Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

gameplay.pl Wypalone legendy branży – czy coś jeszcze zmienią?

18.04.2013 16:44
1
zanonimizowany701101
10
Legionista

Do ważnych produkcji Valve zapomniałeś dodać dwóch część Left 4 Dead czyli mamy 5 produkcji w ciągu 6 lat
myślę więc że to nie jest źle i nie ma na co narzekać.

18.04.2013 19:08
hanys94
2
odpowiedz
hanys94
68
Pretorianin

Może samo Ensemble nie pogrzebało szans na genialne Aoe IV, tylko jest to wina Microsoftu. Seria AoE była genialna, Ensemble wspaniałe, ale wszystko roz*ieprzył M$...

18.04.2013 20:08
nagytow
3
odpowiedz
nagytow
146
Firestarter

1. To Microsoft skonczyl AoE jakie znamy, nie Ensembe Studios. Robot Entertainment jest dalekie od wypalenia, co udowodnilo genialnym Orcs Must Die z jeszcze lepszym sequelem. Samo AoE Online tez jest bardzo przyjemna gra, tyle ze mikrotransakcje i ceny je zabily. Ale tu znowu: Microsoft.

2. Valve to nie Steam. Poza tym w jaki sposob praca nad niewielka liczba projektow oznacza wypalenie? Nie widze zwiazku.

3. Gearbox mialo ogromny wklad w ACM. To do nich nalezalo wykonanie gry i to oni sa odpowiedzialni za jej jakosc. Dziekuje za taka "Gerswiezosc". Zreszta nawiazujac do punktu 2, Gearbox tez nie wydali zbyt duzo w ciagu swojego istnienia :)

4. Ten tekst to jakies demo? Brak nawet wzmianki o prawdziwych legendach branzy: Richard Garriott, Peter Molyneux, Sid Meier czy John Romero? Co slychac u Blue Byte?

5. powtarzanie starej formuły w nieskończoność jest kiepskim pomysłem
Call of Duty, FIFA... ;)

18.04.2013 20:26
Oburzony
4
odpowiedz
Oburzony
58
PC Gamer

Valve już dawno zeszło z drogi produckji dobrych gier. Niestety nie zapowiada się, że do tego wrócą skoro $$$ leci ze Steam.

18.04.2013 20:32
5
odpowiedz
zanonimizowany864437
10
Centurion

@ kebison - Valve jedynie wydało Left 4 Dead 1 i 2. Grę zrobiło Turtle Rock Studios, tak więc raczej ja bym nie zaliczal tych gier do dorobku Valve.

18.04.2013 20:48
6
odpowiedz
zanonimizowany864437
10
Centurion

@ nagytow - 2. "Valve to jednak Steam" - nie siedzę w ich studiu, ale przypuszczalnie część osób z zespołu od gier nadzoruje prace nad Steamem - w końcu gier nie tworzą na okrągło, a z czegoś żyć muszą. Takie jest moje rozumowanie. 3. Ale jak już pisalem, kazdemu moze sie podwinac noga. ACM to osobna dzialka, Gearbox skierowalo srodki na Borderlands i olali na calej linii ACM (wielka szkoda, swietne uniwersum). A czy nie wydali tak duzo gier? No, troche jednak wydali, naliczylem 20 tytulów od 1999 roku. 4. Nie tyle demo, co tekst jest spojrzeniem na sprawe wedlug autora - czyli jest raczej subiektywnie niz obiektywnie, przykro mi. Wiem, ze wiekszosc ludzi lubi neutralne teksty, ale ow tekst to taka moja osobista opinia o tym, co sie obecnie dzieje. Moglbym wprawdzie wymienic jest pare osob czy nawet calych studiow, ale nie chcialem, zeby to bylo na sile i zeby nie przesadzic w druga strone. Byc moze kiedys postaram sie o druga czesc, ale niczego nie obiecuje. / Peace

18.04.2013 22:25
Devilyn
7
odpowiedz
Devilyn
210
Organised Chaos

A z Monolith to czasem teraz nie jest tak ze oni bidują ostro i robią te popierdółki na zamówienie wydawcy który chyba nie jest zbyt zainteresowany markami które stworzyło Monolith?

19.04.2013 08:13
8
odpowiedz
causal/hardcore
41
Pretorianin

@Prometheus - idąc tym rozumowaniem, CS: Global Offensive to też nie gra Valve, bo zrobiło ją Hidden Path Entertainment. Dziwne jest stwierdzenie, że firma Gabe'a Newella się wypaliła, bo nawet jeżeli robią mało gier... jest to i tak więcej niż kiedyś. I niech se grzebią przy Steamie, bo same z tego korzyści. @Oburzony - jak ci się nowy CS nie podobał to nie graj i powiedz to ogromnej społeczności zebranej w niespełna kilka miesięcy po premierze

19.04.2013 09:15
9
odpowiedz
zanonimizowany864437
10
Centurion

@ Devilyn - całkiem możliwe, w końcu to wydawca ma najwięcej do gadania, a developerzy dostają tylko normalne pensje, które z tego co wiem nie zależą od ilości sprzedanych egzemplarzy.

