wlasnie te ~30e,"
Chodzi o to, że większość ludzi nie ma większych problemów z zapłaceniem takiej sumy więc za taka kwotę oferują nowe gry.
Idąc Twoim tokiem myślenia GTA5 powinna kosztować przynajmniej 2x tyle co GTA4 bo jest przynajmniej 2x większa.
"zauwaz ze na 360 MS wypuscil Halo ODST, taki wiekszy addon, cena jego to 30$, w zestawie 2 plyki, Halo ODST oraz H3 Multi ze wszystkimi DLC oraz 3 czy 5 mapkami ktore pozniej byly udostepnione w sprzedazy ale byly exem dla ODST przez pewien czas, i to wszystko za 30$"
Bo każdy ma swój model biznesowy. Sony wierzyło, że darmowa gra online da im większy zysk a microsoft odwrotnie, a wszystko wychodzi w praniu.
Nie no dodali parę detali do modelów ! Radujmy się, dla Activision zmiana modeli i dodanie im szczegółów to już rzecz niesłychana do tego stopnia, że byli w stanie rozpowiadać herezje o nowym silniku. Stwierdzili jednak że ten numer nie przejdzie, bo wystarczy spojrzeć jak porusza się postać albo że drzewo jest zupełnie płaskie to tak niezbyt jak na dzisiejsze realia. Jedyną siłą przebicia tej gry są niskie wymagania sprzętowe i jako taki SP. Ponadto ta gra jest zerowa, po prostu znów ten sam odgrzany kotlet, który smakuje jak znoszony but.
Przecież CoD zgarnia co roku miliardy dolarów, a od czasu MW1 z 2007r. grafika pozostaje praktycznie taka sama, więc poco Infinity Ward miało by pisać nowy silnik od podstaw skoro ta "muzealna " technologia nawet jeśli komuś przeszkadza, to fan i tak tą grę kupi i będzie się jarał gameplayem. Ja nie jestem jakimś wielkim fanem CoD-a, ale przeszedłem wszystkie części tej prześwietnej strzelanki, i za najlepszą część tej serii uznaję Black Ops z 2010. Nie tylko za to, że gameplay tam jest jakoś rewolucyjny, bo to cały czas jest CoD i tutaj nić nie ma nowego, ale fabuła tam jest naprawdę ciekawa, w końcu protagonista nauczył się mówić i grafika jest chyba najlepsza z całej serii. Dla mnie grafika nie ma większego znaczenia, Gram na Xboxie 360 a tutaj jak wiadomo nie ma już jakiś specjalnych fajerwerków graficznych. Co z tego, że w Battlefield 3, czy Crysis 3 była grafika od której zdychały karty graficzne, jak te gry nie porywały jakoś mechaniką rozgrywki czy klimatem. Owszem BF3 I C3 są dobrymi grami, ale widać tam ewidentnie, że deweloper postawił na efekt WOW! tworząc grafikę jak film, a zapomniał o rzeczy najważniejszej czyli czystej radości płynącej z rozgrywki.