Circuit de Catalunya
Najważniejsze informacje:
http://f1zone.pl/tory/4/gp_hiszpanii.html
http://formula-one.pl/2032/gp-hiszpanii-zapowiedz
http://www.f1ultra.pl/index.php/weekend-gp/135777-gp-hiszpanii-13-przewodnik-kibica.html
http://www.f1.v10.pl/GP,Hiszpanii,2013,zapowiedz,97519.html
Pogoda:http://www.myweather2.com/Motor-Racing/Spain/Catalunya-Circuit.aspx
OPONY: Mieszanki Pirelli na wyścig: pośrednia i twarda
Strefa DRS: http://www.f1ultra.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=135871&Itemid=227
Klasyfikacja kierowców 2013:
http://www.f1ultra.pl/encyklopediaf1/driverstandings.php?season=2013
Klasyfikacja konstruktorów 2013:
http://www.f1ultra.pl/encyklopediaf1/constructorstandings.php?season=2013
Harmonogram: http://www.f1ultra.pl/encyklopediaf1/ramowka.php
1. Trening 10.05 10.00
2. Trening 10.05 14.00
3. Trening: 11.05 11.00
Kwalifikacje: 11.05 14.00
Wyścig: 12.05 14.00
Kalendarz wyścigów 2013:
1. Grand Prix Australii
Data: 17 marca | Tor: Albert Park (5,303 km x 58 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: K. Raikkonen
2. Grand Prix Malezji
Data: 24 marca | Tor: Sepan International Circuit (5,543km x 56 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: S. Vettel
3. Grand Prix Chin
Data: 14 kwietnia | Tor: Shanghai International Circuit (5,451km x 56 okr.)
Pole position: L. Hamilton | Zwycięzca: F. Alonso
4. Grand Prix Bahrajnu
Data: 21 kwietnia | Tor: Bahrain International Circuit - Sakhir (5,412km x 57 okr.)
Pole position: N. Rosberg | Zwycięzca: S. Vettel
5. Grand Prix Hiszpanii
Data: 12 maja
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
6. Grand Prix Monako
Data: 26 maja
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
7. Grand Prix Kanady
Data: 09 czerwca
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
8. Grand Prix Wielkiej Brytanii
Data: 30 czerwca
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
9. Grand Prix Niemiec
Data: 07 lipca
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
10. Grand Prix Węgier
Data: 28 lipca
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
11. Grand Prix Belgii
Data: 25 sierpnia
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
12. Grand Prix Włoch
Data: 08 września
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
13. Grand Prix Singapuru
Data: 22 września
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
14. Grand Prix Korei Południowej
Data: 06 października
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
15. Grand Prix Japonii
Data: 13 października
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
16. Grand Prix Indii
Data: 27 października
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
17. Grand Prix Abu Dhabi
Data: 03 listopada
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
18. Grand Prix USA
Data: 17 listopada
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
19. Grand Prix Brazylii
Data: 24 listopada
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
Zespoły na rok 2013:
Infiniti Red Bull Racing
1. Sebastian Vettel (GER)
2. Mark Webber (AUS)
/Sebastien Buemi (SUI)
Scuderia Ferrari
3. Fernando Alonso (ESP)
4. Felipe Massa (BRA)
Vodafone McLaren Mercedes
5. Jenson Button (GBR)
6. Sergio Perez (MEX)
/Gary Paffett (GBR)
Lotus F1 Team
7. Kimi Raikkonen (FIN)
8. Romain Grosjean (FRA)