@ causal/hardcore - Dziwne jest stwierdzenie, że firma Gabe'a Newella się wypaliła, bo nawet jeżeli robią mało gier... jest to i tak więcej niż kiedyś. - tyle, że nic takiego nie napisałem, wprawdzie dołączyłem Valve do tematu z różnych powodów, aczkolwiek nigdzie nie napisałem, że się "wypalili". Po prostu dość długo (tak od 2007 roku) nie otrzymaliśmy od nich nic rewolucyjnego, tylko same "dobre" gry (no dobra, Portal 2 był rewelacyjny, ale to wyjątek :)).

19.04.2013 12:51
10
odpowiedz
witze
25
Chorąży

Rutyna, dominacja procesów produkcyjnych, minimalizacja ryzyka ograniczają kreatywność?

Co do id Tech - czytałem kiedyś, że te mainstreamowe silniki włączając Unreal, Cry Engine, Source stworzone do FPSów ciągną za sobą ciężki ogon przeszłości i późniejszych doklejek, mają archaiczne rozwiązania i są mało elastyczne. Z nich id Tech jest najgorszy i stworzenie czegoś sensownego bez doświadczenia ze starszymi wersjami to męka, dlatego nikt nie chce licencji. Studia niezależne wybierają Unity nie tylko dlatego, że jest tańszy, ale dlatego, że jest zbudowany z myślą o elastyczności i łatwości tworzenia na nim, bez konieczności wielomiesięcznego studiowania i przerabiania samego silnika.

19.04.2013 17:08
11
odpowiedz
ubersniper
97
Pretorianin

RAGE ma paskudną grafikę? Proszę Cię...
W dodatku silnik id (i będę to powtarzał z uporem maniaka) to najbardziej wydajny system na rynku, któy nawet na multimedialnych laptopach pozwala grać w RAGE zachowując bardzo ładą grafikę pełną efektów. Na sprzęcie gdzie ciężki, drogi i IMO beznadziejny Unreal Engine

19.04.2013 17:10
12
odpowiedz
ubersniper
97
Pretorianin

dokończenie... sorki.
Tam gdzie UE nie jest w stanie nawet ruszyć by pokazać w tych warunkach isną graficzną sieczkę tam idtech5 bryluje. Ale tego większość nie zauwazy, mając piece za grube setki by uciągnąć gry na 4h grania.
Podsumowując: id odpadło bo myśmy się zmienili.

19.04.2013 17:23
13
odpowiedz
mafioso12
98
Konsul

Co to jest Gerświeżość?

Co by nie mówić o Rage'u mi ta gra bardzo się podobała. Może graficznie rzeczywiście nowy silnik id Software nie zachwyca kiedy przypatrzymy się teksturom z bliska ale generuje bardzo ładne krajobrazy i przy bardzo dobrym zaprojektowaniu poziomów niejednokrotnie zapierał u mnie dech.
Prawdą jest także fakt, że fabuła jest dosyć średnia i zakończenie ssie po całości. Ewidentnie widać, że gra miała być bardziej rozbudowana (może bardziej RPG-owa) ale zabrakło im pary i musieli później to wszystko w pośpiechu składać, żeby jak najszybciej wydać grę.
Jest jednak coś co mnie w tej grze zauroczyło a mianowicie tzw. "feeling" strzelania z różnego rodzaju broni i oczywiście animacje (szczególnie przeciwników a konkretniej mutantów). Bardzo fajnie reagowali na wszystkie trafienia w zależności od tego jakiej broni akurat używaliśmy a o to właśnie wg mnie chodzi w strzelankach. Dużo lepiej bawiłem się przy Rage'u niż przy przereklamowanym Bioshocku, w którym z klocowatych broni wujowo się strzelało po prostu.

19.04.2013 17:58
nagytow
14
odpowiedz
nagytow
146
Firestarter

Prometheus Biorac pod uwage, ze Steam i Valve to dwie osobne firmy, nie sadze, ze jedni pracuja dla drugich :)
Wedlug mnie Gearbox to firma, ktora wlasnie sie wypala. Na ich stronie jest 20 tytulow, zgoda, ale duza czesc to konwersje lub mody. Po genialnym Counter-Strike'u nie pokazali nic swietnego. Borderlands 1 i 2 nie okazaly sie przelomowe, co zreszta pokazuja ciagle promocje i obnizki.

20.04.2013 08:01
CyberTron
15
odpowiedz
CyberTron
109
Imperator Wersalka

DICE...

20.04.2013 18:35
Stalin_SAN
16
odpowiedz
Stalin_SAN
56
Valve Software

Rage ma paskudną grafikę? Na głowę upadłeś? Dalej nie czytam..

gameplay.pl Wypalone legendy branży – czy coś jeszcze zmienią?