Ragnar Tørnquist chce Dreamfall Chapters na PlayStation 4
JackXP - nagrania będą online na kanałach festiwalu, jeśli się nie mylę. Większość ciekawszych rzeczy była nagrywana.
Jestem przekonany, że gra wyjdzie na PlayStation 4 i to otworzy dla nas nową widownię, która naszym zdaniem jest gotowa na tego rodzaju grę”
Już THQ przejechało się na konsolowych casulach . Takie perełki jak Dreamfall powinny być przeznaczone tylko dla weteranów pc .
Oczywiście daj im Boziu jeśli na konsolach gra się przyjmie .
[3]
A może na pecetowych casualach, gdyby nie konsole to THQ by jeszcze wcześniej upadło.
A to że Dreamfall pojawi się na Playstation 4 to dobra wiadomość oznacza co najmniej dwukrotnie większy zarobek dla producenta.
UP
Przecież ich gry bywały już na xboxie. Mimo wszystko wietrzą kase, nie da się ukryć że na samych pctach nic nie zarobią.
Przecież Dreamfall był projektowany pod pierwszego Xboxa, wersja PC była portem. W dodatku widać było zagubienie designerów, którzy mieli problemy z ogarnięciem technologii. Pełno niewidzialnych ścian, toporne środowisko gry, niezbyt przyjazny interfejs i wręcz tragiczne sekwencje walk były najsłabszym punktem Dreamfalla.
Granie w tę gry przypominało czytanie świetnej książki, którą ktoś zostawił na deszczu i druk się rozmył. Gracz musiał zmagać się z mechaniką gry, by móc poznać losy bohaterów.
Twórcy doskonale zdawali sobie sprawę z tych niedogodności, ale byli już zbyt daleko w cyklu produkcyjnym by przerabiać tak podstawowe rzeczy. O ile artystycznie i fabularnie Dreamfall był zrealizowany wzorowo, tak programiści i designerzy zawalili sprawę na całej linii.
Zabierając się za Dreamfall: Chapters twórcy chcą uniknąć tych błędów i dlatego też zdecydowali się na użycie Unity3D. Tak wiem, większości silnik ten kojarzy się z casualowymi grami na smartfony, ale tak naprawdę jest to bardzo potężne i przede wszystkim wszechstronne narzędzie. Wręcz idealne do tworzenia gier przygodówko-podobnych, bo oskryptowanie dowolnych łamigłówek, systemu przedmiotów, czy innych przygodówkowo-RGPowych elementów jest łatwe, szybkie i przyjemne.
Do tego Unity3D zapewnia wręcz niesamowitą multiplatformowość. Wystarczy tylko zadbać o zaimplementowanie obsługi myszy, pada czy ekranu dotykowego by gra działała na Windowsie, Linuksie, Mac OS X, PS3, PS4, PSV, X360, Wii U, iOS czy Android. Oczywiście należy uwzględnić różnice wydajności w urządzeniach. Jednak wydaje mi się, że technologicznie D:Ch będzie na poziomie obecnej generacji konsol, co pozwoli mu działać na low-endowych PC, tabletach i smartfonach.
A więc na PS4. Studio Red Thread Games opublikowało nowy materiał wideo, w którym deweloperzy opowiadają o ostatnich tygodniach spędzonych na tworzeniu pierwszego epizodu do Dreamfall: Chapters. Niżej umieszczone nagranie przyniosło ze sobą także datę premiery pierwszej części gry. Book One: Reborn, bo taki podtytuł nosić ma wspomniana produkcja, trafi do sprzedaży 21 października tego roku w wersji na komputery osobiste i zawierać będzie w sobie prolog oraz dwa pierwsze rozdziały fabularne. Fani gatunku gier przygodowych mogą zatem zacierać ręce, wszak do premiery zostało niewiele, a niewątpliwie mamy tu do czynienia z jednym z najlepiej zapowiadających się tytułów tego rodzaju w tym roku.