/Jerome d''''Ambrosio (BEL)
Mercedes AMG Petronas F1 Team
9. Nico Rosberg (GER)
10. Lewis Hamilton (GBR)
Sauber F1 Team
11. Nico Hulkenberg (GER)
12. Esteban Gutierrez (MEX)
Sahara Force India F1 Team
14. Paul di Resta (GBR)
15. Adrian Sutil (GER)
Williams F1 Team
16. Pastor Maldonado (WEN)
17. Valtteri Bottas (FIN)
/Susie Wolff (GBR)
Scuderia Toro Rosso
18. Jean-Eric Vergne (FRA)
19. Daniel Ricciardo (AUS)
Caterham F1 Team
20. Charles Pic (FRA)
21. Giedo Van Der Garde (NED)
Marussia F1 Team
22. Jules Bianchi (FRA)
23. Max Chilton (GBR)
Polecane strony:
http://sokolimokiem.tv/ [info PL]
http://www.f1wm.pl [info PL]
http://www.f1ultra.pl [info PL]
http://www.f1.v10.pl [info PL]
http://www.formula1.pl [info PL]
http://www.f1talks.pl/ [info PL]
http://f1zone.pl/ [info PL]
http://www.autosport.com [info ANG]
http://www.f1racing.net [info ANG]
http://en.espnf1.com/ [info ANG]
http://www.planet-f1.com [info ANG]
http://www.formula1.com [oficjalna strona F1 - ANG]
http://motorsport.nextgen-auto.com/?lang=en [info ANG]
http://www.racing-underground.com/ [F1 Wyścigi, Historia, Download]
http://www.f1zone.net/ [F1 Wyścigi, Historia, Download]
http://www.youtube.com/watch?v=5cMhCWTciWw&feature=player_embedded [ciekawostki]
Zmiany w sezonie 2013:
- Godzina policyjna zostanie zwiększona z sześciu do ośmiu godzin, a jej złamanie będzie dozwolone tylko dwa razy
- W związku ze wzrostem ciężaru opon zostanie zwiększona minimalna dopuszczalna masa samochodów, z 640 do 642 kg
- W treningach, jak i kwalifikacjach używanie DRS zostanie ograniczone tylko do wyznaczonych na torze stref
- Zniesienie przepisu ‘force majeure’ który pozwalał w razie tzw poważnej awarii zatrzymać bolid w trakcie kwalifikacji przed dojechaniem do alei serwisowej. W ten sposób zespoły mogły oszukiwać ilości paliwa będące w baku w czasie Q3
- Zaostrzone zostały testy przedniego skrzydła. 100 kg obciążenie przyłożone w dwóch różnych punktach na obu osiach podłużnej i poprzecznej. Wygięcie skrzydła zmniejszono z 20 mm do 10 mm
- Nos bolidu może być maskowany. Przez wile osób krytykowany nosek może być zasłonięty laminowanym panelem, który nie będzie zakłócał aerodynamiki
- Zaostrzone zostały również testy zderzeniowe. Mają one na celu poprawić bezpieczeństow kierowcy oraz sprawdzić wytrzymałość kokpitu. Sprawdzany będzie każdy egzemplarz pojazdu.
Transmisje odbywają się na Polsat/Polsat Sport Extra/Ipla oraz innych zagranicznych kanałach
Tu można znaleźć streaming treningów, kwalifikacji oraz GP:
http://soccer-live.pl/transmisje.php?id=motorsport
Poprzednia część: https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=12665830&N=1
Rosberg po raz kolejny wygrał qual, jednak ciekawe czy jutro udźwignie ten ciężar :P
Ja mam nadzieję że nie wygra dziś Vettel, niech wygra ktoś kto nie zawdzięcza sukcesów zwłaszcza swojemu wykoksowanemu bolidowi...
@Gęstochowa
Wybacz, ale kto nie zawdzięcza swoich sukcesów bolidowi? Dzisiejsza F1 to sport, a właściwie przedstawienie, gdzie w ponad 50 procentach sukces zależny jest od bolidu. Kierowca i jego umiejętności to tylko nieduża cząstka.
A Paluch też nie jest pierwszym lepszym cieciem. Nie można mu odmówić talentu i tego, że potrafi jeździć, bez tego nie zostałby trzykrotnym. A jego zachowania i image poza bolidem to całkiem inna sprawa.
