Metro: Last Light – gra powstała w trudnych warunkach pracy i z 10% budżetu konkurencji
Dobra.. Nie wiem czy to prawda, ale jeśli tak to ja już nie narzekam na optymalizację.
Niestety, nie sposób było ich dostać na Ukrainie, jedynym wyjściem okazało się sprowadzenie produktu z Polski oraz znalezienie dostawcy, który zawiózłby go do Kijowa”.
Polska, wielki kraj.
Tak się tworzy legendy, ale z drugiej strony, jeśli krztyna z tego jest prawdą, gratulacje za stworzenie czegoś naprawdę dobrego w warunkach postapo.
Co za brednie, wierzycie w to, niech to udowodni, bo jak udowodni to okaże się, że cała reszta firm to po prostu nieudacznicy i beztalencia, no takie są konsekwencje tych twierdzeń...
Jeżeli oni za 10% kasy konkurencji robią tak porządną grę no to sorry.
Teraz wiadomo skąd te dlc 5 bucks... zabieramy meritum gry i wstawiamy w dlc..
Jeśli to prawda to tym bardziej szacun dla Ukraińców. Niektórzy robią gry za grube miliony $, a później jest zonk bo gra jest porównywalna do budżetówek z kiosku. A przy Metro deweloperzy pokazali prawdziwą klasę.
Kupili za 5,8 miliona, a zarobią z około 50, lub więcej aż dziwne że CDP, czy CI przespało takie zakupy, w sumie to jest naprawdę dziwne, że tak wspaniałe marki rozeszły się za grosze. Upadek THQ dla wielu będzie oznaczał niezły zarobek.
Jakby powiedzieli Wam, ze zrobiono ta gre bez budzetu, calkiem za darmo - tez byscie uwierzyli? To najprawdpodobniej marketingowa papka.
Co za brednie, wierzycie w to, niech to udowodni, bo jak udowodni to okaże się, że cała reszta firm to po prostu nieudacznicy i beztalencia
Brednie? Wez pod uwage roznice wart. walut oraz tania kampanie reklamowa i juz znajdziesz gigantyczna roznice w kosztach produkcji.
Czy Ukraina to kraj totalitarny?? Nie sądzę żeby te słowa były prawdą, ale jestem pełen podziwu i szacunku dla tych ludzi bo zrobili świetną grę, a Koch Media gratuluje żydostwa w szeregach kupić studio i prawa do Marki już z wielką ilością fanów do tego zostawić ludzi którzy znają się na robieniu gier i do tego mieć już prawie skończony tytuł a teraz zbierać dobre recenzje i oczywiście zarabiać na sprzedaży gry.
A z Wiedźminami to niby jak jest? ;) Ze 20-30% zachodniego budżetu. Na wschodzie są niższe koszta produkcji i niższe płace. Normalne zjawisko.
Nie rozumiem, dlaczego nie wierzycie w te 10% budżetu zachodnich produkcji. W USA czy Kanadzie ludzie pracujący przy grach zarabiają pewnie 5 razy więcej (minimum 5 razy więcej) niż na Ukrainie a zespoły są dwa razy większe. Posłuchajcie sobie ludzi na Łososiowym Kanale jakie warunki panują np. w Ubisofcie. Kanada i USA są znacznie bogatsze i mniej skorumpowane od Ukrainy. Ludzie tam są bardziej rozpieszczeni, mają wyższe wymagania i większe pole manewru przy wyborze pracodawcy. Im ktoś bogatszy tym mniej chciałby się przemęczać w pracy i tym więcej chciałby zarabiać. Zdolni biedacy są bardziej ambitni i pracowitsi od zamożnych zdolniachów. Dodatkowo dochodzi wyjątkowość pracy przy Metrze. Gdzie indziej na Ukrainie znaleźliby zajęcie przy tworzeniu czegoś, co będzie znane i doceniane na całym świecie? Praca w 4A Games to jak złapać Pana Boga za nogi. Studio tworzy bardzo dobre gry więc będzie zarabiać bardzo dobre pieniądze i już przy następnej grze warunki pracy jak i płaca będą znacznie lepsze. Widziałem kiedyś filmik z siedziby Wargaming.net. Białoruś jest na podobnym poziomie rozwoju co Ukraina, ludzie mają podobną mentalność i panuje podobny syf a Wargaming.net ma siedzibę jakiej nie powstydziłyby się najlepsze studia zachodnie. Własną pracą się tego dorobili a na pewno zaczynali podobnie jak 4A Games. W ciasnej i słabo ogrzewanej klitce.
Korzystając z okazji chciałbym wyrazić opinię o Jasonie Rubinie. Wydaje się być spoko kolesiem rozumiejącym zarówno producentów jak i graczy. Chętnie zobaczyłbym go na stanowisku szefa Electronic Arts.
Świetna gra,szkoda chłopaków,przydało by się większe zainteresowanie Polskich firm w razie bankructwa takich firm jak THQ,a jeśli jest prawdą warunki w jakich pracował zespół to życzę takich samych warunków pracy wydawcy tej gry i tyle.....:(((
Blackthorn
Jaka kampania słaba, wszyscy o tej grze piszą, jest na steamie, litości...
Trzeba kupić tę grę koniecznie, niech chłopaki mają moje pieniądzę za trud i świetną grę którą zrobili.
Niech się ci z zachodu uczą jak można przy niewielkim budżecie zrobić bardzo dobry tytuł.
Czyli da się zrobić produkt AAA o grafice wyprzedzającej swoje czasy za mniej niż 10 milionów? ;)
Jaka kampania słaba, wszyscy o tej grze piszą, jest na steamie, litości...
Oczywiscie to ma zwiazek z kampania reklamowa, a nie sila marki...
spoiler start
To byl sarkazm.
spoiler stop
ostatnio mój kuzyn był na ukrainie i opowiadał jaka przepaść materialna istnieje pomiędzy naszymi krajami, a przecież jakiejś rewelacji nie mamy - pomyślcie co "przeżył" koleś przyzwyczajmy do miłej obsługi, świetnej infrastruktury, dobrych samochodów, przestronnych klimatyzowanych pomieszczeń z designerskimi mebelkami i wyposażonych w najlepszy sprzęt - dla niego siedzenie na składanych krzesłach może być szokujące (ciekaw jestem czy zarobki ukraińskich programistów były by dla niego równie szokujące)
jeszcze w uzupełnieniu, przeczytałem teraz, ze twórcy gry mieli bardzo ograniczony budżet - 10% budżetu dla gier np. ze stajni EA. Otóż, tę budżetowość niestety widać, tylko cena gry nie jest budżetowa. Tak jak nie wciągnął mnie STALKER, tak i Metro Last Light, było dla mnie rozczarowaniem. (w Metro 2033 nie grałem). Nigdy więcej gier ukraińskich programistów.