Metro: Last Light - producenci ujawniają różnice gry w poszczególnych wersjach DirectX
Ja PhysX i tak wyłączę jak w jedynce. To jedyne wyjście by gra działała płynnie i bez problemów.
FXAA straszny syf :| Rozmywa cały obraz. Wole lekko poszarpane krawędzie i ostry obraz niż mieć mydło na ekranie :|
W jedynce można było grać z PhysXem bez zbyt dużego obciążenia.
Wystarczyło włączyć PhysX w trakcie gry bez ponownego jej uruchamiania. Efekty były widoczne, a nie zamulało za bardzo.
Dla mnie najważniejsze żeby gra miała klimat, a co do samej oprawy .......dla 99% graczy różnice pomiędzy medium a high/ultra będą widoczne tylko w liczbie klatek na monitorze
[1][2] Niezaleznie od tego czy wylaczycie PhysX w opcjach, i tak bedzie "wlaczony". Bez niego gra nie bedzie posiadac "fizycznej" interakcji pomiedzy obiektami sceny.
Jesli z ta wydajnoscia silnika nie klamia, to 4A Games bedzie jedna z pierwszych firm, ktora wykorzysta prawdziwe mozliwosci DX11.
Mi i tak te Future efekty lotto, komp stary nie podoła *_* więc Xbox już czeka, gra się liczy i jej klimat, a nie te nadmuchane pierdoły graficzne ;-)
@cruiser
Ekszpert... Nie wiedziałem, że Metro śmiga tylko na kartach NVidii. Przecież AMD nie wspiera PhysX'a, a więc w tym wypadku nie ma "fizycznej interakcji pomiędzy obiektami sceny".
fsdfg -> Ja tam sobie cenie FXAA, dlatego ze mozna miec wygladzone krawedzie w grach, ktore nie obsluguja AA. To nie jest wina producentow kart graficznych, tylko leniwych tworcow gier, ktorym sie nie chce zaimpletowac do gry porzadnego AA, a to ze obraz jest nieco rozmyty, to mi nie przeszkadza. Ja wlasnie mam na odwrot, wole miec wlaczona AA, niz widziec poszarpane krawedzie. Chociaz fakt FXAA, nalezy stosowac w grach, w ktorych nie mozna wlaczyc ani wymusic zadnego wygladzania krawedzi.
leszeq: Gdzie w poprzednim poscie napisalem cos o kartach NVidii ?
@cruiser
"Niezaleznie od tego czy wylaczycie PhysX w opcjach, i tak bedzie "wlaczony"."
Karty AMD PhysX nie posiadają więc logicznym jest, że piszesz o kartach NVidii.
A ja nie będę miał poważnie problem z uruchomienie Metro. Dlaczego? Bo od niedawna dopiero kupiłem nowy "składany" stacjonarny PC z procesor Intel i5 3570 i karta graficzna GeForce GTX 660 (plus pełna wersja Metro Last Light gratis). :D
Dx9 mniej wydajny? A no to już wiadomo czemu, bo go olali, a to 15% to pewno maks. jaki można osiągnąć w bardzo specyficznych miejscach, marketingowy bełkot.
Kaszanka9---> Dx10 jak i Dx11 są wydajniejsze od Dx9. Są lepiej uporządkowane i zawierają te same rozwiązania co w dx9 tyle, że robią to szybciej (czytaj: lepiej zoptymalizowane). Po prostu w dzisiejszych czasach robią tylko tak, że zmieniają kilka linijek żeby pisało dx11 i już. Mimo, że jak dłużej przy tym posiedzisz to okaże się, że Dx11 jest wydajniejszy. To tej pory dawano tylko opcję w menu dx11 lub dx9 żeby ludzie się nie czepiali. Nie korzystano z jego funkcji. Liczyło się tylko to, że w menu pisze dx11.
kaszanka9 ->
O rany, daj już spokój z tym marudzeniem, żywy smerf Maruda...
leszeq->
Zanim napiszesz o logice przeczytaj z łaski swojej tekst informacji, dobrze?:)
"posiadacze kart AMD będą mogli uzyskać wszystkie efekty oferowane przez technologię PhysX."
"gra nie będzie mieć żadnych ekskluzywnych funkcji"