GP bardzo dobre jak na Hiszpanię. Aż się zdziwiłem :)
Gdyby nie Mercedesy, to zbytnio nie było komu dać minusa :)
Alonso miał chyba ciepło w gaciach, bo sędziowie wezwali go na dywanik za jeżdżenie z flagą. Na szczęście wyniki bez zmian. Uff
Dość typowe GP Hiszpanii.. z lekka przynudnawe i z większością manewrów wyprzedzania tylko dzięki zastosowaniu DRS-u. Ogólnie było jednak nieco ciekawiej niż przed rokiem i cieszę się z zasłużonej wygranej Alonso. Mercedes GP to zdecydowanie największa niespodzianka in minus, bo tempo wyścigowe mieli naprawdę słabe.
Pirelli zmienia opony od GP Kanady: konstrukcja bliższa tej z sezonu 2012, mieszanki jak w 2013 z drobnymi modyfikacjami. Kompromis.
No tak, wszystko dla RBR. No to 4 tytuł ventyla stoi otworem.
Dajcie spokój, co to za modyfikacje w trakcie sezonu? Lotusy i Ferki powinny zrobić zadymę
Jasne, wszystko spisek, wszystko ustawione. Trzeba po prostu przyznać, że te opony są naprawdę loterią, ciężko jest przewidzieć ich zachowanie. Merc w ostatnim wyścigu jest przykładem oponowej loteryjki, Rosberg po pierwszym picie, na świeżym komplecie miał takie tempo, że objeżdżali go wszyscy. Pod koniec wyścigu Nico na zużytych gumach bez większych problemów bronił się przed świeższym Di Restą. Zmiany w oponach uważam za konieczne. I nie chodzi tu o sympatię do jakiegoś zespołu.
Zachowanie tegorocznych opon potrafi być loteryjne, choć są bolidy, które nie wydają się być szczególnie uzależnione od tego problemu: Ferrari i Lotus właśnie. Da się? Jak najbardziej.
Inna sprawa, że choć same zespoły chciały chciały uatrakcyjnienia wyścigów przez zmniejszenie żywotności opon, cała operacja poszła raczej w zła stronę, Myślę, że bardziej stabilne mieszanki, które pozwalałby np. na łatwiejsze przejechanie stintu na 15 okrążeń z równymi czasami, a z drugiej strony znacząco zwiększyły ryzyko wystąpienia nagłego klifu, byłby lepszym rozwiązaniem.
W każdym bądź razie: w 2013 są takie, a nie inne warunki rywalizacji i jak widać, niektóre zespoły potrafiły się przystosować. Nie wyobrażam sobie, by te warunki zmieniać teraz, w trakcie sezonu - bo grozi to sytuacją, w której stawka może się znacząco zmienić na skutek decyzji przy zielonym stoliku, a nie podczas walki na torze.
No ale ta zmiana nie będzie aż tak drastyczna jak się wydaje. Opony mają być stabilniejsze, a Hembery mówił o tym, że także wytrzymalsze. Więc można się spodziewać mniejszej ilości pitów. O drastycznych przetasowaniach w stawce raczej nie ma mowy. Chociaż muszę przyznać, że Lotus może stracić. A Ferrari? W tym sezonie mają rakietę, opony nie zrobią im różnicy. Nowe gumy tak naprawdę zrównają stawkę, zmniejszą loterię, ustabilizują. Chociaż na tą chwilę to tylko gdybanie, przekonamy się w Montrealu.
http://www.autoklub.pl/news/scuderia-ferrari-na-ulicach-warszawy,49016
18 maja będzie śmigać Ferrari po Warszawie :O
Hembery może zapewniać, a i tak wszystko wyjdzie w praniu. Na F1Talks pojawił się fajny artykuł dotyczący całej sytuacji:
http://www.f1talks.pl/2013/05/15/kto-pierwszy-uderzy-reka-w-stol/
wracaja wiec razcej o polaczenie bym sie nie martwil.
juz mieli
pamietajmy ze glupia honda uciekla z f1 sezon przed wygrywaniem i inwestujac duzo kasy.
najglupszy ruch w f1. zaraz po bmw i ich kers'em